Hoi Ster, Op moedersvoormoeders.nl kun je een inschijfformulier invullen, je wordt dan door een medewerken van mvm teruggebeld. Wat super dat je dit ook gaat doen! Groetjes Senna
Ik heb het ook gewoon via de site van mVm gedaan ze bellen je idd voor een afspraak. Bij mij komen ze morgen. Vorige keer heb ik ook meegedaan puur om het feit dat ik de mazzel heb gehad om zo snel zwanger te raken. Nu zelfs niet eens ongesteld geweest na het stoppen met de pil. Ik zie zoveel meiden om me heen waar het heel anders bij gaat. Dan is het toch een kleine moeite om je plasje op te vangen in plaats van weg te spoelen. Dan geef je een ander ook kans op dat stukje geluk. Dus meiden die zich nog niet opgegeven hebben, overweeg het is !
Hallo allemaal. Ik heb vorige week net ontdenkt dat ik zwanger ben. Ik kan het nog niet geloven, was namelijk in de 3 ronde al raak. Ik ga nu eerst van mijn langste cyclus uit (kan het altijd meevallen he!) Momenteel heb ik last van; *hongergevoel 's avonds *overdag soms licht misselijk *stevigere borsten *dorstgevoel Wanneer hebben jullie de huisarts en de verloskundige gebeld? Is nu denk ik nog een beetje vroeg he?
Vanmorgen gebeld met de Moeders voor MOeders. Informatrice belt me nog terug. Ben benieuwd wanneer ze langs komt. Wel leuk dat iemand anders nu zegt gefelicteerd met je zwangerschap! Alleen mn man en ik weten het nog @Bloem, Gefeliciteerd! Je kan al bellen hoor met de VK... ik probeer het van de week weer.... En dan bel ik meteen mijn huisarts, die is op maandag altijd slecht te bereiken. Dames, tot later mag stras gaan werken...
Dag dames, Weet niet of ik het al verteld heb tegen jullie, maar 8 november heb ik mijn eerst afspraak bij de VK en meteen een echo Maar heb een vraagje: zijn jullie ook zo onzeker? had eerst een paar dagen last van mijn borsten en buik maar nu niet meer. Ben zo bang dat het mis zal gaan...
popje, ik denk echt dat we allemaal onzeker zijn en zo gek is dat niet hoor. Ik heb wel gehoord dat je klachten afwisselend kunnen zijn en niet constant aanwezig hoeven te zijn. De pijn in de buik beperkt zich bij mij nu ook tot alleen de avond uren, alleen mijn tetters doen constant zeer, ben met vlagen kort misselijk en dan weer een dag niet. Ster, ik heb t ook hoor, felle trekkende steken aan de linkerkant, sinds een dag of 2 nu ook ineens aan de rechterkant, ik gok dat jij t zelfde hebt en dat zijn toch echt je banden meiske, no worries! All, fijne aaf gewenst!
Inderdaad ik denk dat iedereeen hier onzeker is! De een meer als de ander. Ik vind het ook super spannend. Heb vanochtend weer een test gedaan....ik heb nog symptomen en begon te twijfelen. Ik weer een test gekocht..die apotheek moet toch ook in 'n deuk liggen. Goed weer op de wc maar de test was wel zoooo duidelijk...kwam meteen een streep, een dikke! Voor het eerst want een week geleden was het wel zo'n dun streepje.... Ik ben nu toch wel overtuigd. Nu nog wat symptomen dan voel ik het echt..maar ja ik ben nog zo ontzettend pril zwanger.
UPDATE: Niet zo goed! Vandaag bij de gyn geweest voor een echo. Op de echo bleek dat het vruchtje een groeiachterstand heeft. Ik zou nu 6 weken moeten zijn en op de foto (qua metingen) kwam ze uit op 5 weken en 3 dagen! Dat betekent dat het een achterstand heeft of zelfs is gestopt met groeien. Als dat laatste het geval is, dan wordt het een miskraam. Ik moet over een week voor een nieuwe echo en hoor dan het hoe en wat! Normaal met 6 weken zie je een stukje placenta, en dat zag je bij mij niet. Dat kan nog komen i.vm. groeiachterstand) (optie 1), het is nu niet te zien (optie 2) of het komt niet (optie 3) en dan wordt het een miskraam. K*T gewoon! Kan niets doen in de tussentijd behalve afwachten! SHIT
Mijnimeel, dat is even schrikken! Ik hoop dat je volgende week goed nieuws te horen krijgt, ik duim voor je! Liefs Demi.
Jeetje Mijnimeel, dit is niet erg best nieuws, ik ga voor je duimen dat het meevalt en dat het goedkomt. Ik hou al mijn ledematen gekruist. Veel sterkte met wachten. Kus van Senna
Thanks! Ik ben 1 van die meiden die waarschijnlijk niet zwanger zou zijn geworden zonder MvM. Weliswaar direkt na de eerste pregnylinjectie, maar toch. Plassen jullie ook zoveel? Ik had gisteren niet eens genoeg aan 1 fles! Mijnimeel, ik duim ook voor je. Wat rot dat je nog een hele week moet wachten.
Mijnimeel, ik duim voor je en hoop dat de tijd wat vlugger mag gaan voor je! Aan de nieuwe mama's, oa bloem, dacht ik, en nog? dikke proficiat! Bij mij: migraine weg, wel megavermoeid en altijd naar de avond toe, zit ik met een krop in mijn keel, en durf eigenlijk niet te veel te eten, uit angst dat het terug komt ..... Maar voor de rest: alles goed, 's morgens ben ik nu ook wat later op het werk, heb meer tijd nodig om de juiste kledij te vinden Mijn borsten waren al redelijk groot en zijn nu nog gegroeid, wil dit zoveel mogelijk verdoezelen Voor de rest begin ik ook af te tellen naar mijn eerste bezoek gynae:26 oktober groetjes en een goede avond iedereen! flyke
Mijnimeel, heel veel sterkte met het doorkomen van de week. Ik hoop dat het gewoon een groeiachterstand is. Angel eyes, mooie naam meid. Het is ook speciaal en echt iets van jullie. Zoek je de betekenis ook nog op? Nieuwe zwangeren van harte welkom! Wat zijn wij met elkaar toch een heerlijk zenuwachtig groepje. Fijn dat er zoveel onzeker zijn, ben je niet alleen in je gevoel. Het is niet leuk om zo onzeker te zijn, maar het is wel een gevoel van erkenning en dat is wel fijn. Ik heb dus helemaal geen smaak aan mijn eten. Ik wil dolgraag wat hebben, maar alles smaakt naar net niet. Snap je? Het is allemaal niet lekker genoeg! En als ik niks eet is het ook weer niet goed. Zeur, zeur zeur... Knuffels Monique
hallo allemaal! Ik zie dat er een leuke forum is voor de juni mamma's! Dat wist ik niet! Mijnimeel heel veel sterkte de komende tijd. Zal voor je duimen dat je snel goed nieuws krijgt. Ik zie dat jullie allemaal last hebben van beginnende kwaaltjes? Ik heb vanacht voor het eerst boven de toilet gehangen! Wat was ik misselijk zeg! ook heb ik de hele dag door krampen in mijn buik. Vermoeidheid heb ik gelukkig nog niet. Julie1977
Oja, vergeten is een van mijn grootste kwalen. Mijn broeken zitten ook niet echt lekker meer. Het zit strak en drukt op mijn buik en dat is niet lekker. Mijn kleding van d eerste ligt al weer in de la, maar die kleding is eigenlijk een maat (hopenlijk twee) te groot, dus dat zakt ook zo lekker af. Maar 's avonds zit dat zo lekker, heerlijk uitbuiken (alleen deze buik zakt niet meer weg na een wcbezoekje!) Straks maar weer aan de slag met elastiekjes om de broek hoog te houden en dan lekker shoppen! Ik hoorde dat bij Promiss op dit moment leuke modellen hangen. Dus dames! Als je kijkt in bijv. Ouders van nu kom je ook een heleboel sites tegen met leuke kleding. Knuffels Monique
Mijnimeel, jee wat balen meid. Ik hoop dat het gewoon een groeiachterstand is of dat ze de placenta nog niet hebben kunnen zien. Ik duim met al mijn vingers meid! Nou hier sukkel ik nog lekker met de griep door Het wordt nog niet veel beter, heb bijna de hele dag geslapen Blijf nu dan ookmaar even een paar uur wakker anders slaap ik vannacht weer niet.
@ Mijnimeel; Jeetje wat een rot bericht! Hoop zo dat het alleen een kleine groeiachterstand is die de komende periode weer bijkomt... Goh, had toch echt op een heel ander bericht van je gehoopt... Hou ons op de hoogte, en heel veel sterkte met afwachten! Liefs Cath
He mijnimeel, ik hoop dat het een groeiachterstand is meid! Ik ga voor je duimen. Mijn andere vriendin vondt het helemaal geweldig, ze was erg blij voor ons, en ook zij had niks in de gaten. Ze zei al: ik kan jullie dus nooit meer geloven Hihih, dat zei die andere vriendin ook al. Jammer genoeg was haar man aan het werk, maar ik denk dat ze hem al wel heeft ingelicht. Ik had gister spagetti gemaakt en aangezien mijn mannetje niet thuis kwam eten vanavond dacht ik mooi wat te eten te hebben, nou je raad het al, ik kwam vanmorgen beneden en ik deed de koelkast open en net zo snel weer dicht! jeetje zeg, ik moest er bijna van overgeven...... Heb de hele dag die lucht in mijn neus gehad en vanmiddag heb ik het gauw weggegooid en maar wat vissticks met boontjes gegeten. Bleh, als ik eraan denk word ik zo weer misselijk. Ik ben vanmorgen bij de dokter geweest en als ik thuis wil bevallen dan doet hij de bevalling, nou daar ga ik wel vanuit dat dat gaat gebeuren, dus hij gaat ons begeleiden. Ik moest ff een afspraak maken voor een termijnecho als ik 11 weken was, maar dan zijn we een weekje weg naar Praag, dus heb kunnen regelen dat ik vrijdag 3 november mijn eerste echo krijg! Spannend hoor! De dokter vroeg ook nog of we een speciaal onderzoek wilden waar je een percentage berekening krijgt over de kans dat je een kindje met een open ruggetje en syndroom van down krijgt, maar dat doen we niet. We zijn nog jong en het zit niet in de famillie, dus dat doen we niet. Heb gelijk daarna bloed geprikt, auwie wat doet dat na een paar uur pijn zeg! Ik had dat nog nooit gedaan en dat prikken deed ook niet zeer, maar ik kon de rest van de dag niet lekker mijn arm strekken. Verder alles ok hier. gr patje.
aaf all! He bah mijnimeel, das niet zon leuk berichtje, maar kan het niet zijn dat je eitje gewoon iets later is gesprongen en je daarom een ietsjes minder ver bent? Als je eitje net even een paar dagen later gesprongen is of de innesteling misschien ietjes later is geweest? Of zeg ik nu iets heel raars? Hier zet de misselijkheid ook gestaag in hoor, mijn darmen blijven van slag, de ene keer verstopt de andere keer diaree (eet smakelijk) De moeheid zet in, was vandaag bij mijn vriendin aan het helpen met alle babykleertjes op maat te sorteren en ik was dat echt snel zat maar dan bedoel ik ook echt zat! Gisteraaf lag ik samen met mijn meiske om negen uur al in bed, hubs was in het buitenland dus dan nemen wij samen ff quality time! En leuk was t hoor, mijn buik deed zeer van het lachen, wat een heerlijk meiske heb ik toch! Ik duik er denk vanaaf ook weer vroeg in, t bevalt me prima. Denken jullie al na over de manier van bevallen? Er schijnt een nieuwe pijnstiller uit te zijn middels een infuus waarmee je zelf de dosis een soort van kan regelen, het heet *remifentanil* Het is nog niet in elk ziekenhuis maar dat zal niet lang meer duren staat er in het *wij jonge ouders nummer van oktober* Ik neem het nummer mee naar de Vk en ga eens na wat de opties zijn, mijn eerste bevalling was een groot drama en alleen het idee dat er een mogelijkheid is tot pijnbestrijding buiten de ruggenprik om ( dat vind ik nl doodeng) zou me al heel erg gerust maken. Fijne aaf all!