Goeiemorgen meiden Welkom aan de nieuwe mama's Nou gelukkig vandaag (nog) niet zo misselijk, gisteren toch bijna wel de hele dag er last van gehad. Ook mijn eetlust is beneden peil. Zo had ik gisteren gekookt, had er echt zin in maar na 4 happen zat ik gewoon vol. Heb toch nog maar een paar happen erin gepropt maar toen mijn bord maar aan de kant geschoven Zag vanmorgen dat ik ook al een kilo was afgevallen, normaal kom je bij een zwangerschap meestal aan... Ster, ik vindt het ook wel een beetje raar dat ik niet mag geven bij MvM maar het was één vd vragen op de vragenlijst die ik daardoor met "ja"moest beantwoorden en dan val je automatisch af. Ze gaf als reden op dat bij een hernia-operatie je ruggenmerg open is geweest en dat zou gevaarlijk kunnen zijn. Maar goed ik maak me er niet te druk over hoor Nou ik ga me zo klaarmaken om een dagje te gaan werken. Fijne dag allemaal.
Ik voel me ellendig vandaag. Getsie ik heb berehonger maar krijg het niet weg. ben echt bang dat ik alles er weer uitgooi. Maar eet toch maar want ik voel me zo leeg. Suske volgens mij hetzelfde als jou...inderdaad hotseklots is goed omschreven en als je het schrijft voel jeje weer beroerder voelen. Goed te lezen dat het bruin gestopt is, dat lijkt me wel eng en stressvol En dan heb ik ook nog 2 afspraken buiten de deur op mn werk en vanavond viert mn paps zijn verjaardag...we willen het zoo graag vertellen..maar we hebben toch maar afgesproken nog een weekje te wachten. Anders wordt er vanavond alleen maar over gepraat op zijn verjaardag. Hebben we ook weer een reden om volgende week langs te gaan...ik weet het al..Mogen we komen eten..? vinden ze altijd leuk en gezellig! Nou ik ga hier maar weer wat achter mn buro door mn keel proppen...yoghurt met kellogs,,,het is echt heerlijk maar toch smaakt het me niet. Cindy leuk bedacht en succes ermee Evi welkom bij ons ..en een Mooie dag allemaal!
Goedemorgen ladys! Zo, net uiteindelijk toch maar mijn verzelerinmg verandert, ik had een polis met 1 ster. Toch maar gegaan voor de twee sterren. Heb ik net wat meer en het kraampakket zit er bij in en dat voor nog geen 2,50 euro meer premie vanaf 2007. Is toch voordeliger dan wat ik had. Gister heerlijk uiteten geweest bij de Griek. Helaas maar niet aan de wijn gegaan. Alles voor het goede doel he Daarna lekker op tijd mn bedje in aangezien ik de laatste nachten niet echt lekker heb geslapen. Nu elkker uitgerust. Kan ik straks hier op gaan ruimen. Morgen de verjaardag van mijn man! Tot later!
Dank je wel meid. Dat doet me echt heel veel goed. Zo'n week duurt inderdaad heel erg lang. Ik heb me ziek gemeld op mijn werk omdat ik dat in ieder geval niet aan kon. Ik vond het ineens allemaal zo betrekkelijk, zo onwerkelijk. Dat je aan ene kant aan het vechten bent voor een kindje dat zo gewenst en welkom is en dat je dan op je werk moet praten over een nieuw beleid voor parkeerplaatsten ofzo. Nou even niet! Ik hoop dat het nog goed komt en daar ga ik maar even vanuit! Ik heb nog steeds alle mogelijke kwalen zoals misselijkheid, pijnlijk borsten e.d. Ik heb zel echt zoiets van onmogelijk dat het gestopt is met groeien! Waar komen al die klachten dan vandaan...? Maar goed, ik vrolijk door met plassen voor MvM en nu ik zo thuis zit schiet dat lekker op Ik ben inmiddels wel zo ver dat mocht het mis zijn, ik dat kan accepteren! Dat scheelt een hoop. Ik ben wel erg verdrietig maar heb zoiets: zo'n natuurlijke reactie kun je toch niet beinvloeden. Dan moest het maar zo zijn...Dat maakt het niet minder erg, maar wel begrijpelijker (hoe moeilijk ook!) @ de nieuwe juni mama's: WELKOM! \/ Zo en dan ga ik nu Gooische Vrouwen kijken Tot later!
Hallo juni mama's Ik ga straks voor mijn eerste echo, ben echt super zenuwachtig! Weten jullie of het hartje al klopt of is het daar te vroeg voor? Meiden duimen jullie voor mij? Liefs Demi.
Succes Demi, ik ben benieuwd! Mijnimeel, wanneer moet je weer naar het ziekenhuis? Ik voel mij nu bij vlagen misselijk, dit heb ik nog niet eerder gehad ook ben ik nu veel sneller moe. Ik heb nu drie vroege diensten achter elkaar gehad (waarbij ik al om 10 uur naar bed ging) en ik was helemaal kapot! Ik vind het ook ontzettend lastig om mijn mond dicht te houden ook omdat ik net een nieuw driemaandelijks sportprogramma was begonnen (zwanger worden duurde zo lang). Iedereen is ontzettend geinteresseerd in dat programma, hoe het gaat en of ik al afgevallen ben. Ik sport nog wel maar heb nu een iets aangepast programma (geen rechte buikspieren meer trainen en mijn benen mag ik nu iets minder zwaar trainen, waarom weet ik niet precies). Ik probeer nu om drie keer per week naar de sportschool te gaan. Doen jullie ook aan sport? Groetjes Senna
Laure, Etje, Kleine Jantje, Cindy en Evi.. Gefeliciteerd en welkom bij de juni-mama's. Gisteren voor het eerst het gevoel gehad dat mijn spijkerbroek te strak zat. Het zat me niet lekker in de buik, na het los doen van de knoop zakte dit gevoel af. Verder moet ik heel veel plassen, kom ik nu achter nu ik voor MvM plas. Heb de fles aan het eind van de dag VOL en dan ben ik nog geen eens de hele dag thuis. Gisteravond moest ik bijna elk half uur plassen. Ook mijn tepels zijn erg gevoelig, vind het niet prettig als mijn hubbie eraan zit. Misschien beetje domme vraag maar....hoe doe je dat met je verzekering? Bel je je verzekering op om te zeggen dat je zwanger bent, zodat hun advies kunnen geven, of kijk je zelf wat je kan veranderen (en waar kijk je dan precies na? Las net al iets van sterren). Mijnimeel, zal inderdaad een lang weekend zijn, sterkte!. Hopelijk valt alles straks allemaal mee en kan jij ook lekker gaan genieten.
Hoi, Na ik heb net de verloskundige gebeld, met de vraag of ik eerder een echo mag dan 4december Zegt de assistentte: dat doen we eigenlijk nooit alleen als je voor deze baby ooit een miskraam of iets dergelijks hebt gehad :x Ze laat de verloskundige straks terug bellen... Ik wil gewoon die echo eerder! Het hele forum hier mag met ongeveer 10 weken en ik zal moeten wachten Sorry voor mijn gemopper maar dit kan ik niet uit staan grrr... Hoop dat het met alle mammies hier een beetje goed gaat? Met mij op dit na wel in ieder geval. Groetjes
Duimen dat je eerder mag tweeling! Anders duurt het nog zo`n eeuwigheid he! @mijnimeel, nou je hebt inderdaad een lang weekend voo9r de deur staan. Hoop voor je dat die zo omvliegt en dat het gauw maandag is des te sneller heb jij zekerheid! @Bloem, Ik heb mijn verzekering aangepast op het feit dat ik nu zwanger ben, ik had een eensterren polis bij zilveren kruis, heb nu voor 2 sterren gekozen omdat daar o.a. het kraampakket in zit, en de cursussen die je eventueel gaat volgen, gym of yoga ofzo dat wordt dan voor 75% vergoed en met 1 ster had ik dat niet... Zo zijn er nog meer voordelen met een 2 sterren polis... Je moet je boekje er even op open slaan wat welke polos vergoed. De kosten waren niet schokkend hoog 2 euro meer per maand per januari 2007 dan, dus daarvoor hoefde ik het niet te laten.
tweeling: Kan me voorstellen hoor. Ik lees ook wel dat ze al met 4,5,6,7 weken een echo krijgen.. Ik zelf krijg pas met 9 weken een echo, wil ook eerder omdat ik wil weten of het hartje klopt.
@ Tweeling; vergeet niet dat het halve forum hier OF met hormonen zwanger is geworden OF al eens een miskraam heeft gehad. Ik snap best dat het vervelend is om te wachten, maar probeer er ook het positieve van in te zien... @ Mijnimeel; sterkte met wachten dit weekend, hoop echt dat je vanaf maandag meer kunt gaan genieten omdat het er gewoon goed uitziet! Liefs Cath
goedemorgen juni-babes 8) @bloem: volgens mij is het zo, dat wanneer je je kraampakket aanvraagt, en de kraamhulp, (moet je ongeveer in de 9e week doen), je automatisch geregistreerd wordt als zwanger. na de geboorte van je kindje moet je volgens mij dit melden, en is je kindje direct gratis bij jou meeverzekerd.... @mijnimeel: nog effetjes meis, ik heb een heel goed gevoel bij jou hoor! het is zo'n goed teken dat je zoveel kwaaltjes hebt! @all: ik heb 's avonds zo'n enorme last van een strak zittende broek! dus ik vanochtend maar eens op de weegschaal.... EN, net als spijkervrouwtje 1 kilo afgevallen! dit zijn volgens mij echt mijn darmen! hebben jullie dat ook? ik trek nu 's avonds steeds lekker mn jogging broek aan... vanavond ga ik het weer tegen een vriendin vertellen, en morgen eindelijk aan mijn schoonouders! ze komen vandaag terug van vakantie.... ik heb er super veel zin in... en het duurt nu ook niet zo lang meer voor mijn echo! liefs elfje
@ Demi, zal idd voor je duimen hoor, hoop dat je net zo'n mooie echo krijgt als ik had. @ Senna, Ik was ook toevallig in september begonnen met sporten. direct maar een jaarkaart genomen. Ook met een soort "afvalcursus" begonnen, maar daar doe ik nu niet meer zo heel acief aan mee. Ik blijf wel naar de bijenkomsten gaan, maar ga nu niet zitten lijnen. Heb jij al op de sportschool verteld dat je zwanger bent omdat je aangepaste oefeningen hebt? ik heb dat nog niet gedaan, moet dat al? @ Mijnimeel, hou je het wachten nog een betje vol? @ Bloem, wij hebben al een uitgebreide verzekering, dus ik weet niet zo goed welk advies ik je nu het beste kan geven qua plan van aanpak.Jij geeft aan dat je zoveel moet plassen. Ik juist helemaal niet. Ik maak me daar een beetje zorgen over. Ik hoef bijna helemaal niet te plassen, dat is toch gek? @ Tweeling, kan mij goed voorstellen hoor. Kop op, poot stijf houden. Ik hoop voor je dat het je gaat lukken. @ Alle nieuwe mammies, gefeliciteerd en van harte welkom
@senna: ik sport ook nog 3 keer in de week....2 keer hardlopen en 1 keer aerobics.. ze adviseren, wanneer je dit al deed, gewoon de eerste 3 maanden dit voort te zetten... wel goed naar je lichaam luisteren! @bibi: drink je wel genoeg meis? je moet extra veel vocht nemen nu! liefs elfje
Ja Elfje, vooral op mijn werk. Dan drink ik wel veel. Eerst steeds thee, maar dat probeer ik nu wat te minderen. Ook vul ik steeds een flesje met water. Ik moet toegeven dat ik dan wel vaker moet plassen dan dat ik thuis ben. Misschien moet ik thuis idd maar wat meer gaan drinken. tenx voor de eye opener, hihi En jij veel plezier met vertellen, het blijft leuk he?
Hoi Bibi, Ik heb er wel voor gekozen om het te vertellen op de sportschool omdat dit een intensief trainings en voedingsprogramma is. De jongen die mijn begeleider was woont bij mij in de straat dus ik kon bijvoorbeeld wel zeggen dat ik een blessure had maar dat vond ik niet eerlijk. Ik begreep van iemand dat je tijdens je zwangerschap je conditie en kracht wel op pijl kan houden maar niet mag verbeteren. Groetjes Senna
Hai tweelingen Wij lopen ongeveer gelijk en ik heb op 13 november een afspraak bij de verloskundige Zou echt me poot stijf houden en kijken of ik daar eerder terecht zou kunnen komen xx jessey
Hai Senna, bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik het nog wel even voor mij hou. Tot die tijd doe ik het gewoon iets rustiger aan. En de rechte buikspieren laat ik voorlopig dan ook maar even achterwege. Liefs, Bibi
bedankt voor jullie reacties. Ze heeft nog niet gebeld maar ben bang als ik die assistente zo hoor dat ik er naar kan fluiten. Vind dat echt raar ik ben toch en soort van klant? Zou echt heel graag eerder willen, maar ja voor hun is dat allemaal natuurlijk standaard procedure. we wachten rustig af groetjes