Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Welkom aan alle nieuwe zwangeren! Gezellig, de groep word als maar groter! Dat is de bedoeling ook he :)

Ik zat gisteravond mn verzekering eens na te kijken. Toen zag ik dat ik voor het kraampakket een andere verzekering nodig heb dan dat ik nu heb. Ik ben bij Zilveren kruis heb de beterafpolis met 1 ster. Met 3 sterren krijg je dit pakket pas. Kan je dit pakket ook los kopen ergens ofzo, weet iemand dat... want nu alleen daarvoor van polis te veranderen vind ik ook zo wat...

Fijn weekend allemaal!

2. Babe

Babe Actief lid

20 aug 2006
    191
    0
    0
    @ Candijtje: Je kunt dit pakket ook zelf aanschaven hoor, ik heb hem vorige keer wel van de verzekering gehad maar alle dingen die erin zitten kun je bij de drogist, apotheek of de thuiszorgwinkel kopen. Je moet alleen even een lijst zien te vinden wat er in zo'n pakket zit normaal gesproken.

Hey ik heb net mijn eigen polis er even bij gepakt, en ik zie dat bij zilveren kruis achmea de beter af polis bij 2 sterrren een pakket vergoed krijgt. Dan zou je 1 ster omhoog moeten gaan i.p.v. 2.

Ook moet je even kijken hoe het zit met de eigen bijdrage voor de kraamhulp en vergoedingen bij het bevallen in het ziekenhuis.

3. Babe

Babe Actief lid

20 aug 2006
    191
    0
    0
    Ik heb nog even zitten lezen maar het is uiteindelijk voordeliger voor mij om 1 jaar 4 sters te betalen dan mijn eigen bijdrage voor de kraamhulp van 3,50 per dag. Dat keer 8, keer 8 is 224 euro wat je zelf moet betalen. Gedeeld door 12 is dat 18,65. Extra per maand voor 4 sters waar je wel 100 % vergoed krijgt is 16,40 dus uiteindelijk goedkoper voor dit jaar. Misschien een tip ?

4. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Ik ga dat ook nog eens even narekenen maar bedankt voor je tip!
    Zo`n lijst wat er in je kraampakket hoort te zitten das overal wel te vinden op t`net...

Ik ben collectief verzekerd en dan krijg je inderdaad pas bij 2 sterren je kraampakket erbij... Mijn man werkt in de farmaceutische industrie dus die denkt wel het een en ander mee te kunnen krijgen van zijn werk...

Standaard is de wettelijke eigen bijdrage van 3,50 per uur. Wanneer je in het ziekenhius bevalt is de dekking 100% alleen op medishe indicatie... aldus mijn polis... Ik ga wel eens even puzzelen over hoe en wat het voordeligste is ;) Heb tenslotte nog even de tijd *LoL*

5. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Ik heb ook al uitgezocht hoe het zit met de verzekering. Gelukkig krijgen we alles vergoed.

@ Senna, welkom, ben benieuwd wanneer je verwachte bevallingsdatum zal zijn.

Vanmiddag lekker gewinkeld. Ik heb bij Prenatal twee hele lieve kleine mini slofjes gekocht met beertjes erop.
    Die gaan we mijn schoonouders kado doen met een kaartje erbij.
    Verder heb ik een rood rompertje van "Lief". (Ik vond namelijk dat de kleur rood voor zowel een jongetje als meisje goed kan). Deze gaan we aan mijn ouders geven met een kaartje erbij.
    Moet helaas nog even wachten tot na de echo van dinsdag.
    Jammergenoeg heb ik geen leuk kadootje kunnen vinden voor mijn moeder haar verjaardag. Ik denk dat ik zelf cake ga bakken en een grote bos rozen ga kopen. Als ik dan ook nog eens met het rompertje kom aanzetten, dan weet ik zeker dat haar dag niet meer stuk kan.

Oh ja, Ik heb ook nog een klein dagboekje van Anne Geddes gekocht om al mijn belevenissen tijdens de zwangerschap in bij te houden hihi. (Ja Angela, je hebt mij overgehaald ;) )

Liefs,
    Bibi

6. Babe

Babe Actief lid

20 aug 2006
    191
    0
    0
    OW en veel foto's maken ! Van je buik, van de test, het klussen aan het kamertje, je aankopen, je eerste pakje, eerste positie kleding. Ik heb na mijn zw.schap een album af laten drukken. Super gaaf !

7. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Even over de verzekeringskwestie. Een kraampakket compleet kun je bij prenatal kopen. Heb ik de vorige keer ook gedaan en dat was goed. Je moet toch wel een aantal pakken kraamverband en matjes erbij kopen kan ook bij prenatal maar ook gewoon bij de Etos, Kruidvat etc.

De berekening van de premie is gebasserd op 64 uur kraamhulp. Dat is niet meer standaard. Ik weet niet meer hoeveel precies, maar ik geloof dat het 48 uur is tegenwoordig. Die andere uren krijg je alleen bij doorverwijzing. Elke dag dat je in het ziekenhuisligt na je bevalling gaat trouwens gewoon van je kraamhulp af met 8 uur per dag!

Je kunt je verzekering alleen maar per 1 januari veranderen. Je hebt dus nog genoeg tijd om de maatschappij te vragen wat voordeliger is.

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hey lady's

ik maak me niet al teveel zorgen meer hoor, ik had een topic bij stel je vraag aan de verloskundige en heb PBtje gehad van iemand die exact hetzelfde had, en nu hoogzwanger is. dus dat stelt me ietsje gerust. bedankt voor de opbeurende woorden! :) :) ;)

Ik heb trouwens wel sinds vandaag ontzettende darmkrampen. van de week vermeldde ik nog prima naar de toilet te gaan, waar ik voor de zwangerschap 1 x per week ging. maar sinds vandaag heb ik last van de 'dunne' :oops: voelt niet lekker....

maar inderdaad ik maak ook overal foto's van alle kleine kadootjes die we krijgen. daarbij schrijf ik ook alles in mijn zwangerschapsdagboek, van wie ik alles krijg.

Ik heb nog wel wat leuks meegemaakt. Ik at van de week bij mijn ouders en toen vraagt mijn vader zo van, wil je alles nieuw voor de baby. dus ik zeg nee hoor hoeft niet perse. nou zegt ie mijn kleinkind moet in ieder geval in een nieuw bedje slapen. dus die krijg je van mij. kijkt ie daarna mijn moeder aan en vraagt wat ze dr van vindt.
    zegt mijn moeder heel droog. ja leuk hoor wat jij allemaal wil geven mar van mij krijgen ze ook een kinderwagen hahaha. gek mens mijn moeder maargoed bedje en kinderwagen dus in de pocket ;)

hoe is het met jullie?

9. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Goeiesmorgus meiden :D

Gisteren lekker uit eten geweest met vrienden aan wie we het al verteld hadden. Dus lekker onbezorgd erover kunnen kletsen :D
    Gelukkig is de misselijkheid ook sinds 2 dagen weer wat minder dus ik heb me gisteren niet in hoeven houden ;)
    Moet zeggen dat ik me ook eigenlijk heel goed voel de afgelopen dagen dus wat mij betreft wil ik zo de zwangerschap wel door ;) :)

Gefelciteerd aan de nieuwe zwangeren, tis wel een toppie maandje he :D

Babe ik heb ook de 2 sterren polis. Maar ik snap jouw berekening niet helemaal :(: Er staat toch 3,50 per dag, dus maal 8 dagen snap ikomdat je 8 dagen kraamhulp krijgt maar waarom dan nog een keer maal 8? :(

Nou meiden ik ga even lekker paardrijden (nu het nog kan) kom straks nog wel even bijlezen ;)

10. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    @Bibi: dat jij dat kan joh, tot zo laat opblijven. Gisteren ook uit eten geweest en ik moet zeggen: mijn ogen vielen eraf van vermoeidheid. Ik lig zo wie zo voor 9.30 in bed elke avond. Ik trek het gewoon niet....

@Senna: welkom! heb je al uitgebreid elders gefeliciteerd. Gaat echt goed met al die MMM meiden :)

@rest: ben ik de enige die de hele tijd in onzekerheid zit? Bij elk krampje schrik ik gewoon. Heb ook al twee weken de neiging om bij het afvegen te gluren of de :evil: toch niet stiekem komen, etc. Hebben jullie dat ook of ben ik de enige? Ik word gek van mezelf...

Gisteren waren we bij vrienden en toen ik van de bank opstond had ik ineens een pijnscheut, ik was dus echt op slag bang! Herkennen jullie dit?

11. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    goedemorgen juni-babes!

pfffff ik werd vanacht iedere keer wakker van de misselijkheid! getver.... nu voel ik me nogsteeds gammel, maar als ik me niet al te druk maak, gaat het wel...

net tegen wil en dank een boterham naar binnen gewerkt....

ga zo toch ff proberen een stukje te hardlopen (knap ik altijd van op). normaal doen we altijd 10km, maar ik denk dat ik de 6,5km route op mijn gemakje ga doen..

hebben jullie dat ook al zo gehad?

liefs elfje

12. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    @ Elfje, nee ik ben niet misselijk eigenlijk. Alleen HEEL erg moe

13. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    He ELfje balen dat je zo misselijk bent joh, maar ik moet zeggen teleksn als ik weer een vlaag van misselijkheid heb (of een ander symtoom) denk ik weer oh dan zal het wel goed zitten. ;)

Mijnimeel, ik ben ook nog behhorlijk onzeker hoor. Kijk ook nog steeds bij het afvegen of ik geen rood zie :rolleyes: Heb me wel voorgenomen om me niet druk te maken over of dat het evt mis kan gaan, maar dat valt niet mee, maar ik doen mijn best.
    Probeer nu te denken van ben lekker zwanger en als het dan toch misgaat dan komt het toch wel, da heb ik in ieder geval tot die tijd genoten... tja klinkt makkelijk maar dat is het niet hoor. Denk dat ik ook wel helemaal kapot zou zijn als dat echt zo is maar daar gaan we dus maar niet van uit :D

Verder begin ik ook wel last van vermoeidhied te krijgen mijnimeel. Vrijdag lag ik al om half 10 in bed en gisterenavond ook meteen naar bed gegaan om 11 uur toen onze vrienden weg waren. Smiddags had ik ooknog een half uur op de bank gelegen. Ik heb ook vaak dat het ineens heel erg op komt zetten. Ben dus wel benieuwd of dat nog erger wordt.
    En verder mijn (.)(.) wat doen die zeer, mijn mannetje zijn gisteren onder de douche, hee ze zijn al groter... :D Tja dat zal nog wel erger worden zei ik :)

14. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Hoi Hoi (in deze adrenaline stemming ben ik nog steeds :p )

Ben ook moe, heb geregeld last van mijn darmen (al twee keer aan de dunne geweest), schrik ook bij elke kramp; herken van alles wat jullie schrijven!

Verder over die verzekering: toevallig heb ik mij extra verzekerd omdat ik dacht in een behandeltraject IUI te komen volgend jaar. Ik heb de zilveren kruis achmea 4 sterren pakket (wel met korting omdat ik collectief verzekerd ben). Dit laat ik maar zo, je weet ook nooit wat je gebeuren gaat dacht ik zo. En ik doe het gewoon voor een jaar en daarna misschien weer anders!

Mijn vriend en ik zijn ook continu grapjes aan het maken en bedenken hoe we het aan iedereen gaan vertellen, spannend!

15. karin35

karin35 Actief lid

3 okt 2006
    180
    0
    0
    kinderdagverblijfleidster
    ijmuiden
    :eek: ik voel erg met jullie mee, ook ik ben erg moe, na twee trappen lopen(wasmachine op zolder) moet ik effe zitten.
    hebben jullie dat ook zo extreem!
    en degene die misselijk zijn waren jullie dat al vanaf het begin of kwam het later.
    waar ik ook last van heb is mijn onderrug en mijn ogen prikken sávonds, herkenbaar?

wel leuk dat sommige het al zo snel tegen vrienden vertellen, ik ben ook daar toe geneigd maar kan mijn mond nog houden , ik vind het ook te pril nog.
    we hebben voor mijn oudste een shirtje besteld(als ik betaal gaan ze het maken) met de tekst
    STOER!
    IK WORD EEN
    GROTE BROER!

en die willen we dan met de kerst aan gaan trekken, kijken of het opvalt
    rood shirt met knalgele letters

gaaf hoor.
    groetjes karin en quinten 13 maanden

16. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ik kom me hier ook maar eens melden. :D
    De meesten zullen het al wel weten, maar even voor de zekerheid...
    Wij hebbben op zaterdag 14 oktober om 07.30 uur, na een nacht in bed te hebben liggen woelen van de onzekerheid, getest.

Binnen een paar seconden was het resultaat overduidelijk:

We zijn ZWANGER in de derde ronde :D

Ik weet alleen niet precies hoe lang.
    Mijn laatste 3 cyclussen waren 39-30-36 dagen.
    Mijn eisprong was volgens mij rond de 25e en volgens de calculator is mijn bevaldatum 16/06/07. Of dat klopt dat weet ik niet...
    Dat ga ik van de week aan de huisarts vragen.
    Moet ik trouwens al de VK bellen?

17. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Goedemorgen lady's

velobabe nogmaals gefeliciteerd ennuh geniet ervan he!

@ All, ik had zoieso ook de 3 sterren van zilveren kruis achmea genomen met het vooruitzicht dat we zwanger wildenw orden. Ik had ook een collectieve korting, alleen heb ik nu een andere baan, moet dus even uitozken wat me dat gaat kosten nu.

Ik heb ook dat ik steeds gluur of er rood op het papiertje zit dat is volkomen logisch dus. Ik heb heel erg last van mijn rug vooral savonds, en die prikkelnde ogen heb ik dus ook. droge ogen ofzo. je hebt daar een spulletje voor, kunstmatige druppels noemen ze dat die helpen wel heel goed.

Van osn weten al best veel mensen het maarja weet je een vriendin van me heeft er al twee en ze vertelde ook, dat ze bij de eerste 12 weken gewacht hebben en bij de tweede dacht ze waarom zo lang wachten ik wil het van de daken schreeuwen, en ja mocht het fout gaan dan hebben we ook steun aan iedereen.

achja. we moeten nog iets van 6 a 7 weken wachten voor het veilig signaal gaat klinken he. Ik kan niet wachten maargoed.

18. Babe

Babe Actief lid

20 aug 2006
    191
    0
    0
    Babe ik heb ook de 2 sterren polis. Maar ik snap jouw berekening niet helemaal :(: Er staat toch 3,50 per dag, dus maal 8 dagen snap ikomdat je 8 dagen kraamhulp krijgt maar waarom dan nog een keer maal 8? :(

Nou meiden ik ga even lekker paardrijden (nu het nog kan) kom straks nog wel even bijlezen ;)[/quote]

Het is 3,50 per uur, niet per dag. Dus vandaar keer 8, keer 8. Ik kreeg vorige keer ook een rekening van ongeveer 300 euro. Ik heb toen wel 10 dagen kraamhulp gehad.

19. Babe

Babe Actief lid

20 aug 2006
    191
    0
    0
    @ Karin35: Hey dat is ook toevallig, ik heb ook zo'n shirtje besteld, ik verwacht hem deze week binnen. Alleen is de mijne groen met witte letters. Misselijk werd ik in mijn 1e zw.schap met een week of 7. Nu merk ik nog niets.

@ Velobabe: Van harte gefelciteerd ! Je kunt de verloskundige al bellen hoor, dat mag vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent bij ons.

Bij ons weten aleen de ouders het. En 2 goede vriendinnen van mij. Verder nog niemand. Ik wil eigenlijk even de echo van 9 weken, termijn, afwachten voor ik het tegen iedereen vertel. Ik ben het trouwens wel helemaal eens dat als je het snel verteld en mocht het mis gaan je veel steun kunt krijgen van iedereen die het al wist.

20. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Goedemorgen all!

Velobabe welkom wjffie! Kon ook niet anders met zon mooi kaartje he? ;)

All, ik denk dat we allemaal schrikken bij de krampjes terwijl het eigenlijk een teken is dat je baarmoeder met van alles bezig is.
    De felle steek bij het opstaan heb ik ook, denk dat je banden zijn.

Ik heb gistren een meegroei beha gekocht bij Livera. Ik schrok 3 keer heel erg,

De 1ste keer van de aders die ik zag in het pashokje op mijn tetters, jeeeeeees!
    De 2de keer schrok ik van de prijs van de beha, 53 euro!
    En de derde keer schrok ik dat ik een paar weken tijd een 90 F moest ipv 90 D!

Hubs is er maar wat content mee,hahaha, de floepert!

Ik heb steeds bij het opstaan dat mijn tetters t felste pijn doen en heel af en toe wat misselijkheid, ik zei al tegen mezelf, bij mijn dochter was ik kotsberoerd en had ik bijna geen tetters last en nu heb ik tetters last en bijna geen misselijkheid, ik hoop dat t zo blijft, dat de tetters zon zeer doen geeft ook aan dat het druk bezig is!

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina