Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Bij de drogist kan je dit inderdaad kopen. Etos en kruidvat hebben volgens mij ook eigen merk, maar Davitamon is de aanrader zeg maar. Heb het jaren verkocht, goed spul en de dosering sluit aan bij wat ze in het ziekenhuis zeggen. Etos heeft eigen vitamine K geloof ik, maar de samenstelling is anders, wij waren helemaal de kluts kwijt toen we uit het ziekenhuis kwamen, hoeveel moeten we nu geven? haha...maar daar helpen de kraamhulpen wel bij!

Patje, happy birthday!

Ky, ik hoop dat het doorzet, zo te lezen ben ik best blij dat het bij mij begon met gebroken vliezen, was het tenminste zeker dat het begonnen is... Fijn dat het douchen hielp, gewoon weer doen als het niet gaat hè, ik vond dat in het ziekenhuis ook zo fijn!

Manuela, jeetje heavy.....

Jullie zijn nu wel allemaal zo'n beetje aan het rommelen hè, spannend hoor! Ik ga zo even wandelen (ijsje halen, hmmm....) en wie weet als ik terug kom de eerste juni-baby? We hebben tenslotte al een tijdje niets van enkele dames gehoord

@ Viona, leuk te lezen dat we zo gelijk lopen, haha...eens kijken wie het eerst een doorslapertje heeft.....ik zat vannacht om 3 uur weer te knikkebollen, hihi...maar moet zeggen, sinds we haar na de avondvoeding inbakeren gaat het echt goed! Doen we alleen die twee voedingen en dan 's ochtends weer los, moet niet te gek worden denk ik...

Ja, alleen naar de supermarkt gaan is al....zucht.. Ik ga ook steeds achterom het huis uit, mijn tuin komt uit op een garageterrein met een groot zwaar stalen hek om op straat te komen, maar dat is een zijstraat zonder nieuwsgierige buren, anders kom ik in een uur de straat niet eens uit! Afgelopen week rende een buurvrouw bijna naar buiten toen ze me zag lopen, zucht....

Net of het filmsterren zijn 8)

2. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    @Viona: moet je nou echt veel rekening houden met wat je eet, dat je dochtertje geen krampjes krijgt?
    Ik ben afgestapt van Siemens, want die vind ik vaak zo traag.

@Velobabe: hoe is het met de arm van mannetje? En echt waar: het geslacht weten we niet hoor!

@Bibi: zit je broer alweer op de scooter? (grapje, ik denk van niet na zo'n ongeluk!)

@Judy: weet je nou al wie je nieuwe buur(jonge)man wordt, of is het een hele roedel...?

@Manuela: is het weer helemaal rustig, of blijft het toch stiekum rommelen?

@Lailae: rustig aandoen hoor, als je duizelig wordt. Het is toch ook nog een beetje warm weer, dat geeft nog extra duizeligheid

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier is het gelukkig weer een beetje rustig. Ik ben zelf nog wel aardig trillerig/zenuwachtig maar ja dat is ook logisch denk ik.

Ik zou dus eigenlijk naar mijn vriendinnetje gaan maar ze komt nu hierheen want ik durf het niet echt meer aan om nu nog een uur in mijn eentje in de auto te zitten...

Pfff spannend hoor, al dat gerommel hier!

4. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Nou inderdaad, heavy nachtje heb je gehad. Fijn dat je vriendin nu naar jou toekomt. Fijne middag!

@ Bloem, fijn dat je nu in ieder geval zeker bent van een kinderwagen. Ben benieuwd of de eerste winkel het toch op tijd gaat redden.
    @ Cimbomlu, jij bent ook een lopende (waggelende ;) ) informatiebron he?
    Mijn broer heeft besloten om geen nieuwe scooter aan te schaffen. Hij mag trouwens vanaf morgen weer heel voorzichtig beginnen met werken.
    @ Velobabe, vorige week was de kleine wat minder actief, maar sinds eergisteren voel ik hem/haar weer volop. Gelukkig.
    @ Shelde, Chiesa en Candijtje, jullie ook sterkte met de krampjes

@ Ky, trek je het nog een beetje meid?

5. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Patje, gefeliciteerd met je verjaardag! Vergat t steeds :oops:

Nou KY, allemaal in spanning om jou zeg hihi. Rustig aan he ;)

Ik zeg vanmorgen nog tegen mn vriend: We gaan vanavond maar weer eens flink van bil... MIsschien helpt t haha :(:

Pff ik ben vandaag al 4/5 x voor een grote boodschap geweest? Wie heeft dit ook :(:
    Zooo irritant :oops:

6. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    2x vandaag al, terwijl ik vreeeselijke obstipatie heb de laatste weken, het is alleen maar erger geworden. Ik heb het gevoel dat mijn buik half baby / half poep is :oops:
    Ga nu ff naar mijn ouders, we hebben nog een bureaustoel die mn broer wil hebben, maar voor het gemak laten we die bij mn ouders staan (scheelt hier weer ruimte!)
    Ik ben ook errug aan het mopperen, arm mannetje :oops: Hebben jullie dat ook?
    Nou, ik zie vanavond wel hoe het met de juni-babies en hun moeders gaat! ;)

7. Niet meer actief

Chiesa, wie weet is je lichaam zich aan het "opruimen" voor de naderende bevalling... Spannie!

Laila, doe je rustig aan? Wit zien en duizelig zijn is niet zo best...

Hier nog steeds hetzelfde. Nog steeds die krampen elke 10 minuten, of mag ik het nu wel weeën noemen? Het voelt alsof iemand een mes in mijn buik steekt en dan het mes ronddraaid in mijn buik.

Nou ja, er zit in ieder geval geen schot in de zaak. We wachten het rustig af. Heb net effe een uurtje geslapen (werd wel af en toe wakker door een kramp, maar viel dan ook gelukkig weer in slaap) totdat mijn lieve echtgenoot besloot mij wakker te bellen... Om niks... Okay hij wist niet dat ik sliep, maar toch...

Ga nu weer effe liggen. Kussie voor iedereen!

8. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Goh, het is niet zo heel druk hier...gelukkig scheelt een hoop bijlezen!

@ Cimbomlu: nou, vandaag was er even maar 1 jongen, de rest leken dus mischien wel hulptroepen? Er kwamen net wel weer wat mensen, maar nu is iedereen denk ik weg, terrasje ofzo? We zien wel, wie weet komt hij zich nog een keertje voorstellen, geen idee...het is nu nog een grote puinhoop, dus zolang er niemand definitief woont weten we niets...

Eten en borstvoeding, de een heeft het meer dan de ander. Een kennis van me kon geen chocolade eten, want daar zou dat kind krampjes van krijgen... Bij Mirthe ging het 1 keer mis, van de zuurkool, maar ja, dat was ook een beetje domme actie, 9 van de 10 volwassenen kan niet tegen zuurkool in combi met de darmen...haha...

In het ziekenhuis zeiden ze wel dat krampjes tegenwoordig wel een modegevoelige verzamelnaam is. Zodra een kindje huilt en niet wil eten zijn het al gauw krampjes....en tja, die hebben de beebs nu eenmaal, maar of het echt zwaar voedselgerelateerd is?!?!? Geen idee. Ik heb in ieder geval nergens rekening mee gehouden, dacht het vanzelf wel te merken als ze er last van zou hebben. Heb tijdens de zwangerschap ook niet gelet op eten, ja, rauw vlees enzo...je kent het wel, maar verder niet, misschien dat dat scheelt?

De kennis van de chocolade is volgens mij ook de hele zwangerschap met haar gewicht bezig geweest, riep met 16 weken triomfantelijk dat ze een kilo was afgevallen, kan me ook voorstellen dat zij juist veel dingen tijdens haar zwangerschap heeft laten staan....waardoor de beeb in de buik niet kon wennen....

Nou ja, ik lul maar wat, misschien heb ik het wel helemaal mis, maar ik zou niet overal rekening mee houden als er nog niets is aangetoond, misschien laat je dan wel de aardbeien, chocolade en andere hele lekkere dingen staan, omdat er gezegd wordt dat het krampjes geeft terwijl dit helemaal niet zo is bij jouw beeb! Mirthe heeft vandaag wel wat last, maar dat komt omdat haar ontlasting nu dikker aan het worden is....heeft dus niets met voeding te maken. Verder was ze een van de gelukkige beebjes die niet veel last heeft gehad van krampen....gelukkig, want ik ben heel slecht in rekening houden met eten.....slecht hè...

Nou dit was weer een verhaal waarvan ik denk, wat moet je ermee, maar ja, zonde om niet op ok te drukken, haha...

Ky, spannendddddd.....hopelijk ga je niet net als ik 68 uur lang weeën tegemoed. Ik wil binnen nu en 24 uur zeker een sms van je zien! You go girl!

Oh, zou dat de rust op het topic zijn, een aantal bevallingen? Ja hoor, ik had het al voorspeld, straks zitten Viona en ik hier alleen (en de mama's die nu nog aan het kramen zijn...) hihi....

Zo, ik ga weer lekker naar buiten, kwam alleen even kijken of er al nieuws was!

Manuela, take care, laat je vriendin maar even lekker voor je zorgen!

Doei!

9. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Jeetje, wat is het rustig.
    Ik denk er zijn vast een paar pagina's bijgekomen, maar dat valt reuze mee.
    Iedereen geniet waarschijnlijk van het lekkere weer. Ik ook... lekker in de tuin met een boek.
    Ga zo sateetjes maken. Alleen even kijken of het op de BBQ wordt of onder de grill.

Nou, Ky, wat je beschrijft is nou niet echt fijn! :pale:
    Denk dat het toch wel weeen zijn hoor! (Ik verheug me er nu al op als ik het zo hoor. :rolleyes: :) )

10. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Nou zeg, het is zeker rustig :confused:

@Cimbomlu
    Met de arm van mijn hubbie gaat het de goede kant op.
    Als het een beetje meezit is hij straks 100% knuffelproof ;)

@Ky
    Alle bakerpraatjes al geprobeerd, aardbeien, ananas, bitter lemon/tonic :) Hopelijk zet het snel door!

@Manuela
    Zou jij dan toch de eerste zijn van alle meiden die op 17 juni zijn uigerekend :(

11. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Kwam ook weer even spieken, maar nog niet veel nieuws.
    @ Ky, van mij mag je het echt wel weeën noemen hoor. (zei ik gelijk al hihi)

Ik heb net in de tuin inmiddels alle foto's van ons huwelijksreis (november 2005) ingeplakt. Eindelijk!. Nou ja, op 3 na, mijn lijm is helemaal op :rolleyes: .

12. hi

Nog geen nieuws.
    Ik heb lekker geslapen en net zitten racen op de xbox met mijn 2 mannetjes.
    Mijn lieverd gaat zo lekker pannenkoeken bakken mmmmmmm

13. Trouwens hier nog 1 waarvan de darmen wel leeg zijn. Ik ga een paar keer dag en normaal moet ik blij zijn als ik elke dag ga
    Ik denk dat ze in vernauwing zitten

14. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Hahaha, dat heb ik ook bedacht gisteren! :D

Ff bij ouders geweest, moeders had lekkere boterkoek gemaakt. Heb 1 stukje voor mezelf genomen en een half stukje voor de beeb ;) . Beebje is er wel lekker rustig door geworden!
    @Bibi, wil je niet mijn trouwfoto's ook even komen doen, die liggen er ook nog steeds ;)
    @Judy, maar het is toch ook onmogelijk om altijd te verklaren waarom de baby huilt en uit zn hum is, dus die darmkrampjes zijn een goeie verklaring, enne...toch niet te controleren!

Dames, laatste kans :idea: de inschrijving sluit vanavond om 12 uur :)

De baby van cimbomlu komt op

4 juni:...
    5 juni: Ky, Bibi, Remember, Lailae
    6 juni: Sandra, Candijtje
    7 juni: Manuela, Angelique
    8 juni: ...
    11 juni ...
    12 juni: Cindy

15. Niet meer actief

Ahh wat lekker rustig hier. Ik heb net (alweer) een uurtje geslapen, maar werd wakker midden in een kramp en ik dacht even dat ik dood ging!

Maar nu alles weer rsutig, tja, die krampen komen en gaan maar nog steeds geen schot in de zaak. Ik heb Jop ook gewoon naar zijn werk gestuurd.

Zou het iets Surinaams zijn dat ze gewoon te lui is om naar buiten te komen?

16. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    5 juni: Ky, Bibi, Remember, Lailae, Natascha30
    8 juni: ...
    11 juni ...

17. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    5 juni: Ky, Bibi, Remember, Lailae, Natascha30
    8 juni: Anja
    11 juni ...

18. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Nou, 5 juni is wel favoriet he!

@Ky: misschien moet je dan iets dat Surinaamse mensen lekker vinden aan de buitenkant bij je vagina houden (bepaald eten ofzo?), dan ruikt ze waar ze heen moet!

19. Ky: hahaha surinaams, nou dan mag het morgen wel zover zijn!
    Zeg maar dan kan je snel een bossie en braza krijgen. Misschien moet je ook ff uitleggen dat ze uit de poena moet komen!

Maar zo te horen zijn dit weeen en misschien scheelt het een aantal cm straks

20. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    En de vertaling is ... (hoezo nieuwsgierig 8) )

Deel Deze Pagina