Oh, dit is zo herkenbaar! Ik had heel veel allerhandes laten liggen om uit te knippen en in mijn receptenboek te plakken tijdens mijn verlof. Nu heb ik dan ook nog eens een stapel foto´s en ziekenhuisspullen die ik in een boek wil plakken en het huis, ja, verder dan de was kom ik niet. Ik had vandaag allemaal plannen maar ja, na het boodschappen doen (wat erg relaxed was) heeft Mirthe nog heel even geslapen en is daarna begonnen met haar twee huil/drink/kreun en zeuruurtjes. Deze heeft ze al een paar dagen van half twee tot half vier 's nachts, maar vandaag dus ook overdag, hiep hiep hoera dus niet veel gedaan, alleen een meisje getroost en geprobeerd in slaap te krijgen. Nu achteraf denk ik haar net iets te veel te hebben opgepakt en te vaak toch aangelegd.....die cb dame zei: als ze vraagt? Aanleggen! Nu heb ik een beetje heen en weer gemaild met de kraam op deze site en die zegt weer, misschien even laten huilen, is ze gewoon oververmoeid. Nou dat kan ik me wel voorstellen, want volgens mij is die bv nog steeds veel te vermoeiend voor haar, maar ja, de cb/bv-gestappo blijft je een schuldig gevoel geven en tja, ik ben ook bang dat het misschien niet beter wordt als ik stop met bv, ben ik voor niets gestopt....zucht...wat een vraagtekens komen er kijken bij kindjes zeg! Ben wel blij dat het mooie weer eraan komt, hoewel ik een van de weinige ben in dit topic geloof ik Lekker wandelen met de wagen, kan ze daarin slapen! En nog goed voor de lijn ook! Whahaha.... Hé Viona, nog maar een paar uurtjes wakker, paar uurtjes slapen (heerlijk lang slapen.....(tip)......) en dan is het feest! Chanelle naar huis! Hoera! Ik heb verder nog niet teruggelezen, dus rest volgt....ik geniet nu even van de stilte in huis, Mirthe ligt lekker te slapen in haar bedje........voor zolang het duurt! En Rinke komt ook weer bijna thuis, wat gek hoor, ineens alleen thuis zijn, heb hem enorm gemist vandaag, net alsof je elkaar net kent, snappie? Raar zeg! En dan morgenochtend weer die muts van het cb op bezoek...gut eens kijken wat voor argumenten ze nu weer aandraagt waarom bv zo goed is!
Ben nu toch maar begonnen met eten koken. Heb eigenlijk helemaal geen honger, maarja, moet toch ook om beebje denken. Ik denk dat ik geen honger heb door de mango die ik vanmiddag heb gegeten. Zit sindsdien mutje vol. (beter dan snoep toch?) Zo om 19.00 uur weer de deur uit voor de laatste les van zwangerschapsgym. In ieder geval even de deur uit.
Probeer toch elke dag iets te doen (maak desnoods een lijstje waar je iedere keer wat vanaf plukt), anders heb je aan het eind vd dag zo'n onvoldaan gevoel, tenminste dat is mijn ervaring. Bij ons in de buurt loopt een vrouwtje van in de 60 rond met een oude kinderwagen met haar hond erin... Voor als de hond moe wordt... @Velobabe: in ieder geval mag hubbie weer wat gaan doen met zn arm. Hoop dat ie weer alles kan tegen de tijd dat de kleine er is! @Judy: wat ik altijd gehoord heb, is dat je ze best 10 minuutjes kan laten huilen. Soms huilen ze zichzelf gewoon in slaap. Het is niet altijd dat ze honger hebben of pijn ofzo. Moeders blijken het verschil wel te weten tussen "echte" huiltjes en "zomaar" huiltjes. Pff, hoop dat je een weg vindt die voor jullie beiden, zowel Mirthe als jou, goed is. Sterkte!
Oh hier echt verschrikkelijk nieuws: mijn zusje heeft een miskraam gehad. Met 14 weken kwamen ze erachter dat het hartje vanaf 11 weken niet meer klopte, dus heeft ze het weg moeten laten halen. Wat lijkt me dat verschrikkelijk zeg, want met 13 weken sprak ik haar nog en was ze juist zo blij dat ze de 12-weken-grens gepasseerd was... Arme meid! Cindy, wat vreselijk dat je niet slaapt 's nachts. Ik heb het nu ook al 3 nachten licht zien worden buiten, maar Jop is 's nachts pas om 2-3u thuis, dus dan ben ik niet zo alleen wakker... Alleen het laatste uurtje. Chiesa, wat spannend dat jullie toch nog de naam hebben veranderd. Lijkt me wel wennen voor je. Shanna, leuk dat je pc het weer doet! Ik zou ook niet zonder forum kunnen hoor ! Patje, toen mijn kleine nog niet was ingedaald zei de Vlos dat ials mijn vliezen zouden breken ik wel moest gaan liggen, maar niet midden in de supermarkt (maar goed dat ze dat zei, anders was ik daar zo gaan liggen hoor, haha!). Dat ik dan gewoon rustig naar huis moest gaan en dan thuis in bed moest gaan liggen. Dus ik denk dat als je op visite bent (net al te ver weg van huis) en je vliezen breken dat je dan eerst rustig naar huis moet gaan... Toen ik vanochtend wakker werd en rechtop ging zitten in bed lag de kleine helemaal naar voren toe. Wat een puntbuik had ik zeg, het zag er erg grappig uit (zie album). Moon, wat vervelend dat je weer was opgenomen, maar ik moet wel zeggen dat ik erg opgelucht ben als ik je banner zie -> nog steeds zwanger \/ . Heel erg veel sterkte toegewenst, ik hoop dat het over een paar weekjes over is en je lekker kunt genieten van je zwangerschap! Sandra, het meeste zie ik op tegen net na de bevalling. Mocht ik een knip krijgen of uitscheuren dan lijken mij die hechtingen verschrikkelijk. Iedereen die ik tot nu toe gesproken heb over hechtingen daar zeiden dat dat bijna vervelender was dan die hele bevalling bij elkaar . Het zal vast wel meevallen, maar toch ben ik er erg bang voor. Judith, hoe was je eerste dag alleen met Mirthe? Het viel vast mee! Viona, nog één nachie doorzetten, morgen mag Chanelle lekker mee naar huis! Candijtje, vervelend zeg die maagzuur! Als ik misselijk ben en mijn maag is leeg dan drink ik altijd een groot glas water. Ik kots liever een hele plens dan alleen gal . Ik hoop voor je dat het snel over gaat! Oja een vraagje: ik trok gister mijn sokjes uit en ik herkende mijn voeten niet meer! Ik leek net The Nutty Professor ! Dus ik heb een paar kussens bij het voeteneinde neer gelegd, maar ik slaap op mijn zij (op mijn rug gaat écht niet meer). Ik krijg het niet voor elkaar om op mijn zij met mijn voeten omhoog te liggen. Hoe doen jullie dat? Bibi, ik probeer ook steeds zo positief mogelijk te blijven over overtijdlopen. Hier ook echt het gevoel dat ze 14 dagen te laat komt. Ik durf geen wedstrijdjes meer te houden, want Judith was wel erg snel! Hihi. Hester, ik drink een half kopje melk als ik last heb van maagzuur. Dan komt het nog wel omhoog, maar is het niet meer zo bitter. Ik wilde er zelf niet over beginnen . Alsof ik rot ben van binnen... #-o Ik geef net als Cimbomlu ook altijd de kleine de schuld, hihi. Laila, de tijd op mijn pc staat wel goed, hoezo? Siken, nog effe volhouden hoor! Bloem, wat een gedoe met die kinderwagen zeg! En daar betaal je dan zo ontzettend veel voor! Pfff! Velobabe, een goede APK! JEETJE IK ZIE NET EEN OUDE BUURVROUW MIJN HEG SNOEIEN, HAHAHA! DOE IK MAAR NET ALSOF IK ER NIET BEN OEH EN ZE GAAT NU DE HELE TUIN IN... EN NU DE BOOM... HAHA, KAN IK TEGEN JOP ZEGGEN DAT HIJ HET NIET GOED HEEFT GEDAAN! JEETJE DAT MENS MOLT MIJN HELE PLANT, ER BLIJFT NIKS MEER VAN OVER, WHAHAHAHA!
Wat een gedoe die kinderwagens. Wij hebben die van ons al in elkaar staan, hij staat nog op de babykamer, vind het anders zo krap worden in de gang, maar ga hem van de week toch maar beneden halen
@Bibi Ik zou nu maar vast iets bedenken wat je morgen gaat doen en dat dan ook echt gaan doen Over mijn hubbie je schreef: Toch iets vooruit. Hij mag nu in ieder geval zijn arm bewegen en met fysio beginnen. Toch een stapje in de goede richting toch? Hij mag dan wel de mitella af, maar hij mag zijn arm alleen maar langs zijn zij laten hangen Enkel bij de fysio mag hij dan (hopelijk) iets meer bewegen... Nu we het beladvies hebben meegekregen vinden wij alles nog dichterbij komen @Cimbomlu De kans dat mijn hubbie alles of weer wat meer kan met zijn arm als de kleine er is is heel klein en daar balen we dus wel van ](*,) We hebben trouwens een leuke opblaasbare ooievaar gekocht bij Kruidvat. Misschien is het voor jullie ook wat?
Judith, wat een gedoe met de BV. Lijkt me erg moeilijk zo... Vooral als iedereen iets anders zegt. Nou mijn plant/boom is nu kaal... Bibi, mmmm mango! Ik heb vandaag ananas gehaald, denk dat ik die zo maar effe ga schoonmaken...
Oja, voor de mensen die het interessant vinden een update van mijn moeder: De derde patholoog denkt aan eierstokkanker, maar weet het niet helemaal zeker. Mijn moeder heeft alles door laten sturen naar A'Dam en heeft daar 29 mei een consult. Toch begint ze vrijdag hier in Groningen met chemo, want ze gaat opeens heel hard achteruit. Vrijdag en zaterdag lrijgt ze chemo en dan over 3 weken weer. Dan gaan ze kijken of het aan slaat. Slaat het aan dan gaan ze haar opereren en proberen zoveel mogelijk kankercellen te verwijderen. Als de operatie slaagd krijgt ze daarna nog 6 chemo's en kijken ze het verder aan. Ondertussen gaat ze naar A'Dam en laat ze daar de boel ook onderzoeken. Als zij daar ook aan eierstokkanker denken dan is ze in ieder geval al met de chemo begonnen en gaat ze het daar afmaken. Als ze daar zeggen dat het dat toch niet is dan stopt ze gelijk met de chemo's. Het is nu dus allemaal nog erg spannend en afwachten, maar ze bieden haar wel therapie aan omdat ze erg snel achteruit gaat nu... Raar hoor, hoe snel dat kan gaan... Ik heb met haar afgesproken dat als ze overlijd voordat de baby geboren is ze bij de bevalling aanwezig mag zijn... Toch zijn we allemaal opgelucht dat ze wat gaan doen, want tot een week geleden was ze nog ten dode opgeschreven.
@ Judy, je bent niet de enige hoor. Ik ben ook blij als het weer mooi weer is. Verder zou ik je heeeeel graag willen helpen, maar ik vind het erg moeilijk om je advies te geven mbt de voeding ed van Mirthe. Heb er nog geen ervaring mee (kan mij alleen aannsluiten bij de woorden van Cimbomlu) @ Cimbomlu, bedankt voor de tip. @ Ky, inderdaad verschrikkelijk nieuws, wat zijn er toch een hoop mensen die die narigheid moeten meemaken. Wij hebben zo'n luxe bed dat je het hoofd- en voeteneinde kan verstellen. Moet zeggen dat dat tot op heden nog goed werkt. Met het voedingskussen in bed is nog niet zo'n succes geweest. @ Velobabe, Ik heb bedacht dat ik morgen zo'n opblaasbare ooievaar ga kopen . Ik dacht alleen dat die pas vanaf morgen in de winkel zou liggen. Hoop dan maar dat ie er morgen nog is. Wel balen dat Velobink z'n arm alleen maar mag laten hangen. Kan mij voorstellen dat jullie balen dat het straks niet op tijd genezen is als de kleine er is.
01. Siken (21) M 01-06-07 1e kindje,hoofdligging en ingedaald gew +15 kg bijz = ziekenhuisbevalling,wil borstvoeding geven 02. Patje (28 )? 02-06-07 1e kindje 21-04-07 verlof hoofdligging gew + 10 kg thuisbevalling 03. Linnepin (?) J 02-06-07 2e kindje 04. Bibi78 (28 ) ? 02-06-07 1e kindje 23-04-07 verlof hoofdligging en ingedaald gew + 15 kg bijz = kraamhotel bevalling wil BV geven 05. Britt1 (28 ) ? 03-06-07 1e kindje 06. Ky84 (22) M 03-06-07 1e kindje verlof hoofdligging, helemaal ingedaald! Nu geschat op 6 pond gew + 18 kg bijz = thuisbevalling wil borstvoeding proberen 07. Chiesa (29) M 05-06-07 1e kindje 20-04-07 verlof hoofdligging Gew. + 10 kg bijz= ZKH bevalling 08. Elfje (29) M 06-06-07 25-04-07 verlof stuitligging 7 mei controle echo 09. Shanna2 (28 ) ? 08-06-071e kindje verlof gew + 10 kg, hoofdligging en ingedaald , bijz = thuisbevalling wil borstvoeding proberen 10. Shelde (24) M 08-06-07 1e kindje verlof ingedaalt, vast in bekken gew + 13,5 kg bijz = thuisbevalling wil BV geven 11. Hester (27) J 09-06-07 1e kindje Bijz = ziekenhuisbevalling 12. Remember (29) M 10-06-07 3e Kindje 27-04-07 Verlof gew -4 kg hoofdligging thuisbevalling borstvoeding 13. Angel Eyes(29) ? 10-06-07 1e Kindje 27-04-07 verlof gew +8,5 kg hoofdligging ziekenhuisbevalling borstvoeding 14. Brussie (33) J 11-06-07 2e kindje 27-04-7 verlof thuisbevalling 15. Karin35 (36) ? 11-06-07 2e kindje 01-05-07 verlof hoofdligging gew + 15 kg bijz = thuisbevalling? borstvoeding 16. Cimbomlu (37) ? 12-06-07 1e kindje na 16 mei verlof bijz = stuit, dus ziekenhuisbevalling flesvoeding 17. Monique (Suske) (30) ? 13-06-2007 2e kindje verlof na 25 april gew. onbekend bijz = thuis 18. Duveldraakje (24) M 13-06-2007 1e kindje verlof 3 mei gew. onbekend bijz =ziekenhuisbevalling 19. Leeuwtje77 J 13-06-07 1e kindje verlof 2 mei +14 kilo thuisbevalling borstvoeding 20. Nachtvlinder (22) J 14-06-2007 1e kindje verlof n.v.t. gew. + 5.6 kilo hoofdligging, nu geschat op 5 pond bijz = ziekenhuisbevalling, bv 21. Angelique(lique80) (26) ? 15-06-07 1e kindje verlof na 2 mei hoofdligging gew + 20 kg bijz = thuis proberen te bevallen wil BV geven 22. Bloem79 (27) J 16-06-2007 1e kindje officieel verlof 06-05-2007 gew +7,5 kg hopelijk thuisbevalling 23. Laila (31) M 17-06-07 2e kindje verlof na 2 mei medische ziekenhuisbevalling 24. Velobabe (29) ? 17-06-2007 1e kindje gewicht +8 kg ingedaald thuisbevalling borstvoeding 25. Marion68 (39) ? 17-06-07 2e kindje officieel verlof 14-05-2007 gew + 10 kg bijz = medische ziekenhuisbevalling 26. Manuela79 (27) ? 17-06-07 1e kindje verlof na 4 mei hoofdligging gew + 18 kg bijz = thuisbevalling bv proberen ondanks borstverkleining 27. Senna1979 (27) ? 06-05-07 verlof gew + 10 kg bijz= thuisbevalling wil BV geven 28. Candijtje (28 ) ? 18-06-2007 1e kindje 8 mei verlof gew +8 kilo thuis bevallen wil BV geven 29. Ster (31) ? 19-06-2007 1e kindje 8-05-07verlof hoofdligging en ingedaald gew + 9 kg bijz= thuis bevalling wil bv geven 30. Cindy (31) ? 20-06-2007 1e kindje 10-05-07 verlof gew + 12 kg hopelijk thuisbevallen 31. Chaya (35) J J 20-06-2007 3e en 4e kindje gew + 12 kg kindje 1 in hoofdligging en ingedaald, kindje 2 in stuit bijz=ziekenhuis bevalling 32. Dora (32) ? 24-06-07 1e kindje 17 mei verlof gew + 17 kg bijz = ziekenhuisbevalling 33. Anja (37) J 28-06-073e kindje verlof n.v.t. gew + 12 kg bijz = ziekenhuisbevalling verwachting: 9 x meisjes 8 x jongens 17 x verrassing Bevallen 01. Judith (Judy77) (29) 1e kindje 03-06-07 Mirthe Frederique Geb: 08-04-07 1790 gr, nu 2800(6 weken) bijz: acht weken te vroeg, vier weken ziekenhuis geeft borstvoeding 02. Viona (22) 1e kindje 05-06-07 Chanelle Lucia Geb: 14-05-07 3085 gr bijz: borstvoeding 03. Mijnimeel (32) 1e kindje 12-06-07Maurits Ernest Leonard Geb: 15-05-07 bijz. 4 weken te vroeg + stuitbevalling ============================================== Zo die stond alweer 8 pagina's terug! We zijn lekker op dreef zo!
Cimbomlu, mooi een pagina gevuld Bij de verloskundige was alles oke... Ik was weer niets aangkomen Ik vind het niet erg hoor, maar wel een beetje raar. Wie nog meer : Zo KY, wat heb jij een partij dikke voeten zeg hihi... sorry ik loop er ook BIJNA net zo bij! Trouwens, wat sneu voor je zusje... Ooh als ze jou dan ziet heeft ze het er dan niet moeilijker mee? De vraag of we moeten wennen aan de "nieuwe" naam van de baby? NEE, omdat dat het 2e naam zou worden en nu dus de eerste. Baby krijgt nu dus ook maar 1 naam hihi. En NEE, ik ga het niet verklappen hoor. Het is in ieder geval een vrij gebruikte naam zoals ik al zei Ik heb toch nog steeds niet mijn "vluchtkoffer" gepakt haha. Ik ga het echt morgen doen Velobabe, fijn dat alles goed gaat met jou en de kleine.... Je mannetje moet dus nog effe afzien in zn mitella helaas... Hopelijk geneest het allemaal snel!
@Ky, nog meer naar nieuws. (kan daar nooit zo goed mee omgaan, wil dan van alles zeggen, maar weet nooit de juiste woorden te vinden) Heel veel sterkte in ieder geval. Toch denk ik niet dat jij twee weken overtijd gaat lopen. Je hebt al zoveel zitten rommelen
Chiesa, erg he die voeten, ik moet zeggen dat ik vanacht heb zitten janken van het lachen in bed! Ik kwam niet meer bij! Ik verwacht echt niet dat je de naam gaat verklappen hoor! Dat hoeft ook helemaal niet, over een paar weekjes mag je het ons vertellen! Mijn moeder zat gister te vissen naar de naam, maar die wilde ik niet zeggen. Zegt ze "maar wat nou als er iets mis gaat en ik ben er dan niet meer", dus toen zei ik "als er iets mis gaat mag je bij de bevalling zijn en ben je de eerste die het weet". Het geslacht mag iedereen weten, maar de naam blijft nog even voor onszelf.
Thanx, ik probeer het gewoon zo objectief mogelijk te bekijken... En het is ook apart, want ik heb echt het gevoel dat ze nog heel lang mee zal gaan. Misschien als ze er echt heel slecht uit gaat zien dat ik het dan wat meer ga beseffen en dat het dan moeilijker wordt... Nu is het allemaal nog zo ver weg of zo. En dat rommelen dat is nu ook wel weer minder geworden gelukkig. Ik probeer is zo min mogelijk aan te denken, net als met zwanger worden. Dan opeens lukt het wel.
@Ky sterkte! Leuk die lijst, ik sta er nog niet tussen, wil iemand mij ertussen zetten ik kom er niet uit 8 juni uitgerekend wil thuis bevallen, 2e kindje, plus 12 kilo, hoofdligging. thanx alvast.
@Ky: dat is best moeilijk, het nieuws van je zusje en van je moeder. Ik zou me ook best schuldig voelen tegenover mn zusje in zo'n geval. Maar jij kan er ook niks aan doen. Zo is dood en leven zo dicht bij elkaar. He, en wat bedoel je hiermee: : @Chiesa, draai je dan niet de 2 namen om, zodat je ze toch allebei blijft houden? De ene als roepnaam en de andere voor de "chic-heid"?
Dat ze "in spirit" bij de bevalling mag zijn als ze er dan niet meer is. Klinkt misschien raar, maar ik ben er volledig van overtuigd dat ze echt nog wel even blijft "hangen" voordat ze naar het hiernamaals zal gaan.
He, dames, heb ik nu een record, ik sta al 3 pagina's achter elkaar als eerste bovenaan een nieuwe pagina...!