Ik word ook een JUNI-MAMA. Op internet heb ik uitgerekend rekening houdend met mijn cyclus dat ik 14 juni uitgerekend zal zijn, maar mijn huisarts kwam uit op 4 juni. Nou, heb ik op internet gekeken wanneer je op 4 juni uitkomt en dat is als je de standaard cylus van 28 dagen neemt...denk dat t dus 14 juni wordt. Volgende week vrijdag voor t eerst naar de vk. Felicitaties voor alle JUNI-MAMA"s
Gefeliciteerd Dilela, Ik had dat ook, bij een berekening van 28 dagen zou ik zelfs op 21 mei uitgerekend zijn. Mede door het bijhouden van mijn temperatuur kwam ik zelf uit op 2 juni. Afgelopen dinsdag had ik mijn eerste echo, en ik had gelijk. Het kleine wondertje was dinsdag 1,26 cm, dus 7 weken en 3 dagen oud. Precies zoals ik zelf ook had berekend. Dat is op zich wel fijn, omdat je dan niet zo hoeft te schrikken en bang hoeft te zijn dat ie een groeiachterstand heeft ofzo. Ik hoop dat dat voor jou ook geldt. Geniet ervan! Liefs, Bibi
nou meiden, ik heb net voor het eerst kennis gemaakt met de w.c.-pot! pfffff ik kreeg plotseling een golf van misselijkheid... en kon het niet meer binnen houden... ik hoop dat ik het een beetje onder controle kan houden! smeren jullie trouwens je buik in? sinds wij weten dat we een kindje verwachten, smeert mijn lief iedere avond op bed mijn buikje in met amandelolie.. ik weet dat het waarschijnlijk niet helpt tegen eventuele striae... maar het is toch heel fijn, vindt mn lief ook! liefs elfje
BLEHHHHH Vandaag ben ik me toch misselijk ! Ik ben toch maar die granules van P Mama gaan kopen. Ik had zoiets van...baat het niet dan schaad het niet. Als ik maar enigszins van dit gevoel afkom is het welkom. Zeker met een dreumesje ernaast valt het niet mee als je je ziek voelt. @ alle nieuwe ladies: Welkom, geniet van je zwangerschap ! @Mijnimeel: Ik hoop dat je wat afleiding kunt vinden en dat het weekend zo snel mogelijk om is voor je. @ Elfje: Fijn hé die ochtend omhelsing met je potje. Ik heb eigenlijk niet gesmeerd tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik heb er geen striae aan overgehouden. Volgens mij is het afhankelijk van het huidtype wat je hebt en hoeveel je opgerekt wordt.
Goedemiddag stelletje kletsdozen! Er komen steeds meer nieuwe mammas bij, WELKOM! Ook zie ik al steeds meer klachten opkomen, sterkte ermee meiden. Gelukkig valt het hier nog alles mee, vanmorgen vroeg wel ff dat ik dcht van yech! Maar dat was snel weer weg, gelukkig. Wat ik wel erg heb is dat er me een vlaag van misselijkheid tot kotsneiging overvalt als ik de MvM flessen opendraai, Gatverdammme wat stinkt dat spul in die flessen zeg, wat een penetrante lucht,ieuw! Luchthappen dan opendraaien dan plasje erin werkt redelijk maar jeeeeeeees,bahbah Fijn weekend all!
Hello nieuwe mums...veel zwangerschaps plezier! Na de verloskundige heeft terug gebeld... je raad het al, ik kon het beste in de 12e week komen. Na ze was vriendelijker dan de assistente dus ik heb er nu wel een goed gevoel bij, al voel ik me wel een beetje eenzaam hier met mijn echo op 4 dec. maar goed volgens haar ging alles goed, dat mijn buik krampen zo plots weg zijn was niet verkeerd zei ze. zolang er geen bloed te vinden is...maar dat kan ook een paar dagen daarna komen.(maar dat heb ik gelukkig niet) Even voor iedereen: Ik ga uit van het voedings centrum... daar staat o.a. 6 boterhammen en 4 aardappels, etc. dat krijg ik dus niet weg maar goed...ze zei dat dat ook nergens voor nodig was, als je maar gevarieerd eet en eet wat je normaal ook doet. dus we hoeven ons niet vol te proppen (tenminste dat geld voor mij) iedereen een fijne dag nog ik ga zo centjes verdienen dooooeeeiii
@Ninetje: Je moet er inderdaad niet boven gaan hangen met je hoofd hihi...Lucht happen fles ver weg en schenken maar ! @Tweeling: Toch vind ik het wel balen voor je hoor dat je pas met 12 weken mag komen. Dat is bijna 3 maanden ! Jammer dat je VK niet om te praten was. Wat het eten betreft. Dat haal ik bij lange na niet. Nu heb ik 's ochtends echt geen trek en ben ik al trots op mezelf als ik een cracker naar binnen werk. Ik probeer zo gezond mogelijk te eten maar zondig ook wel eens, vanavond pizza bijvoorbeeld. Ik heb daarnaast wel iedere dag vitamines voor zwangere vrouwen.
Welkom nieuwe mamma's en van harte gefeliciteerd! Vanmorgen de echo gehad (ivm bloedverlies) Alles was goed het leek er ook niet op dat het binnenkort mis zal gaan (geen stolsels te zien). Het was alleen nog erg pril en nog niet te meten. Maar ik mag gewoon over drie weken weer! Voor de termijn echo. Mijn hubbie en ik waren allang blij dat het goed was en er hartactiviteit is. Wanneer ik nu uitgerekend ben zien we later wel weer. Het is in ieder geval goed. Nog wel een gevoelige baarmoeder, maar wel een stuk rustiger. Die vroege echo's bij mij hebben te maken met een vorige miskraam. Anders moest ik ook wachten tot 12e week. Sporten lukt niet zo goed. Ik doe aan spinning en daar heb ik teveel last van m ijn banden, geldt ook voor aerobics. Dus ik ga even een stop zetten bij het fitnesscentrum en ga weer lekker zwemmen. Ik merk wel dat ik deze keer minder ben dan bij onze eerste. Toen heb ik gewoon gevolleybald t/m de vijfde maand en daarna pas zwemmen tot de dag voor de bevalling. Nu ga ik dat dus echt niet redden. Je moet wel proberen te blijven sporten. Daar heb je echt profijt tijdens je zwangerschap en je bevalling (had ik ook wel nodig). Knuffels Monique
Ik heb vanmorgen de echo gehad en het was super! Heb zelfs het hartje zien kloppen, dat is echt wel een geruststelling. Ben alleen 4 daagjes minder ver dan ik dacht, zal mijn banner even aanpassen. Voor alle nieuwe juni mama's, gefeliciteerd en geniet ervan! Liefs Demi.
@ babe: komt helemaal goed! Lekker eten maken voor vanavond en voor de rest geen wilde plannen dit weekend (expres niet) @elje: nee ik smeer niets op mijn buik of waar dan ook. Wellicht later. @Demi: gelukkig meid! Blij dat de echo zo goed was. @Suske: zo wat een opluchting moet dat voor je zijn zeg! Voor de nieuwe mama's (dat gaat snel ): welkom! Iedereen een lekker weekend zonder al te veel kwaaltjes meiden. Geniet ervan.
Ik denk dat een echo bij elke vk verschillend is. Ik mag em in de 10de week en ga met de 8ste week naar de vk. Dit ivm met een eerdere MK maar de echo termijn is hier met 10 weken en dat heb ik dus ook gewoon, er staat alleen nog geen datum voor vast maar die zullen we dan wel met het intake-gesprek afspreken. Ik merk t wel. Gezien mijn MK mag ik alleen eerder op de intake en niet eerder een echo, misschien al zou ik gaan zeggen dat ik me erg ongerust maak dat er wel een mogelijkheid toe is maar ik laat het maar zo, als ik mijn dreumes met 10 weken goed zie bewegen is de kans dat t fout gaat erg nihil en dan is t nog maar 2 weken tot de magische 12 weken. Ik heb nieuwe bovenburen, een moedertje met 5 kids! In een flat, wie verzint er nou zoiets? Ze rennen de hele tijd door t huis, dus jullie kunnen op je vingers natellen dat t gedaan is met de rust hier! fijne aaf all
Wat leuk Demi; wist niet dat je na 6 weken al hartactiviteit kan zien! Mijn echo is ook eerder omdat ik bij de fertiliteitspoli liep vandaar. Mijnimeel succes met wachten. Elfje en anderen hopelijk niet te misselijk! Zelf: Ben zo moeeeeee! Maar heb het ervoor over. Ik doe aan roeien en zwemmen trouwens, probeer het zolang mogelijk te doen. Kraamhulp: moet je dit zelf aanvragen? Ik ben verzekerd bij Zilveren Kruis, krijg je het dan niet automatisch? Of moet je dit dus regelen? en in week 9 al? Het komt ook allemaal wel, ben nog maar 5 weekjes zwanger tenslotte! Welkom nieuwelingen en goodluck voor iedereen!
Demi; wat mooi dat je het hartje al kon zien kloppen, wist ook niet dat dat al zo snel kon, maar heb wel meer hoop dat ik dan woensdag ook al een hartje te zien krijg Suske; fijn dat alles goed is meid, hele geruststelling. Ik ben volgende week met mijn echo ongeveer net zo ver als jij, dus ben ook reuze benieuwd. Tweeling, jammer dat je zo lang moet wachten maar als je dan wat te zien krijgt is het babytje ook al wel helemaal af, lijkt me wel super om te zien! En ik probeer gewoon mijn groente en fruit en vezels binnen te krijgen verder vindt ik het wel best hoor. Alleen op de dagen dat ik zo misselijk ben gaat dat niet lukken denk ik Elfje, een innige omhelzing met het sanitair, tja niet echt leuk meid, maar ik ben bang dat ik er ook nog wel aan zal moeten geloven. Sterkte meid! Ik smeer trouwens ook regelmatig mijn buik en borsten is, baat het niet dan schaadt het niet he Mijnimeel; nog even weekend en dan fijn je echo maandag! Ninetje succes met de flessen van MvM he en met je bovenburen, dat is niet echt leuk Ster ik begin ook steeds vermoeider te worden. Maar ik probeer ook te blijven sporten. Ik rijd paard en train behendigheid met mijn 2 honden en verder wandel ik 4/5 keer p/week een uur. Vooral dat wandelen moet ik zeker vol kunnen blijven houden! Ik wist ook niet dat je die kraamphulp al zo snel moet regelen, nou heb nog een week of 3 dus ik ga het op mijn gemakje nog wel even uitzoeken. Ik zit trouwens ook bij Zilveren Kruis (2 sterren polis) Babe, wat is dat precies die granules van P Mama is dat tegen de misselijkheid? Ik hoop dat het helpt, sterkte meid! Nieuwelingen welkom Ik voel me vandaag eigenlijk (op wat vermoeidheid na) best goed. Weinig last vd misselijkheid gehad, dus vandaag er maar meteen van geprofiteerd en in mijn pauze lekker een broodje bij bakker Bart gehaald Heb wel zin in het weekdend, lekker relaxen en zondag naar Marco Borsato.
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik ben ook enorm opgelucht. Volgens mij hoef je de kraamhulp niet voor het tweede trimester te regelen. Vertelt de vl volgens mij ook allemaal bij de eerste/tweede afspraak.
Spijkervrouwtje wat leuk dat je ook al bijna een echo mag. Bij ons zag je niet echt veel, maar dat wisten wij al van de vorige keer. Wij zagen een ovaal, dat is het vruchtzakje en daarin een wit stipje zeg maar aan en uit flikkeren, dat was de hartactiviteit. Maar het deed het en daar ging het bij ons oom. De vl kon nog niet meten en dacht dat we er misschien wel een week af konden trekken, maar dat kwam weer niet overeen met de regelmatige ongesteldheid, dus mogen we over drie weken weer. Bij onze eerste waren het ziekenhuis en de vl het ook niet met elkaar eens en scheelde ongeveer 10 dagen met elkaar en hij kwam uiteindelijk drie weken eerder bijna schoon en met 7 pond. Dus wij denken dat ze er allebei naast zaten. Deze vl moest daar wel om lachen en zei dat wij er echt een potje van maken dus! Dat was lief bedoeld. Het kan dus best zijn dat je al wat meer ziet! Knuffels Monique
@ Spijkervrouwtje: Het zijn hele kleine ronde bolletjes die je een half uur voor of een half uur na je eten op of onder je tong moet laten smelten. Het zou de misselijkheid tegen moeten gaat. Als je heel veel last hebt mag je er 3 per uur tot 12 per dag. Ze zijn van VSM Puur mama. Ik kan je nog niet zeggen of ze werken ik heb ze vandaag pas gekocht.
ohhh ik kan jullie niet meer bijhouden Demi....gaaf al het hartje gezien. Ik ga donderdag naar de gyn ben dan precies 5 weken en 6 dagen..zou ik dan ook geluk hebben? Verder heb ik werkelijk nergens geen last van (*@Q$ Het enige is dat ik af en toe een vol gevoel heb..that's it. Pff ben soms zooo bang en onzeker. dan denk ik jee mogen we nu al genieten of moet ik eerst wachten tot ik een kloppend hartje heb gezien... Liefs..Karin
Hoi meiden! Jullie kleppen wel veel zeg. Niet bij te houden als je ook nog de hele dag werkt. Degenen van ons die een vrij vroege echo hebben zijn volgens mij allemaal mensen die niet zo vlot zwanger zijn geraakt. Waaronder ikzelf, ik mag over 2 weekjes komen voor mijn eerste echo. Hopelijk is er dan wat te zien. Vandaag ook de zorgverzekeraar gebeld in verband met kraamhulp. Zij zeiden dat je dit voor de 20e week moet aanvragen, maar het liefst nog voor de 16e week. Dus we hebben nog even de tijd. 8) Ik kan hier ook kiezen uit 6 instellingen, dus ik wil me even een beetje laten informeren. Monique, wat fijn dat jullie hartactiviteit hebben gezien! Dat moet toch wel een beetje een geruststelling zijn, of niet? Ik heb verder ook niet echt veel last, ja vanmiddag was ik wat misselijk, maar dat kan ook door mijn griepje komen. En ik kan weer niet naar het toilet.