Jop is nu naar het station om vrienden op te halen die blijven logeren. De laatste keer dat ik ze gezien heb was op onze bruiloft. Nu, bijna 20 weken later ben ik benieuwd of ze niet van me schrikken. Ik heb voor het eerst in wéken me getracht op te tutten, maar het lukt allemaal niet zo. Ik heb als sinds januari mijn wenkbrauwen niet meer geepileerd en daardoor zie je het niet eens meer. Ik heb gewoon natuurlijk dikke wenkbrauwen, alsof ik ze nog nooit gedaan heb. Maar nu met make-up staat het niet meer. Argggh! Weet ook echt niet wat ik aan moet... Ik begin opeens zenuwachtig te worden... Oja, ben blij dat ik Oprah gemist heb! Gatsie! Had ik echt niet aan kunnen zien... En Bloem, een HB van 9.7? Sjeetje mikkie! Weet je dat mijn schoonzus ook zo'n ontzettend hoog HB gehalte heeft. Ze is ook echt ijzersterk. Nu 32 jaar en zwemt nog steeds de marathon in Suriname. Is ook nationaal kampioen daar (leeftijdscatagorie vanaf 24 jaar). Het schijnt zelfs dat de bewakingspoortjes bij haar altijd af gaan, maar of dat echt zo is dat weet ik niet. Mijn schoonmoeder heeft ook een heel hoog HB en ook zij is lichamelijk een ijzersterke vrouw...
Hallo allemaal, Heb net wel bijgelezen, maar heb niet genoeg tijd om op iedereen te reageren. We gaan zo op visite bij vrienden die een nieuw huis hebben. Vanmorgen hebben we de intake van de kraamzorg gehad en wij krijgen gewoon de 44 uur gelukkig. Ze is 3 kwartier geweest en heeft niet eens het kamertje e.d. beoordeeld. Doen ze niet meer zei ze. We zijn inmiddels oud en wijs genoeg. Gelukkig voel ik mij vandaag weer een stuk beter dan gisteren. Alleen mijn linkervoet heeft nog steeds last van die vocht helaas. Nou, moet er zo vandoor.... Tot later en een fijn weekend allemaal! Liefs, Bibi
Hoi dames, jeetje zeg je moet echt geen dag missen hier Gister een heftig dagje gehad, kon het vandaag goed merken. Heb vandaag alleen tiramisu gemaakt voor mijn tennisteam en die van mijn man. Die moeten morgen allebei thuis spelen, dus verwen ik ze ff. @kye, is het een beetje gelukt om je op te tutten? Ik heb ook helemaal geen make-up meer op sinds ik zwanger ben, ja alleen als we uit gaan, maar dat is nu niet zo vaak Heb er helemaal geen behoefte aan. Ik las trouwens dat iemand ook erge dorst heeft, en dan vooral s'nachts, dat heb ik ook, en mijn suiker was een beetje aan de hoge kant, dus hou het in de gaten! Het kan ook een zwangerschapskwaal zijn hoor, maar je weet maar nooit. Ik mag vanaf Donderdag al thuisbevallen..........ik vind het nu wel echt spannend worden hoor. Wij gaan de kaarten bij geboortepost.nl bestellen, en ik ga er 2 klaarzetten daar. Één voor een jongetje en één voor een meisje. Wij doen een kaartje met een foto erop, dus we moeten als de kleine er is nog even een mooie foto maken. Ik stuur ook niet iedereen een kaartje van de yoga hoor, ik moet er al goed 200, vind het wel goed. Ik doe de lerares en een oud buurmeisje van me en verder niemand. Nou, ik ga nog even verder neuzen op de site............
Goedeavond allemaal, Bedankt voor jullie lieve berichtjes over mijn schoonmamma. Ze mocht helaas niet naar huis vanmorgen. Het wordt nu maandag op z'n vroegst. Vannacht was haar hartslag heel laag geweest en de bloeddruk was vanmorgen te hoog. Ze weten het gewoonweg niet en willen graag de oorzaak weten, dus nog even wachten. Ze is daar toch het veiligst. Ky, ik heb mijn wenkbrauwen ook niet echt bijgehouden. Kan er niet zo goed tegen, maar vergeet het ook steeds. Die dorst heb ik 's nachts ook. Cindy, ik ben ook gek op ijsjes en smikkel gewoon mee. Ook al ben ik nu ongeveer 20 kilo erbij. Dus je bent niet de enige meid. Ik weet wel dat er straks wel heel snel weer 15 af zijn. Tja en dan die andere 5 nog! Cimbomlu, auwauwauw. Wat vind ik je stoer. Ik ben een vreselijke miet. Ik ben dan ook erg blij dat die van ons goed ligt. Als ik het al lees krijg ik al last van mijn buik. Dus ik ben trots op je, dat je het nog een keer doet! Viona, het eten moet gewoon een langere weg afleggen naar je mond en dan wordt de kans groter dat het het niet redt en valt! Ik heb er ook last van. Zie de vlekken zelf meestal niet eens! Ik las aankopen van zwitsal. Ik zal morgen ook even weer op pad om luiers en dat soort verzorgingsproducten te kopen. Verder weten wij sinsds gisteren welk geslacht de baby waarschijnlijk heeft. Nu was ik heel erg nieuwsgierig, maar nu voel ik mij een beetje raar. Ik moet er ontzettend aan wennen, dat ik het weet. Wij willen het graag voor onszelf houden, dus ik laat jullie nog even in onwetendheid. Wat apart om te weten, wat er in je buik zit. Vind het zo onrealistisch. Knuffels Monique
Hallo2, Ik heb vanmiddag de klossen opgehaald. Volgens mij staat er dat het vanaf 37 weken moet maar je kunt ze gewoon eerder ophalen. Je hoeft geen borg te betalen en je kunt er zoveel meenemen als je wil. Briefje ondertekenen en klaar! Mijn bedje staat nu lekker hoog, heerlijk hoor. Wat leuk suske dat je het nu ook weet (geslacht) hihi. En oehh wat lijkt me dat zeer doen zeg dat draaien door de arts poehee. doeiii
Hallo allemaal, Wat een geklets nu iedereen zowat vrij is, ongelooflijk! VK was gisteren allemaal prima, 120/80 bloeddruk, goede hartslag en ligt goed met koppie naar beneden! Verder hele dag bezig geweest, nog drukker dan normaal haha! eerst een website gemaakt met mijn schoonzus, zij krijgen deze maand een adoptievoorstel en gaan ons via de site op de hoogte houden in China. Allemaal heel spannend, want de familie breid zo wel lekker snel uit haha! Nieuwe keukenkastjes zijn geplaatst en alles staat weer op zijn plek. Wat een gedoe, vooral met al dat vocht in mijn voeten, pfff. Nou ga zo lekker te bed, mannetje heeft een vrijgezellenfeest vanavond dus daar hoef ik niet op te wachten. Ga lekker slapen en dan morgen fit om mijn verjaardag te vieren!
Proficiat! Ja, dat zijn mijlpalen he! Ik zit ook steeds te denken: over ongeveer anderhalve maand zijn we papa en mama! Dus op de valreep weet je het toch nog! Kan je alvast wat kleertjes kopen. Dat vind ik eigenlijk het enige "lastige" van dat we het geslacht niet weten. Ik had het aan de thuiszorg gevraagd, ze zeiden echt 37 weken. En ik wil het niet te vroeg, misschien mag ik ze dan naderhand langer lenen, als het nodig is (weet ik veel, stel dat het toch een keizersnee wordt, misschien is dan zo'n verhoogd bed wel langer nodig). Ben al lang en breed wakker. Mannetje slaapt nog lekker, het was voor hem ook een drukke dag gisteren. Ik ben wel blij dat hij tijdens het draaien niet meewarig naar me heeft zitten kijken, dat heb ik hem naderhand ook gezegd. Daar heb je echt niks aan. Hij bleef sterk en positief, dat geeft steun. Ik kan nu precies begrijpen dat als vrouwen aan het bevallen zijn, ze geen man naast hun willen hebben die vol medelijden naar hen staart. Je zal er toch door moeten! M'n buik doet nog zeer, het voelt als een flinke blauwe plek, het is zelfs ook een beetje blauw... Ik wilde nog een buikfoto maken, maar misschien moet ik er dan eerst nog wat make-up op doen 8) , stel je voor dat de kleine later in zijn baby-album een buik foto van zijn moeder ziet met de restanten van zijn/haar eigenwijsheid... Eigenlijk heb ik niet zoveel hoop meer dat hij nog draait. Hij floepte zo snel weer terug. Dus ben me toch al een beetje psychisch op een KS aan het voorbereiden. Vandaag ga ik maar even bij m'n oma langs, ze is achterin de 90. En als ik 6 weken niet mag autorijden na de bevalling... Ik neem een blik gedroogde pruimen mee, ja, wat moet je iemand van bijna 100 geven? En dit vindt ze lekker! Nou, kleine heeft de hik. Die heeft er gelukkig geen last van gehad, van al dat gedoe gisteren. Prettige dag verder, dames!
Lique 80, gefeliciteerd met je verjaardag!!! Hele fijne dag, laat je lekker verwennen he... Cimbomlu, Je kunt de klossen echt zo lang lenen als je wil hoor. Gefeliciteer met je oma, heerlijk dat je er nog 1 heb. Ik mis de mijne nog altijd. Ach en als ze pruimen lekker vind... Heb je 2 vliegen in een klap, want ze kan er goed van naar de wc hihi Mag je standaard na de bevalling 6 weken niet auto rijden of is dat omdat je denkt dat je een keizersnede zal krijgen en dan mag het niet? Ik heb er namelijk nog nooit iets over gehoord en ik rijd graag auto dus vind 6 weken erg lang om niet te mogen rijden! Prettig weekend allemaal.
Zoo ik ben er ook weer even... Cimbomlu; wat balen dat de draaipoging is mislukt. Hopelijk gaat het de volgende keer beter. Veel plezier bij je oma vandaag! Ky; vervelend zeg die woede uitbarstingen... troost je met de gedachte dat het door de hormonen komt en het na de bevalling over zal zijn. Ninet; leuk joh, met schoolbordverf. Daar heb ik ook nog aan zitten denken. Dikke kus voor jou! Viona; hihi ik ben al jaren een knoeikampioen, heeft bij mij niks met de zwangerschap te maken. Ik roep al heel lang dat mijn moeder mij nog een slabbetje om zou willen doen als ze zou kunnen hihi Cindy; klote is dat he, als ineens je hele tektst weg is. Ik kopieer het ook altijd voordat ik op ok druk, vooral met lappen tekst! Fijn dat je beugel eruit is. En dat gemuts van die mannen en kaartjes.. hihi daar heb ik geen last van. Mijn mannetje heeft er heel erg zijn best voor gedaan een lettertype te kiezen omdat hij 3 erg mooi vond. Nachtvliinder; het komt zeker heel dichtbij... raar idee is dat he. Ik vind het nog steeds zo onwerkelijk! Patje: jeetje mag jij al bijna thuisbevallen! Ongelooflijk zeg wat gaat het hard... Suske; ik begrijp dat het niet goed gaat met je schoonmoeder, ik ga zo even verder teruglezen maar wens je (en haar natuurlijk) veel sterkte toe. Wel leuk he dat je nu weet of het een jongetje of meisje gaat worden... Lique80; Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Zo ik ben ook al weer sinds half 8 wakker... kan echt niet meer uitslapen, maar dit schijnt te komen doordat je lichaam vast gaat wennen aan een ander ritme voor als de baby er eenmaal is. Gisteren mijn laatste werkdag gehad, dus ik heb nu officieel VERLOF!! Ik heb getrakteerd met sauzijcenbroodjes en appelflappen en het was erg gezellig. Van mijn manager, die was speciaal voor mij naar kantoor gekomen want ze werkt op vrijdag niet, kreeg ik een prachtige plant in een rieten mandje. En van mijn collega secretaresses kreeg ik een mand gevuld met allerlei leuke, lekkere dingen, een boek (babypraat, echt een aanrader!) Een dvd van hugh grant, douchegel, body olie, voetenscrub, snoepjes, een schattig rompertje, en zo nog meer wat ik vast nu vergeet! Ik ben echt super verwend! Het zal wel raar zijn om voorlopig niet te werken al heb ik er zo lang naar uitgekeken. Tis net alsof ik een weekje vrij heb ofzo. Dit weekend gaat mijn vriend de tuin lekker doen en ik ga hier in huis lekker aan het rommelen. Maandag komt de kraamzorg voor een intake dus ik ben erg benieuwd. Ons bed kan overigens niet op klossen of op kratjes dus ik wil dit weekend ook even de matrassen van de logeerkamer halen om die erop te leggen, kijken of ik dan wel aan minimaal 70 cm kom. Bijkomend voordeel daarvan is dat als mijn vliezen in bed breken, mijn eigen matras niet vies/nat wordt en het matras van het logeerbed is maar een oud ding, dus die kunnen we dan gewoon weggooien. Iedereen een dikke knuff!
ohja, vannacht wel redelijk geslapen, maar gisterennacht uit een droom wakker geschrokken omdat ik zowat stikte in een lading maagzuur... bah bah bah. Wat is dat smerig zeg!
Hoi hoi allemaal, Wat weer een geklets zeg. Ten eerste wil ik Lique even van harte feliciteren met haar verjaardag! Maak er een leuke dag van meid. Ten tweede even een reactie op de kwaaltjes, met name de huilbuien en de woede-aanvallen: Tja, het klinkt afgezaagd, maar het hoort er echt allemaal bij. Ik kan ook ineens in huilen uitbarsten, zonder dat er ook maar een aanleiding voor is. Dan vraagt mijn lieve mannetje: Wat is er? En zeg ik: "Dat weet ik niet". En dan moeten we samen lachen en houdt ie me lekker even vast. Of als ik iets op tv zie.... Jeetje, ineens komen de waterlanders hoor.... Geen houden aan! Van woede-aanvallen heb ik geen last. Juist minder dan voorheen. Toen kon ik echt woest worden en schreeuwen en met deuren smijten e.d. Nu juist helemaal niet meer. Ik denk nu al heel snel van: Wat heeft het allemaal voor zin? Ga ik hier mijn tijd en energie in steken? Nee, heeft totaal geen zin! Ga hier soms zelfs zover in dat, tijdens een ruzie met mijn manntje, IK degene ben die het goedmaakt, terwijl ik er heilig van overtuigd ben dat HIJ de schuldige is. Maar omdat ik geen zin heb in ruzie, zeg ik maar iets wat hem dan weer geruststelt en dan is het over! Bespaart een boel ellende! Of het allemaal oke is, is een tweede, maar ja.... Soms vind ik mijn mannetje ook wel zielig hoor. Hij heeft soms wel veel te verduren. Ik ook natuurlijk, met al die stomme hormonen, maar ik gedraag me af en toe ook echt heeeeel raar! Dan zie je hem denken: Wat heeft zij nu weer? En dan veert hij maar weer mee (Quote: Kluun, HELP, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt, heerlijk boek!). Wat altijd helpt: EEN LIEF KADOOTJE VOOR HEM KOPEN!! Met de mededeling dat je heel goed weet dat je af en toe echt niet de makkelijkste bent! (Ps: trouwens niet beloven dat het straks na de bevalling allemaal anders zal zijn, want dat weet je niet!... en kan hij je dan alleen maar kwalijk gaan nemen). Koop een lekker luchtje, een boxershort, een rompertje met de tekst: voor mijn liefste pappa oid, en je kunt de aankomende weken weer heeeeel veeeeel maken! Zo, das weer even genoeg over de kerels.
@ manuela, geniet van je verlof, de tijd vliegt! @lique, gefeliciteerd met je verjaardag! @ cimbomlu, veel plezier bij je oma! En wat balen dat de draaipoging is mislukt. @ all, heb vannacht redelijk goed geslapen, de beeb zat me alleen af en toe ff dwars. Zat echt op rare plakken te trappelen ofzo, deed erg veel pijn. Volgende week eindelijk ff wat minder lekker weer..........kan ik eindelijk binnen eens wat gaan poetsen in de babykamer. Ik ga zo even de dames van mijn tennisteam aanmoedigen en de tiramisu brengen, ik ga wel lekker in een stoeltje naast de lijn zitten, hahah. Nog even van het zonnetje genieten.
Patje, wij mogen inderdaad vanaf volgende week al thuisbevallen. Het wordt wel spannend he? De make-up is niet echt goed gelukt. Jop schrok zelfs toen hij thuis kwam... Nee, hij is het gewoon niet meer gewend, maar zei wel dat ik er leuk uit zag. Toen ik halverwege de avond naar het toilet ging en zag dat mijn oogpotlood was uitgelopen dacht ik wel weer "vandaar dat ik dat nooit meer doe". Voel me nu prettiger zonder. Oja, ik was degene die 's nachts zo'n dorst heeft. Ik zal het woensdag aankaarten bij de Vlos. Mijn moeder had wel last van zwangerschapssuiker aan het einde van haar zwangerschappen. Maar het zal vast niets zijn, want ik voel me prima! Suske, wat vervelend dat je schoonmoeder nog niet naar huis mag, maar het is inderdaad beter als ze eerst de oorzaak weten. Duimen dat ze daar snel achter zijn! En wat leuk dat je eindelijk weet of je een dochtertje/zoontje krijgt! Was het wat je had verwacht? Je hebt toch meestal wel een bepaald voorgevoel, maar die van mij klopte helemaal niet! Ik had echt drie dagen nodig om aan het idee te wennen. Oeh nu ben ik ook nieuwsgierig geworden! Maar ja, over een paar weken zullen we het allemaal weten! Cindy & Suske, we gaan straks na de bevalling gewoon samen rustig afvallen. Ach, ik vind ook dat je als moeder wat extra kilo's mag hebben! Vooral het eerste jaar na de bevalling moet je je lichaam de tijd gunnen zich te herstellen, dus ik zal niet direct weer aan de gewichten gaan hangen... Lique, ALVAST VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG! Ga je nog iets bijzonders doen? Cimbomlu, jeetje, is je buik zelfs blauw?! Ik moet er niet aan denken! En ik ben ook erg benieuwd hoe Jop zich tijdens de bevalling zal gedragen. Hij is erg lief, maar kan soms ook vrij streng zijn, zo van "kom op, stel je niet zo aan, je kunt het best". Soms heb ik dat nodig, maar soms is dat ook erg irritant. Manuela, leuk dat ze je lekker in de watten hebben gelegd! En je bent zo gewend aan je verlof! De eerste week vond ik ook erg vreemd, maar nu... Hihi, als ze aan mij vragen hoe het is om verlof te hebben zeg ik "ik ga nóóít meer werken!" Héérlijk is het! Je vermaakt je heus wel. Ahhh stikken in je maagzuur, heb ik ook eens gehad; BRANDEN! Verschrikkelijk! Oh ik zie nu pas je buikfoto, wat een verschil met de vorige! En dat puntje, is dat je navel? Wat ziet dat er grappig uit zo van de zijkant, hihi. Net een knopje.
Judith, nog één nachtje slapen...! \/ Shanna, die van mij heeft het meeveren al vrij snel opgegeven, helaas. Maar hij doet het erg goed hoor, en dat zeg ik hem ook vaak. De mannen hebben het soms ook wel moeilijk. Jop is soms ook wel eens zenuwachtig voor de komst van de baby. Hij draagt straks de verantwoordlijkheid om brood op tafel te brengen in Suriname. Ik ga ook wel werken, maar zal minder verdienen als hem. En ik merk dat hij dat ook wel spannend vindt. Ik wil nog een leuk uniek cadeautje voor hem kopen en aan hem geven als de baby geboren word. Iemand leuke tips?
Gefeliciteerd Lique80! Ennuh een fijne dag toegewenst natuurlijk, mooi weer heb je al Manuela, heerlijk je hebt verlof, lekker genieten! Judy, spannend meis, morgen mag de kleine mee naar huis, nu nog een nacht ondoorbroken doorslapen hihi.... Fijn weekend allemaal!
@ Lique, van harte gefeliciteerd met je verjaardag ! En China?, spannend zeg, dat is wel een eind weg. Zijn ze nog wel bij je bevalling? @ Suske, wat leuk voor je dat je nu toch het geslacht van je kindje weet. Ben benieuwd of het is wat je had gedacht. Heb je een goed excuus om gericht nog extra kleertjes te kunnen kopen. En sterkte voor je schoonmoeder. @ Chiesa, mijn mannetje gaat van de week ook de klossen ophalen, ben benieuwd hoe het ligt zo hoog. De een vindt t fijn, de ander te hoog. Ik denk dat ik het wel fijn ga vinden. @ Cimbomlu, wat jammer dat die draaipoging niet is gelukt. Voor niets een blauwe buik . Fijne dag vandaag bij je oma. @ Manuela, VERLOF! heerlijk he? ga er lekker van genieten meid! (doen wij ook hihi) @ Shanna, de hele zwangerschap heb ik eigenlijk niet echt last gehad van zwangerschapskwaaltjes, al had mijn mannetje er wel rekening mee gehouden. Eergisteren merkte ik er eigenlijk voor het eerst ECHT iets van. Hij heeft dus niet te klagen en dat doet hij ook niet hoor. Hij gaat er heel goed mee om en zegt dat hij dat ook van mij vindt. Misschien dat het straks op het einde erger gaat worden (hoop het niet) maar dan hou ik je tip in mijn achterhoofd @ Patje, Veel plezier vandaag op de tennis. Ze zullen je vast met open armen ontvangen. Ik moet bekennen dat ik het ook niet zo erg vind dat het weer volgende week wat minder is. Dat motiveert mij tenminste om wat extra klusjes in huis te doen. Hopelijk krijg ik dan eindelijk ook die nesteldrang. Ik heb echt het idee dat ik nog alle tijd heb om van alles te regelen. Ik ga er iedere keer van uit dat die kleine nog zeker 4 of 5 weken blijft zitten. Gisteren hadden we de intake van de kraamzorg en die maakte mij er even extra van bewust dat het idd ook heel goed volgende week al kan komen. Dat gevoel heb ik echt nog niet, maar ik moet er natuurlijk wel voor zorgen dat alles volgende week wel klaar is. Dus komende week gan we ECHT de vluchttas klaarzetten, lakentjes en kleertjes ed wassen etc.
Hallo allemaal, Ben er bijna helemaal klaar voor. Ben trouwens maandag pas officieel jarig, maar vanavond vier ik het voor vrienden enzo.. Opsplitsen leek me het beste. Andere keren deed ik alles op 1 dag, de hele dag.. pff moet er niet aan denken. Mijn zusje heeft al lekker geholpen met taarten bakken en zo nog even kaas/worst/komkommer snijden... Bier staat koud, dus kom maar op! Maandag komt er nog een beetje familie zoals oma's enz. Gezellig hoor allemaal! Nou ga weer verder, en nog even rusten, douchen tutten en dan feestvieren! Bedankt voor alle felicitaties!