wow nachtvlinder spannend zeg al 1,5 cm balen van je bloeddruk hopen dat die gauw weer zakt Rachel echt lief van jouw werk zeg leuk dat ze zo aan je denken ik ben vorige week nog effe met mn collega's uit eten geweest nog even bijkletsen voordat ik ga bevallen
**Nachtvlinder..Wat spannend zeg..al 1,5cm ontsluiting. Nou maar afwachten hoe snel het allemaal gaat. Hihi voelen..die gedachten zou ik dan ook hebben als ik wist dat je het al kon voelen. Doe maar lekker rustig aan..
Hahaha, iedereen weer HYPERRRR! Zelfs Moon en Viona komen ook weer neuzen! Dames, hoe is het met jullie, met de zwangerschap, Moon, en met je dochter, Viona? Lekker ff tukkie gedaan. Mannetje komt vanavond, dus zal niet vroeg op bed liggen. He, ipv bellen gaat bij mij iedereen plots mailen, ze blijven toch met zn allen nieuwsgierig. Mmmm, lekker ijshoorntje aan t snoepen...
Slaap Lekker Cimbomlu Spannend Nachtvlinder, 1,5 cm ontsluiting hopelijk gaat het doorzetten en heb je minder last van je bloeddruk!
Nee, dat is het ook wel een beetje. Als ik pas 3 september weer ga werken ben ik er vijf maanden uit geweest, bijna een half jaar Nou moet ik natuurlijk wel de kostbare tijd met Mirthe koesteren, maar ik moet heel stiekem bekennen dat ik gisterochtend even op mijn werk moest zijn voor mijn contract en het ook wel weer erg lekker vond onder andere mensen te zijn zeg maar! En tja, het was duidelijk dat ik onmisbaar ben en dat geeft ook wel een boost, haha... Ik moet er nu nog niet aan denken hoor, heb nu nog gewoon tot 30 juli verlof, dus nog twee maanden te gaan.....dan heb ik net als iedereen de 16 weken volbracht! Ik ga dan in plaats van drie dagen maar 1 of 2 dagen werken.... KDV, tja, die is pas per 16 november beschikbaar, ja echt! Maar onze week is als volgt: ma: kdv di: Judith vrij wo: Rinke vrij do: Judith vrij vr: "Omadag" En oma heeft mazzel, want vanaf 3 september tot 16 november gaat zij ook de maandagen oppassen, tenzij ze niet kan, dan neem ik die vrij, daarom nog een reden om eerder te starten, dan heb ik voldoende vrije dagen over om zulke dagjes vrij te kunnen nemen.... En Cimbomlu, inderdaad, dat is NIET MIJN SCHOONMOEDER! Oh, het was weer tenenkrommend gister! Volgende week zaterdag moeten we dus daar eten, komen zwager, schoonzus en kind ook, wellicht heb ik dat geschreven, dat ze die bonk van een jongen van 4 maanden oud met het gewicht van zes maanden zomaar bij Mirthe in de box "pleurden".... en dat jong is vreselijk druk, dus die lag om zich heen te rammen en te gillen... Mirthe sliep wel door, maar de rest van de nacht hadden wij een ontregelde Mirthe, blijkbaar in haar onderbewustzijn die drukte toch opgenomen. Oh, en ik was zo bang dat ie haar heel hard zou slaan, of ineens wel de andere kant op kan rollen en zo bovenop Mirthe..... Dus mijn schoonmoeder zit gister met haar op schoot "Ja, ga je volgende week weer met je grote neef in de box liggen, ja? Ja? Ga je dat doen? Bij oma in de box met Tijmen?"..... (tutututututut) Nou, wist niet hoe snel we uit moesten leggen dat we dat dus niet meer gaan doen.....ik weet niet hoor, die vrouw (en zwager en schoonzus passen er wat dat betreft helemaal bij) snapt er helemaal niets van. Zo'n teer popje, dat nu pas op een redelijk geboortegewicht is en ze doen net alsof ze al weet ik het hoe sterk is....zucht.... Nou ja, Mirthe had gister dus net haar wakkere uurtje en dan wil ze altijd sneller weer eten dan normaal...dus huilen....haha... Eerst gaf "oma" Mirthe al aan mij terug bij de eerste lading spuug, haha.....kunnen ook niets hebben... En vervolgens, als blijkt dat Mirthe dus echt alleen maar bij mij op schoot wil slapen gaat ze weg en zegt ze "nou, zoeken jullie het maar verder zelf even uit".... Hoezo verder? Wat heb jij gedaan dan dat we het even niet zelf hoefden uit te zoeken? Alsof ze uren opgepast had (mocht ze willen...) Grrrrr....na zo'n leuke ochtend voor mijzelf en middag met z'n drietjes was dit toch wel weer de domper op de avond, bah! Was gelijk weer chago! Nou ja, dat was even mijn verhaal, ik ga nu even bijlezen en reageren, zolang Mirthe niet wakker wordt tenminste, die moet over 20/50 mintuutjes weer eten.... (drie en een half a vier uur tussen de voedingen)
Ja het gaat echt heerlijk..Chanelle doet het echt fantastisch..moest dinsdag weer langs het ZK om haar te wegen en ze was in één week 340gram aangekomen..dat is aardig wat..ze wordt al een bolletje..hihi. Ik wil niet weten hoe de bevalling was geweest als ze voldragen was..poeh kan er beter niet aan denken Ze is vandaag al heerlijk in bad geweest en had een hele fles opgedronken..dus ze ligt nu heerlijk onder zeil. Ze huilt bijna nooit..alleen wanneer ze honger heeft..de hik..als de luier open is en als ze het koud heeft na het badje. Hihi..echt een super lieve meid. Hihi al vanaf het begin heeft ze van die trekjes op der gezicht alsof ze lacht..echt fantastisch..betekend ook dat ze voldaan is na der voeding. En lekker hoor een ijshoorntje! Sinds ik ben bevallen eet ik echt veel en veel minder. Was ook al in een week tijd al mijn kilo's kwijt van de zwangerschap.
@ cimbomlu Goed Gisteren echo gehad. Zagen het zwaaien haha. Was heel gaaf en hartje gehoord zo mooi! Zijn heel trots op ons kleintje. Mam's gaat wel... ben nog erg moe en kan weinig. Maar komt vanzelf wel weer
Dat is goed nieuws voor alle dames die hier in de rats zitten over hun gewicht. Maar heel fijn dat het zo goed gaat met je kleine meid, t klinkt zo lief zoals je over haar vertelt! Hihihi, dus nu al een grapjasje! Fijn hoor! Ik hoop dat je er langzaamaan ook van kan gaan genieten, dat heb je verdiend na de afgelopen maanden! Oooooooooh Wat moet je ermee? Maar: jij bent moeder, en jij weet wat het best is voor Mirthe, laat je niet overrompelen (makkelijker gezegd dan gedaan!) zorg in ieder geval dat je je wiegje van de wandelwagen mee naar binnen neemt, dan kan ze daarin liggen ipv bij die reus van een neef. Pfoe zeg, dat is lastig, want je wil ook zo graag je best doen bij de moeder van je man. Maarja, er zijn grenzen, nietwaar?
Moon: Fijn dat alles goed gaat. Krijg je nu ook vaker een echo? Leuk dat je zo af en toe ook even komt spieken hier. Zal voor jullie een moeilijk tijd zijn nu je bijna uitgeteld zou zijn van jullie 1e kindje. Viona: Bijna nooit huilen ....wat een voorbeeld zo'n dochter.
Ja ze is echt heerlijk rustig. Ik had toch ook een vriendin die zwanger was. Die is de avond voor mij bevallen. Haar zoontje Milan is echt een dikkertje. Hihi en lijkt erg op zijn vader (qua oren en neus ). Maar Milan is echt niet rustig en wil niet in zijn eigen bedje slapen. En huilt vaak. Dus als vergeleken met hem is Chanelle echt een engeltje. Ik geniet echt volop van haar! O
Poeh zou er ook erg zenuwachtig van zijn. Was blij dat Chanelle die vrijdag zich aanmelden want papa zou die zondag naar Zuid-Frankrijk gaan. Hij had die maandag echt niet gered om bij de bevalling te zijn. Hihi als papa er maar bij is..moet alles goed gaan
@Linnepin: Spannend, je vliezen gebroken! Hou vol tot na 24.00 uur, dan ben je de eerste echte juni-mama. @Nachtvlinder: Ook voor jou is het spannend. Ik zou ook wel willen weten wat je dan voelt, ik denk dat ik mijn nieuwsgierigheid niet zou kunnen bedwingen Even een update: vanmorgen met Thijs naar de dokter. Heeft hij waarschijnlijk een longontstekingkje te pakken. Hij krijgt nu peniciline voor 3 dagen en moeten over 1 1/2 week terugkomen. Daarna naar de gyn. Hij was zeer tevreden, ook de bloeddruk van 130/80 vind hij geen enkel probleem. Hartje gehoord. Zodra mijn vliezen breken, ik bloed verlies of denk dat het begonnen is, moet ik bellen en direct komen. Liever niet afwachten, omdat ze voor de bevalling doorzet nog allerlei controles willen doen. Hij is gematigd optimistisch over een normale bevalling. Hij gaat mijn bevalling ook zelf begeleiden (gelukkig). Ben ik blij mee, ik vertrouw die man en zijn kunde volkomen. Hij is niet voor niets staf-arts in het LUMC. Over 2 weken weer terug. Heb net even mijn girorekening gecontroleerd, er schijnt hier in Lisse en omgeving op grote schaal gefraudeerd te zijn met pinpassen. Mensen zijn soms duizenden euro's lichter gemaakt. Wij gelukkig niet, zoveel heb ik niet op mijn rekening staan. groeten, Anja
Linda, spannend zeg, hoop dat het gauw doorzet, succes. Shelde, fijn dat het gesprek goed ging, nu maar afwachten, wordt zo wel dubbel spannend. Cimbomlu, zo'n schoonmaakster das lekker, zou ook wel iets voor hier zijn. En fijn dat je mannetje er vandaag weer is. Pietje, fijn dat het huis verkocht is, maar zal wel lekker druk worden dadelijk. Nachtvliinder, dat valt dan wel even tegen, gelukkig dat je toch naar huis mocht, hopen dat het morgen ook weer goed is. Enne 1,5 cm misschien begint het al wel snel. Judy, gaat wel lekker zo te horen met Mirthe en ja schoonmoeders die heb je niet voor het kiezen, geniet maar lekker met Mirthe. Viona, fijn dat Chanelle het zo goed doet, geniet er maar van. Moon fijn om te horen dat het weer wat beter gaat, hoop dat je je snel nog beter voelt en dat de kleine lekker verder groeit. Ben benieuwd wie er nu het eerste bevalt Linda, Hester of misschien wel nog iemand anders. Hier alles ok, gisteren naar gyn geweest. Bloeddruk redelijk (als die zo blijft vind ik het goed en de gyn ook), kleine groeit goed, vruchtwater ok, urine goed. Kleine was wel iets gezakt. Vanochtend had ik ook wat slijm aan wc papier, of dit de slijmprop is geen idee. Heb ook af en toe het gevoel dat er onder in de buik wat samentrekt (heeft misschien wel met indalen te maken). De gordijnen zijn eindelijk klaar, sprei voor bedje ligt er ook al op. Vanmiddag belden ze dat de enveloppen binnen zijn, dus die ga ik dadelijk nog halen. Belangrijkste dingen nu bovenaan mijn lijst zijn: poetsen in huis, enveloppen schrijven (eerst ophalen dus) en vluchtkoffer inpakken. Groetjes Marion.
Cimbomlu, fijn dat je man vanaaf thuis komt, was hij weg voor zijn werk? wel fijn dat beebje is blijven zitten tot ie terug is! fijne avond iig, maar dat zal vast wel lukken, weet niet hoelang die weg is geweest, maar altijd leuk asl ze weer thuis komen! Viona, lekker dat je zo geniet van je kleine meis, ene wel ff wat foto's in je album plaatsen he, nieuwsgierig hier, nee hoor Ohh, nachtvlinder wat spannend! heb je verder al weeen of iets? heeft iemand nog iets van linnepin gehoord, haar vliezen zijn vanmorgen toch gebroken? Ben echt heel blij voor je moon dat alles goe dis met jullie beebje, en al naar jullie zwaaien ook! Hoop dat jij je ook snel weer beetje beter voelt! Had t ook al in ons andere topic gezegd maar daar is t de laatste tijd zo rustig! zo mannetje komt zo weer thuis, dan lekker met de hond naar t bos. Zag net ijshoorntjes voorbij komen, jamm, heb ze ook nog in de vriezer, maarja had gister echt een mega rommel dag met eten, dus heb net maar appel en wat druifjes gepakt, ook lekker! liefs
Ik heb net even één foto in mijn album gezet waarop ze LACHT! Ik ga straks meer proberen..moet even Chanelle voeden
hallo dames, even niets van me laten horen maar ik wou jullie even vertellen dat ik dinsdag 29 mei moeder bent geworden van DYLAN EN BRANDON alles is super verlopen. snachts waren mijn vliezen gebroken en ben ik gelijk opgenomen in het ziekenhuis en om 2 uur smiddags begonnen de weeen en binnen een uur had ik 7 cm ontsluiting dus dat ging zooooo snel. dylan werd geboren met zijn hoofdje als eerste, na 3 persweeen om 16.37 en woog 2490 gram. en brandon kwam met zijn kontje als eerste,na 1 perswee, om 16.53 en woog 2480 gram. we maken het met zijn drietjes heel goed en zijn vandaag ook heerlijk thuis gekomen. lieve groetjes van een dolverliefde chaya