Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hey meiden, even snel een felicitatie en welkom voor de nieuwe (aanstaande) mama's!

Ik heb een hele drukke dag gehad vandaag, 4 honkbalwedstrijden gedaan (slowpitch dus heel rustig) en ben echt kapot, ik duik dus zo mijn bedje in en hoop morgen even lekker bij te kunnen kletsen hier!

Fijne avond!

2. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Over misselijkheid. Ik las vanavond in een oud boek nog wat tips. Appelsap schijnt te helpen. Iets met gember erin (koeje ofzo). Tja en de rest weet ik niet meer (daarraak ik ook al snel weer aan gewend)

Misschien helpen ze of misschien helemaal niet. Oja de belangrijkste was natuurlijk je ontbijt op bed laten serveren door je hubbie/vriend. Dan wel bestaande uit thee en beschuiten.

En voor het misselijk worden bij het tandenpoetsen. Tandpasta met kruiden (waar je die vindt stond er niet bij)

Succes!

Knuffels Monique
    PS Wie wint er Jody of Hein?
    Ik ben voor Hein. Mijn hobby is sporten en daarom ga ik voor de sportman. Een echte sterke man!

3. Etje

Etje Actief lid

13 okt 2006
    144
    0
    0
    Noord Brabant
    Hm.......ik heb nogsteeds nergens last van. Wel erg fijn, vooral als ik jullie verhalen zo lees! Maar goed, wat nog niet is.....kan nog komen.
    Nog een paar dagen voor mijn 1e echo. Ik ben niet meer nerveus en er erg rustig onder. Dus het wachten tot donderdag gaat me lukken!
    Voelen jullie je buik ook al groeien? Mijn buik (rond mijn navel) is vooruit gaan staan. Iemand zei dat het mijn ingewanden zijn die plaats aan het maken zijn. Hebben jullie dat ook?

4. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Goeiesmorgus meiden :D

Ik wordt telkens wakker met misselijkheid dus moet verplicht vroeg uit mijn bed... nou ja ga ik straks nog wel ff op de bank lliggen.

Vandaag 6 weken, yes! klinkt toch al net weer wat meer ;) Op naar de 7!

Volgens mij zijn er veel meiden die deze week een echo krijgen, spannend hoor!

Etje hier overigens nog geen buikgroei te zien oor, maar denk dat dat bij iedereen verschillend is ;)

5. evi

evi Lid

9 okt 2006
    78
    0
    0
    arbeidster
    malle
    hallo :D
    Ik heb ook sommige momenten last van misselijkheid,
    ik heb gisteren ook ondekt dat ik ineens niet tegen de geur van ajuin kan.
    ja die kwaaltjes nemen we er nu met plezier bij he mama's.
    groetjes evi :D

6. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    jaaaaa!
    spijkervrouwtje!
    ik krijg ook een echo deze week! jiha! ik kan echt niet wachten! toch maak ik me ook een beetje zorgen... zit alles wel goed? doet ie het nog?
    wat een achtbaan van emoties zeg!

mijn lief heeft gelukkig vrij genomen, en gaat met me mee.. dat wilde hij niet missen!

gisteren hebben we het eindelijk onze schoonouders verteld! dat was zo leuk! ze wisten echt helemaal van niets, toen we ze de boekjes gaven! zoo leuk die gezichten!

vanmiddag zijn nog meer vrienden aan de beurt... we hebben afgesproken om aan het einde van de middag te borrelen.... nou ja, dan vertel ik ze toch maar even, dat voor mij de borreltjes voorlopig achterwege blijven...

zo, ga nu weer even lekker een flink stuk hardlopen, zolang het nog kan!

fijne dag allemaal!
    liefs elfje

7. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Goedemorgen meiden,

Ik moest er vanmorgen ook "vroeg" uit omdat ik zo misselijk was, nu heb ik wat gegeten en dan zakt het weer.
    Ik ga straks ook lekker op de bank liggen.
    Wat mij ook opvalt is dat ik de laatste dagen erg heftig droom; 1 keer dat ik een miskraam kreeg, 1 keer dat mijn vriend bij mij weg ging en 1 keer dat het op mijn werk heftig escaleerde (ik werk met gedragsgestoorde verstandelijk gehandicapten).
    Allemaal niet echt leuk, normaal weet ik nooit meer wat ik droom, als ik wakker wordt dan ben ik weer blij dat alles toch weer goed is.
    Ik ben best veel moe en ik zie ook een beetje op tegen volgende week want dan moet ik 7 dagen achter elkaar werken (dat komt af en toe voor bij ons).

Groetjes senna

8. Ook goed morgen allemaal!

Ik heb gelukkig geen last van ochtend misselijkheid, zou echt lastig zijn doordeweeks als ik moest werken, ik heb het alleen in de avond ook heel irritant, vooral als we moeten eten.
    Maar ja voor het goede doel he ;)

9. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Allemaal een hele goede morgen en meiden die misselijk zijn sterkte vandaag om de dag weer door te komen..

Ik heb ook de laatste tijd dat ik veel droom en dan vaak over het ongeboren kindje die nog in mijn buik zit. Dan droom ik dat ik een miskraamkrijgt, of het hartje klopt niet meer. :( wordt er bang van.

S'morgens ben ik niet misselijk wat ik wel heb is snel honger dus ik moet er ook uit om even wat kleints te eten.

10. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Goedemorgen juni-mamma's!

Ik werd vanmorgen helemaal blij wakker..... Inmiddels 7 weken zwanger! Elke week is er weer één, en een klein beetje meer zekerheid. Ook ik heb de echo komende week (donderdag)... 's morgens vroeg, en als alles goed is, gaan mijn mannetje en ik ons daarna helemaal uitleven met baby-spullen-shoppen! ;)

Nog 4 spannende dagen en dan weten we of alles goed lijkt en of we 1 of 2 wondertjes kunnen verwachten!

Liefs Cath

11. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Goedemorgen dames,
    Leuk om eind van de week al te gaan shoppen Katrien, kan me voorstellen dat je daar maar ook naar je echo natuurlijk helemaal naar toe leeft!
    Ook de andere meiden natuurlijk :)
    Hier duurt het nog ffiese voor de echo. Wat in het vat zit verzuurt niet he :)

Gistermiddag verjaardag van manlief gevierd en gelijk het grote nieuws verteld. Ik had zo`n rompertje en beker gekocht bij de prenatal met mijn papa is de allerlieffste. Gezegd dat ik nog een kadootje had voor mi jn man en dat mn moeder maar even in de kadootas moest kijken. Het werd helemaal stil "oooohhhh"Ik zeg zo van haal er maar uit kan de rest het ook zien.... Ooohhh echt waar! Helemaal een verassing natuurlijk. We werden er ene beetje emotioneel van. Zo leuk!
    Na de echo vertrel ik het op mn werk en aan de vrienden dan hebben we helemaal zekerheid :)

Geen klachten hier nog gelukkig! Voel me opperbest en hoop dat zo te houden. Maar volgens de boekejes begin dat rond je 6e week en die begint maandag hier. Nog maar even afkloppen dus :)

Nu ga ik even lekker bijlezen en verder met jullie kletsen :)

12. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Voor alle nieuwe juni-mama's....Gefeliciteerd en welkom hier!

Voor iedereen die deze week de 1e echo hebben...heel veel succes! Kan me voorstellen dat je hier erg naar toe leeft.

Voor iedereen met zwangerschapkwaaltjes...heel veel sterkt. Je weet het is voor een goed doel he!

Voor alle anderen en voor iedereen natuurlijk...geniet ervan!

Hier is niet zoveel nieuws te melden.
    Ik wil het graag volgende week aan de ouders vertellen, maar hubbie wil nog even wachten...WAAROP dan toch!
    Kennen jullie dit?

Nou allemaal een fijn weekend. Geniet van het herfstachtige weer.
    Ik moet straks werken, ben daarna hele week vrij. Dat is dan wel weer een mooi vooruitzicht.

13. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    GIsteren naar de dierentuin geweest. Dat was erg leuk en ook vreselijk vermoeiend. Bij elke speeltuin kon ik mooi even op een bankje uitrusten.

Vandaag komt mijn vriendin om een van poezen te brengen. Zij moet ze weg doen ivm allergie. Ik hoop dat het goed gaat met onze andere poezen. Gelukkig zijn het alledrie grote sukkels en hebben ze nooit ruzie, maar je weet maar nooit.

Knuffels Monique

14. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hallo allemaal,
    Ik kom weer eens even kijken. Heb niet zoveel tijd gehad, dus heb niet alles kunnen lezen wat jullie hebben geschreven.Maar ik zie dat er veel mensen een echo gaan krijgen deze week. Spannend hoor. Ik krijg hem pas 1 nov, dus pas over 1,5 week. Maar goed, het voordeel is dat ik dan al 9 weken ben, en dat er dan misschien wel wat meer te zien is dan alleen een kloppend hartje. Tenminste dat hoop ik.
    Verder voel ik me heerlijk. Geen last van misselijkheid, mits ik op tijd eet. En vermoeidheid is ook nog wel mee te leven. Ging gisteren met mijn ouders even de stad in. Heb ik meteen een setje positiekleding gekregen. Echt heel leuk. Een stoere grijze 3/4 broek en een zwarte tuniek met lange mouwen. En toen kreeg ik er ook nog een paar mooie zwarte laarzen bij van Hush Puppies om het helemaal af te maken. Ze zitten heerlijk. Ik voelde me wel een beetje bezwaard hoor, maar ik heb de kleren meteen aangetrokken en niet meer uitgedaan. Het zit heerlijk. En als je niet weet dat het positiekleding is, zie je het niet. Ik heb meteen zin om nog meer te gaan kopen, maar het is nog helemaal niet nodig. Heb alleen net boven mijn schaambeen een bobbel en verder nog niets. En jullie?
    x Linda

15. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Zijn er meer die last van de rug hebben?
    Ik heb last van me onderrug.
    Heel irritant.
    Ook krijg ik steeds last van brandend maagzuur.

16. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ja ik heb best last van mijn rug. Echt zo ongesteld gevoel. Of ik zo zeg maar ongesteld moet worden. Had ik ook altijd deze pijn toen ik ongesteld moest worden.

17. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Heb ik wel last van gehad, nu niet meer.

18. Niet meer actief

voel me telkens beetje misselijk.....maar het rare is ik me niet misselijk voel als ik aan het eten ben, of vlak daarna....dus eet ik de hele dag maar een beetje....

net alvast staan koken samen met mijn man....stoofpotje....vinden we leuk af en toe uitgebreid staan koken, zonder ingredienten uit pakjes enzo.

En vanmiddag heerlijk door het bos gebanjerd met zijn tweeën...en express koffie (ik thee) gedronken bij een restaurant met een grote speeltuin ernaast. Eerder zouden we daar juist niet gaan zitten, nu hadden we allebei zoiets: even sfeer proeven en kijken of we daar later zelf naartoe kunnen :)

Een vraagje aan jullie:

Ik heb de laatste weken af en toe van die bobbeltjes op mijn huid..het lijken soort van muggebulten ze jeuken ook enorm. Maar na een tijdje (soms paar uur, soms een dag) zijn ze weer verdwenen. Heb ze op mijn armen, benen soms, en soms op romp....

Laatst las ik iets over zwangerschapsjeuk...zouden dat die bobbeltjes zijn? En is daar dan iets tegen te doen?

19. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Amari, Ik heb ook elke keer bultjes. Die zitten alleen elke keer op dezelfde plek op mijn arm en ze jeuken ook. Op het moment zijn ze weg, maar morgen kunnen ze er wel weer zitten. Ik ken geen remedie.

Succes

Knuffels Monique

20. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    He moedertjes (en pappies ofcourse) ;)

Nou ik lees dat er flink wat mums misselijk aan het worden zijn?!
    Ik lekker nog niet :(
    Begin heel erg zere (.)(.) te krijgen...en joehoe mijn buik begint ook weer een beetje vervelend te doen.

Ben zo jaloers op jullie die al tegen vrienden vertellen dat je zwanger bent...
    wij zijn nog een beetje bang en doen het daarom maar niet.
    Vanmiddag waren we bij wat vrienden en dan moet ik op letten dat ik het er niet uitfloep :) (en dan beginnen ze ook nog over kinderen) ;)

Maar goed...
    Verder hoop ik dat alles goed gaat met jullie, en de beebs :D

Alle mums die echo's krijgen heeel veel succes en geniet er van saampjes!

Alle misselijke mums...heeeel veel sterkte!

Hoop niet dat ik andere mums vergeten ben maar probeer zoveel mogelijk mee te lezen...ook al valt dat niet mee :)

groetjes van mij(ons 8-[ ) m'n hubbie

Deel Deze Pagina