hahaha, misschien was dat het wat bij mij en Bloem hielp...! Monique: gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Amber!
Haha, wij hebben voordat het begon ook nog seks gehad. Baadt het niet, dan schaadt het ook niet, dachten we.... En ja hoor.... De weeen zetten door.... Dus dames (en heren....) hupsee.... En eh Britt,.... Mooie naam! Toen je ons kwam vergezellen bij de juni-mamma's wist ik al dat, als we een meisje zouden krijgen, ze Britt zou gaan heten. Was wel een beetje raar en grappig tegelijkertijd om die naam zo te zien staan, iedere keer als je iets postte.... Monique: gefeliciteerd met de geboorte van je dochter Amber! Iemand al iets gehoord van Rachel of Remember?
Wijn gisteravond nog...maar eh...hier ook nog steeds bib En Bitter lemon is echt smerig. Nu snap ik waarom ik het nooit drink!
Goedemiddag ladies, Monique en mannetje: gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje Amber! ben erg benieuwd naar alle details! Hier alles ok, vanmorgen echter wel erg geschrokken omdat ik de kleine niet voelde bewegen een tijd en ik hem altijd zoo goed voel dat ik helemaal in paniek raakte, gelukkig voelde ik na een tijdje een bultje opkomen en was hij weer vollop in touw, maar man.. het water kwam van mijn rug zo gespannen ben ik blijkbaar op het moment Liefs, Dora
Shanna, wat jammer dat de BV niet gelukt is. Kan mij wel voorstellen dat je opgelucht was toen de KV "toestemming"gaf om over te stappen op FV. Het lijkt mij lastig om die beslissing helemaal zelf te moeten maken. Viona, heel veel sterkte meid! Hoop dat je borstonsteking snel verholpen is mbv de antibiotica en dat je gewoon de BV kan blijven geven. Monique, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Amber Heb net weer ff snel bijgelezen. Ben erg benieuwd hoe het met Rachel en Remember gaat... Ik had trouwens niet verwacht dat zo'n kleintje zoveel tijd van je vraagt. Tja, af en toe voeden en een schone luier. Voor de rest slapen ze nietwaar? Dat is het beeld wat ik had van de eerste weken. Gek genoeg gaat die vlieger niet op. Niet dat ik het erg vind hoor. Ik geniet volop van onze kleine meid. Maar merk wel dat ik daardoor veel minder op jullie kan reageren dan ik eigenlijk wil. Bijlezen lukt nog net af en toe. maar reageren kost gewoon veel meer tijd. Vind het ook lullig om wel op de een te reageren en niet op de ander. Maargoed, misschien dat het binnenkort veranderd... en volgens mij ben ik niet de enige. Vind het wel knap van de meiden die het wel lukt hoor. Ondanks dat mijn reacties naar jullie minder zijn, wil ik jullie wel even laten weten dat ik regelmatig aan jullie denk en met jullie meeleef.
Shanna, gek is dat hè!?!? Wij hadden op maandag besloten dat ons meisje Mirthe zou gaan heten en twee dagen later kom ik op zwangerschapsgym, stelt een dame zich voor "Mirte (zonder h)" jammer genoeg was het geen leuke dame, dus ik dacht oooohhhh neeeeee.... Maar ja, na twee lessen beviel ik en hoefde ik dus niets meer met deze dame te doen, de terugkomlessen zijn ergens eind augustus ofzo, nou, ik hoef een half jaar na mijn bevalling echt niet meer buikspieroefeningen voor pas-bevallenen te doen... Nog niets van Remember en Rachel nee, maaaarrrrr wel van Monique! Gefeliciteerd met de geboorte van Amber!!!!! Zo, ik ga ff de was opvouwen (net met Rinke even de stad ingeweest, echt cuty schoentjes en een vestje voor Mirthe gekocht......zo zoet! Vrijdag gaan we met oma winkelen, ga ik al die zoete dingen aantrekken, haha. Zal je mijn moeder horen! Was altijd zo'n harde bikkel, nu smelt ze bij iedere aanblik van Mirthe, hihi....ken mijn eigen moeder niet meer! Staat er trouwens weer een man naast ons bij het stoplicht: Oh, dat is wel een heel kleintje, zeker net geboren? Nee, ruim twee maanden alweer... ohhhh..... (stil). Na een minuut zegt Rinke toch maar dat ze twee maanden te vroeg is geboren, dus vandaar zo klein... Oohh, nou oké dan was het goed, haha....mensen zijn zo raar! Nou, nu ga ik echt weer wat doen....doei!
Lique, wij hebben de KZ een doos Merci gegeven. Gewoon om het gebaar (ze had Jop ooit eens gezegd dol te zijn op chocolade). Judith & Viona, jullie dames zijn al ruim 8 pond! Jeetje! Viona, gatsie borstontsteking! Wat naar! Mijn borsten doen al pijn bij het idee! Heb je enig idee hoe dat komt of is het gewoon pech? Nou, rustig aan en ik hoop dat je snel beter wordt. Pietje, maar je borst maar nat als de kleine nu al de hik heeft. Dan schijnen ze dat na de geboorte ook veel te hebben en bij Lara klopt dat. In de buik had ze al een aantal maal per dag de hik en nu ook 2 à 3 keer per dag. Op het begin vond ik het heel erg grappig, net alsof je in een badeendje knijpt. Maar soms houd het haar uit haar slaap. Gelukkig helpt een beetje voeden wel. MONIQUE, VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER AMBER! WAT EEN LEUKE NAAM! 8,5 POND, EEN FLINKE DAME DUS. BETERSCHAP! Haha, ik had dat met Marion, haar dochter heet ook Lara! Wij hadden de naam Lara ook al bedacht toen Marion gezellig mee kwam doen. Bibi, ik probeer ook op zoveel mogelijk mensen te reageren, maar soms loop ik een dag achter haha. Ach ja, ik doe ook maar mijn best... En een beeb vergt inderdaad veel tijd! Ik moet echt 's ochtends douchen voordat Jop de deur uit gaat, anders lukt dat pas tegen een uur of drie of vier. Dora, dat zou wel even schrikken geweest zijn! Gelukkig was er niets aan de hand
@ Bibi, weet je wat het is? Het is een vreemde dagtaak.... Verschonen, voeden, in bedje leggen... Mirthe slaapt meestal wel twee/drie uurtjes, maar toch doen je dan niet zo heel veel tussendoor...je bent dan toch ook nog met je huishouden bezig... Op de één of andere manier draait alles nu even van voeding naar voeding.... Vorige week heb ik de ramen gewassen, wilde ik al weken doen, maar dacht steeds "zal je zien, ben ik net bezig, wordt Mirthe wakker"... Toen ik dan werkelijk in een half uurtje de ramen had gewassen dacht ik "waarom heb ik dat nou niet eerder gedaan!" Zo raar.... Dus snap je heel goed, ik begin nu pas meer in het ritme te komen en Mirthe ook, dat we ook nog tussendoor even iets voor ons zelf kunnen doen. Sinds deze week hebben we de avonden gewoon lekker relaxed, voeden Mirthe voor het eten, gaan dan zelf eten en tv kijken, spelletje doen of wat dan ook en als wij gaan slapen, voeden we Mirthe nog even....ideaal, maar dat was de eerste weken wel anders hoor! Kon ook steeds geen geschikt moment vinden om Mirthe in bad te doen, want dat wil ik 's avonds, maar ja, doe je dat dan voor het eten om 7 uur, of vlak voor je naar bed gaat? Je denkt ook dat het heel veel tijd in beslag neemt, maar met een kwartiertje ben je eigenlijk wel klaar, die kleintjes dobberen toch niet zo lang... het is een kwestie van wennen en je draai vinden, gelukkig hebben ze daar zwangerschapsverlof voor uitgevonden, hoewel die toch best kort is..... ik heb natuurlijk de volle 16 weken nu, jullie allemaal ergens rond de 10, dat is echt te weinig!
Hubbie heeft nu ook nog vakantie. Op zich is dat natuurlijk heel fijn, want zo kan je de taken verdelen. Aan de andere kant. ALS je dan even tijd voor jezelf hebt. Dan is het ook lullig om achter de computer te kruipen. Wil hem ook graag aandacht geven. Anders leef je zo langs elkaar heen. Ben benieuwd hoe het zal gaan als hij weer naar zijn werk gaat. Dan heb ik meer tijd voor mezelf, maar kost alles ook weer meer tijd omdat ik het dan alleen moet gaan doen. Ben wel blij dat jullie mij snappen
Monique, Gefeliciteerd met jullie dochter Amber! Hopelijk heb je een fijne kraamtijd! Weet je wat ik vervelend vind aan het overtijd raken, tenminste voor mezelf oke is het ook lastig maar manlief gaat steeds naar zn werk met het idee, zal ze bellen of niet.... het idee dat wanneer er op t werk gebeld word, `zal dat ze zijn, zou het begonnen zijn` Zijn onzekerheid kan ik me zo goed voorstellen, mede doordat hij een dik uur weg zit... Heb al gezegd dat ik echt wel op tijd bel en rekening hou met zijn reistijd en eventuele file maar toch... Elke ochtend gaat ie de deur uit met het idee, zou het vandaag.... En dan smiddags terug komen en vragen van " en?" En dan mijn spannende dagverslagen, wat heb je gedaan, euh nou nix eigenlijk
Ik ben gister met Lara en SM naar Jop zijn werk geweest, wat een onderneming! Ze sliep dus ben snel gaan douchen enzo, toen ze wakker werd snel gevoed en verschoond en de taxi gebeld (die zou er direct aankomen). Toen snel Lara in de mxicosi gezet op de kinderwagen en alle spullen gepakt (wat je allemaal mee neemt, pfff!). Toen begon Lara te huilen dus ben ik maar buiten met haar op de taxi gana wachten. Na een half uur kwam de taxi eindelijk en de chauffeur zetten de maxicosi in de auto. Vier keer heb ik aangeboden haar er zelf in te zetten, maar nee, de chauffeur wist wel hoe het moest. 5 minuten later keek hij erg trots op en zei "zo die zit". Dus ik stap in de taxi, zie ik dat hij de gordels verkeerd om heeft gedaan, hahaha, stumper! Maar goed, naar het station gereden en daar stond SM al te wachten. Toen met de kinderwagen en al de trein in, pfff, wat een gedoe. En wat denk je, na een kwartier werd er omgeroepen dat door een mechanisch defect de trein niet reed. Dus wij tussen de mensenmassa weer uit de trein naar een ander perron gelopen om ons in een overvolle trein te proppen (een oude trein waarbij we de kinderwagen niet door de deur kregen dus maar in het halletje gaan staan). Ik kan je wel zeggen, een half uur staan als je twee weken bevallen bent is niet aan te raden! Gelukkig was er een man van in de 50 die vroeg hoe oud Lara was en toen ik twee weken antwoordde bood hij me direct zijn zitplek aan! Ik heb direct JA geroepen! Eindelijk aangekomen heb ik de kinderwagen uit de trein laten tillen door twee onbekende heren (ik mag nog helemaal niet zwaar tillen want ik vloei nog). Nou ja goed, na twee uur waren we dan eindelijk op Jop's werk. En het was hartstikke gezellig, maar wat een reis zeg! Ik dacht dat doe ik wel even, hahaha! Toen Jop vrij was zijn we op een terrasje gaan zitten en toen kwam er een vrouw langs met een baby van 6 maanden -> wat een joekel! Hahaha, echt, je had het verschil moeten zien! En dat terwijl die baby niet eens groot is voor zijn leeftijd . Wat gaat dat hard zeg.
Nou ja ik dacht dat doe ik wel even, nooit bij stil gestaan wat voor gedoe het eigenlijk is, haha. Maar gelukkig konden we gewoon met de auto terug.
Bibi: je bent gewoon de hele dag bezig met zo'n kleine. Dat valt mij ook tegen hoor. Maar ik geniet er met volle teugen van. Onze ukkies zijn precies even oud he! Ky: Wat een onderneming zeg. Ik ben gisteren met man en baby-in-de-kinderwagen naar de brievenbus gelopen (is misschien 500 meter) en dat was alweer genoeg. Zeker omdat Deniz begon te huilen, ik zag iedereen al naar ons staren... Velobabe: ik weet waarom jouw ukkie er niet uitkomt, die wacht tot papa's arm genezen is... Deniz wil trouwens niet te veel gedoe (daarin lijkt hij toch echt op mij!). Hij wil gewoon zn rust. Laatst wilden we wat foto's maken, dus hij moest bij mij zitten, daarna bij mannetje, toen nog alleen liggen en toen we weer een andere positie wilden, begon hij te bleren van "nu is het genoeg". Fotosessie werd acuut afgeblazen en hij viel prompt in slaap...