Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Hoi Velobabe,

Ik ben vorig jaar juni gestopt met werken, omdat het ouderschapsverlof van mijn mannetje afliep. Tot die tijd heb ik eerst 3 dagen en daarna 2 dagen gewerkt.
    Soms mis ik het werken wel, vooral het contact met anderen. Het werk in huis gaat altijd door en ik kan daar bij tijd en wijle flink van balen.
    Maar meestal ben ik vrolijk en de kids vinden het gezellig thuis.
    Het grootste compliment vind ik als een van de twee zomaar ineens spontaan zegt: Mama, ik vind jou lief. (ondanks dat ze ook echt wel regelmatig straf krijgen.
    Als ik nu zie hoe snel het allemaal gaat, het onafhankelijker worden van jou, ben ik blij dat ik het allemaal mee mag maken.

Natuurlijk staat daar een financiele teruggang tegenover, maar met wat bezuingingen is het allemaal te doen.

groeten,

Anja

2. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Velobabe:
    vervelend dat je zo slecht geslapen hebt. Biebke wilde eruit denk ik, maar wist nog niet zo goed hoe....

Senna en Lailae:
    Ha ha, grappig dat jullie ´s nachts gaan checken of er hier nog nieuws is.

Ik ga niet stoppen met werken, maar zou het denk ik het liefste wel (tijdelijk) willen doen. Ik ga wel maximaal ouderschapsverlof opnemen, in mijn geval een half jaar 16 uur (dus blijf nog 16 uur werken). Maar echt een goed gevoel heb ik er niet bij. Het houdt nu namelijk in dat mijn kleintje straks (in september al) een dag naar het kvd moet en dat wil ik eigenlijk niet. Vind dat toch veel te jong nog.... Mezelf kennende kan ik dat straks niet over mijn hart verkijgen, maar goed....
    Daarnaast zijn wij toch ook wel enigszins afhankelijk van mijn salaris. En das ook zeker een reden waarom ik niet ga, kan stoppen!

Mag ik vragen waarom jij ervoor gekozen hebt helemaal te gaan stoppen?

3. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Goodmorning! In mijn telefoon stond vanmorgen het heuglijke nieuws dat Bibi gister om 17.55 uur bevallen is van een dochter Kayleigh!!!!

Dus ik heb de eer de trotse papa en mama als eerste te feliciteren! Weet verder niets, maar dat zal Bibi vast snel zelf komen vertellen!

Spijkervrouwtje ook bevallen van een dame?? Isa, lekker simpel en mooi!!! Mooi de dames krijgen weer evenwicht in de lijst! Dus ook jij van harte en geniet!!!! Het is zo heerlijk!

Nou, ik moet mijn lenzen nu snel in gaan doen, zie geen barst en dan Mirthe maar eens wakker maken, want die heeft sinds 3 uur vannacht een slaapmarathon ingelast denk ik ;)

Dus de eerste junibaby's zijn een feit!
    JOEPIE!

4. Spijkervrouwtje, van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter Isa!

Bibi van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Kayleigh!

5. Zo de eerste juni baby's zijn er!
    Ik heb steeds meer last van een menstruatie achtige pijn in mijn onderrug, zo begon mijn bevalling van mijn dochter, het lijkt met de dag iets erger te worden, maar heb er dus al een paar dagen last van, bij mijn dochter had ik het pas 2 dagen en toen verloof ik die slijm/bloedprop en begonnen de weeen, dus ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren.

6. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Anja1969
    Je schreef: Als ik nu zie hoe snel het allemaal gaat, het onafhankelijker worden van jou, ben ik blij dat ik het allemaal mee mag maken. Daarom heb ik bewust de keus gemaakt om te stoppen met werken en ik ben helemaal niet bang dat ik me ga vervelen ofzo :idea:

@Shanna2
    Ik denk ook dat ons biebke druk op zoek is naar de uitgang ;)
    En natuurlijk mag je vragen waarom ik besloten heb te stoppen met werken. Kleine kindjes worden heel snel groot en ik wil daar gewoon niks van missen. Ik weet dat er hele goede kinderopvang is, maar ik wil toch liever zelf voor de kleine zorgen. Misschien gaat hij/zij straks wel een dagje naar de kinderopvang ofzo, maar dan niet omdat het moet.
    Ik lees op het forum vaak berichten van mama's die eigenlijk liever bij hun kleintje blijven, maar om financiele redenen moeten werken en dat lijkt me heel vervelend.

@Bibi+mannetje
    GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE DOCHTERTJE KAYLEIGH! :whistle:

7. Bibi en man: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Kayleigh!
    Rust lekker uit in het kraamhotel. Uiteraard benieuwd naar je verhaal + een foto.

Ik heb nog 1 uurtje kunnen slapen maar ik ben alweer wakker

8. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Spijkervrouwtje en mannetje... Gefeliciteerdt met jullie dochter ISA!!!
    Bibi en mannetje..... Van harte met jullie meis Kayleigh!!

Hoop dat jullie het er lekker van nemen en genieten van de kraamtijd!

Judy... thanx for the update :D

Rachel... ik hoop dat dit het begin voor je is en jij ook snel kan melden dat het echt begonnnen is.

Shanna.... lekker hoor dat je nog zo heb kunnen uitwaaien het weekend, ... geloof best dat je mams erg bezorgd was, arme vrouw..... niet meer doen he! ;)

Velobabe.... das balen dat de beeb wel een weg zocht maar niet vond..... misschien wel nu het licht is :)

Chiesa..... heeft al dat hopen geholpen?... hope so

Viona..... lijkt mij ook een rare gewaarwoording als je "zover" van te voren bevalt en dan naar de datum komt dat je eigenlijk maanden in gedachten had...... mar het voordeel is idd dat je een paar ons/pond "bespaart" ben gebleven ;)

Hier verder geen veranderingen, hoop nog steeds vandaag te bevallen ,want ik vind het een prachtige datum.
    Hoop dan ook heel erg dat het strippen uit in resultaat..... onze beeb :)

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    sorrie :oops: :oops:

Bibi van harte gefeliciteerd met de geboorte van Kayleigh
    geniet van je meisje

ik ga zo maar eens een ananas kopen haha kijken of dat helpt

10. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    oja Ky...... de bruine bonen heeft geen effect gehad............. maar was wel lekker :)

11. hoe laat heb jij een afspraak? Ik om 10.45 uur dus nog ff geduld

12. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam

13. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    ze wilde het s'morgens doen, maar ik heb gekozen voor half 3, dan is mijn mannetje thuis en stiekem ga ik er vanuit dat als het doorzet ik er niet uuuuuuuuren over zal doen en s'avond vind ik wel zo prettig... kids gewoon lekker thuis en geen dingen meer te doen.

spannend dat jij zo al mag

14. suc6 he, alvast.
    jij bevalt thuis en met kinderen erbij?
    ik in het zh en gui is naar school, met oma naar zwemmen en eet daar en hij kon al bij andere oma gaan slapen. Dus allemaal geregeld dus laat maar komen.

15. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Haha, miepje! Maar het is mooi hoor om het zware werk op te mogen knappen, kan er soms nog steeds niet over uit dat ik echt een kind op de wereld heb gezet! Kan me de pijn niet meer herinneren, ja wel dat ik het had, maar hoe het voelde? Geen idee, het was een adrealineroes van hier tot Beijing (ja, ik weet hoe ver dat is en een mooiere stad dan Tokyo!)

Updatjes hier: Mirthe net dus maar wakker gemaakt, volgens mij had ze nog uren kunnen slapen, toch een beetje moe van het gerommel gisteren denk ik. Heb haar net eten gegeven en maar eens "zo" in de box gelegd. Meestal moet ik haar een beetje inbakeren met een omslagdoek zodat ze gaat slapen, maar nu ligt ze echt languit in die box, haha, zal er even een plaatje van schieten, hihi...

Zou ik dan vandaag eindelijk aan wat dingen toekomen? Oké, strijken is niet mijn favo bezigheid, maar ja, de zomerbloesjes moeten glad, want het wordt weer warm (dus allemaal vandaag bevallen, nu is het nog wel lekker buiten....)

Oh ja, Bibi ging naar zo'n kraamhotel, ben benieuwd hoe dat is! Zou je daar ook "medisch" mogen bevallen? Vrees van niet.....

16. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Ik hoop gewoon thuis te bevallen idd...... het liefst als de kids al slapen.... maar dat is misschien wat teveel gevraagt.
    Ze zullen er niet letterlijk bij zijn hoor... wil ze niet de stuipen op het lijf jagen... ;) maar ze zijn bijna 6 en ruim 7 en weten dat als het komt als hij thuis zijn dat hun dan op mama's bed lekker mogen picknicken en een filmpje kijken enzo.... mijn schoonzusje zal dan komen om hun "bezig" te houden.
    Ik heb een kraambed in de woonkamer gezet en dat is dan even mijn terratorium... :)

De redenen dat ik thuis hoop te bevallen zijn: niet aan moet denken de cm te tellen voor ik daarheen kan om verder te "ontspannen" en door te gaan, dan ook nog met weeeën in de auto, de vk denkt zelfs dat ik het amper/niet zal reden naar het zkh ennnnnn wat heel belangrijk is me zoon vind het niet zo een fijn idee dat mama naar het zkh zou moeten.... Mijn nichie is april bevallen en ivm kz moest ze een paar dagen blijven en dat heeft mijn neefje vertelt aan mijn zoon en die heeft zo iets van "jaaaaaa dagggggg , me moeder een week in het zkh!"

17. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ja judy daar heb je ook wel gelijk in! het is volgens mij het mooiste wat een vrouw kan doen....Baren! maar zou vanochtend wel erg gemakkelijk geweest zijn ;) Was helemaal kapot..

Wow en bejing geweest gaaf man! lekkere schorpioenen gegeten hihih.. of hebben ze dat daar niet?

@ remember jij gaat vandaag strippen he :) hahah ieder gevaal succes ik hoef niet te weten hoeveel pijn het je gaat doen alleen als het meevalt..hahah nee serieus succes joh! en hoop dat het dan doorzet!

heb net ff mijn bakkie thee op hmmm heerlijk knap een mens van op hoor!

18. Helemaal goed geregeld! Wel lekker hoor zo thuis!

19. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Judy...... ik opzoek naar de volgende foto van je poppie... staat het er nog niet tussen,... later nog een keer kieken dan maar..... :)

nachtvliinder.... ik ben ruim 7 jaar geleden ook gestript... (althans zei ze destijds...maar bleek 2 wkn later nog potdicht te zitten,... dus wat ze heeft gedaan dan? :confused: )
    Toen deed het iig geen pijn... fijn was anders ,m aar wel best weg te zuchten zeg maar....
    En het mag me best wat pijn doen hoor (pijn zit tussen de oren, gewoon niet aan denken :D ).... als het ook resultaat oplevert :)

20. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Ga maar even wat doen in huis... stel dat het doorzet.... :) [-o<

Deel Deze Pagina