alles goed hier dames? Hier nog rustig, alleen sinds vanmiddag ongipijn in de onderrug...zal het langzaamaan beginnen?
Het lijkt wel steeds rustiger te worden hier.... zo is het niet bij te houden zo ben je verbaasd dat er maar een paar berichtjes zijn bijgekomen.... maar komt vast allemaal goed als we allemaal bevallen zijn en geheel bijgekomen... Hier heeft het slapen geen gewenst resultat gelevert helaas...... Maar ik heb wel sinds heugenis een paar uur achter elkaar geslapen... en wel van 1:30 tot 6:00 Geloof dat ik maar 1x een oog open heb gehad... wat een verademing was het zeg toen ik zag dat het al 6 uur was........ heeeeeeeerlijk! Verder was onze kleine beeb me iets te rustig en zijn we uiteindelijk om 17u bij de VK terecht gekomen, ze hebben me doogestuurt voor een CTG en echo...... zou een half uurtje duren 8) Net toen mijn half uurtje erop zat ging de dame links van me met voor een spoed ks en rechts van me mocht persen..... Dus het duurde even een uur langer voor dat ik afgekoppeld werd, maar ja dat hoort er maar bij zullen we zeggen. Gelukkig was alles goed, zag ook ieder kwartier wee-activiteit, maar kwam niet voorbij die 25 dus echt niet noemenswaardig.... Hubbie en ik hebben alleen echt niet het idee dat deze dame zich uit zichzelf zal aandienen en we houden dus rekening dat ik volgende week word ingeleid.... Heb het gehad voor vandaag ga lekker een filmpje kijken en dan optijd slapen
Lique en partner; van harte gefeliciteerd met Sam wat een schoonheid! Ik heb vandaag ook een wat mindere dag. Vannacht wat kramp gehad maar na een uurtje hield het op. De kleine is nog erg druk en af en toe gaat mijn hele buik op en neer met ellebogen, voeten of knietjes geen idee wat het is haha, maar net of hij het nog prima naar zijn zin heeft daarbinnen, lekker dicht bij mama Nu in de avonduren ben ik het wel beu, dan doet mijn rug en mijn buik zeer en is alles gespannen, maarja wat wil je met 19 kilo extra gewicht maar ik ben er wel klaar voor hoor.. ik ben geen ster in wachten Fijne avond allemaal!
Nou mijn dametje wil niet slapen en is erg onrustig door de krampjes, heb echt al van alles geprobeert... Alleen op de buik ligt ze lekker, maar zo durf ik haar niet in haar bedje te laten. Ze zit nu in de draagzak op mijn borst... Hopen dat ze daar rustig van wordt. Als ik ga lopen wordt ze wel stil, maar ik heb nog zoveel last van mijn bekken, dat houd ik niet vol. Maar ja, des te langer ze nu wakker is, des te langer ze straks slaapt (hoop ik). Bij jullie ook nog niet veel soeps he dames? Ik ben 's avonds wel veel online, maar heb dan bijna nooit mijn handen vrij. Dus echt typen zit er niet in. Ik lees nu wel alles, maar dat is ook niet zo moeilijk als er niet zo veel gepost word, haha. Nou dames, ik hoop dat jullie deze nacht op zijn minst een beetje redelijk doorkomen...
Lique: van harte En voor alle zwangeren, sterkte nog met de laatste loodjes. En er gaan er morgen veel bevallen, toch!
Hoi allemaal, Heb even snel de laatste bladzijden gelezen en begrijp dat velen van jullie echt zitten te wachten op het moment.... Had ik ook zo op het eind, dan ben je alles zo zat en wil je gewoon weeen voelen.... Leef met jullie mee meiden en hoop echt dat het snel voor jullie mag gaan beginnen. Ik ben nu een week mamma, haha....klinkt ZO lekker, en het klopt wat ze zeggen dat je de bevalling grotendeels vergeet. Weet dat het enorm veel pijn deed, maar kan me niet meer zo goed voor de geest halen hoe de pijn precies voelde.... Gelukkig maar.... Britt ligt nu lekker naast me met haar ogen wagenwijd open en ben eindelijk een beetje aan het idee gewend dat ze er is.... Ook doe ik eigenlijk sinds gisteren weer wat 'normale' dingetjes (heb de hond ff uitgelaten en een film gekeken, had al een week geen tv gezien). Je wordt in de eerste week zo ontzettend geleefd. Leef je niet van visite naar visite, dan wel van voeding naar voeding.... Pffff, best vermoeiend hoor. Je hele ritme, structuur is naar de knoppen. Had donderdag ff flink last van kraamtranen. Alles werd me even teveel. Had ook nog een enorme bloeduitstorting op mijn bil, die onderhuids weer lekker tegen mijn hechtingen aan zat te drukken, waardoor ik nog steeds bijna niets kon. Met wat Arnicadruppels werd dit echter snel beter. Maar was alles echt even goed zat. Alleen Britt kon me eigenlijk nog opvrolijken.... Ze doet het zo ontzettend goed. de eerste dagen is ze bijna 10 % afgevallen, maar de borstvoeding is nu goed op gang en ze zit nu weer 100 gram van haar geboortegewicht af. Alleen is ook haar dag-en nachtritme (las dit nog bij iemand anders) helemaal omgedraaid. Overdag slaapt ze veel en na 11 uur is ze klaarwakker en met korte tussenpozes met geen mogelijkheid meer in slaap te krijgen. Vanaf 3 uur lukt dit dan weer. Maar goed, nu we dit weten doen we er alles aan om het om te gaan draaien (Tip van onze kraamzorg: 's avonds in bad doen ipv 's ochtends bijvoorbeeld). Zo, dat was even een update van mij. Moet nog even melden dat ik heel trots ben op Robbert, die vanaf het eerste moment een echte pappa is. Alles gaat hem zo goed af. En als ik het even niet trek, neemt hij alles over en mag ik lekker rusten. Wat een superkerel heb ik toch! Ook de kraamhulp is fantastisch. Wat is het heerlijk dat er iemand extra is in die eerste week zeg. Ze blijft ook 2 dagen langer, omdat wij veel te vroeg uit het ziekenhuis zijn ontslagen (na een vacuumpomp en een ruggeprik). Ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat en hoop dat ik alles over jullie nog een keer bij kan gaan lezen. Maar dat zijn aardig wat bladzijden, dus neem het me niet kwalijk als het niet lukt.... Voor de meiden die aan het bevallen zijn, veel sterkte en succes! Voor de meiden die met de laatse loodjes bezig zijn, denk aan jullie en onthou dat het echt niet lang meer kan gaan duren! Dikke kuzz van mij en Britt!
Oh, wat vervelend Ky. Vind je ook niet dat ze in alle boeken wel iets mogen schrijven van klachten NA de bevalling? Ze doen net alsof alles rozegeur en maneschijn is en zeggen niets over: bloeduitstortingen, pijn bij het poepen, last van je bekken etc.
Er gaan er morgen inderdaad een heleboel bevallen! Spannend hoor! Komop dames, maak er een mooi vaderdagcadeautje van! Shanna, ik denk dat ik Lara ook maar eens ga proberen 's avonds te baden. Het nadeel is dan wel dat Jop weg is en ze 's avonds erg veel last heeft van kramjes... Maar ik kan het best een keer proberen, wie weet werkt het wel. En wat prettig dat Robbert zo'n superpapa is, lekker genieten dus.
Nou inderdaad! Hechtingen, stuwing, darmkrampen, aderspasme, etc etc. Denk je dat je alles tijdens de zwangerschap wel gehad hebt... Niet dus! Ik had het idee dat ik aangereden was door een vrachtwagen (sorry zwangere dames, wil jullie niet bangmaken). Ik heb me nog nooit zo verrot gevoel als de eerste week na de bevalling! Mijn hele lichaam, alles deed me pijn! Ik had zelfs spierpijn in mijn armen (ik dacht dat ik de weeën van me af kon duwen tijdens de laatste centimeters ). Nu begin ik me steeds beter te voelen, maar ik heb nog wel veel last van mijn bekken en stuitje en van daaronder... Mocht het over twee weken nog zo pijnlijk zijn dan bel ik mijn fysio weer. Maar goed, er zijn ook heel veel voordelen van niet meer zwanger zijn; ik kan mijn plas weer ophouden, ik houd geen vocht meer vast, ik kan weer op mijn buik slapen (sinds de stuwing weg is), ik heb geen verschrikkelijke honger meer elke 3 uur en natuurlijk: ik heb Lara! En dat is het aller-aller-allerbelangrijkste! (Ze ligt nu te slapen in de draagzak, ahhh, wat is ze dan lief... Als ze maar bij mama is...)
whahah ky je maakt het er niet leuker op voor de anderen! Maar het is wel zo dames ( helaas) mijn ene tpel begint nu pas weer een beetje bij te komen! en shanna je heb het predcies goed verwoord.. Leef je niet van visite naar visite, dan leef je wel van voeding naar voeding.. Ook hier was hij in het begin afgevallen en plaste niet echt goed dus moest hem om de 2 1/2 uur wakker maken.. pfff Ben je net klaar met de ene voeding dan kan je al aan de andere beginnen. En nu ik hem dus om de 3 uur mag wakker maken lijkt het wel een wereld van verschil! Hier gaat het voor de rest ook weer zijn gangetje en ook weer beetje de normale dingen doen! Heb echt een heerlijk ventje... valt altijd na de voeding in slaap... ( meestal behalve vanochtend niet ) echt we genieten zo van hem! hmm morgen vaderdag meiden... Wie geeft papa een onvergetelijke dag : kussie van mij
Hi dames, Cim, fijn zeg dat je nog maar 3 kilo zwaarder bent dan voor je zwangerschap! En dat zonder borstvoeding, petje af! En Ky jij dan? Las ergens dat jouw eetlust een beetje weg is sinds Lara er is of is hij inmiddels terug? Velobabe, D-day morgen! Spannend. Wellicht val jij ook onder de 2% die op dé dag gaat bevallen! En dan hoop ik dat natuurlijk ook voor de andere meiden voor morgen! En nee, ik heb niets meer gekocht in de stad alleen een vaderdagkado (staatslot). Ik ga geen kleding meer kopen en schoenen pas ik ook niet meer, dus dan houd het snel op......maar ik ga alles ruimschoots inhalen als de kleine er is Patje, ook al het merendeel van je kilo's kwijt! Fijn dat je HA en kraamhulp zo lief zijn! Ik zie Chiesa helemaal niet meer voorbij komen, zal ze al mama zijn? Bibi, oooohhh lijk tmij heerlijk zo de ochtenden met z'n 3-en. Kijk er naar uit. Mijn vriend is bijna een maand vrij na de bevalling ! Rachel, ik hoop dat het voor je doorzet meid! Is wel eens tijd toch? Remember, lekker dat je een keer "lang" geslapen hebt! En goed dat je gelijk actie hebt ondernomen toen je de kleine niet zo goed meer voelde. Je gaf aan dat je wee-activiteiten zag op de ctg. Voelde je die dan ook? Ik hoop voor je dat de kleine alsnog toch uit zichzelf komt! Dora, houd nog even vol meid. (haha, hoort wie het zegt, kan niet wachten!) Ky, mijn schoonzus zweert ook bij de draagzak. Dan is de kleine toch stil en heeft ze alsnog haar handen vrij. En aangereden door een vrachtwagen....dat geeft de mens moed Nee hoor, we weten dat het geen pretje zal worden. En heeeeerlijk dat je van het merendeel van de zw-klachten af bent (en balen dat je er een hele bubs nieuwe voor in de plaats hebt gekregen). Shanna, een drukke en zware eerste week achter de rug. Hoop dat het vanaf nu een beetje gewend is. Ach en die kraamtranen die horen er volgens zeggen echt gewoon bij. Lekker laten gaan hoor! Hoop dat de kleine snel in jullie ritme komt! Succes. Hier nog steeds jeuk en rode bulten. Dacht dat het minder werd, maar dat was vals alarm. De kleine beweegt nog goed in mijn buik, dus daar ben ik zeker vandaag wel erg blij mee. Vanmiddag weer 2 uur geslapen, heb ik echt erg veel behoeften aan de laatste dagen. Manuela, weet niet of ik morgen tussen alle visitebezoekjes door tijd heb om in te loggen dus daarom bij deze alvast: Ik wens je écht heel veel succes maandag. Ik zal aan je denken en ik hoop dat je de kleine heel snel in je armen houdt en dat je snel weer naar huis mag (ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel dagen er voor staan, maar ik hoop dat het snel is). Liefs Cindy
Nee, ik eet echt heel erg weinig, nergens zin in. Ja natuurlijk eet ik voor Lara, maar alleen gezonde dingen. Ik durf nog steeds niet op de weegschaal te staan. Ik was 25 kilo aangekomen en ben woensdag (na 8 dagen met kleren aan en Lara vast (tja, dan kon ik haar de schuld geven...?) heel even snel op de weegschaal gaan staan en er was 5 kilo vanaf. Dus dat betekent dat ik nog steeds 20 kilo zwaarder ben! Ik merk het ook echt aan mijn kleren, ik pas nog maar 1 zwangerschapsbroek en verder kan ik alleen mijn sportkleding nog aan. Ik geef borstvoeding en hoop zo gemakkelijk wat vet kwijt te raken maar het vlot niet zo. Terwijl Lara groeid als kool. Zodra mijn bekken het weer doen maar weer flink aan de sport!
Bevallingslijst 08-04-07 01. Judith (Judy77) (29) 1e kindje 03-06-07 Mirthe Frederique 1790 gr, nu 3900 bijz: 8 wk te vroeg, 4 wk zh zes weken bv, nu fv 14-05-07 02. Viona (22) 1e kindje 05-06-07 Chanelle Lucia 3085 gr, nu 4110 bijz: 3 wkn te vroeg, 1 wk zh borstvoeding met de fles 15-05-07 03. Mijnimeel (32) 1e kindje 12-06-07 Maurits Ernest Leonard bijz. 4 weken te vroeg + stuitbevalling 24-05-07 04. Brussie (33) 2e kindje 11-06-07 Ben Luitje 27-05-07 05. Ninet (33) 2e kindje 08-06-07 Chiara 06. Angel Eyes (29) 1e kindje 10-06-07 Dano Frenk Gew:3150 gram, lengte 48 cm bijz: borstvoeding 28-05-07 07. Britt1 (28 ) 1e kindje 03-06-07 Sven 4120gr 53 cm 08. Elfje (29) 07-06-07 Floor Gew: 3250 gr 29-05-07 09. Chaya (35) 3e & 4e kindje 20-06-07 Dylan & Brandon 2490gr & 2480gr 10. Siken (21) 1e kindje 01-06-07 Ezzieh Gew: 3830 gr 52 cm geeft bv 31-05-07 11. Linnepin (25) 2e kindje 02-06-07 Finn 6,5 pond 51 cm bijz: toch thuis bevallen ipv ziekenhuis 01-06-07 12. Hester (27) 1e kindje 09-06-07 Laurens 13. Spijkervrouwtje (30) 1e kindje 18-06-07 Isa Gew: 2850 gr 49 cm 04-06-07 14. Bibi78 (28 ) 1e kindje 02-06-07 Kayleigh Gew: 3670 gr 50 cm 15. Cimbomlu (37) 1e kindje 12-06-07 Deniz Alexander Gew: 3630 gr 50 cm Bijz: keizersnede bijz: flesvoeding 05-06-07 16. Ky84 (22) 1e kindje 03-06-07 Lara Gew: 3560 gr 48 cm Bijz: toch ziekenhuisbevalling ivm meconium in vruchtwater borstvoeding Aangekomen: +25 kg, nu +20 kg 17. Bloem 79 1e kindje 19-06-07 Maik Gew: 3270 gr 51.5 cm Bijz: zkh bevalling, 6 dagen in zkh gelegen geeft borstvoeding 06-06-07 18. Duveldraakje (24) 1e kindje 13-06-07 Anouk Gew: 3110 gr 47 cm bijz = keizersnee op 06-06-07 19. Lailae (31) 2e kindje 17-06-07 Joya Luna Gew: 3780 gr 50 cm bijz = ingeleid op 06-06-07 20. Senna1979 (27) 1e kindje 19-06-07 Marin2900 gram en 46 cm wil BV geven 07-06-07 21. Ster (31) 1e kindje 19-06-07 Mira Anna 3880 gram toch thuis bevallen! borstvoeding 09-06-07 22. Nachtvliinder (22) 1e kindje 14-06-07 Devano Giovanni gew. 3650 gram, 50 cm nachtje zh vanwege veel bloedverlies borstvoeding 23. Shanna (28 ) 1e kindje 08-06-07 Britt (Jade) gew. 3650 gram bijz. ziekenhuisbevalling ipv thuisbevalling borstvoeding 10-06-07 24. Joann ? kindje 19-06-07 Laurens Xavier 2700 gr bijz: 9 dagen te vroeg 12-06-09 25. Patje 1e kindje 2-06-07 Femke Suzanna Henriette 4410 gr bijz. 10 dagen te laat, ziekenhuisbevalling 26. Radna 1e kindje 17-06-07 Mano Luca 3110 gr 48 cm bijz. ziekenhuisbevalling ipv thuis 13-06-07 27. Marlieke: 1e kindje 18-06-07 Marciano 2760 gr 49 cm bijz. 5 dagen te vroeg 14-06-07 28 Natascha30: 2e kindje 06-06-07Thijmen 4640 gr 54 cm bijz: keizersnede 15-06-07 29. Shelde: 1e kindje 8-06-07 Nicky 7 pond 20 gr bijz. 7 dagen te laat 30. Lique80: 1e kindje 15-06-07 Sam bijna 7 pond ze doet het geweldig Geboren: 16 meisjes 15 jongens Aankomende bevallingen 05-06-07 Chiesa (29) M 1e kindje hoofdligging Gew. + 12 kg bijz= ZKH bevalling 08-06-07 Rachel82 (25) J 2e kindje hoofdligging gew + 12 kg bijz = wil thuis bevallen 10-06-07 Remember (29) M 3e Kindje gew -2 kg hoofdligging ingedaald thuisbevalling borstvoeding 11-06-7 Karin35 (36) ? 2e kindje hoofdligging gew + 15 kg bijz = thuisbevalling? borstvoeding 13-06-07 Monique (Suske) (30) ? 2e kindje gew. onbekend bijz = thuis Leeuwtje77 J 1e kindje +14 kilo thuisbevalling borstvoeding 17-06-07 Pietje77 (29)?2e kindje Hoofdligging en ingedaald!!gewicht + 17.7bijz=thuisbevallingwil bv geven Velobabe (29) ? 1e kindje gewicht +8 kg ingedaald thuisbevalling borstvoeding Marion68 (39) ? 2e kindje hoofdligging gew + 13 kg bijz = medische ziekenhuisbevalling Manuela79 (28 ) ? 1e kindje stuitligging gew + 25 kg bijz = keizersnede op 18-06-07 bv proberen ondanks borstverkleining 18-06-07 Candijtje (28 ) ? 1e kindje gew +10 kilo thuis bevallen wil BV geven Nikita35 (36) ? 3e kindje gew +17 kilo thuis in bad bevallen 20-06-07 Cindy (31) ? 1e kindje gew + 12 kg hopelijk thuisbevallen 24-06-07 Dora (32) J 1e kindje hoofdligging en ingedaald gew + 18 kg bijz = ziekenhuisbevalling flesvoeding 28-06-07 Anja (37) J 3e kindje gew + 12 kg bijz = ziekenhuisbevalling ========================================
Ky, bij de één gaat het heel snel en bij de ander helaas niet. Het ergste lijkt mij idd dat je tussen je eigen kleding en zw-kleding in schommelt. Ik vind het weer zonde om gewone kleding te kopen voor (hopelijk) een korte periode. Ach het belangrijkste is dat de kleine goed groeit en dat doet ze Groetjes Cindy
pff en wat denk je dan van een blubber buik ik kan wel weer mijn normale kleren aan, maar ik zie toch nog zo'n lekker hangzwijn buikje hangen
Jaja dat is waar, je ziet haar wangetjes elke dag wat boller worden! Zo schattig! En ze heeft best stevige billetjes, dat was het eerste was de kinderarts zei, hahaha, vast van papa! Zo schattig als ik haar na het badje even op haar buikje leg, hihi.
Het is inderdaad lastig om je nu fatsoenlijk te kleden. Mijn gewone broeken kan ik nog niet aan helaas, en sommige zwangerschapsbroeken zijn echt veel te groot. Denk je eindelijk "verlost" te zijn van de beperkte keuze kleding, is de keuze nu nog minder Ik hoop dat ik snel mijn eigen kleding weer aankan. [-o<
Maar ik hang dus niet tussen zwangerschapskleren en gewone kleren in, zelfs mijn zwangerschapskleding is te klein... Pfff, wat doe ik verkeerd?