Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Jaaaa Manuela die heb ik ook gekocht! Maatje 50 geloof ik... echt zo lief! Stond ook nog met een groene met "Papa`s Kanjer" in mn handen maar die had lange mouwtjes, denk dat je dat in juni niet nodig hebt....

Ik zal eens kijken of er hier in de buurt een informatrice zit... Jij hebt mazzel joh, lekker zo dicht bij je in de buurt!

Spannend hoor dat je het morgen gaat vertellen en zondag natuurlijk! Ben benieuwd naar de reacties! Ook ik vind het moeilijk om mn mond te houden. Net weer f fnaar mn test gekeken die streep stond er nog steeds... haha...

Trouwens Manuela, heb je je HA eerst gebeld of meteen de verloskundige praktijk? Ben benieuwd wannee rik langs mag komen....

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hoi hoi, ik heb eerst de ha gebeld, kreeg ik niet te pakken, toen de vk gebeld, ook een bandje en nog een keer de ha gebeld en die waren toen klaar met lunchen en heb ik doorgegeven dat ik zwanger ben. Volgende ochtend vk gebeld en een afspraak gemaakt voor 16 november.

3. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Het rompertje met allerliefst heb ik ook. Is nog van de eerste. De groen met pappa's kanjer ook die heeft hij nu aan mt 86-92. Ik heb die rompertjes gekocht om pappa te paaien. Dan was ik weer iets te uitbundig geweest met aankopen voor ons manneke en daar leidde ik de aandacht wat mee af. Slecht hè!

Manuela, dat komt helemaal goed meid!

Knuffels Monique

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hey allemaal,

Nou het zit erop hoor mijn laatste dag ik ben ontzettend verwen, heb heel veel kadootjes gekregen, en een enorme bos bloemen. van mijn directe collega die me later nog even apart nam heb ik speciaal voor zwangere vrouwen spul voor in bad gekregen en een verzorginssetje voor de baby. hihi lief he. ze stond met tranen in dr ogen en vindt het zooo leuk voor me dat ik zwanger ben. Ja ik heb het gewoon maar gezegd want ik zie dr toch bijna nooit meer, en ik wilde wel dat ze het wist.

@ babe, nee ik had al ontslag genomen voordat ik wist dat ik zwanger was. ik heb een nieuwe baan waar ik maandag begin, activiteitenbegeleidster op een naschoolse opvang. heb er heel veel zin in.

@ninetje ik heb ook geen last van een humeur, mijn vriend zei gisteren nadat hij een tijdej naar me keek, dat ik zoveel rust over me heen heb. en ik moet zeggen het gaat juist heeeeeel goed tussen ons, heel liefdevol. Ik hoop dat ditzo blijft ;)

@ ster, ik heb wel 1000 keer naar mijn testen gekeken hihi kon het niet geloven. en nu heb ik dan die twee echo fotootjes en daar kijk ik nu steeds naar

@ bibi, heb je lekker gegeten? en heb je je mond kunnen houden ;) Bij ons wisten eerst onze beste vrienden het en later pas onze ouders. onze vrienden hebben we gewoon verteld en onze ouders hebben we speciaal gedaan.

@ ALL, een tip als je je zwangerschapstest een tijdje wilt bewaren moet je hem uit elkaar slopen (voorzichtig) en dan smeer je blanke nagellak erop. dan blijft de streep behouden. ik heb dat met een test gedaan en niet met die anderen, en die anderen vervagen al heel langzaam

@ popje, gefeliciteerd meid! welkom hier \:D/ \:D/ \:D/

@suske, bedankt voor je succes! Ik vind het maar moeilijk, maar je tip is misschien wel een goeie. ik moet gewoon een minilijstje met voor en nadelen van stoppen met roken bij me houden.... ik ga er maar eens een maken

Zow is weer een lang bericht maar heb het een beetje druk gehad. als ik iemand vergeten ben sorry :)

5. De gewone testen van clear blue blijven ook goed, heb er hier 1 in de kast liggen van bijna 4 jaar terug, en is nog steeds mooi zichtbaar.

Welkom alle nieuwe, een hele fijne zwangerschap!

6. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    goedemorgen ladies!

wat een drukte hier zeg!
    voor alle nieuwkomers GEFELICITEERD!

ik ben gisteren lekker naar de kapper geweest, en ze heeft er 25 cm afgeknipt! ik kan nog steeds een staartje... maar het zit wat vlotter! ik ben er helemaal blij mee...

ik heb nogsteeds erge last van moeheid...pfffff misselijkheid komt en gaat, net zoals de pijn in mijn borsten...
    oooohhh ik kan niet wachten tot de 24e!

we hebben het gisteren mijn schoonzusje verteld! mijn lief zei tegen haar toen hij thuis kwam "heee tante" en zij gillen natuurlijk! ik had al de hele middag mn mond gehouden! super leuk..

@ster: ik zou als ik jou was maandag de fertiliteitsarts bellen voor een afspraak... die wil toch zijn behandeling afsluiten met een bevestiging van de zwangerschap! de huisarts kan je op de hoogte stellen, maar hoeft niet. je kan na de fertiliteitsarts waarschijnlijk gewoon verwezen worden naar een VK!

nou meiden, weer een fijne dag allemaal!
    niet te veel kletsen, anders kan ik het niet meer bijhouden! ;)
    liefs elfje

7. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Heb een vraagje, misschien is hij al gesteld hoor maar omdat er zo veel gepost is in deze onderwerp is het best wel lastig om terug te lezen...

Maar wanneer hebben jullie eerst afspraak bij de VK?
    En de echo?

Ik heb mijn eerst afspraak rond mijn 8ste of 9de week. Meteen ook de echo

8. Angel Eyes

goedemorgen dames,

Ik zit me een beetje zorgen te maken.

Ik had eerst toch het vermoeden dat ik langer zwanger zou zijn als dit. en toen ik vorige week bij de gyn kwam zag ze een vruchtzakje van 7mm. maar als ik dan hoor dat meiden die evenver zwanger zijn een veel kleiner vruchtzakje hebben wordt ik onzeker. want mocht ik wel langer zwanger zijn dn zou ik rond de 7 weken die echo hebben gehad en dan had ik toch echt meer moeten zien.

maak ik me terecht zorgen of?

hey popje, ik heb mijn eerste afspraak rond 1 november, dan zou ik officieel bijna 8 weken zijn. de dag ervoor heb ik mijn tweede echo. ik heb er al een gehad omdat ik voor iets anders naar de gyn ging toevallig rond de 4 wkn en 5 dgn.

9. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Ik op bijna 8 weken. Omdat ik via de gyn zwanger ben geraakt moet ik ook bij haar eerst op controle. En dan hoor ik van haar wel wanneer ik naar een VK mag. :D

10. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Gisteren met twee vriendinnetjes uit eten geweest. Tjee, wel moeilijk hoor om dan je mond te houden. Vooral bij het kiezen van een gerecht, normaal kies ik altjd biefstuk. Nu maar varkenshaas gegeten. Was ook lekker.
    Volgens mij is het ze niet opgevallen, ppfff.
    Daarna nog kolonisten van Catan gespeeld, lag pas om 03.00 uur in bed ppfff. Was echt kapot.

@ Popje, gefeliciteerd en welkom bij de juni mama's.
    Volgens de officiele berkening van de VK had ik mijn eerste afspraak met 8 weken en 1 dag en ik mag dinsdag voor mijn eerste echo. Dat zou dan met 9 weken en 1 dag zijn. Volgens mijn eigen berekening m.b.v. mijn temperatuurkaartje ben ik dinsdag pas 7 weken en 3 dagen. Dit heb ik ook gebrukt bij het maken van mijn banner.

@ Manuela, dat is lekker makkelijk zeg zo'n informatrice aan de overkant. Lekker dichtbij. En succes met vertellen, ben benieuwd hoe ze reageren.

@ Angela, wat lief van je collega's dat ze je zo verwend hebben, maar ik zou mij niet teveel zorgen maken hoor. Ik kan mij wel voorstellen, want we zijn natuurlijk allemaal onzeker, maar het zit vast goed!

@ Elfje, jij behoort nu dus ook tot ie grote groep vrouwen die hun haar afknippen zodra ze zwanger zijn hihi.

Ik ga nu ff lekker naar de winkels. Eens kijken of ik ook nog een leuk kadootje voor de opa's en oma's kan vinden. En voor mijn moeder voor haar vejaardag. En ik denk dat ik ook op zoek ga naar een leuk boekje/schriftje om alles in bij te houden.

Liefs,
    Bibi

11. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Jeetje Bibi kan me voorstellen dat je moe was! Ik lig de laatse week steeds vroeg op bed omdat ik echt moe ben!

Maandag ga ik alles in gang zetten, moeders v moeders, fertiliteitsarts bellen etc.

Dames ik heb nog een vraag: kan ik in een verwarmd therapiebad gaan zwemmen. Ik begeleid namelijk vanuit mijn werk een groepje en dan zwemmen we hier altijd in. Zou dit niet slecht zijn? Anders ga ik een vervanger regelen ofzo.

Elfje wat heerlijk om je haar zo kort te knippen, hele nieuwe look!

Lekker genieten en wegdromen vandaag dames! Ikke wel!

12. Angel Eyes

ster, ik heb die vraag ook gesteld van de week, ze adviseerden om niet heter dan 37 graden bad te nemen. dit ivm met een eventuele koortstoestand waar je lichaam in kan komen door de hitte en dat is niet goed als je pril zwanger bent.
    maar die therapie baden zijn rond de 30 graden toch?

13. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hallo juni mama`s,

Ik kan het nog amper geloven maar volgens mij ben ik ook een juni mama :D .
    Het lijkt mij heel gezellig om met jullie mee te kletsen.
    Ik vind het nu alleen lastig om uit te reken hoe lang ik nu zwanger ben, 4 september ben ik voor het laatst ongesteld geweest, 15 september een fm meting gehad (hier waren geen grote eitjes te zien).
    25 September is mijn progesteronwaarde gemeten en die was veel te laag dus ik denk dat ik heel laat een eisprong heb gehad en dat ik pril zwanger ben (daarom heb ik nog geen banner).
    Ik ga zo werken (tot vanavond 9 uur) en dan kom ik vanavond nog even buurten.

Groetjes Senna

14. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Welkom Senna hier bij de juni mama's!
    Angela: ik heb geen idee hoe warm het water is, weet wel dat de temperatuur buiten het bad altijd al heel warm is , zodat de oudjes het niet koud krijgen (die warmte vliegt mij altijd aan). Anders bel ik gewoon naar dat zwembad en vraag ik hoe warm het water is ofzo....

Maar ik wil geen enkel risico lopen natuurlijk, dus bij twijfel doe ik het liever niet.....

15. Angel Eyes

nee gelijk heb je, en daarbij mag je ook niet te lang in warm water. ik zal eens even zoeken naar mijn oude topic.

16. Angel Eyes

17. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Goedemorgen all!

Alle NIEUWKOMERTJES van harte WELKOM bij het steeds drukker wordende juni topic!

Hoeveel zwangeren hebben we ondertussen al?

Er kunnen er nog meer bij!

Elfje, het smaakte me niet eerlijk gezegd, ik vond het anders dan anders maar hubs en meiske vonden het gewoon smaken, raar! ;)

K heb ook t idee dat ik soms een vlaag van misselijkheid heb, heel kort maar.

Sigaretjes smaken me niet dus yeahhhhhhhhhhhh, dat gaat goed! Ik heb er nog maar 2 gerookt maar ook die smaken anders en das misschien de kans om te stoppen.

Er zijn zoveel negatieve topics over het roken terwijl je zwanger bent, deze topics draaien altijd onrespectvol uit en das vervelend.
    Ik blijf er bij dat ik een volwassen vrouw ben en als ik er voor kies af en toe een peukie te roken dan moet men me gewoon t zelfde behandelen als de zwangere die gestopt zijn of nooit gerookt hebben, nietwaar?

Maar goed, we weten allemaal dat t ongezond is.

Ik ga zo lekker met hubs en meiske de stad in, ik wil burger kingen!

Gaan jullie nog wat leuks doen t weekend?

18. Babe

Babe Actief lid

20 aug 2006
    191
    0
    0
    Jeetje niet te volgen jullie ! Er zijn weer nieuwe zwangere dames bij zie ik ! HEEL hartelijk gefeliciteerd !

@ Angel Eyes: Ik zou proberen je niet al te veel zorgen te maken. Al ervaar ik zelf op dit moment dat het heel moeilijk is. Ik voel me namelijk helemaal nog niet zwanger. Ik weet het alleen door de test en ik heb het natuurlijk gezien op de 5 weken echo maar toch blijf ik heel onzeker. Dat komt voornamelijk omdat ik in mijn eerste zwangerschap erg misselijk ben geweest en dan voel je je automatisch zwanger-der hihihi. Nou ja,..wat ik wil zeggen is dat we allemaal denk ik heel onzeker zijn en dat is een goed teken. Het betekend dat we allemaal super graag een klein kindje in onze armen willen houden in juni !

19. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Welkom Senna, van harte gefeliciteerd! Ben benieuwd wanneer je nu uitgerekend bent!

Ster, is het in een gewoon zwembad en dan speciaal voor de oudjes? Wij hebben hier een gewoon zwembad met altijd 28 graden behalve op woensdag want dan zwemmen de oudjes en gehandicapten dan is het water 30 graden of misschien 31/32. Het zwangerschapszwemmen is altijd op donderdag, dan is het water ook altijd nog wat warmer(vooral in het kleine badje!).

Knuffels Monique

20. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ja Suske een klein zwembad aangepast voor speciale doelgroepen, bv. ouderen, verstandelijk gehandicapten etc. Het is altijd verwarmd water (niet de ene dag warmer dan de andere dag). Ik ga het maandag als ik de fertiliteitsarts toch moet bellen (en of vk) meteen vragen.

Oja angel eyes ook bedankt voor jou topic!

Deel Deze Pagina