@ Alle nieuwe juni moms : gefeliciteerd ! @ Spijkervrouwtje: Wat jammer dat je niet mee kon doen. Nou ja, je hebt er in ieder geval weer een mooie positieve test bij ! @Bibi: Wat een geweldige reacties zeg ! Super dat je het hartje hebt zien kloppen. IK WIL OOK MIJN ECHO ! Volgens mij lopen wij aardig gelijk. @ Mijnimeel: Fijn dat je misselijk bent ! Ik heb nog steeds geen klachten. Misselijk zoals ik de eerste zw.schap ben ik niet. Wel een wee gevoel zo nu en dan, zeker als ik op sta 's morgens maar niet te vergelijken met vorige keer.
Eindelijk na bijna een uur proberen heb ik vanmorgen de verloskundige te pakken gekregen. 14 november heb ik mijn intake gesprek en de week daarop, 21 november om 19.00 uur savonmds de termijnecho. Spannend hoor... Nieuwe datum om naar toe te leven Ben blij dat ik het vandaag nog heb kunnen regelen, morgen is er namelijk geen opbelspreekuur zeg maar... Ben helemaal heppy
hoi hoi, ben ik ook weer... Ik lees hier van iedereen die echo datums...bah die van mij is pas 4 december zou ik niet eerder kunnen...is veel beter voor mijn zelfvertrouwen denk ik, en het lijkt me dan ook veel echter Of doen ze dat niet eerder, als ik jullie zo hoor....ik wil ook eerder! Wat kunnen ze nu eigenlijk zien, en wanneer zien ze hoeveel het er zijn? Ben heeeeeel benieuwd greeeetzzz
Hoi tweeling, ik zou gewoon nog een keer bellen, hier doen ze de termijnecho rond de 9e a 10e week, dus best snel. En volgens mij kunnen ze al heel snel zien of het er 1 of 2 zijn.
Hee Candijtje, lekker vooruitzicht he die afspraak. Heb je tenminste iets om naar toe te leven. Wel vervelend dat ze zo lastig te bereiken waren. Maarja, het is nu lekker voor elkaar. @ Tweeling, 4 december duurt inderdaad nog wel erg lang zeg. Dan ben je al 11 weken en 6 dagen ppffff. Kan mij voorstellen dat je ook eerder wilt. Ik zou het gewoon proberen. Je weet het nooit, misschien lukt het wel als je zegt dat het je iets geruster zou stellen.
bedankt, idd ik ga ze zo snel mogelijk bellen voor een eerdere afspraak... ben jaloers op jullie hihi Mijn vriend is het er helemaal mee eens... maar nu ben ik wel benieuwd wat we te zien kunnen krijgen en miss al een hartje kunnen horen en hoeveel ukkies het er zijn, in welke weken is dit mogelijk? doeg
Alle nieuwe juni mamma's welkom en van harte gefeliciteerd! Hier gaat het weer wat beter. Na de bruine afscheiding gisteravond alleen maar weer schone afscheiding gehad. Toch heb ik gebeld naar de vl. Ik ga morgen voor de echo. Ik had vadaag wel last van mijn buik, maar nadat ik een wijdere broek aangetrokken had ging het al beter en ik kwam er achter dat mijn darmen ook hevig in protest zijn vandaag. Veel water drinken en dan is dat ook weer goed. Vandaag voor het eerst ook wat weeïg in mijn maag. ZO'n hotseklots gevoel, niet misselijk, maar het scheelt niet veel zeg maar. Hoe meer last hoe beter heb ik op het moment! Knuffels Monique
@Bibi: Ik mag 31 oktober voor de 2e echo. De eerste was te vroeg om te kunnen meten. Dus dit is de eigenlijke termijn echo. Aan de hand van mijn positieve zwangerschapstest, de echo en mijn eigen gevoel ben ik uitgekomen op 7 weken +. @Rachel: Gezellig hé dat we met zijn allen even ver zijn ! Kunnen we leuk vergelijken. Is jouw zwangerschap anders dan de eerste ? Ik merk namelijk nu al verschil. @ Candijtje: Fijn dat je nu je afspraken hebt staan ! @ Tweeling: Ik vond het al lang dat ik vier weken moest wachten na mijn vroege echo van 4/5 weken. Jij moet helemaal lang wachten voor je iets kunt zien. Aan de andere kant is het wel heel leuk als je je kindje met 11 weken ziet. Dan is het eigenlijk al kant en klaar ! Ow en het hartje is meestal in week 7 zichtbaar. Horen met het apparaatje kun je meestal van af een week of 12. Bij mijn eerste zw.schap hoorden we het mijn 10 weken maar dat scheen erg vroeg te zijn. @Suske: Fijn dat je afscheiding weer helder is, dat is toch prettiger hé ! Ik heb het ook 2 dagen gehad, bruinige afscheiding.
@babe, ik voel ook al verschil, ben minder misselijk, vandaag was ik wel heel misselijk, kon gelukkig wel wat naar binnen krijgen. En heb nu pijnlijke tepels dat had ik vorige keer niet. Ik had bij mijn eerste zwangerschap het hartje gehoord met 10 weken, doormiddel van een inwendige echo.
@ Babe, je had het mij al eerder verteld, maar ik was het even vergeten Ik bedacht me het wel net en wou het terugzoeken, maar opeens zie ik dat je net dit berichtje hebt gepost. Nou, nog 12 nachtjes slapen, spannend hoor
Jeetje wat een stelletje klestkousen zijn jullie 8) Goh, ben eigenlijk wel blij dat je die dozen voorlopig nog niet thuisgestuurd krijgt (want hoe leg ik dat mijn buurtjes uit ). Voor mij mag de tijd ook sneller gaan! hoelanger hoe zekerder je kan worden he! Ik heb kleine klachten, af en toe misselijk, buikkrampjes, moe, gevoelige borsten. Als het zo blijft vind ik het prima :net genoeg om te herinneren dat ik zwanger ben en niet teveel zodat ik boven de plee hang Jammer dat je niet met mvm kan meedoen Spijkervrouwtje, raar argument. Mocht ik nog nieuwelingen zijn vergeten: welkom bij de juni mama's
Hi ladies, Nou na lang zoeken eindelijk dit topic gevonden en dan nog door een link op een ander onderwerp. Ook meld mij bij deze aan bij de juni mama's. Volgens mijn berekening en de calculator, zijn we uitgerekend op 18 juni 2007. Tot nu toe hebben we het nog voor ons kunnen houden. Ik heb alle voorbereidingen getroffen om het te kunnen vertellen aan de (schoon)ouders. Ik heb een fles zuid=afrikaanse wijn "Blydskap" gekocht. Zelf heb ik een achterkantetiket (?) gemaakt waarop staat: Deze druif is geplant in september 2006 en dan allemaal eigenschappen van mij en mijn vriend. Ik eindig met "wij adviseren u deze wijn te nuttigen op 18 juni 2oo7 omdat de druif dan volledig volgroeit is en klaar is om te oogsten" Onderaan de tekst staat dan een foto van onze zwangerschapstest. Mijn vader geef ik de fles en mijn moeder geef ik plastic wijnglaasjes met een blauw voetje en op de rand blauwe muisjes en een blauw sokje en hetzelfde met rose muisjes en sokje. Vind het helemaal leuk! Kan niet wachten tot ik die gezichten zie!
Hello ladies, Zo hier weer een berichtje van mij...Het is alweer even geleden omdat ik druk was met de verjaardag van mijn zoontje Max. Zondag hadden we de familie hier (moeten van ver komen), gister het kinderpartijtje en vandaag (werd ie 5!) de traktaties...ook nog de verhuizing voor de boeg, dus ik ben nu kapot stuk zoals mijn hubbie en ik dat altijd zeggen... Nog een weekje en dan eindelijk naar de gyn (26e)...en ik ben niet de enige die dag zag ik. Hoop dat verder alles goed gaat met iedereen. Weinig klachten lees ik....ik sta enkel op met een lichtelijke misselijkheid...heel zwak...en als ik mijn tanden heb gepoets moet ik kokhalzen...bleh... Verder alleen moe maar dat kan ook niet anders Oja, nog mijn warme welkom voor alle nieuwe dames alhier! Lees jullie snel! Liefs, Wendy
Jeetje dames... wat kletsen jullie veel! Ik lees wel steeds bij maar heb overdag (werken) niet de tijd om te reageren. Welkom aan de nieuwelingen! Cindy; wat een ongelofelijk leuke manier om het zo te vertellen zeg! Ben erg benieuwd naar hun reactie spijkervrouwtje; wat jammer dat je niet mee kunt doen met MvM... Ik ben vandaag begonnen, toen ik thuis kwam van mijn werk stonden er 2 kratten en 2 opvangbekertjes klaar... ik heb al bijna een halve fles gevuld Suske; ik ben erg blij dat het wat beter met je gaat! Liefs Manuela
Even een hart onder de riem voor mijnimeel...Ik heb precies hetzelfde gehad als jou...in eerste instantie had ik als uitgerekende datum 3 mei, maar bij de echo bleek dat ik een week achterliep op die datum...ik heb ook een week in de stress moeten zitten voordat ik wist dat alles goed was...meid, ik weet hoe ontzettend klote en lang die week is. Heel veel sterkte en succes ermee meid! Aan de rest: veel succes met alle kwaaltjes en hopen dat jullie er niet teveel last van hebben! Groetjes, Angela ps: ninet, dikke kusssss voor jou....op naar de volgende mijlpaal!
Ook ik heb mezelf net aangemeld. Vind het alleen wel belangrijk dat het onopvallend opgehaald wordt etc. Wellicht kan ik het zelf wel ergens naar toe brengen, zou dat een fijner idee vinden de eerste weken nog. Qau symptonen is het bij mij idd hele gevoelige borsten, ongi gevoel (wordt wel al minder) en ik heb van de week maandag kokhalsend boven de pot gehangen, maar zette gelukkig niet door. Verder deze week helemaal niet misselijk geweest gelukkig. Ik heb alleen soms wel het gevoel "ben ik wel zwanger?" maar dat is ook gewoon geloof ik als al jullie verhalen lees. Ik heb nu op 9 nov eerste intake vk en 11 nov (zaterdag) de 1e echo. SPANNEND! Succes met alle symptonen en hormonen )
bij mij is het veel verloeidheid, pijnlijke borsten en soms misselijk, maar als ik kon zou ik de hele dag kunnen slapen. jullie ook sucses met de kwaaltjes he. \/ evi