Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ha Ninetje, jij ook al? Hier nog een! Weet niet hoe ik het heb vandaag en voor de eerste keer de wc pot nodig gehad :oops:
    Sterkte 8)

2. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Ik heb een zestal paginas moeten bijlezen :)

het belangrijkste:

alle nieuwe toekomstige moekes: dikke proficiat, goede zwangerschap toegewenst en welkom hier!

Ik lees dat er veel meiden misselijk zijn, hopelijk beter het wat!

mijnimeel: prachtig nieuws! ik kan me goed inbeelden dat je pas nu echt kan gaan beginnen genieten!

Bij mij alles ok, ben nog niet echt misselijk geweest, ik moet wel vaak pufjes laten.
    Ik had zaterdag bezoek, en de truc van een witte porto drinken (eigenlijk appelsap in portoglas) is heel goed meegevallen, heb me verder ook niet versproken ;)

Voor de rest vergeet ik soms dat ik zwanger ben raar maar waar.
    Hoewel deze week begin ik het meer te beseffen en zie ik echt uit naar donderdagavond, 1e bezoek gynae.
    Ik weet wel niet goed wat me te wachten staat en of ik al een echo mag verwachten, nog ff geduld dus.

Als die echo positief is zal ik het waarschijnlijk mijn grootvader en familie al vertellen. Oorspronkelijk ook mijn dichte collega's maar wil toch nog proberen dit uit te stellen tot bv 10 weken.

goeie avond iedereen!
    groetjes
    flyke

3. watje

watje Nieuw lid

23 okt 2006
    4
    0
    0
    Hallo mums-to-be!

Het is hier al behoorlijk druk zag ik, maar is er nog een plekje voor mij? Ik ben ongeveer op 19 juni uitgeteld en mag (helaas!) pas 15-11 naar de vk voor de intake. De eerste echo wordt daarna pas gepland. Duurt me eigenlijk al wat lang...
    Heb ook meteen MvM gemaild. Ben benieuwd wanneer ik er iets van hoor...

Heb overigens nog niet echt last van kwaaltjes. Alleen moe af en toe. En soms niet zo'n zin om te eten...

Jullie allemaal gefeliciteerd met je beeb in de buik!

4. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    @ Mijnimeel, wat een geweldig nieuws zeg! Nu kun je echt gaan genieten, wat moet dit een akelige week voor je geweest zijn!

Liefs Cath

5. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Hello All,

wat een drukte, ik heb weer ff 7 pagina's bijgelezen.
    Allereerst alle nieuwe mammies, van harte welkom.

Ik zag dat velen last hebben van misselijkheid. Ik gelukkig (nog) niet, maar ben wel erg moe. Ook heb ik 's ochtends honger en krijg ik vanaf de middag haast niets meer weg.
    Ook het sporten gaat me moeilijker af, ik heb daarom toch maar aan een van de trainers verteld zaterdag. Het is zowiezo een "vertel"weekend geworden. Zaterdag mijn opa en zondag mijn schoonzusje.
    Mijn opa werd 82 en kon het pas een dag later echt bevatten, en mijn schoonzusje hield het niet droog.

Vandaag weer gewerkt, maar mijn moivatie is ver te zoeken hoor.
    Ik heb wel een "fijn" telefoontje van de VK gekregen. Ik mag 15 november nog een keer een echo (super leuk) omdat ik 12 dagen (= langer dan een week) minder ver ben dan berekend. Nu willen ze de 15e controleren of het niet om een groeiachterstand ofzo gaat. Ik hoop dat alles goed is, probeer er vooralsnog vanuit te gaan.

Ik hoop dat alle anderen net als mijnimeel ook een fijne echo krijgen en wens degene die misselijk zijn veel sterkte.

Liefs Bibi

PS, ik heb angel eyes al een tijdje niet meer gezien. Hoop dat met haar ook alles goed gaat.

6. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    nou als het mag wil ik me ook graag bij jullie aansluiten!
    ik ben rond 26 juni uitgeteld, en moet 16 nov voor het eerst naar de vk... en het wachten duurt zoooo lang lijkt me geweldig om de eerste echo te zien en eindelijk het hartje te horen maar moet nog maar effies geduld hebben..

groetjes peetjuh

7. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    A good evening lady's

Ik vroeg me af hoe het kan dat we minder kunnen eten...ik kan ook bijna maar de helft op dan normaal? :(

Mijn moeheid is gelukkig wat minder want ik stond op mijn werk af en toe gewoon te slapen :) ;)
    Maar mijn buikje voel ik wel wat meer, beetje misselijk...wel een fijn gevoel.

peetjuh23: ik mag bijna tegelijk met jou...ik ga de 16e en 4dec pas een echo...lijkt echt een eeuwigheid. Maar zoals iemand hier al zei het is de moete waard, de beeb is dan wel compleet! :D

Ik ben een beetje stevig aangelegd en zie mijn buikje dus nog niet... :confused: maar heb wel het idee dat er een buikje onder mijn buikje zit :) . Kan zo moeilijk krom en heb zo'n vol en obgeblazen gevoel. Jullie dames met wel al een klein buikje, voelen jullie dit ook? Misschien een gekke vraag maar ben benieuwd of mijn buik groeit, en hoe ik dit kan herkennen.(zonder bandjes zou makkelijker zijn he :) :) )

Liefs

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hallo lieverds!

Alle nieuwe mama's van harte welkom!

Met mij gaat het wel goed alleen ben ik zo verschrikkelijk moe! Ik ben vandaag vrij en heb vanmiddag een paar uur geslapen, kon niet wakker worden en zou zo weer naar bed kunnen.

Mijnimeel; super joh dat alles goed was! Nu lekker genieten :D

Nien; ik miste je al meis, doe maar lekker rustig aan en een dikke kus.

Angel eyes heb ik idd ook al een tijdje niet meer gezien hier. Hoop dat alles goed gaat met haar

Liefs
    Manuela

9. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Meiden, ik heb een leuke jongensnaam gevonden.
    Eerlijk zeggen wat jullie ervan vinden: Skye.
    Wat vinden jullie?
    x Linda

10. Niet meer actief

@linnepin: eerlijk he? ik vind het echt niets (sorry, maar je vroeg om eerlijk) - moet wel zeggen dat ik sowieso niets heb met amerikaans-engelse namen....neem aan dat je het zo uitspreekt ...

@manuela: ik was eerst ook heel moe, laatste dagen weer meer energie en dat voelt heerlijk (heb gelukkig ook vakantie, dus kan alles lekker rustig doen)

@tweeling: je schreef:
    Ik eet juist veel meer....ben net zo benieuwd als jij waarom...

slaaplekker dames alvast

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Linnepin; ik vind het wel een mooie naam maar niet voor een jongen. Vind het persoonlijk meer een meidennaam.

Amar'; ik hoop maar dat mijn energie snel zal terugkomen want ik voel me momenteel net een vaatdoek... ach ja, het hoort er allemaal bij. Helaas moet ik morgen weer gewoon gaan werken en kan ik niet een tukje doen op het werk.

Over werken en moe zijn gesproken, ik las laatst dat een werkgever wettelijk verplicht is om een geschikte en afsluitbare ruimte te hebben waar je als zwangere vrouw gebruik van kan maken om te rusten als dat nodig is door de zwangerschap. Bovendien heb je ook recht op meerdere pauzes tot een bepaald tijdsbestek afhankelijk van het aantal uur dat je per dag werkt.

Ik ga maar weer eens naar bed... slaap lekker allemaal

Liefs
    Manuela

12. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Hallo,

Wat zijn er veel mensen hier moe en misselijk zeg.
    Wat dat betreft ben ik blij dat ik nog geen symptomen heb.
    Ik denk ook wel dat je jezelf af en toe moe kunt praten..zo van ik ben zwanger dus ik ben moe.
    Bedoel dat niet verkeerd hoor maar ik merk altijd aan mezelf als ik me ziek voel en steeds zeg wat ben ik toch ziek dat ik me nog beroerder ga voelen ook ;)

Al bij al blijf ik toch wel jaloers op jullie...ik heb namelijk nog nergens last van....

Fijne avond..
    Liefs
    Karin

13. Niet meer actief

toch even reageren....

ik denk zeker dat je jezelf moe kunt praten

maar ik voelde me echt veel vermoeider, kon 's middags slapen en dan ook nog 's nachts 10 uur aan één. En de volgende dagen weer, en ondertussen wel lesgeven, maar gapend voor de klas staan. TJa dat noem ik toch echt wel moe! En ik wist pas later dat ik zwanger was op dat moment! Hahaha

14. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Goedemorgen,

Ik wil daarop ook wel even reageren. Tot vorige week dacht ik hetzelfde als jij, Karin. Maar sinds een week merk ik echt wel verschil, al probeer ik daar dus niet teveel aan toe te geven. Zou k eigenlijk wel moeten doen, want iedereen zegt dat je goed naar je lichaam moet luisteren. Maar ik wil dus idd voorkomen dat ik mezelf moe praat.

@Peetjuh, gefeliciteerd en welkom

@Tweeling, ik heb het idee dat mijn buikje sinds zondag iets boller blijft. Daarvoor was het alleen 's avonds opgeblazen, maar nu al twee dagen.

@Linnepin, Ik vind het wel een jongensnaam, hij is kort en stoer, maar moet er wel een beetje aan wennen.

@Amari, fijne vakantie

@Manuela, Ik kan zelf mijn pauzes indelen, maar dat is wel lastig hoor. Om de een of andere rede doe ik dat toch niet zo snel.

In ieder geval fijne (werk)dag allemaal

Liefs,
    Bibi

15. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Mijnimeel, ik ben zo blij te lezen dat alles ok is. Van harte hoor meid! Geniet er nu maar van!

Liefs
    Kirby

16. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    Ja ja ik dacht ook dat ik me aanstelde met mn moe zijn..haha ik moet er ook wel om lachen eigelijk voel ik me een aansteller.
    Maaa ik ben echt megamoe..en het vervelende is dat ik echt snachts beroerd slaap ook, ik lig mar te dromen....vraag me niet waarover maar het heeft wel met mn nieuwe leventje te maken.

Ik dacht nadat we het mijn en zijn ouders verteld hadden dat het slapen beter zou gaan..niet dus.

Ook voel ik vandaag een zeur-buik. Wil eigelijk wat eten want voel me wat misselijk maar heb geen honger. Gelukkig had ik vanmorgen lekker chocoladepasta op mn brood gesmeerd dus die ga ik zo maar opeten....
    Ja sorry mensen ik hoor bij de werkende moeders die ook nogeens in de baas zijn tijd aan het internetten zijn.. :rolleyes:

Fijne dag allemaal..en nieuwe moeders ook weer welkom natuurlijk.

17. Etje

Etje Actief lid

13 okt 2006
    144
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi dames, ik ben zo onzeker vandaag.
    Ik moet het even kwijt.

Zucht, ik zit me vandaag weer druk te maken. Gisteren ging het zo goed. Elke keer de vraag "stel nou" zweeft door mijn hoofd. Ik heb vorig jaar rond deze tijd een miskraam gehad. (Ik was toen 8 weken) Nu voel ik niets, ik ben niet misselijk, niet echt noemenswaardig moe, wel prikkelbaar en opgezette borsten. Mijn buik wordt een buikje. Maar ik voel verder niets. Niet misselijk, proef en ruik niet anders als anders.
    Zucht.....
    Nog even volhouden tot donderdag. Dan heb ik mijn eerste echo. Aan de ene kant wil ik heel graag gaan, maar aan de andere kant ook weer niet, want stel dat het weer mis is.
    Gister ging het zo goed...

18. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Dag Dames,
    Over dat moe zijn, dat herken ik ook wel maar aan de andere kant dnek ik dan... ik heb een druk weekend achter de rug misschien nog een nasleep daarvan? Verder voel ik me top. Van het weekend ook de vraag gehad hoe ik me voelde. Het is dat ik niet ongesteld word en de test 2 streepjes gaf.
    Aan mn buik zie je verder ook nog niets hoor, ook ik ben de gelukkig emet een zwembandje *LoL*
    Mn moeder werd in het begin vrioj snel dik vertelde... afwachten of dat bij mij ook gaat gebeuren... In iedergeval staat nu de 6 vooraan in mn balkje :)

19. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Goeiemorgen,

Nou ik ga er maar vanuit dat ik binnenkort kan zeggen tegen jullie...oooo wat heb ik gezegd...wat ben ik ineens moe;)

Etje, ik heb donderdag ook een echo, de tweede al!
    Ik vind het ook super spannend, heb verder ook geen symptomen, zelfs niet mijn borsten.
    En ja dan ga ik ook denken..zou het wel goed zijn.
    Zeker als ik verhalen lees over hoe het ook kan aflopen.

Maar ik denk dat iedereen dat heeft, de angst.
    Het kotm goed, daar ga ik maar vanuit....

Liefs..karin

20. Etje

Etje Actief lid

13 okt 2006
    144
    0
    0
    Noord Brabant
    @karin06

Ja, erg is dat he? Die twijfel die af en toe toeslaat. Eigenlijk moet ik er gewoon niet te veel bij nadenken en nergens vanuit gaan.
    Ik ga nu proberen de knop om te draaien, positief blijven vandaag. Wie weet roep je het wel op je af als je negatief denkt.

Ok, mijn positieve tijd start nu! :D

Jij ook heeeeeeeel veel succes de komende tijd. Ik ben benieuwd naar jouw echo. Ik zal zeker laten weten hoe de mijne uitpakt a.s. donderdag!

Deel Deze Pagina