Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0

2. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Volgens mij zijn ze ongeveer 15 cm en je kunt ze gewoon halen bij de thuiszorgwinkel. Wel pas vanaf 37 weken (bij de meesten), dus nog even geduld.... of gewoon proberen of je ze nu al mee krijgt

3. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Als premature kindjes beademd zijn is het standaard. Bij Mirthe heeft alleen een zuurstofkapje in de couv gehangen, twee dagen, dus eigenlijk was het niet nodig....ook 32 weken is een grens. Omdat zij net op die grens geboren is, was het "voor de zekerheid"....maar alles was goed, dus geen herhaling!

@ Leeuwtje: roze wolk, ja nu wel, maar die eerste 4 weken ziekenhuis iets minder. We genoten van elke seconde met haar, maar je, steeds naar huis zonder haar was moeilijk!

@ bloem, moooooooiiiiiiii!

4. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Dat helpt dus niks... Ons bed is nu 35 cm. Dus er moet nog 35 cm bij minimaal. :(

5. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Misschien dat er wel verschillende maten zijn?

Bloem:
    Mooie foto ('s) hoor!

6. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    leeuwtje... welkom, hoop dat je het allemaal een beetje bij kan houden hier... ;) Ben er al vanaf het begin bij en ben soms het spoorbijster :)

Schelde... onze klossen zijn 25 cm hoog, dus waarschijnlijk zijn er verschillende maten. Mijn man heeft ze vrijdag gehaald en er is niet eens gevraagt of ik al 37 wkn was... niet dus namelijk... maar ben blij dat het staat :D

Judy... wat fijn dat Mirthe het lekker overzich heen heeft laten komen en dat een vervolg niet nodig is.

Bloem... dat is dus de rede waarom ik het nog niet heb gedaan, dat gekraak :rolleyes:
    Heb het kraambed wel al opgemaakt... hoop gewoon dat me vliezen op het toilet breken of onder de douche ofzo :)

Shanna.... tjee nog geen pc, vervelend hoor, wel fijn dat je soms een lappie kan lenen.

Ky... lees niks over je dokters bezoekje hoor... :)

laila... erghhhh dat mensen zo tactloos kunnen reageren... beetje vermoeiend hoor, maar laat je niet gek maken, je ben zwanger en je mag!
    Het is ook nooit goed want mijn schoonmoeder KLAAGT juist dat ik niet genoeg aankom (aangezien ik nu nog 3 kilo onder mijn begingewicht zit) Ze denkt dat de baby zo niet genoeg binnen krijgt.... #-o

7. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    @ shanna heel begrijpelijk dit had je niet verwacht! en dit wil je ook niet.. zo'n lange nare nasleep en dat tegen het einde van jou zw aan!
    Probeer ook jij nog een beetje te genieten van die laatste weken, echt waar dat is nodig
    Hubbie snap niet waar het vandaan kwam gister? hij is heel lief voor mij gister lagen we op bed en ik was zo emo heb hem wakker gemaakt en ff uitgehuild bij hem! hij is ook zo kwaad op zijn moeder... En zij zit nu lekker met haar reet in een vakantie huisje vakantie te vieren!
    Ik hoop dat ze het naar der zin heeft :thumbdown:

@ judy
    Maak jij je vooral niet druk om die bv of fv hoor! als jij je er goed bij voelt en je zegt zelf al dat je het gevoel heeft dat mirthe niet genoeg drinkt uit die melk uiers van je ;) dan is dat echt geen schande! want het moet vooral geen stressig iets worden..
    en daarnaast je heb het tenminste geprobeerd, meer kan een mens niet van je vragen!
    EN wat een knappe meid die mirthe van je! ( kan oko niet anders met zulke sterke ouders )
    ik zou ook alles bij elkaar gekrijsd hebben ( ben zelf ook 2 x aan mijn ogen geopereerd geweest dus ik ken het!
    dus dikke pluim voor je meissie!
    oww en ik zal ff nieuwe buik pic maken ( werd idd tijd ;))

@ lailea ja dat zegt mijn schoonmoeder ook altijd GOOOOHHHH lijk wel of je met de week dikker wordt! ( valt reuze mee wnat kom bijna niks aan )
    maar dan kan ik haar ook wel schieten zeg dan goh die kleine groeit flink, en niet ik! ( ik kamp ook met overgewicht dus ben van mezelf wat dat betreft ook heel erg onzeker)

@ ky alles komt oed ;) we hebben dalijk ons wondertje in onze handen, en dan weet je waar je het voor doet! ( hoop ik :rolleyes: )
    ;)

@ shelde doe zoals ons en gooi er dasn nog eens een extra matras op en eventueel een deur en daar weer een matras op dan kom je echt wel aand ei 75 cm ( tipje hihih wel de klink er af halen ) hahahahahah of zeg ik weer iets visualiserends ;)

haha remember wat zeg je dan die 3 kilo die ik nog onder mijn gewicht zit, heeft die kleine aan zijn lichaam plakken!
    lekker laten lullen die schoonouders die weten het toch altijd beter!

ga bij mijn mannetje zitten ben uitgeblust! zo lekekr soeppie eten kus kus

8. Niet meer actief

Shanna, wat vervelend van je zus. Ik snap heel goed dat het moeilijk is nu jij in je laatste weken zit! Net alsof je eigenlijk niet mag genieten... Of erger; alsof je niet mag klagen als het je even te veel wordt. Een moeilijke situatie zeg!

Dames, ik geniet juist met volle teugen van mijn verlof! Zou er nu niet aan moeten dénken om te moeten werken. Begin nu zelfs te twijfelen of ik ooit nog wel wil werken...

Leeuwtje, welkom bij de juni-mama's! Pijntjes en kwaaltjes genoeg hier!

Laila, dat behang is echt gaaf geworden zo! Leuke kinderkamer!

Judith, ik zal Jop weer effe vragen een nieuwe foto te maken... Nieuwsgierig aagje! ;) Oh en de dokter, helemaal vergeten! Nou ja morgen dan maar bellen. Heb er altijd zo'n hekel aan dat je tussen 9 en 10 moet bellen 's ochtends, dan slaap ik altijd nog. Zal morgen mijn wekker weer eens zetten (als ik nog weet hoe die werkt :oops: ). Heb je de uitslag van dat onderzoek al? Waar was dat eigenlijk voor?

Sandra, je kunt gewoon langs gaan voor de klossen. Je moet alleen wel je ID meenemen. Je mag ze 13 weken gratis lenen. Ik heb ook een ondersteek en een rugsteun gehaald. Vooral de rugsteun vind ik ideaal! Die ondersteek is wel zo'n raar ding! Probeerde Jop wijs te maken dat ze daar de placenta in koken, :confused: hahaha, bijna trapte hij erin!

Bloem, wat een superlief buikje heb je! Ik ben jaloers!

Oh Het eten is klaar, doei doei!

9. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Nou, de laptop moet weer terug. Helaas....
    Zo jammer dat ik nu nog niets weet over Viona! Snik, snik.... Hoop dat alles goed is (gegaan). Willen jullie haar ook namens mij feliciteren, als het zover is?

Hoop er binnen een paar dagen weer te kunnen zijn.

Dikke kuzz en knuffel

10. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Nog een reactie dan:

11. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Wat is het allemaal spannend aan het worden bij iedereen! Nog geen nieuws van VIONA?

Volgende week vrijdag komt de kraamzorg langs voor intake. Hebben jullie nog tips wat ik het best kan zeggen enzo?
    Enne heb je eigenlijk een badstandaard nodig (krijg er waarschijnlijk nog wel eentje) voor de kraamhulp?

Dat kraakding/ zeil daar begin ik zo laat mogelijk mee hoor! Oja ships ik vergeet ook steeds mijn vluchtkoffer klaar te maken, wordt toch echt tijd!

12. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Waar is die rugsteun voor? En wat voor ding is dat?
    Ja, extra matras zat ik ook aan te denken. We hebben er alleen geen. :(
    Hahaha, lekker hoor gekookte placenta. :pale: Ik heb een ondersteek van m'n moeder gehad. Hoop zowiezo dat ik er geen nodig heb.

13. Niet meer actief

Ik zal straks een foto van de rugsteun maken. We hebben nu een extra matras in de woonkamer voor de tv gelegd, omdat ik niet te lang kan zitten. Op dat matras gebruik ik de rugsteun, echt ideaal!

14. Niet meer actief

Judith, speciaal voor jou nieuwe buikfoto's!

Het is echt verschrikkelijk, maar sinds vorige week bij mij ook een plattegrond te zien op mijn buik! Tot vorige week geen barstje, helemaal niks, maar toen begon het opeens verschrikkelijk te prikken en te irriteren en nu heb ik allemaal paarse kronkels. Boehoehoe!

15. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    @Ster,
    De badstandaard heb je inderdaad nodig.
    Ik heb vanmiddag een telefonische intake gehad en er werd speciaal naar gevraagd.

@Leeuwtje, welkom.

@ Wat betreft schoonmoeders: de mijne is echt van goud. Ze staat altijd klaar om de jongens op te vangen en van alles te doen. En dat terwijl ze 74 is! Ze maakt zich wel zorgen om de a.s. bevalling.
    Mijn moeder is heel anders, die maakt zich ook zorgen, maar dan naar de negatieve kant. Zij ziet het al weer helemaal fout gaan. Daarom vertel ik mijn eigen moeder niet zoveel als mijn schoonmoeder.

Vanmorgen bij de ha geweest om mijn bloeddruk te laten meten. Was nog te hoog, 130/80 terwijl ik eerst al 3 kwartier in de wachtkamer heb gezeten.

Ik ben het eerlijk gezegd behoorlijk zat aan het worden. Alles wordt me een beetje teveel. Zolang Coen naar school is gaat het goed, Thijs is een makkelijk kind. Zodra Coen thuis is, is de koek ook echt snel op. Coen vraag veel aandacht omdat hij echt doodmoe is als hij thuis komt. Hij zoekt dan ook ruzie met Thijs en daar kan ik eigenlijk nu niet tegen. :oops:

Dan het eten koken en de afwas nog. Ik ban dan ook totaal op.

Gisteren een zeiltje in mijn bed gelegd. Mijn moeder had nog zo'n oudewertse bruine. Bedekt bijna het hele matras en kraakt niet :)
    Het ligt jammer genoeg wel net zo zweterig.

Heb net gegeten. De jongens worden door papa gedoucht en kunnen dan naar bed.
    Zelf languit op de bank en na GTST naar m'n bedje.

groeten,

16. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Judy
    Velobink is blij dat 'ie heeft kunnen helpen ;)

@Bibi
    Wat heb jij gekocht?
    Nog wat van je mams gekregen?
    Stoer dat je de kraamkliniek hebt gekeken. Velobink zag dat niet zitten en ik eigenlijk ook niet. Er stond in de gids bij dat het over moeilijke bevallingen gaat ;)

Hubbie en ik zijn vandaag naar Zuidplein geweest. Bij de Prenatal knaapjes gehaald, even naar de V&D voor een leuk shirtje+broekje en even naar de H&M voor een leuk girafpakje :D en naar de Hema voor zoogcompressen en nog een waskussenhoes en tenten...
    We hebben nog even naar Viona gezwaaid ;)

@Lailae
    Ene oor in andere oor uit.
    Laat ze eerst maar eens naar zichzelf kijken :rolleyes:

@Shanna2
    Daarom kijken wij zo'n programma liever niet.

@Ky84
    Het komt vast goed, hoe dan ook ;)

@Shelde
    Jeetje wat hebben jullie een laag bed, ons bed is 46 cm hoog.
    Kun je wel uit je bed komen als het zo laag is?

@Nachtvlinder
    :idea: De kinderwagen teruggeven, als het zo moet dan hoeft het niet!

17. Niet meer actief

Anja, ik kan me voorstellen dat je het zwaar heb met nog twee kids rond rennen. Nog een paar weekjes meid! En papa kan inderdaad ook wat dingetjes doen. Misschien dat de jongens eens uit logeren kunnen? Geen idee, i.i.g. veel sterkte, nog éventjes...

18. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ja, ons bed is erg laag.
    Het is dit bed... weet niet eens of er wel klossen onder gaan passen... :(
    Ik heb geen problemen met eruit komen. Maar hoger is vast wel makkelijker.

Anja, sterkte met de kids, kan me voorstellen dat het snel te veel is!
    Ik heb eigenlijk ook genoeg aan mezelf (en m'n mannetje) op dit moment.

19. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Goedeavond allemaal,

Spannende tijden hier. Ik heb lang niet alles bij gelzen, maar Viona is druk aan het bevallen of bijkomen en Chaya komt ook in de buurt. Succes meiden!

Simone, beterschap. Gelukkig gaat het met de kleine goed nu jij nog!

Ben benieuwd wat de volgende nieuwtjes zijn. Zelf had ik even geen zin om alles te volgen.

Vorige week woensdag moest ik voor extra controle naar de vlos, omdat ik last had van bovenbuikpijn. Bloeddruk was ook te hoog toen en verder was ik de avond ervoor bezog geweest de wcpot te inspecteren. Er bleek ook wat eiwit in mijn urine te zitten. Dus kon ik donderdag naar het ziekenhuis. Daar alles weer gemeten en de bloedwaarden bekeken. Ze dachten namelijk aan beginnende zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig was donderdag alles helemaal goed! Dus weer lekker naar huis. Nu wel extra controle voor de bloeddruk, maar bij eigen controle was die ook nog prima. Verder vrijdag rommelerij in de buik 's nachts. Wilde er bijna bij gaan puffen. Na een paar uur was het weer over. Gisteravond weer de hele avond vreselijke krampen, maar ook die hielden weer op na een paar uur. Morgen naar de vlos. Eigenlijk zou ik alleen gaan, maar mannetje heeft toch maar even geregeld dat ie mee kan. Hij vertrouwd het allemaal niet zo en denkt dat de bevalling zo begint. Onze eerste was namelijk ook met 37 weken geboren.

Vandaag voel ik mij erg fit! Dus zal wel rustig kunnen slapen. Alleen heeft mijn hubbie zelf ijs gemaakt en die is lekker ! Sorry, ik ben nu eenmaal ijsgek. Ik heb net al stiekem wat gepakt, maar denk dat ik zo maar weer wat pak! Het is namelijk echt erg lekker!

Iedereen succes met de oefenweeën en harde buiken!

Judy, je hoeft je niet schuldig te voelen. Ik ben zelf pro bv, maar alleen als de moeder er ook baat bij heeft. Wanneer het nie goed voelt, lijdt Mirthe er alleen maar onder. Dus dan is het heerlijk rustgevend om een flesje te geven. En het gaat er toch om dat het een grote, gezonde, sterke meid wordt! Moet je haar maar verwennen met al die andere dingen die zo goed voor haar zijn als liefde, maar dat lijkt mij niet al te moeilijk voor jullie!

Knuffels Monique

20. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Anja, ik kan mij het goed voorstellen dat je het wel zat bent. Ik heb dat ook en heb maar 1 rondlopen. Maar die was vandaag ook weer zo dwars als een keutel! Hij is echt een schatje hoor, maar ik ben twee en ik zeg nee! Dus ik was blij dat mannetje thuis was. Heb ook niet de energie om dan 's avonds nog te gaan koken ofzo, na zo'n dwarse dag. Dus sterkte en we houden het gewoon vol!

Knuffel Monique

Deel Deze Pagina