Lique, je bent zeker verwend zeg! Heerlik toch! Bloem, oke jij hebt het dus ook. Ik zat al echt te denken van tja hoe kom ik daar nu weer aan en sterker nog hoe kom je er vanaf haha. Het zou idd kunnen komen van het vele plassen. Ik dep nu ook maar hihi... Hoe lang heb jij er al last van? Cimbomlu, ik ben gister idd begonnen met sudocreme erop te smeren. Effe morgen of dinsdag afwachten en dan anders de huisarts bellen...
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewf ... c1cacbf602 Hey bloem, als ik dit lees krijg ik ook het idee dat we misschien wel een blaasontsteking hebben.. Ik heb namelijk vaker gehoord dat de verschijnselen tijdens een zwangerschap anders zijn. Ik laat mn urine wel testen as dinsdag bij de verloskundige.
Hoi,Allemaal Het is weer een tijdje geleden dat ik hier iets neerschreef Dus even kort houden.... @Lique gelukkige verjaardag(natuurlijk ben ik te laat maar toch,beter te laat dan nooit) @Judith,Jeeeh onze Mirthe mag vandaag naar huis,dat is gewoonweg geweldig.... @All,laatste loodjes wegen het zwaarst,dat begin ik al te voelen,heb ondertussen woedeuitbarstingen gehad,nu ben ik bijna voor niks aan het huilen.... Op donderdag bij gyne weer problemen gehad,om 12.15 had ik gesprek met haar,die is niet gekomen,maar wel de vroegere assistente van mijn oude gyne is me komen onderzoeken om 13.45,ik ben die te laat komingen kotsbeu...ik zei dat ik geen andere dokter wil en dat ik me liever door die assistente laat onderzoeken en behandelen tot de einde... De kleine is goed ingedaald,weegt nu 2621gr,dus goed op schema.... @Ky,gisteren telefoontje gehad van de vrienden....we krijgen een geschenkje van hen,een volledige kinderkamer,met bed,commode,kasten en dergelijke.....nog eergisteren ruzie daarover gehad met mijn mannetje en gisteren krijg ik dat als geschenkje.....leuk,he.... Gisteren was ik zo moe,dat ik gewoon met de tranenen in de ogen thuis terug kwam....ik was zo moe zo uitgeput....nu heb ik gewoon geen zin om huis te verlaten....het enige wat ik ga doen is ontspannen en wat thuis dingens doen.... Mensen op de straat bekijken me raar,alsof ze geen zwangere vrouw gezien hebben,die kijken zo van:" Oei,wat is dat nu voorbijgegaan"? Ik word er gek van,ik zei tegen mijn man dat ik geen vin verroer zonder hem....als ik ergens naartoe wil gaan dan is het enkel met hem..voel me veel kalmer en veiliger aan zijn zijde..... Tot nu toe is het alles btw Suske,ik vind het erg voor je en jou schoonmoeder.Ik hoop dat ze snel terug op krachten komt.... Ik zit me hier af te vragen,wat hier allemaal met ons gebeurt...iedereen heeft probelemen op het einde van zwangerschap,familieleden die ziek worden en noem maar op..vind het gewoon oneerlijk en pijnlijk... Dikken kus voor iedereen Siken
Cimbomlu, goed idee dat ik het in de koffer doe... Had ik zelf niet eens aan gedacht... Ik hoop alleen dat Jop niet thuis is als het bezorgt wordt. Het komt deze week en hji heeft alleen maar late diensten deze week, behalve woensdag. Lique, wat leuk dat je zo verwend bent! En bonnen zijn inderdaad het "handigst" om te krijgen, want dat scheel weer een hoop geruil, hihi. Dus dat wordt lekker shoppen de komende weken! Bloem & Chiesa, ik heb er gelukkig geen last van, maar ik heb het wel een aantal keren gehad als allergische reactie op een antibioticakuur. Een schimmeltje kan ook ontstaan door een verandering in je hormoonhuishouding i.c.m. verminderde weertsand. Het is zo vervelend! Maar met 1 vaginale zetpil was ik er dan ook weer vanaf. En misschien is het inderdaad ook wel een blaasontsteking. Ik zou wel even de dokter bellen. Chiesa, misschien dat ze een telefonisch consult kunnen doen? Sterkte ermee meiden! Siken, heb je toch nog een babykamer! Goed zeg! Komt alles weer op zijn pootjes terecht. Ik heb vanacht bijna 12 uur geslapen! Van 01u tot 13u, met slechts één plaspauze tussendoor om 9u. Ik weet niet wat me is overkomen! Maar ik was ook zo moe na vrijdag. Het was ontzettend gezellig met die vrienden, maar het heeft me wel opgebroken. Nu ben ik gewoon nog steeds duf van het slapen, hihi. Als ik vanavond maar in slaap kom... Ik ben zo ontzettend benieuwd hoe het met Judith en Mirthe is! 4 weken heeft ze hier naartoe geleefd...
hey hey meiden ! lekker gekletst zie ik al. Ik ben voornamelijk moe om te reageren, ben echt doodop hoe dat komt tja tis me een raadsel! @ Lique Je bent lekker verwend zag ik al! in ieder geval nog van harte gefeliciteerd ( ook al ben je pas morgen jarig) Geniet van ak je kadootjes @ manuela heerlijk eindelijk VERLOF ook dat is een mijlpaal om naar toe te leven hmmm zag weer tiramisu voorbij gaan ik wil nu ook alhoewel ik me van de week op een heerlijke moorkop heb getrakteerd @ angel eyes Meid het zit je ook niet mee gvd.. gelukkig sta je onder controle en heb je snel aan de bel getrokken. meid de duimen draaien ook hier hoor! pff voor de rest weet ik het ff niet meer.. Ik voel ook dat ik echt aan mijn end ben gekomen, na alles wat ik doe ben ik zoooo moeeee ik kan echt hele dagen slapen.. en dan ben ik zo duf als een konijn.. de kleine is ook niet echt actief maar wel bewegelijk dus denk dat hij lekker aan het groeien is.. heb nl wel even met de angel sound geluisterd! wat een heerlijk geluid is dat ook he! voor de rest heb veel last van slijm verlies nu.. en heb nu echt mijn eerste echte oefen wee gehad.. Ik moest hem echt wegpuffen mannetje lag te slapen, maar heb hem bruut uit zijn slaap gehaald hahaha en hij maar aaien over mijn buikkie. Getsie die buik was echt kei en kei hard joh! Toen eenmaal die oefenwee wegzakte lagen jur en ik elkaar aan te kijken en durfde niks te zeggen.. Alsof we het samen aanvoelde "nog heel even en dan komt het echte werk" Dat vond ik zo'n magisch moment! nou meiden ga samen met hubbie2 b voetballie kijken dikke kus en tot zo
Nachtvlinder, ik ben soms ook helemaal uitgeblust. Gelukkig weet Jop me elke keer weer te motiveren om even de deur uit te gaan, ookal is het maar voor een boodschap of een kop koffie. Dat ik gewoon effe de deur uit ben, want als het aan mij ligt blijf ik de laatste vier weken gewoon lekker binnen. Ik heb nu zelfs een matras in de woonkamer gelegd voor de tv ! Oh wat kan ik soms lui zijn zeg! Vanaf morgen "moet" ik van mezelf weer effe de deur uit en het huisje doen. Ik heb vaak ook geen zin om mensen te spreken, neem vaak zelfs mijn gsm niet op. Ik denk als het echt dringend is bellen ze Jop wel... Echt heel erg van me. Van die kluizenaarsdagen noem ik het... Ik had ze ook toen ik in de pubertijd zat. Jaja, nog 4 weken...
hah ky spannende tijden breken aan! nog 4 weekies heej.. waar blijft de tijd? hebben jullie enig idee of jullie eerder of later bevallen? eerst had ik echt het idee dat ik over tijd zou gaan, maar nu lijkt het wel alsof ik eerder ga bevallen haha hoe bedoel je nieuwsgierig!
Ik weet het niet. Ik hóóp eerder... Wat mij betreft komt ze met moederdag (vanaf 13 mei mag ik thuisbevallen). Het is best leuk geweest die zwangerschap, maar wat mij betreft mag het nu ook wel weer afgelopen zijn. En ik ben zóó nieuwsgierig naar dat meissie...
Hihihi, een grappig topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=44643 Eigenlijk heel begrijpelijk, maar toch ook wel erg grappig. Voor mij heel logisch hoe je een baby aan kleed, maar ik kan me wel voorstellen dat sommigen dat niet weten... Hihihi.
nou mij is het ook gebeurd! Heel bericht geschreven maar helaas foetsie Nou maar proberen nog ff snel wat neer te zetten Over schimmelinfectie, klinkt wel zo. Jeuk daar kan heel goed verholpen worden met kuurtje. Ik heb een aantal keren bolletjes gekregen om in te brengen en na een paar dagen is het weg. Ik had het vooral door hormoonschommelingen en inlegkruisjes en met zeep wassen is ook niet aan te bevelen Ik heb sinds gisteren ons bed op klossen staan. Heerlijk zo kan ik er veel makkelijker uit komen. Kon alleen met verwijzing van gyn anders pas met 37 weken Cindy lekker he zonder beugel ik bleef maar met mijn tong voelen door over mijn tanden heen te gaan Ik heb vandaag steken in mijn rechtertepel, zal het volop aan het werken zijn. Gisteren weer gezellige pokeravond gehad met vrienden gelukkig geld gewonnen maar om 3 uur lag ik in bed, En kon ik gewoon niet slapen gelukkig uitgeslapen en vanmiddag nog een uurtje. Ik wil zulke dingen echt niet missen dan maar moe en daarna pijn. Vandaag de grote dag Mirthe mag als het goed is naar huis. YEAHHHh En Siken toch nog een babykamer. Hier gaat het nu wel meet vlotten. Raamkozijn in grond gezet maar moest met raam eruit en moet nu nog opschuren en aflakken maar het wordt nu minder weer dus dat moet ff op hold dat we het raam eruit halen. Daarna rails ophangen want gordijnen zijn nu binnen. Ik ben aan wasjes begonnen dus als dit klaar is kasten een sopje en inruimen. Box staat in de woonkamer en maxicos bekleding gewassen en ik heb nu bijna alles van de lijst. En nu adressenlijst gemaakt voor kaartje deze week definitief maken saampjes + kaartje dan kan ik 'm bestellen Dat was mijn getetter weer. Ik zal deze week er wat meer zijn aangezien de vakantie voorbij is en het weer slechter is. Liefs
Goedeavond allemaal, Angelique, alvast van harte gefeliciteerd! Cimbomlu, ik ben dus ook al bijna betrapt bij het kijken naar kleertjes! Dus .... Ik hoop dat je inmiddels geen last meer hebt van je buik. Ky, ik moest ook even wennen. Ik geloof dat ik nu wel wat gewend ben. Maar ik zeg lekker niet wat ik zelf dacht en of dat klopt. Ik heb een aantal keer geschreven wat ik dacht dus.... Mijn man loopt te beweren dat hij het aldoor wel wist, maar volgens mij zei hij steeds het andere! En dat afvallen komt wel goed. Ik weet dat wij dat kunnen! Ik ga straks even kijken op de site van je pappa doos. Chiesa, wat vervelend van je muts. Ik heb aldoor het gevoel dat ie bij mij opgezet is. Voelt alsof ie beurs is. Heb er toch echt niks mee gedaan! Ga get morgen ook even vragen. Siken, wat fijn dat je zo'n leuk kado krijgt. Gelukkig! Nachtvliinder, dat was ook eerst wel genoeg voor de oefenweeën! Ik hoop dat je er niet te veel last meer van krijgt. Da uitgeputte klinkt hier ook erg bekend. En ik denk dta ik de 40 weken niet haal. Mara dat komt misschien ookw el doordat onze zoon 3 weken te vroeg was. Misschien is het ook wel hoop! Verder gaat het hier wat minder. Het hele weekend is zo'n beetje 1 harde buik geweest. Was die weer weg bij de volgende beweging was ie er weer. Met schoonmamma is het nog hetzelfde. Ze voelt zich wel goed en ziet er ook goed uit, maar morgen wordt er pas weer beslist en tot nu toe weten ze de oorzaak nog niet. Gisteravond schrok ik. De hele tijd harde buiken en toen kreeg ik steken erbij en kramp. En dat deed zeer. Thuis naar de wc. Had ik gewoon last van wat diarree! Ik voelde me zo onnozel, want ik dacht echt van shit geen weeën toch! En natuurlijk niet te vergeten. Judy, welkom thuis met jullie meid! Geniet er lekker van! Knuffels en tot morgen Monique
Even geen "tijd" om alles terug te lezen, doe ik morgen.... Wel even: Suske, haha, diaree, nou ja, je zal nu toch zo onderhand bij ieder krampje of pijntje gaan denken "oh jee..." haha.... Maar goed, heerlijk, ik lig op de bank, Rinke is boven Mirthe aan het verschonen en ik mag het allemaal lekker horen via de babyfoon....deze situatie wilden we al heel lang....thuis zijn, lekker met ons drietjes thuis zijn.... Ze is wel een beetje van slag, merken we, maar ze is voor een baby die van slag is nog erg rustig (nu alleen vreselijk aan het huilen, want het is etenstijd!) Maar, de slingers hangen, we hebben de champagne ontkurkt en een heerlijke chocotaart van mijn moeder opgegeten.....nu maar weer even voeden, heerlijk dit, meiden, er staat jullie heel wat moois te wachten! Ik zal zo even een fotootje in mijn album zetten, one happy family! Kus en ik reageer morgen weer als die dame even slaapt! (Oh en Angela, had ook al even op je topic gereageerd, maar hier nogmaals: take care! x)
Hiep Hiep Hoera! Gefeliciteerd met de thuiskomst van jullie kleine meid! Geniet er onwijs van... Ik krijg er gewoon kippevel van, ik kan niet wachten ieder geval tot ons kleintje komt! Meid het is jullie onwijs gegund dikke knuffel van mij
Hi Meiden, Hier weer even een reactie van mij tussendoor. @Sikenen Ky, volgens mij hangt het echt in de lucht hoor. Ook hier zijn de hormoontjes goed aan het werk. Jank mijn ogen uit mijn hoofd en kan niet zeggen waarom. Getver word gek van mezelf en hubbie weet niet zo goed wat hij kan doen (niets). Hoop snel weer op betere dagen. @Manuela, lekker zeg verlof! Ik nog 3 daagjes! @Nachtvlinder, eng joh zo een oefenwee! Wel mooi om zo een moment met je vriend mee te maken. Ben benieuwd hoor, hoe het echte werk gaat voelen. Hoop dat ik gewoon heel rustig word en alles een beetje aan mij voorbij kan laten gaan. Hoop in ieder geval dat ik niet zo histerisch ga gillen en zo. @Angel eyes, sterkte meid en probeer die rust echt te nemen! @Lique, jeetje wat ben jij verwend zeg! Leuk! Morgen ook nog een fijne dag toegewenst! @Mamavantim, heeee wij zijn op dezelfde dag uitgerekend! Leuk. Ben benieuwd hoe je je voelt! Was Tim eerder of later geboren? @Lailae, ja heerlijk idd geen beugel meer. Lekker glad en niet meer druk maken of er van alles tussen die rotslotjes zitten als je met meerdere mensen zit te eten. Tuurlijk kan nog steeds spinazie tussen je tanden zitten, maar niet meer zo erg/vaak/duidelijk als met beugel Lekker zeg dat jij je bed al op klossen hebt staan. Ik wil het eigenlijk ook wel al, maar ja hoef niet meer naar de gyn toe dus om nou alleen voor dat briefje langs te gaan. Dan nog maar even 3 weekjes wat ongemakkelijk uit bed komen (er in gaat nog steeds goed). @Suske, nee nog geen weeen hoor, even wachten tot 37 weken! Hahaha, ik heb dat ook hoor als ik kramp heb dat ik denk "is dit het?" Maar goed, ik denk dat weeen 100.000 keer erger zijn dan wat ik tot nu toe heb gevoeld. @Judy, fijn zeg dat jullie kleine meid lekker thuis is vanaf nu! Geniet er lekker van samen! Behalve de hormonen, hier alles goed. Heb wel het idee dat de kleine ook sinds gisteren minder beweegt. Voel hem/haar nog wel 10 keer per dag, maar gewoon veel minder vaak en hard. Ik blijf het wel in de gaten houden hoor. Zeker als je dat verhaal dan van Angel Eyes hoort, goed dat ze zo snel gereageerd heeft. Morgen t/m woensdag nog werken en dan vanaf donderdag verlof. We hebben zaterdag definitief het kaartje besteld, nu nog de tekst aanleveren. En ja, de drukker wilde gelijk ook de namen....meidennaam hebben we wel, maar jongensnaam nog niet. We hebben er 3 en komen er niet helemaal uit, we hebben allebei een andere voorkeur. Aan de ene kant wil ik mijn vriend zijn zin geven, hij heeft mij eigenlijk met al het andere steeds mijn zin gegeven, maar ja het gaat wel om de naam van je kind.......oh ik ben echt erg, wil graag mijn eigen zin. Hebben jullie allemaal ook al echt de definitieve naam? Fijne avond. Liefs Cindy
@judy wat ongelofelijk fijn dat je kleine meisje eindelijk thuis is. Angel eyes :heel veel sterkte,rustig aan dat is het allerbeste voor je kindje! En voor iedereen die ook verlof heeft, lekker he niet meer werken, maar ook thuis is het druk zat,in ieder geval bij mij, een zoontje van 20 maanden is best een handenbindertje. En heb hem afgelopen dinsdag naar de creche gebracht en toen naar huis gegaan en voor het eerst niet naar mijn eigen groep, nou dat vond ik toch wel heel erg gek hoor, hem wegbrengen en dan zelf naar huis gaan, en dan zeggen ze dat je er juist van moet genieten. ik heb geen idee hoe ik dat lijstje kan maken met alle gegevens dus als iemand mij zou willen toevoegen! Karin35 (36) ? 11-06-07 2e kindje 01-05 verlof hoofdligging gew +15kg thuisbevalling? borstvoeding alvast erg bedankt
@judy, wat geweldig dat jullie meisje nu lekker thuis is, geniet er lekker van! @suske, ik heb ook af en toe vreselijke buikkrampen, maar dan moet ik ook vaak naar het toilet Maar als je bevalling eraan zit te komen kun je dus voor het allemaal begint ook even goed aan de "rees" zijn zeg maar, je lichaam zorgt er dan voor dat darmen leeg zijn. Wel handig................ @cindy, wij zijn wel uit de namen, ik heb uiteindelijk de jongensdoorslag gegeven en mijn man de naam voor als het een meisje wordt. Ik hoop dat jullie er ook samen uit komen. Nog iemand voetbal gezien? Ik wel, ik had geen voorkeur wie er zou winnen, maar met penalty's vind ik het nooit zo leuk! Krijgen jullie ook zo'n last van je buik met omdraaien in bed? Het begint me gewoon pijn te doen als ik me s'nachts omdraai.
Lailae, wat prettig dat het begint op te schieten bij jullie. En als het raam er straks uitgehaald wordt, gaat ie er dan wel weer dezelfde dag in? Lijkt me vreselijk om zonder te moeten zitten... Suske, okay je hoeft niks te verklappen hier . Maar hoe dan ook wist je het nog niet en nu wel. Voelt het ook meer "echt" nu je het weet? Haha ja die muts, Ik sprak mijn moeder er laatst op aan dat je nergens terug leest dat je muts zo opzwelt! Ik heb nergens last van (gelukkig), maar dat ding ziet er niet meer uit! Helemaal dik en paars . Judith, wat geweldig dat jullie zo aan het genieten zijn! Het is voor haar vast ook spannend dat ze opeens in een totaal andere omgeving is. Gaat Rinke morgen wel gewoon aan het werk? Het lijkt me wel spannen hoor, een hele dag voor het eerst alleen... Oe ik ben zo enthousiast voor je! Wordt er gewoon emo van (jaja hormoontjes ). Een gezellige nacht gewenst (hopen dat ze een beetje doorslaapt ). Cindy, ut komt allemaal goed met die tranen! Laat je lekker gaan! Ik ga vaak lekker (alleen!) op bed liggen, muziekje erbij, lekker bevallingsverhalen lezen, dan komen bij mij die tranen wel... . Daarna kun je er weer even tegenaan. En misschien moeten jullie gewoon wachten totdat die kleine geboren is met de naam. Je hebt 50% kans dat het een meisje is. En mocht het wel een jongen zijn, misschien dat jullie als jullie hem zien allebei iets hebben van "dat is nou typisch een ...". En dat jullie het dan helemaal met elkaar eens zijn. Wij konden het ook niet eens worden over een jongensnaam, nu nog niet! Gelukkig is het een meisje en die naam hebben we al ontzetten lang. Maar stel je nou voor dat het tóch een jongetje blijkt te zijn... Dan hebben we echt een probleem! Jop zegt Thor (no way!) en ik zeg Nero (vindt hij héléméél niks). Dus dan hebben we echt een probleem! Hahaha! Kain, ik zal even voor je kijken of ik het lijstje kan aanpassen. Patje, mijn buik is zo ontzettend beurs 's nachts en 's ochtends. Ik zeg ook echt au au au als ik me omdraai. Ik móet ook echt met een (plat) kussen onder mijn buik liggen, ook omdat anders mijn rug gaat zeuren. Tja, slapen is niet meer wat het geweest is...
Neee.... Rinke is lekker twee weken vrij! Dat zou hij na de bevalling in juni ook zijn, dus die twee weken heeft hij laten staan voor als ze thuis zou komen... Wel lekker hoor, hoef nog niet de hele dag alleen te zijn, eerst maar even samen wennen! We zitten nu bij elk piepje en kreuntje naar de babyfoon te luisteren, haha.... Enne...je muts ziet er nu niet uit? Wacht maar tot je bevallen bent! Lijkt wel een echoput! haha en niet alleen je muts, ook je navel lijkt ineens het meer van loch ness (als je er water in doet) zo diep ineens! Nou, ik heb de foto's geplaats, ga ik nu lekker een beetje hangen, zorgen dat ik een beetje kan uitrusten, dan nog een laatste voeding en dan hoop ik dat de hoop van Ky uitkomt: dat ze een beetje doorslaapt.....maar dat geluk hebben we vast niet. Nou ja, alles best, ze is thuis, daar gaat het om!