Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    @Siken: zet 'm op he! :thumup:

2. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Oeh Siken spannend! Sterkte

Weet niet meer wie het vroeg, maar mijn aanstaande nichtje komt uit de provincie Ssichuan, zegt mij niet veel..

Remember, inderdaad leuk hoor om nog een echo te krijgen. Hoop voor je dat de kleine goed ligt!

Dames, ik ga er hier een eind aan breien. Morgen drukke dag, de gang en muurtje in de woonkamer behangen met glasvezel. Stelt niet veel voor hoor, maar moet wel alles aan de kant halen. En dan donderdag schilderen! Hoop ik!

3. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Boehoe! ](*,)

Zit weeeeeeeeeeer vanaf 5 uur beneden, bah bah bah Ik wilde lekker uitslapen vandaag, had geen verplichtingen behalve de verloskundige maar pas om 11 uur.

*BAAL*

Sorry voor mijn gezeur, maar dit moet toch geen gewoonte gaan worden.

Ga geen hele lange verhalen schrijven, iedereen ligt (hoop ik voor jullie) nog lekker op één oor.

Doei

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje Cindy, wat balen... ik ben ook alweer een half uur wakker. Heb het gelukkig nog kunnen rekken want rond half 5 was ik ook al wakker, maar toch nog even kunnen slapen. Kun je niet na de vk nog even een middagdutje doen?

5. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Vanmorgen heb ik het tot 7 uur uitgehouden. Werd wakker met een droom over mijn verloskundige: hihi. Ga straks even bij haar langs om afscheid te nemen, ik blijf bij de gyn verder. Neem een doosje chocola mee.
    Heb weer fors last van obstipatie, gelukkig is t vanmorgen na 3 dagen weer gelukt (sorry voor de details :oops: ).
    't Regent hier, een beetje triest weer om mn verlof mee te beginnen.

@Cindy: suc6 bij de vk, we horen wel of alles weer is geoedgekeurd!

6. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    hoi hoi ook voor de vroege vogels, of liggen die nu misschien weer te slapen!

Vanmiddag naar de VK met vriend om de bevalling door te spreken. Ik weet nog steeds niet of ik thuis of in het ziekenhuis ga bevallen (woon 4 hoog zonder lift).

Ga nu jullie verhalen doorlezen!

7. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    @Ster: als je in het ziekenhuis wilt bevallen, zal je toch echt tussen de weeen door die trappen af moeten! Maar aan de andere kant, als je thuis bevalt en alsnog naar het ziekenhuis moet omdat er iets is, zal je ook die trappen af moeten. En als dat eventueel met de ambulance moet, zal die waarschijnlijk (i.v.m. hun ARBO regels) de brandweer bellen en je via het raam eruit tillen :confused: :confused: :confused: Hahaha, weet heel de buurt dat je bezig bent!
    Sterkte met het maken van een keuze! En geen dank voor de opbeurende mededeling...;)

Kom net terug van de VK. Ik zal straks bij de gyn moeten kiezen tussen direkt een keizersnee of toch eerst kijken hoever de stuitbevalling op de normale manier vordert. In 50% van de gevallen resulteert dit alsnog in een ks. Maar het blijkt dat ze tegenwoordig propageren om de bevalling eerst zelf op gang te laten komen, omdat dit voor een eventuele volgende zwangerschap beter zou zijn voor de moeder (minder kans op openbarsten van de baarmoeder, zeg maar :pale: ). O, o, o, wat is het soms toch moeilijk in het leven om beslissingen te nemen.
    Nouja, woensdag eerst maar de groei-echo afwachten. Als het koppie te groot is, hebben we minder keus, dan is het weer beter om direkt een ks te doen.

8. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Even snel een berichtje...
    Het poesje van de buurvrouw heeft vannacht 6 kittens gekregen. Ik heb de sleutel gekregen om alles in de gaten te houden, dus ga zo kijken.
    Ze was bang dat ze niet genoeg melk had, maar is het bij katten niet hetzelfde als bij ons? Dat het op gang moet komen?

Gisteren om 11 uur heb ik ons bed nog verschoond en het zijltje erop gedaan. Bah wat is dat warm zeg! Kraken valt gelukkig nog wel mee.

Ik ga snel naar de kleintjes kijken!

9. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Goeie morgen dames, heb eens heerlijk kunen uitslapen, zit nu nog lekker in mijn badjas en daar blijf ik de hele ochtend in zitten.
    Heb gister de hele dag koffievisite gehad, s'ochtends de buuf, s'middags een oud buurmeisje die bij me op yoga zit en gisteravond kwam de vriendin van mijn broer want die woont in rotjeknor en mijn broer had een werkoverleg in een zaaltje achter ons huis. Ik heb dus weer genoeg thee op voor de komende dagen ;)

@ viona en man, GEFELICITEERD! ( aahhh ik wil ook.......... :) )

@siken, ik hoop voor je dat het door zet.

@ shelde, gefeliciteerd met je nieuwe buurtbewoners. \:D/

@cimbolu, wat een lastige keus, ik zou ook de echo even afwachten. De echo die ik deze week gehad heb wees uit dat wij een kindje krijgen met een normaal formaat hoofd, daar ben ik wel blij om, denk trouwens dat maatje 50 bij onze kleine niet gaat passen, want de beeb heeft lange benen! :)

@ ster, Ook een lastige beslissing voor jou...........succes met je keuze.

Ach en hier is de kleine nog steeds niet aan het indalen, wat ik balen vind, is dat ik niet meer te ver weg kan, want als mijn vliezen breken dan moet je zsm plat gaan liggen.
    Nou ja vandaag is het weer kl#te weer dus ik blijf maar lekker thuis, vanavond alleen hoef ik alleen maar naar de laatste yoga les.

10. Zo, ook weer nieuwe buikfoto's. Gelukkig werd er om gevraagd anders zou ik het weer vergeten. Toch wel gegroeid, zie album

11. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Buikje groeit goed lailae!

Wat is het hier rustig vanmorgen! Heb ik een keer tijd............

12. leeuwtje77

14 mei 2007
    14
    0
    0
    Mooie buikfoto's Lailae!
    Zal die van mij ook weer ff plaatsen, heb nieuwe van precies 8 mnd.

@Patje, ik ga precies zo'n dag hebben! Zit ook nog lekker in mijn badjas.. half 11 van mijn nest.. Gister ook de hele dag visite gehad dus vandaag helemaal lekker niks! Het regende ook de hele ochtend dus ik denk draai me nog lekker even om.. (toch wel lekker dames, een waterbed!)

@Siken, sterkte meid.

Gisteravond gezwommen en daarna naar borstvoedingscursus geweest, erg leuk en erg informatief.
    Raad ik iedereen aan! Vooral de eerste week moet nogal zwaar zijn en nu ben je toch wel goed voorbereidt. Zijn er meer die deze cursus hebben gedaan?
    Nou, ik ga ff boek lezen.. heb er nog 7 liggen die uit moeten.. Kom er niet eens aan toe! Belachelijk!

13. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    siken ik hoop dat het voor je doorzet meid!

bij mij rommelt het wel beetje ongi krampen en zo ga zo ff naar de opa van hubbie toe dus ik zie jullie vanmiddag wel koessie

14. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    @Lailae,
    Mooie buik hoor!

@Siken,
    Veel succes !

Hier gaat het redelijk. Ben erg moe, gisteren teveel gedaan denk ik.
    Coen is vrij t/m maandag. Ik hoop dat hij zich een beetje gezellig gedraagt. Gelukkig is hij sinds maandag volledig zindelijk. Tot maandag wilde hij niet op de wc poepen, maar op school kon hij het kennelijk niet meer ophouden. Hij heeft toen op de wc gepoept, maar volgens de juf zat echt alles eronder. Hij heeft 2x een schone onderbroek van haar gekregen, de bril zat onder en de vloer. Gisteren durfde hij waarschijnlijk niet, maar net heeft hij thuis ook gepoept en is hij over zijn angst heen.
    Heerlijk!

Maandag telefonische intake gehad, krijg 44 uur kraamzorg. Ze doen alleen badkamer, toilet, de babykamer en de slaapkamer en zorgen voor de andere kinderen.
    We zullen het wel zien.

Verder geen nieuws te melden hier.

groeten,

Anja

15. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hey meiden,

siken spannend hoor voor jou..

heeft iemand nog wat van chaya gehoord? die was toch ook bezig?

ik heb volgens mij gisteren mijn eerste echte zeer pijnlijke harde buik gehad. ik leek wel in trance... jeetje. maar het bleef er gelukkig bij eentje

was wel retemisselijk, hebben jullie dat ook de laatste tijd?

ik ga vandaag ook wel weer een buikfoto maken.

16. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik heb niks van chaya gehoord, wie weet.....

Het begint bij steeds meer meiden te rommelen, spannend hoor.
    Vriendin van me is nu 6 weken zwanger na 2 mk, ik kan me helemaal niet meer voorstellen dat ik nog in de begin fase zat, de tijd is zo vreselijk snel gegaan, niet normaal!

@ leeuwtje, heerlijk he, zo'n dagje in je pyama. Moet alleen zo wel ff gaan aankleden want ik moet mijn doggie nog uitlaten en het is nu aan het opklaren hier.

@ angeleyes, ken wel het misselijk zijn, maar harde buiken niet. Ik wordt erg misselijk vlak voor mijn grote boodschap :oops:

17. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Goedemiddag allemaal,

Het rommelt goed bij een aantal. Het schijnt trouwens heel normaal te zijn om aan het eind van de zwangerschap al 1 cm ontsluiting te hebben!

Siken succes!

Ben benieuwd hoe het Chaya is.

Voor degenen die nog een echo hebben. Veel plezier! Ik vond het wel jammer dat het kind inmiddels zo groot is dat je alleen overal kind zit en wij konden er niet veel meer van maken.

Onze zoon heeft heerlijk uitgeslapen vanmorgen, dus ik had ook langer bedplezier. Hij vertelde net, dat als hij groot is hijzelf een auto koopt! Hij is 2! Ik weet wel dat ik geen promopraatje meer hoef te houden, maar het is erg leuk om mamma te zijn dames!

Knuffels Monique

18. Anja: wat fijn dat Coen zindelijk is.
    Gui was ook in 1x zindelijk maar wilde niet op school poepen., Hij had gewoon buikpijn.

Suske: leuk he van die uitspraken.

Ik vond het ook zo leuk dat ik mijn zoon uit school had gehaald en hij had een moederdag cadeautje gemaakt ik moest mijn ogen dicht doen en hij ging het verstoppen.
    En toen mocht ik mijn ogen weer open doen en zegt hij: je mag alleen niet hier komen hahahaha waar zou het nou liggen?!

19. leeuwtje77

14 mei 2007
    14
    0
    0
    Even een vraagje..
    Wie laat straks de hummel in jullie slaapkamer slapen?
    Gister met borsvoedingscursus zeiden ze dat het beter is hummel bij je te houden.. dag en nacht.
    Wij hebben alleen niet veel ruimte over op onze slaapkamer.. Ik dacht; we laten straks gewoon de deuren open van hummels kamer en die van ons maar ik begin nu toch te twijfelen.. iemand suggesties? (Vind het ook zo zonde van de babykamer..)

20. marion68

marion68 Lid

1 nov 2006
    68
    0
    0
    noord brabant
    Viona en man gefeliciteerd met jullie dochter chanella.

Verder iedereen nog even volhouden, vind ik nu ook wel moeilijk worden. Ben vooral heel benieuwd hoelang het hier nog gaat duren, ons Lara was 2 weken te laat dus misschien nog wel 6 1/2 week (ik hoop het niet).

Vanochtend weer op controle geweest bij de gyn, bloeddruk was goed 138/86, kindje goed gegroeid, vruchtwater ok, hartritme ook goed. Kindje ligt wel goed maar nog niet ingedaald (volgens gyn hoefde ik trouwens niet te gaan liggen wanneer de vliezen breken, vreemd?) Vraag ik over 2 weken wel weer bij mijn eigen gyn.
    Lara was deze keer ook mee (vakantie) en toen we het ziekenhuis uitliepen kwamen we een collega van mijn man tegen (heeft maandag 2e tweeling gekregen) die vroeg of we even mee gingen kijken naar de meisjes, dus even op kraamvisite geweest vond Lara wel heel leuk. Als je dan die 2 kleintjes ziet dan denk ik wel "ik wou dat we een maand verder waren" dan is ons kindje er misschien ook al wel.
    Ik had ook aan de gyn gevraagd hoe lang ik na de bevalling in het ziekenhuis zou moeten blijven ivm schildklier. Als alles voorspoedig verloopt gelukkig maar 1 nacht. De overige controles kunnen gewoon van huis uit.

Groetjes misschien tot strakjes, ga zo eerst mijn dochter ophalen die is even wezen spelen, en daarna moet er ook nog gepoetst worden.

Deel Deze Pagina