Ja ik las het, dankjewel! Het voelt zeker heel erg raar hoor.. net zo onwerkelijk als dat iemand zegt, volgend jaar heb je je kindje eindelijk vast.. En ik weet niet alleen hoe laat de bevalling gaat beginnen maar ook hoe lang het duurt Ik begin nu wel aardig zenuwachtig te worden inderdaad... gewoon de angst voor het onbekende en wat er allemaal met me gaat gebeuren. Het is ook de omschakeling in een paar dagen die je moet maken van een vaginale thuisbevalling naar een keizersnede, dat is toch wel even een groot verschil. Je hebt trouwens groot gelijk hoor om op zo'n verjaardag er lekker tussenuit te piepen met een leugentje om bestwil. Mensen snappen vaak niet dat als zij aan jou kind lopen te frutselen, jij snachts met de gebakken peren zit. Ik ben ook best bang dat ik na de bevalling morgen geen visite kan hebben, dat ze meteen aan mijn kindje willen zitten enzo, volgens mij wordt ik heel erg bezitterig! Maar dat is ook weer een voordeel van het zh, mensen hebben zich te houden aan de bezoektijden en verder zijn we lekker met zijn 3tjes. Kunnen ze iig niet onaangekondigd op de stoep staan! Ik ben nog even een laatste wasje aan het doen met dingen die ik mee wil nemen in mijn tas voor het verblijf en dan ga ik lekker mijn bedje in. Moet ik morgen nog de wekker zetten ook om te eten want dat mag na 8 uur niet meer.. Slaap lekker vast en dikke knuffel voor jullie! Alle meiden die gaan bevallen als ik weg ben; heel veel succes en ik duim ook voor jullie dat het allemaal voorspoedig zal verlopen!
Ik heb gekolfd \/ Haha, wat een rotwerkt zeg! Ik heb de handkolf van Avent en dat is echt een prima ding, maar ik was 40 minuten bezig en het schiet niet op. Uiteindelijk had ik maar 40cc (is dat weinig? geen idee). Dus in de koelkast gezet en later nog eens gedaan, 20 minuten bezig geweest. Toen ik het zat was wilde ik de kolf onder mijn trui vandaan halen en per ongeluk hield ik de kolf wat scheef, lekt het fles en zat mijn hele t-shirt en broek onder de melk! Wat ben ik ook een stumper! Maar goed, kolven gaat prima alleen schiet het niet op, dus nu ga ik toch maar die electrische van Medela halen. Judith, mijn sm is ook drie weken op vakantie alleen dan bij mij, haha! Ik smacht naar het moment dat Lara 5 uur doorslaapt, het lijkt nog zo ver weg... Maar goed, Jop gaat vanacht proberen een flesje te geven als hij thuis komt. Niet dat ik dan door kan slapen, want mij kennende ga ik me er mee bemoeien... Wij hebben gelukkig nog geen doorgeeffeestjes meegemaakt, maar ik kan me indenken dat de baby er erg onrustig van wordt. En tja, mensen hebben er nooit begrip voor. Dus maar goed dat jullie "geen voeding" mee hadden, haha! Manuela, je leest dit vast niet meer (tenzij je niet kunt slapen van de spanning), maar het gaat allemaal goed komen! Ik ga morgenmiddag dorect kijken hoe het gegaan is en hoe jullie uk heet (nee joh, ik ben niet nieuwsgierig ). Zet 'm op meid!
Goedemorgen.... Hmm ik denk ook maar dat ik een kolf apparaat neem zowel elektrisch als de handpomp als ik het zo lees. Ik heb van de week al gekolft want ik heb erg last van stuwingen.. pff BAH! Kolven gaat erg goed bij, heb genoeg voeding haha. Ook heb ik al last van kleine tepelkloofjes aan een tepel... ooh wat doet dat pijn zeg! Alsof iemand je epel eraf snijd ofzo Geen idee hoe het voelt maar daar stel ik me iets bij voor haha. Maar ik zet nog steeds door! Niemand last van toevallig? Moon, bij de volgende echo kun je echt wel vragen wat het wordt! Spannend hoor!
Brrrrr ik heb de zenuwen! Nog maar een paar uurtjes Oh en Ky; hihi ik denk dat het wel vanavond laat zal worden dat Michel iets gaat posten. Hij zou ook meteen proberen een foto in mijn album te plaatsen van de kleine frummel.
Goedemorgen dames, spannend he voor manuela.. Ik ga zo over een uurtje naar de vk, ben benieuwd wat zij mij te vertellen heeft. Alles is nog rustig in mijn buik.. @Chiesa: dat doet zeer! Bij Anna hebben we borstvoeding geprobeerd, en ik had gewoon blaartjes op mjin tepel..oef..zal wel net zo voelen als kloofjes denk ik. En vooral als je haar eerst aanlegt... Nog niet veel activiteit hier..iedereen aan het puffen? Tja.. of aan het voeden en moederen natuurlijk!
hheee, ik zie opeens dat m ijn man onze woonplaats alvast heeft aangepast..hihi Manuela, als je dit nog leest, succes straks!
Dankjewel Pietje! Hihi ik blijf mooi nog even hier hangen totdat ik weg moet hoor. Anders weet ik helemaal van de zenuwen niet wat ik moet doen!
Ja klopt, dus tegen 10.45 gaan we hier de deur uit. Dan moeten alle voorbereidingen worden getroffen en is het wachten tot ik naar de ok ga om 13.45
Spannend hoor! Misschien leuk om foto's te maken..? Tja, ik ben erg van de foto's.. grappig voor later om die spanning op je gezicht te zien enzo.. en natuurlijk de before en de after foto! Met dikke buik ziekenhuis in en met baby ziekenhuis uit! Ik keek vanochtend naar buiten en toen maakte mijn man de opmerking dat het een trieste dag is vandaag. (Het regent hier nl) Ja, zei ik, geen dag om een kindje te krijgen...bedacht me meteen dat ik helemaal niet meer weet wat voor weer het was bij de geboorte van Anna.. maakt dus geen k***** uit! Hoe zou het met velobabe zijn? Zou zij al bevallen zijn?
Nogmaals suc6 Manuela79! Ja, en ondertussen behoor ik ook tot de Juni moeders ipv Juli. Door een geplande KZ hoef ik niet te wachten op mijn uitreken datum welke 1 juli zou zijn. Groetjes, Mirelle.
Ja foto's zullen er zeker gemaakt worden! haha Michel heeft 2 toestellen in de aanslag Het weer maakt inderdaad niks uit, misschien is dit wel beter, anders is het weer te warm. Mirelle, leuk dat je hier ook komt kletsen! En nogmaals bedankt voor je succeswensen Jij natuurlijk ook veel succes voor as vrijdag. Hopelijk mag ik die dag naar huis toe!
Lieve meissie Straks is het zover! Ik zal aan je denken en lees dit forum vanavond wel of anders morgen, dat Michel het gaat posten! Oh spannend zeg! Dikke knufs en kus, Miranda
Nou Nou zoals ik lees is er niemand bevallen op vaderdag! Of iemand moet zich later nog melden! Manuela heel veel succes straks. Voor de gene met tepelkloven mijn ervaring met quinten is dat bepanten creme super werkt, je smeert het op je tepel en hoeft het er niet weer af te halen, je baby kan gewoon drinken en ik heb nergenst last van gehad.. dus baat het niet schaad het niet, daarbij is het ook perfect spul voor babybillen als die rood zijn. Ik had van mijn kraamverzorgster geleert om eerst vaseline op zijn billen te smeren voordat de luier aan ging en meneer heeft nog nooit zere biletjes gehad, ook kan je het makkelijker schoonmaken. Voor de gene die vandaag naar de vk gaan , hoop op goed nieuws, dat er gestript word bv. Ikk vandaag mijlpaal 41 weken , baal net zo als bij quinten, ben het goed zat, gisteren zitten janken, denk dat de spanning eruit kwam! nu maar wachten tot donderdag als ze gan strippen offf zou het toch eerder gaan beginnen [-o< [-o< spreek jullie later
Lique en partner proficiat met jullie dochter Sam. Geniet ervan. Rachel bij mij heeft het strippen ook niet het gewenste resultaat gehad, jammer voor ons beide, maar het was het proberen waard toch. Misschien dat het bij jou morgen meer effect heeft, hopen dat het voor het eind van de week toch nog gaat beginnen bij jou. Cindy vervelend zeg van die bulten en vooral de jeuk, hoop dat het minder is geworden, anders in ieder geval succes vandaag met bloedonderzoeken. Cimbomlu fijn dat je nog maar 3 van de zwangerschapskilo's eraan hebt zitten, die 3 zullen er ook wel zo af zijn. Patje jij ook al zo snel van de kilo's af. Lekker hoor. Chiesa en partner proficiat met jullie dochter Sienna, lekker vlot bevallen zeg. En nu maar lekker genieten en ik hoop dat je niet lang meer last van de hechtingen hebt. (Ik had er bij de eerste ook last van en toen hebben ze na een dag of 5 de knoopjes eraf geknipt, dat scheelt al stukken) Moon de 12 weken voorbij, gefeliciteerd, geniet ervan. Karin ik hoop voor je dat het toch nog vanzelf begint deze week. Manuela nogmaals heel veel succes vandaag, ook nu met de zenuwen. En na de KS snel opknappen en lekker genieten van de kleine. Ik voel me nu wat beter dan vorige week, heb zaterdag tot 11.00 uur uitgeslapen en gisteren tot 10.30 uur(wel al eerder even wakker geweest), dus mooi wat extra uurtjes slaap gehad. We zijn gisteren ook alleen bij mijn schoonouders geweest, die wonen dichtbij, mijn vader en stiefvader hebben we dit jaar niet bezocht voor vaderdag. Ik zag het echt niet zitten om de hele dag van hot naar her te rijden, en zei snappen dat ook wel. Nou ga ik zo eerst maar eens stofzuigen en wat poetsen en opruimen (zou het dan toch nesteldrang zijn, ik ben absoluut geen poets). Ga vandaag echt wel in de gaten houden wanneer er nieuws van Manuela is, en misschien nog wel van anderen.
Gefeliciteerd moon met je 12 weken, heerlijke mijlpaal! OP naar devolgende echo om te zien wat het word, spannend hoor! Nou hier ook de 40 weken bereikt, ook een mijlpaal Zou het deze week komen? Ow ik hoop het zo zeg, ben ook die dikke buik zat en wil mn bewegingsvrijheid terug Niet echt jofel geslapen ook Vanmiddag naar de VK we zien wel weer, moet urine meenemen om te checken op eiwitten aangezien mn bloeddruk de vorige keer vrij hoog was.... Manuela, leuk dat Michel een foto wil plaatsen vanavond als alles achter de rug is. Istie ook zo zenuwachtig? Ben ook reuze beneiuwd naar denaam voor jullie kleintje! Meis, heel veel succes nogmaals!
@ Manuela: daar ga je meid, ik denk aan je vanmiddag! @ Ky, hoe is het voeden vannacht gegaan? @ chiesa, ik hen de medela elektrische kolf van mijn schoonzus geleend, ideaal. je kan ze ook huren en dan zelfs van die grote voor twee borsten tegelijk. die gebruikte ik altijd in het ziekenhuis....binnen 20 minuutjes 2 x 100 cc..... @ all.....nou, om half 12 laatste fles gegeven, maar om 3 uur begon ze weer te spoken.....zucht. tot vijf uur gerekt door haar bij ons in bed te leggen....maar mijn voornemen vroeg op te staan......heb even met Rinke ontbeten en ben weer gaan slapen! Nu ligt ze lekker te eten en mee te kijken naar mijn getyp hopelijk komende nacht meer succes.... Nog dames bevallen gister of vannacht?
Nou, net bij de vk geweest..alles is goed. Bloeddruk perfect 115/75, en het hartje gehoord. En , voor mezelf wel prettig, ik was niet aangekomen.. Wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af! Beeb ligt nu helemaal ingedaald en zoals vk zei, er helemaal klaar voor! Maar de buik was nog erg soepel (?) dus verwachtte ze eigenlijk niet dat het op zeer korte termjin zich aankondigde @Karin: ik heb gister ook al de hele dag met een sjaggie kop op de bank gezeten en gisteravond kwamen de tranen er goed uit.. nou, kzal eens achter de telefoon kruipen en het UWV bellen, kreeg vrijdag een boze brief, dat ik de bevallingsverklaring voor donderdag op moest sturen, anders zouden ze mijn dossier sluiten...ehm..klein detail... ikmoet nog bevallen..