Meiden allemaal bedankt voor de complimenten over ons ventje lique, mooie kamer zeg! echt rustgevend! nog een tip (van flip) maak zoveel mogelijk foto's de eerste week. Dano is nu al veranderd in anderhalve week tijd. het rommelt echt in juni topic he. spannend allemaal shanna, ik heb nog wat aanvullingen voor je lijst Dano was 3150 gram, 48 cm en ik geef borstvoeding.
Dames, sorry sorry ik heb de hele topic niet bijgelezen. De kraamzorg laat me niet achter de pc, hahaha! Maar ik zag dat ik de vorige keer helemaal vergeten was de naam van onze zoon te zeggen tegen jullie: hij heet Laurens! Verder in het kort een verslagje van de bevalling: Op donderdag kreeg ik tweemaal een vaginale tablet om de baarmoedermond nog wat rijper te maken en ben ik tweemaal flink gestript en toen had ik vrijdagochtend al 3 cm (nog geen wee gevoeld). Vrijdagochtend hebben ze de vliezen gebroken en vervolgens het infuus aangezet en toen had ik na 2 uurtjes al 10 cm! (Wel een weeënstorm, maar was nog te doen hoor). Daarna 40 minuutjes persen en daar was onze zoon! Ik vond het allemaal heel goed te doen en vond het persen zelfs wel leuk, dat is zo spannend!
Babs, gefeliciteerd met je zoontje kevin Angela, een hoop foto´s erg leuk! Die innige kus na de bevalling vind ik ook erg mooi ((((zwijmel)))) zooo lief he. Pietje, ik heb het ook wat jij beschrijft maar niets aan de hand hoor... Lique, gelukkig gaat alles goed met jou! Wat een mooie baby kamer heb je zeg
Wow Hester, dan is alles toch nog redelijk snel gegaan! Ben blij dat het goed met je gaat. Alles ook oke met laurens
Nikita; het gaat niet zozeer om het aangeven, want idd als je alleenstaand bent, kan ook iemand anders het kindje aangeven, maar meer om het feit dat je partner het ongeboren kindje erkent als zijn zoon/dochter. Je kunt hierbij dan ook meteen opgeven of het kindje zijn of jouw achternaam zal dragen. Bekijk anders even de website van jouw gemeente hoe ze hiermee omgaan, maar een dag (ochtend) vrij nemen hiervoor is toch wel raadzaam, ik neem aan dat jullie het beiden goed geregeld willen hebben. En heb je al gekeken naar geboortekaartjes? Dora; je bent zeker niet de enige hoor... en er niet over willen praten is logisch, want dan wordt het nog "echter". Maar aan de andere kant wil je ook je emoties/angsten kwijt, dus gewoon lekker erover praten. Waar ik niet zo goed tegenkan is als ik vertel dat ik bang ben voor de bevalling, dat mensen zeggen, ach het komt allemaal goed... haha dat is zo'n dooddoener! Alsof door zo'n opmerking ineens al mijn angsten als sneeuw voor de zon zijn verdwenen... Sally; hoe was het bij de vk? Cindy; ooh heerlijk zeg, lekker even over het strand wandelen! Geniet ervan Shanna; ik heb wel eens begrepen dat het niet zozeer gaat om de bloeddruk op dat moment, maar in hoeverre dat die verhoogd is met de keer daarvoor. Als jouw vk zich geen zorgen maakt en je hebt verder geen klachten, dan is het logisch dat ze je niet terug laat komen. Ik heb natuurlijk ook al weken zoveel vocht in voeten/enkels/benen, en een tijdje terug de sterretjes zien/duizelingen etc. dat ze denk ik gewoon zeker wil weten dat het niks is. Wie weet komt het gewoon door de (veel te) drukke dag van gisteren! Lique; fijn dat jouw apk zo goed was! En een prachtig kamertje zeg Babs1980; gefeliciteerd met jullie zoontje Kevin!! Hester; leuke naam hoor! En wat fijn dat je zo'n "prettige" bevalling hebt gehad. Ik teken ervoor Ik heb vanmiddag even een uurtje geslapen, net op de bank wat zitten lezen en nu weer even met jullie bijkletsen.
hoi Manuela ja natuurlijk willen we het ook goed geregeld hebben,en we zulllen het begin volgende week ook wel doen.. maar bij mijn andere twee ging het ook zo was je alleen niet "verplicht " om het voor de geboorte te regelen werd gewoon gedaan met aangeven . maar zal er achteraangaan nu . en ja heb wel geboorte kaartjes gekeken ,komen er alleen samen niet uit . ik ben meer voor het wat chiquer geboortekaartje en hij van het grappige maar daar hadden we niet veel keus in , ik ga ze dadelijk of morgenvroeg terug brengen,mijn dochter vond er een mooi dan pakken we die maar ... zo nou ga ik ook ff lezen op de bank. fijne dag nog tot later
goedzo manuela! lekker rusten meis! belangrijk hoor. Ben trots op je en zoals ik aan de foon al zei, ik hoop echt dat je BD morgen flink gedaald is. Ik denk iig aan je...
pfffff ben ik weer! heb nog niks gelezen dus ik doe eerst ff upje! ben vandaag geweest, bloeddruk was beetje hoog maar niet hoog genoeg! dus das goed.. Had wel aangegeven dat het nu toch wat zwaar werd ( ne egeen geklaag ) maar met mijn symptonen hoofdpijnen en sterretjes enzo en nog veel te veel vocht vast houden. ( dat is toch normaal ?) Wilde ze toch gaan toucheren.... Heeft ze me gestript zonder me te waarschuwen! whaaaaaa nou ja de pijn viel me reuze mee! merendeels omdat ik het niet had verwacht denk ik! Gelijk bloeden natuurlijk ( slijmprop denk ik nu ) en buikpijn dus dames duimen dat het doorzet en anders gaan ze het dinsdag weer proberen! hmm ben benieuwd bij hoeveel mensen het daadwerkelijk heeft doorgezet met strippen! ze zei wel dat hij er al helemaal klaar voor lag! Bah ik wil zijn hoofdje ook wel voelen ( nog ff ) nou ga zo ff terug lezen ! koessie en tot zo
Dankjewel mop... je bent een schat! Ik hoop ook dat het morgen gedaald is, maar we zullen het even moeten afwachten. Ik denk dat ik zo weer mijn bedje inkruip en Michel strakjes even wat boodschapjes laat halen. We hebben bijna niks meer in huis en ik was van plan vandaag naar de winkel te gaan maar dat lijkt me nu even niet verstandig. Dikke kus voor jou en je mannetjes!
@Manuela, Rust maar eens goed uit. En niet gaan fileparkeren he? @Babs, gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. @All, doe ook eens mee met mijn poll bij onderdeel zwangerschap. Rare eetgewoontes. Leuk om te lezen ook. Groetjes!
Hoi dames, ben er ook weer ff. Kraamschudden was wel gezellig gister, alleen waren we maar met 4 meiden van de 13! Beetje lullig! Ik heb een kl#te nacht achter de rug, ik was erg moe dus optijd naar bed, lig ik in bed, ben ik klaar wakker. Ik heb gewoon tot 04.30 wakker gelegen. Ben er nog een poosje uit geweest, had ook wat pijnlijke harde buiken, maar ja dat zette weer eens niet door. Ik ben nu dus ook helemaal gebroken. Vanmorgen bij de HA geweest en als de kleine zich nog niet voor maandag meld dan ga ik maandagochtend om 8.00 uur naar de gyn en gaan ze me aan de ctg leggen en inwendig onderzoek doen. Ik hoop dat ik dan gestript wordt en dat het dan gaat beginnen, want anders wordt het vanaf donderdag een zh bevalling. We zullen zien! @lailae en mannetje, gefeliciteerd met jullie dochter! Ik ga nu maar weer gauw lekker lui op de bank hangen en tennis kijken. doeg doeg.
@Babs, gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. spannend nachtvlinder ik hoop dat het strippen heeft geholpen
Bevallingslijst 08-04-07 01. Judith (Judy77) (29) 1e kindje 03-06-07 Mirthe Frederique 1790 gr, nu 3500 bijz: 8 wk te vroeg, 4 wk zh zes weken bv, nu fv 14-05-07 02. Viona (22) 1e kindje 05-06-07 Chanelle Lucia 3085 gr, nu 3706 bijz: 3 wkn te vroeg, 1 wk zh borstvoeding met de fles 15-05-07 03. Mijnimeel (32) 1e kindje 12-06-07Maurits Ernest Leonardbijz. 4 weken te vroeg + stuitbevalling 24-05-07 04. Brussie (33) 2e kindje 11-06-07 Ben Luitje 27-05-07 05. Ninet (33) 2e kindje 08-06-07 Chiara 06. Angel Eyes (29) 1e kindje 10-06-07 Dano Frenk Gew:3150 gram, lengte 48 cm bijz: borstvoeding 28-05-07 07. Britt1 (28 ) 1e kindje 03-06-07 Sven 4120gr 53 cm 08. Elfje (29) 07-06-07 Floor Gew: 3250 gr 29-05-07 09. Chaya (35) 3e & 4e kindje 20-06-07 Dylan & Brandon 2490gr & 2480gr 10. Siken (21) 1e kindje 01-06-07 Ezzieh Gew: 3830 gr 52 cm 31-05-07 11. Linnepin (25) 2e kindje 02-06-07 Finn 6,5 pond 51 cm bijz: toch thuis bevallen ipv ziekenhuis 01-06-07 12. Hester (27) 1e kindje 09-06-07 Laurens 13. Spijkervrouwtje (30) 1e kindje 18-06-07 Isa Gew: 2850 gr 49 cm 04-06-07 14. Bibi78 (28 ) 1e kindje 02-06-07 Kayleigh Gew: 3670 gr 50 cm 15. Cimbomlu (37) 1e kindje 12-06-07 Deniz Alexander Bijz: keizersnede bijz: flesvoeding 05-06-07 16. Ky84 (22) 1e kindje 03-06-07 Lara Gew: 3560 gr 48 cm Bijz: toch ziekenhuisbevalling ivm meconium in vruchtwater borstvoeding 06-06-07 17. Duveldraakje (24) 1e kindje 13-06-07 Anouk Gew: 3110 gr 47 cm bijz = keizersnee op 06-06-07 18. Lailae (31) 2e kindje 17-06-07 Joya Luna Gew: 3780 gr 50 cm bijz = ingeleid op 06-06-07 Geboren: 10 meisjes 9 jongens Aankomende bevallingen 02-06-07 Patje (28 )? 1e kindje hoofdligging en ingedaald!! gew + 12 kg thuisbevalling 05-06-07 Chiesa (29) M 1e kindjehoofdligging Gew. + 12 kg bijz= ZKH bevalling 06-06-07 Natascha30 (31) J 2e kindje gew + 8 kg, bijz = ziekenhuisbevalling 08-06-07 Shanna2 (28 ) ? 1e kindje gew + 11 kg, hoofdligging en ingedaald, wordt geschat op 7 pond , wil thuis bevallen borstvoeding Shelde (24) M 1e kindje ingedaald, vast in bekken, 7-8 pond gew + 16 kg thuisbevalling wil BV geven Rachel82 (25) J 2e kindje hoofdligging gew + 12 kg bijz = wil thuis bevallen 10-06-07 Remember (29) M 3e Kindje gew -2 kg hoofdligging ingedaald thuisbevalling borstvoeding 11-06-7 Karin35 (36) ? 2e kindje hoofdligging gew + 15 kg bijz = thuisbevalling? borstvoeding 13-06-07 Monique (Suske) (30) ? 2e kindje gew. onbekend bijz = thuis Leeuwtje77 J 1e kindje +14 kilo thuisbevalling borstvoeding 14-06-07 Nachtvlinder (22) J 1e kindje gew. + 9.1 kilo hoofdligging, nu geschat op 7 pond bijz = zh bevalling, 1,5 cm ontsluiting bv 15-06-07 Angelique(lique80) (27) ? 1e kindje hoofdligging gew + 25 kg bijz = thuis proberen te bevallen wil BV geven 16-06-07 Bloem79 (27) J 1e kindje ingedaalt, vast in bekken. Vliezen gebroken op 4 juni gew +10 kg hopelijk thuisbevalling BV proberen 17-06-07 Pietje77 (29)?2e kindjeHoofdligging en ingedaald!!gewicht + 16.4bijz=thuisbevallingwil bv geven Velobabe (29) ? 1e kindje gewicht +8 kg ingedaald thuisbevalling borstvoeding Marion68 (39) ? 2e kindje hoofdligging gew + 13 kg bijz = medische ziekenhuisbevalling Manuela79 (28 ) ? 1e kindje hoofdligging en ingedaald gew + 25 kg bijz = thuisbevalling bv proberen ondanks borstverkleining Senna1979 (27) ? gew + 12 kg bijz= thuisbevalling wil BV geven Radna (24) J 1e kindje hoofdligging nog niet ingedaald gew+10kg wil thuis bevallen wil bv geven 18-06-07 Candijtje (28 ) ? 1e kindje gew +10 kilo thuis bevallen wil BV geven Nikita35 (36) ? 3e kindje gew +17 kilo thuis in bad bevallen Marlieke (31) ? 1e kindje gew +6,5 kilo ingedaald, nog niet vast thuis bevallen wil BV geven 19-06-07 Ster (31) ? 1e kindje hoofdligging, ingedaald, ligt vast gew + 9 kg bijz= ziekenhuisbevalling? wil bv geven 20-06-07 Cindy (31) ? 1e kindje gew + 12 kg hopelijk thuisbevallen 24-06-07 Dora (32) J 1e kindje hoofdligging en ingedaald gew + 18 kg bijz = ziekenhuisbevalling flesvoeding 28-06-07 Anja (37) J 3e kindje gew + 12 kg bijz = ziekenhuisbevalling ------------------------------------------------------------------------------------- Moet nu nog even kijken of ik Babs in de lijst kan zetten...
@ Sally, waarom ging ze zomaar strippen dan, je bent nog niet over tijd, je bloeddruk viel mee..... why? tell me why?
Hoi meiden, Ik heb ff niks bijgelezen, sorry We zijn dus vanmiddag om 15.30 bij de VK geweest. Deze keer was mijn bloeddruk hoger dan de vorige keer (31mei). Vorige keer was hij 130/80 en nu 120/90 (2 maal gemeten). De VK heeft mijn urine nagekeken, eiwitten 59. Nu moet ik maandag, 11 juni, om 08.45 voor de 12e keer naar de VK om mijn bloeddruk en urine nog een keer na te laten kijken. Maak me hier nu echt zorgen over
jeetje balen meid doe het maar heel rustig aan en veel water drinken en hoop voor je dat ie maandag weer gezakt is
Hallo iedereen, ff een update-je. Eindelijk heb ik enkele foto's van de 4-d echo in mijn album gezet. Nu nog paar foto's maken van de babykamer en die er nog ff bij inzetten. En dan maar wachten tot ik foto's van poekie erin kan zetten. Groetjes!