Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Oh, wat een heerlijke gedachte is dat zeg.
    Ja, het kan hooguit nog iets van 16 dagen ofzo duren (tot de 42e week dan). Spannend!

2. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    tja op zich gaat het wel maar met een peuter erbij is het deze keer gewoon anders
    bij mijn eerste voelde ik me eigenlijk nog topfit tot 42 weken maar nu vind ik het wel zwaarder
    maar ja nog maar even en het is voor een goed doel :)

3. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    hmmm ... hoe zag het eruit....
    Het zag eruit alsof het "snot" was maar dan als je een bacterie heb, stug en wat geelig.... Was ongeveer de helft van mijn pinkkootje.....
    Hahahaha wat een details ;)
    Ben jij de jouwe al verloren?

4. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    ooh ladies wat spannend allemaal.....ik kan nu geen dag meer niet meelezen... te nieuwsgierig!

ik heb een vraagje voor de dames die gestript zijn - viel dit mee? (ik heb 5 verschillende vk's op 1 praktijk, dus weet nooit wie ik krijg, en heb zo mijn voorkeuren :(, beetje genant vind ik het idee nog...maar wellicht ligt dat aan mij) en doet het zeer?

Voor de dames met al zo'n heerlijk beebje; ik kan s'nachts soms niet slapen van allerlei gedachtes,..durf ik wel naar de wc even als er niemand anders thuis is dan ik. Durf ik wel met een baby van de trap als ik alleen thuis ben. Kan ik even de voordeur open doen.. etc etc. Ik ben zo onzeker over alles geworden :(

Herkent iemand dit? hoe gaat dit in de werkelijkheid?

verder weinig van dit front, vrijdag weer naar de VK (maar ik heb nog zo'n 2,5 week te gaan) en ze hebben hem vorige week geschat op 650 pond.

x Dora

5. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    :D Haha, das wel heel zwaar hoor! 650 pond, hihi. :D

6. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Daar had ik ook last van voordat Chanelle thuis was..daarna dacht ik ernog wel eens aan maar toen dacht ik kan het gewoon allemaal goed doen. Het gaat ook gewoon goed..
    Als je naar de wc gaat leg je je kleine gewoon in bed of in de box..daar is kleine veilig. Voor de trap af te gaan leer je wel een techniek..je zorgt ervoor dat je één hand vrij hebt om de leuning vast te houden en dan ben je ook niet bang om te vallen. En de voordeur open doen, dan leg je de kleine ook in bed of in de box of je houd de kleine in je armen.
    Maar als je de kleine aan het verschonen bent of in bad of aan het voeden bent of iets dergelijks dan laat je die gene gewoon maar wachten..dat ook als je telefoon bijvoorbeeld gaat.

Je hoef echt net bang te zijn..het gaat je allemaal lukken. Alle handigheden kom je zelf achter of leer je van anderen (bijvoorbeeld de kraamzorg). De eerste dagen heb je toch kraamzorg en dan kan je alles vragen en ze kan je alles voor doen.

En je zal wel 6,5 pond bedoelen ;)

7. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Tja, dat weet ik dus niet. Heb wel veel last van afscheiding en soms zit er in mijn inlegkruisje echt een beetje een geel-groenig kwakje (ja, sorry, kan het niet anders verwoorden).

Natascha:
    Ja, lijkt mij idd ook zwaar. Doe je rustig aan?

8. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik vond het strippen tijdens mijn eerste zwangerschap best wel vervelend maar het verschilt echt de een voelt er niets van en de ander vindt het erg pijnlijk

En dat gevoel over de beeb
    ik vond bij mijn eerste dat het allemaal vanzelf ging
    vond het best lekker toen de kraamhulp weg was en ik lekker met mijn beebje was
    alles voelde al gelijk zo vertrouwd

9. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    @Dora: Ik herken hier heel veel in! Mijn dochtertje is nu 3 jaar, en bij haar had ik het ookheel erg. (Vind ik zelf... :oops: ) Ik durfde niet naar de schuur te lopen om bv vuilnis weg te brengen, want stel nou dat de ketel ontplofte?? Of er ontstond kortsluiting?? Ik werd erg voorzichtig met auto rijden, want straks krijgen we een ongeluk.. Gelukkig is alles goed gekomen.. ;)
    Ik las al in een ander antwoord een aantal tips. Ook de kraamhulp verteld zulke dingen wel, bv niet weglopen als je kindje op het aankleedkussen ligt.
    Het extreme is er bij nu wat af, maar voorzichtig blijf ik wel. En, zoals mijn man zegt, zie ik nog wel eens "beren en leeuwen op de weg". Bv dat verhaal van Madeleine :(: , toen vertelde hij mij wat collega's verteld hadden aan hem, over kinderen die bjina ontvoerd waren. Gewoon hier in Nederland! Nou, ja, ik durf Anna nu dus geen moment uit het oog te verliezen.. :oops: Ik zie het al helemaal voor me...tja en dan met al die hormonen.. Maar ook dat scherpe randje zal er wel weer af gaan.

Ik denk dat het heel normaal is, dat je beschermend word naar je kind. Heel natuurlijk, dieren beschermen hun jong toch ook? (rare vergelijking misschien?)

Maar je bent hierin in ieder geval nietalleen!

10. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Hello All,

Even snel een berichtje...
    Heb helaas nog niet alles bij kunnen lezen.
    Ben nu in het Kraamhotel en heb niet veel internetmogelijkheden.
    Waarschijnlijk ben ik dit weekend weer thuis en kan ik bijlezen en evt, reageren. Ben erg benieuwd hoe het met iedereen gaat.

Met Kayleigh en met mij gaat alles nu helemaal goed. Het is uiteindelijk wel een ziekenhuisbevalling geworden. Uitgebreid bevallingsverhaal zal ik later opschrijven. Het gewicht van Kayleigh was 3670 gram en haar lengte bij haar geboorte was 50 cm.

Verder wil ik iedereen die nog in de wachtkamer zit, veel sterkte/succes toewensen met wachten en met de bevalling.
    Voor de anderen die inmiddels zijn bevallen:

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon/dochter :baby:

Liefs

Bibi

11. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Hihi hormoontjes nog steeds niet uitgewerkt! Toen ik bericht van Bibi las kreeg ik weer tranen in mijn ogen 8)

**Bibi..Hartstikke fijn om te horen dat alles goed met jullie gaat. Zoals ik lees is Kayleigh nu ongeveer even groot als Chanelle, alleen Chanelle heeft nu wat meer babyvet ;)
    Rust maar lekker uit in het kraamhotel. Genietse!

12. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @ bibi, nog even lekker genieten in het kraamhotel!

@pietje, ik hoop dat het bij mij ook zo gaat, want ik zit echt niet op een zh bevalling te wachten als het even kan.
    Alles nog rustig op wat buikpijn na, maar ja dat is niks.
    Ik wordt nu toch wel echt gek van de telefoon af en toe. Kunnen mensen niet gewoon wachten tot wij bellen dat we een kleine hebben? :(
    Ik pak de telefoon echt niet elke keer meer op! Het is telkens hetzelfde....nee het is er nog niet, tja gewoon afwachten, het kan elk moment gebeuren..........aaahhh hoe vaak ik dat al niet heb gezegd!

Ik moet zo nog weer op kraamvisite bij een teamgenootje van de handbal, niet echt veel zin in, maar ja moet toch ff.

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Jullie houden het wel spannend!
    Zit elke keer te kijken of er alweer nieuwe beebs zijn ;)

14. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Volgens mij vindt iedereen het spannend worden, ik heb niet vel puf om achter de pc te zitten, maar kijk wel elke dag sowieso ff om te kijken of er al weer meiden bevallen zijn.

15. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    :idea: Bibi:
    Wat fijn om te horen dat het goed met jullie gaat.
    Ben ook zeer benieuwd naar je bevallingsverhaal.
    Rust lekker uit daar en geniet van je kleine meid.
    We horen vast snel van je!

:idea: Patje
    Tja, vervelend is dat he? Mensen hebben nu eenmaal weinig geduld en zijn nieuwsgierig....Kijk maar naar ons allen, hihi.... Gewoon de telefoon af en toe niet oppakken! Veel plezier op je kraambezoek!

:idea: Viona
    Haha, grappig dat je nog steeds zo emo bent.... Die hormoontjes toch....

Verder is de rust hier weer aardig wedergekeerd. Af en toe nog kramp, maar steeds minder vaak. Gaat dus wrs toch niet doorzetten, helaas. Nou, zeg maar gerust K.aas U.i T.omaat!

16. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik zat net ff te kijken bij de july mama's, maar die hebben lekker zitten kleppen zeg! Die zijn al over de 1000 pagina's! :whistle:

17. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    volgens mij gaan die hormoontjes nooit helemaal weer weg :confused:

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ben wel blij dat ik niet zo als sommige van jullie nog na de uitgerekende datum door hoef te lopen.

19. Niet meer actief

Hey, hier een juli-mama! Ja we hebben de draad weer aardig opgepakt! Vele van ons lezen hier ook elke keer met spanning mee, en we kunnen niet wachten tot het bij ons allemaal zover is!

Liefs, Tanya

20. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    meiden, zag net dat duiveldraakje dr dochter er is, anouk heet ze!

staat bij topic geboren, gepost door doosje

Deel Deze Pagina