Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Nou ja, de lengte is niet zo'n grote ramp....meer de omvang denk ik...haha...

Maar Marlieke geen zorgen, Mirthe is met 32 weken geboren, woog 1790 gram, dus iets meer dan 3 pond, dus jouw poekie kan nog heel goed "gewoon" een 7 ponder worden, daar was Mirthe immers ook op geschat als ze met 40 weken geboren was.... Nu is ze gecorrigeerd 2 weken, dus 42 weken zeg maar en weegt 3850.... Het kan dus allmaal best meevallen voor je... 4400 gram is wel errug veel hoor, jeetje!

2. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Ja, maar de vk zei dat als hij/zij zo doorgoeide (wat ie dus nog steeds doet) hij/zij wel eens over de 9 pond kon gaan. Maar ach, we zien het wel.

Groetjes!

3. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    @Hester, wat een mooi ventje!

@Patje, veel succes, we denken aan je!

Ik had gisteren geen kans meer om te reageren op het ziekenhuis onderzoek. De echoscopiste was ziek dus kreeg een andere vrouw om 16:00 uur en moest uiteindelijk tot half6 op zo'n rotstoeltje wachten :cry:

Maargoed, het goede nieuws... het vruchtwater was ok, en in orde dus geen zorgen meer dat de kleine niet goed slikt :) we zijn dus erg gerustgesteld.

Ook zei ze"heey je hebt een harde buik"ik die nooit wist hoe dat voelde haha, besefte dus nu, pas 2 weken voor het einde, dat dat ze waren hahaha

Ik heb sinds 2 dagen dat ik s'nachts steeds last heb van mijn darmen en ik hoop dat het een voorteken is... ik ben het buikstaren zo beu en jullie heerlijke verhalen.. ik wil mijn zoontje ook zien! :)

Liefs,
    Dora

4. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    vk is geweest ging om kw over 4 weer weg, had toen 4 cm ontsluiting, tis nu echt heftig ze komt om 7 uur terug

5. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Oh Radna, veel succes, want zo te lezen mag jij vandaag of morgen een kindje op de wereld zetten! Zet m op meid!

6. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    tjee Radna wat spannend! Dat je nog kan typen in deze omstandigheden (dat kon ik echt niet hoor). Bijna moeder.........zet hem op ! En ook voor alle anderen: hoop dat jullie snel moeder worden en een goede bevalling gewenst!

Gister is mijn eerste dagje zonder vriend meegevallen. De kraamverzorgster was heel lief en mijn moeder kwam nog langs en de verloskundige en een vriendin........kortom had geen tijd om mij druk te maken over iets!

Vandaag heeft Mira haar hielprikje gehad.........mijn hart brak.......... maar zij reageerde goed! Even huilen en daarna viel ze meteen in slaap! We zitten momenteel in de spuitpoep luiers en krampjes, waardoor we niet veel nachtrust hebben! Maar we zijn zooooooooo gelukkig en ze is ontzettend lief! Wat een wonder en geluksgevoel zeg!

7. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Spannend Radna, toch niet voor niets gebeld he!
    Zet um op meid, jij bent vast de volgende na Patje....

ja die 4400 gram schrok ik ook wel van...

@marlieke, die van ons werd 2 weken geleden ook al op de 7,5 a 8 pond geschat....

8. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Radna..Spannend hoor! Ze zeggen 1 cm per uur..dusss even uitrekenen...rond middennacht ben jij waarschijnlijk mama!
    Kom op hè!

9. Spannend Radna! Heel veel succes!

10. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Radna.... spannend hoor..... Hoop dat het allemaal voorspoedig mag verlopen.

11. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    Radna heel veel succes heel erg spannend

onze eerste was 4200 gram en deze ging ook alweer in die richting

12. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Radna, zet 'm op meid! Succes.

@Candijtje, tjee da's dan ook een joekel zeg. :)
    Afwachten maar he?

13. joann

joann Lid

3 jul 2006
    30
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    ik heb al een tijdje niet geschreven. aan iedereen die is bevallen gefeliciteerd. aan iedereen die nog moet succes.

Ik ben zelf afgelopen zondag (9 dagen te vroeg) bevallen van een gezonde zoon, hij heet Laurens Xavier en woog 2700 gram.

De bevalling heeft in totaal 6,5 uur geduurd.

op onze weblog van de kleine, heb ik het volgende geschreven over de bevalling: voor iedereen die nog moet en er net zo tegen opziet als dat ik deed is het misschien een oppepper.

Tijdens je zwangerschap hoor je de meest rare verhalen over bevallen. Gelukkig ging het bij ons iets makkelijker.
    Gisterochtend 10 juni om 8.00 uur zijn de vliezen gebroken, om half 11 stond mama nog lekker te douchen thuis.
    Daarna lekker even op de bank gaan zitten, tenminste dat dacht mama. De weëen bleven maar komen en na een uurtje op de bank is toch de verloskundige maar gebeld. Om 12.15 was de verloskundige aanwezig, na een klein onderzoek bleek er inmiddels 5 cm ontsluiting te zijn, waarna we meteen door werden gestuurd naar het Reinier de Graaf Ziekenhuis te Delft.
    Daar aangekomen ging het in een trein vaart, de verloskundige zou om 14.30 weer langskomen om te kijken hoe het ging.
    Maar reeds om 13.30 werd de drang om eruit te komen te groot en is de verloskundige met spoed naar ons toegekomen.
    Ze was er om 14.10 en eindelijk mocht er volledig worden geperst, na drie persweëen (10 minuten) was Laurens er dan om 14.21 uur.

We waren allemaal (inclusief ziekenhuis personeel) overdonderd over het feit dat het zo snel ging. Nu was alleen de vraag mochten we alledrie weer naar huis, of moesten we nog een nachtje blijven. Nadat alle reflexen waren gestest, Laurens was gewogen en de 1e voeding goed was gegaan mochten we, mits kraamhulp thuis aanwezig, naar huis.

Al met al zijn we 4 uur van huis weggeweest en is de bevalling mee gevallen.

14. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Joann, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. En dat je maar oneindig veel plezier van hem mag hebben!

Groetjes!

15. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    En daar ben ik weer! Sorry meiden. Jullie hebben in mijn geval nog steeds geen gelijk gehad. Waggel, schuivel en strompel nog steeds rond.

Ben wel benieuwd hoe het nu met Patje is en met Radna! Kom op meiden (als het niet al te laat is voor de laatste aanmoedigingen).

Ben wel blij, dat het even wat rustiger is op het forum. Kan niet zo goed meer zitten achter de computer en daarom ontbreekt het aan mij op het moment! Zie wel meer meiden even niet op het net. wat zijn jullie toch aan het doen?

Ik word wel een beetje gek van al die mensen die vragen goh loop je nog steeds (het lijkt er niet eens op) en ja de laatste loodjes zijn het zwaarst. Als ik daar een euro voor kreeg, had ik nu al een leuke spaarpot voor het shoppen naar after zwangerschapskleren (alsof ik dan aan mezelf denk
    en niet alleen maar kleertjes koop voor de kids, ergelijke gewoonte van mij).

Gisteravond de hele avond zeur in de buik. Ja dacht ik. UIteindelijk in bad geweest en toen was het weer over GRRRRRRR! Morgen weer APK, ga vreselijk zeuren om strippen. Mijn benen zitten zo vol vocht dat ik ze erg moeilijk kan bewegen. Kan zo niet voor ons mannetje zorgen! Daar baal ik zo van.

Bij ons verwachten ze trouwens ook een speklapje (8 8,5 pond). Zelf vind ik het wel meevallen. Maar schijnbaar wordt dat dus wel als groot gezien.

En alle mamma's, wat een mooie kindjes hebben jullie gebaard. Prachtig al die minimensjes op de foto! =D>

Succes voor iedereen en ik hoop dat ik morgen (uitgerekende datum) eventjes kan zitten achter de computer om weer bij te lezen. Het is nu toch wel weer spannend bij een aantal, dus het moet wel even.

Liefs Monique

16. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Joann, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Geniet lekker van elkaar!!
    Liefs Monique

17. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Suske *geeft een euro*, kom op meid, de laatste loodjes... ;)
    Zonder verder flauw te doen: We slepen je er wel door. Het komt goed! En wat je mannetje betreft, die red zich toch wel? Hij mag nu eens voor jou zorgen, das een hele eer voor hem moet ie maar denken. Zorgen voor iemand die hem het grootste geschenk ter wereld gaat geven!

Een speklapje van 8 pond is wel echt helemaal baby he? Lekker mollig!
    Alhoewel ik alle baby's mooi vind. :)

Groetjes!

18. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Marlieke, bedankt! Mijn kleine mannetje bedoelde ik. Die is nog maar 2,5 jaar (staat in fotoalbum). Die grote zorgt wel voor mij. Hij heeft geen keuze!

Ik vind baby's met een laagje spek ook wel schattig. Zonder ook! Alle baby's zijn schattig! Ga maar weer eens foto's kijken van onze kleine vent, toen hij net geboren was. Even weer kwijlen!

Liefs Monique

19. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Meiden

Goh wat zijn er al lekker veel bevallen! Maar vooral voor de meiden die nog moeten: kom op he nog even volhouden en dan hebben julllie ook zo'n prachtig wondertje in jullie handen! :D

Hier gaat het erg goed. Ik geef BV en Isa doet het daar erg goed op. Heb wel rond de 5e dag even een dip gehad omdat ik toen heel veel last had van stuwing en mijn borsten zo groot waren dat Isa er niet van kon drinken :confused: Het was ook erg pijnlijk maar gelukkig kon ik van een vriendin een kolf lenen waardoor we op advies van de kraamhulp de druk weg konden kolven, wat een verademing was dat! En gelukkig dronk ons kleine meisje toen ook weer goed ;)
    Ze heeft vandaag een echte regeldag, komt veel vaker dan anders en is ook wat jengeliger maar als het goed is is dat ook met een dag of 2 weer over en heeft de melkproductie van de BV zich dan weer aan haar behoefte aangepast.

Ik ben wel niet zoveel online maar dat komt omdat ik maar niet genoeg kan krijgen van ons kleine meisje ;) :)

Vandaag trouwens voor het eerst allen gaan wandelen met de kinderwagen en mijn 2 honden erbij. Het ging super, heerlijk is dat om zo trots achter die wagen te kunnen lopen ;)
    Verder vandaag nog een primeur, ik kan mijn spijkerbroek weer aan :) . Heb nog wel een klein buikje maar die hangt net boven mijn broek ;) Wat mijn gewicht betreft "hangt" er nog maar 1,5 kilo aan van de 11 kilo die ik was aangekomen dus dat valt me echt reuze mee dat dat zo snel gaat :D
    Nou tot later en nogmaals succes voor alle nog zwangeren !

20. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Joan, gefeliciteerd met je zoon,wat een prachtige bevalling zo te lezen!

Radna, heel veel sterkte en succes! spannend, en dat je nog gewoon zit te typen tijdens de weeen! :)

Deel Deze Pagina