@Ky: ik heb besloten zelf op een t-shirt een tekst te verven en papa die dan te geven na de geboorte van de kleine. Over de tekst ben ik nog niet helemaal uit. Er bestaan ook van die papa-dozen: een luier en een knijper voor tijdens het verschonen; een speen met "papa is the best"; een flesje sterke drank om het feest te vieren. En er zat nog iets in, maar je kan zo zelf iets verzinnen! @Bibi: ik heb ook helemaal niet het idee dat de baby te vroeg kan komen. Mijn schoonzus zei van de week dat ik toch een beetje op moet schieten met het kamertje, alles ligt nog "netjes" onuitgepakt verspreid over de vloer en tafel... Het bedje is wel klaar en de vluchtkoffer ook. En ik denk ook dat ik alle spullen al wel in huis heb. @Manuela: gefeliciteerd met je verlof \/ ! En leuk dat ze je zo in de watten hebben gelegd! Laat je vriend die tuin maar snel doen, want na het weekend is het gedaan met het mooie weer. Ben bij oma geweest. Ze was blij met het blik pruimen! Ze was de krant aan het lezen, mijn tante brengt altijd de kranten van de hele week, heeft ze weer wat te doen. Ze vertelde dat ze altijd de woorden die ze niet begreep opschreef en die dan vroeg aan de mensen die langskomen, want ze "moet toch wel met de tijd meegaan!" Dus aan mij vroeg ze wat een calamiteit was en een breezer... En ze heeft even goed aan m'n buik gevoeld. Dat mag ze wel als overgrootmoeder !
Cimbomlu, leuk zo'n oma. Oude mensen kunnen soms zo schattig zijn! Die papa doos, enig idee waar je die kunt halen/kopen? Het is natuurlijk leuker om zelf iets te maken, maar helaas ben ik totaal niet creatief... Ik heb zelfs een hekel aan alles wat met knippen/plakken/knutselen/verven etc te maken heeft, puur omdat ik er niks van bak.
@Ky: ik ben die doos tegengekomen in een gewone babywinkel. Ik zocht iets voor mijn broer die voor het eerst vader werd. Maar het is echt makkelijk te maken, want dat heb ik nadat ik dat voorbeeld in de winkel had gezien ook gedaan: Een wasknijper (voor op z'n neus tijdens het verschonen) en een luier: moet te doen zijn Een slab of speen met "papa is the best": bij Prenatal e.d. Een klein flesje sterke drank: bij een slijter kun je van die mini flesjes kopen Je hoeft er niks bij de knutselen. Misschien een kaartje erbij met iets persoonlijks en ... klaar is kees!
Bij mij is ie ook net iets te hoog eigenlijk... Ik ben maar een kleintje. Als ik zit kom ik echt niet met mn voeten bij de grond haha.
@ Ky, ik zit mij suf te piekeren #-o Had laatst namelijk iets heel leuks gezien/gelezen en nu kan ik er niet meer opkomen gggrrrr :x Als het mij weer te binnen schet laat ik het je wel weten :-k
Zo meiden... nou het besef is er nog steeds niet zo goed dat ik nu echt verlof heb, zal in de loop van de komende weken wel komen. Vandaag ook weer flink druk geweest in huis met stofzuigen, keuken gesopt ed. Nee dit is nog geen nesteldrang, dit doe ik normaal ook Alleen normaal moest het allemaal in het weekend een grote beurt hebben omdat ik fulltime werk(te). Nu dacht ik ineens... hmmm ik kan dat en dat ook wel maandag doen want dan hoef ik toch niet naar kantoor. Zo gek is dat! Vriendje heeft flink zijn best gedaan op de tuin, het moest ook juist dit weekend want we hebben graszaadjes gestrooid en dat moet nat gehouden worden, vandaag dus een paar keer gesproeid en hopelijk gaat het maandag regenen zodat het nat blijft en er een mooi grasveldje gaat ontstaan! Leuke ideetjes zeg voor die papa-dozen! De vader wordt toch vaak een beetje vergeten dus het is wel erg leuk om hem ook wat te geven. Cimbomlu; leuk dat het fijn was bij je oma! En wat een goed idee van haar om de onbekende woorden op te schrijven en na te vragen wat het betekent! De oma van mijn vriend wordt ook (voor het eerst) overgrootoma, maar die komt gerust om half 1 op zaterdagavond online op msn om nog even met haar kleinkinderen te chatten. Echt geweldig vind ik dat! bibi; gek idee is dat het, dat het zomaar kan zijn dat je kindje er met een week of wat al is... lijkt me echt heel raar als het straks zover is. Nu ik verlof heb, wil ik ook een begin gaan maken met het wassen van de kleertjes en het klaarmaken van de vluchttas (ook voor de papa). Hebben jullie trouwens het topic gelezen van Angel Eyes? Ik hoop zoooo voor haar dat het snel vanzelf hersteld. Het zit haar niet mee Hier een link naar het topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=44607
Hoi dames, de tiramisu is helemaal op gegaan, ben er nu net weer, dus heb het nog lang volgehouden. Maar ja wat wil je, lekker in het zonnetje en allemaal 3 setters. Ik ben om 20.30 naar huis gegaan en ze moesten nog de laatste partij spelen. Mijn mannetje had verloren, jammer, hij baalde flink. Ik sprak net de buurman, en we kunnen van hun de poten lenen die ze onder het bed hebben. Onze poten zijn nu 18 cm, en die van hun zijn 24 cm, ik zit dan bijna op 70 cm als we die eronder doen. Moet goed zijn dan! Mijn bad loopt vol dus ik hou het ff kort. doeg doeg.
Manuela, wat goed dat de tuin zo op schiet! En inderdaad wat een nieuws van Angela! Het zit haar echt niet mee he? Nog meer bedrust, arme meid! Nu maar hopen dat de baby verder in orde is (en blijft)... Ze is in ieder geval goed onder controle, dus hoe dan ook zijn ze er snel bij...
Oh ik heb net het PaPakket via ikvader.nl besteld samen met een t-shirt met de tekst "cool daddy". Het PaPakket bestaat uit: Een T-shirt (XL) met opdruk 'Trotse Vader', een 'No sweat' polsbandje en een anti-stress bal. Een mok met twee gezichten. Aan één zijde staat 'Pappa's wil is wet'. Ontstaat er discussie in de huiskamer? Drink dan je koffie uit je linkerhand zodat je vrouw de kant met 'Mamma heeft altijd gelijk' ziet staan. Verder: een revitaliserende crème tegen de wallen én het boek 'Huishoudmanagement voor mannen'. Een volledig in kleur uitgevoerd boek dat in klare mannentaal uitlegt hoe jij dat huis kunt runnen als zij moet bijkomen van alle vermoeienissen. Zonder twijfel het leukste cadeau voor de man die vader wordt! Ik ben benieuwd wat hij ervan vind...
Hihihi, Ky, die is ook erg leuk! Niet vergeten in je vluchtkoffer te stoppen zodra je het binnen hebt!
Wat een leuk idee zeg zo'n pappa pakket. Ik ga ook eens even op die site kijken. Toch fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die niet meer kan uitslapen. Was vanochtend ook al weer om half 8 klaar wakker. Ik heb het topic van Angel eyes ook gelezen en schrok er toch best van. Ik hoop dat alles goed komt voor haar en de kleine natuurlijk. Maar ze is nu tenminste wel dagelijks onder controle en dat moet toch stiekem ook wel wat kalmerends zijn. Liefs, Duveldraakje
Goedemorgen allemaal, Wat leuk die papa pakket. Maar voor die van mij niet. Ik weet zeker dat ie t "gewoon" leuk vind dus ik verzin wel wat anders... Ik heb trouwens sinds vrijdagmiddag last van mn "muts" Ik heb geen pijn bij het plassen maar bij het afvegen wel jeuk aan de binnenkant van de lippen? Zou dit een schimmelinfectie kunnen zijn? Iemand enig idee, zelf ook gehad of nog last van? Bel anders maandag mijn huisarts op maar ja lekker onhandig als je in een andere provincie zit hihi. Ik leg ze wel precies uit hoe het eruit ziet en hoe het voelt haha. Effe een spiegel erbij pakken Lique, hoe was je verjaardagsfeestje en heb je leuke dingen gekregen?
Goedemorgen allemaal! Nou daar ben ik alweer! Lag er om half 3 in, maar ben er nu alweer een uurtje uit. Ga zo stofzuigen en de wc doen en dan is alles weer netjes. Ben onwijs verwend, echt niet normaal en dat terwijl ik morgen officieel pas jarig ben (niet dat ik dan nog veel verwacht, maar toch)! Allemaal bonnen van prenatal,HEMA, V&D, Babyland. Een luiertas, een kinderstoel, een badjasje voor de kleine, een bikini voor als de kleine + de nodige kilo's verdwenen zijn. EEn vet gave armband van JOSH. Verder nog een portemonnee, boek, ketting, kussentjes voor op de babykamer en nog wat geld, kortom, enorm veel! Ga zo alles maar eens even sorteren! Want mijn neefje (4 mnd) komt zo en dan moet ik even oppassen!
Lique: alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Je bent al lekker verwend gisteren zeg met al die kadootjes voor de kleine. Suske: hoe gaat het nu metje schoonmoeder? Jeetje, dat is schrikken zeg van angela. Gek he, maar dit is mijn grootste angst op het moment. Bang dat het kindje geen vruchtwater meer heeft. Bij de afgelopen 2 controles bij de vk heb ik de vk dan ook gevraagd of ik nog wel genoeg vruchtwater heb, volgens haar was dit wel het geval. Chiesa: ooh wat herkenbaar. Sinds afgelopen week heb ik ook een schraal en jeukend gevoel aam de binnenkant van mijn schaamlippen. Ik heb zelf het idee dat het komt dat ik nu veel vaker naar het toilet moet om te plassen en dus ook vaker afveeg. Ik probeer nu deppend te drogen en regelmatig te wassen met een washandje. Hopelijk helpt dit. Judith: eindelijk...vandaag mag Mirthe naar huis. Geniet ervan! Vannacht eindelijk weer een nacht redelijk geslapen \/ . Nou dames..geniet nog even van het weer vandaag (en de ijsjes). XXX
@Chiesa: ik zou er wat baby zalf op smeren. Het kan een schimmeltje zijn, maar dit werkt meestal ook al wat verzachtend. @Judith: spannend, Mirthe mag vandaag als het goed is naar huis JIPPIE!!! @Duveldraakje: ja, uitslapen, ik weet niet meer wat dat is. Gelukkig ben ik een ochtendmens... @Lique:dus jij kan van de week weer shoppen met al die bonnen! 8)