Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    @karin: Wat leuk joh, een tweeling. Komt het bij jullie in de familie voor?
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik één wel genoeg zou vinden. We hebben er al één rond lopen en hebben altijd al gezegd dat we twee kinderen wilden. Maar toch, als het er twee zouden zijn, zou ik er ook wel weer blij mee zijn. Maar als ik zou mogen kiezen...
    Maar in ieder geval van harte, hoor.
    Groetjes,
    Linda

2. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    @ Karin: Een tweeling! Wow! Dat is zeker een verrassing! Leuk joh!

@ Babe: Wie weet voor jou ook wel 2. ;)

@ Minipine: Welkom!

@ Etje: Fijn dat de echo goed was! Het hartje klopt goed zeg!

Hier gaat het nog steeds kl*te. Zit ongeveer te janken als ik iets moet eten, doet zo’n pijn! :cry:
    Vanmiddag moet ik de HA terugbellen, maar volgens mij krijg ik toch niks tegen m’n keelontsteking.
    Ik ben in 2 weken 6 kg afgevallen! :confused:

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Aaah gefeliciteerd! Join the club :)

Het went snel genoeg hoor!

4. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    wauw karin!
    een tweeling!
    wat spannend meid! fijn dat alles iig goed is, je maakte je zo'n zorgen....

ik ben gisteren naar de tandarts geweest, en heb toch maar even gemeld dat ik in verwachting ben.. hij ging namelijk een gaatje boren, en heeft toen geen verdoving gebruikt...AU!

verder gaat het eigenlijk verbazend goed met me! als ik op tijd eet, heb ik geen last van misselijkheid, mijn borsten worden niet pijnlijker...
    ben 's avonds kapot, maar dan ga ik gewoon lekker slapen...

waar ik wel knettergek van wordt zijn puistjes!
    grrrrrrrr ik ben al aan de clearasil, maar dat heeft tot nu toe nog weinig effect! gek word ik ervan!

liefs elfje

5. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Goedemorgen dames!

@Shelde: Hoe gaat het nu met je? Heb je nog veel last van je keelontsteking? Ooh.. Ik zie net dat je gereageerd hebt. Inderdaad balen zeg dat je er niets voor mag hebben. Als ze ze eruit gaan halen doen ze dat toch niet als je zwanger bent? Sterkte ermee!

@Babe: Je hebt inderdaad eenmooi buike zeg! Zeker weten dat er maar 1 in zit ;).

Enkelen hebben deze week de eerste echo gehad. Wat lijkt me dat geweldig zeg om het hartje te horen kloppen en het frummeltje te zien.

@Minipi: Gefeliciteerd en welkom!

@Moon: Heb je de gyn al gebeld? Begrijp ik nu dat je vorige week ook al bloedverlies heb gehad? Als ze geen echo willen maken zou ik echt heel boos worden! Ze kunnen je toch ook niet zolang in onzekerheid laten zitten, dat is volgens mij ook niet goed voor jou en je baby. Sterkte ermee!

@Karin: DUBBEL gefeliciteerd he! Een tweeling, wat een goed nieuws! En dat je dan ook nog 5 dagen langer zwanger bent (zonder zwangerschapsklachten..hihi), dat is helemaal mooi mee genomen zeg.

Gisteravond had ik ineens zoveel zin in zoute drop. Ik ben toen op de fiets gesprongen en ben naar het tankstation hier in het dorp gegaan om drop te kopen. Mijn hubbie verklaarde mij voor gek! Als ik er nu over nadenk is het inderdaad ook wel een beetje gek :oops:.
    Ik het gister ook erg het gevoel dat ik zweefde, ook beetje duizelig. Dit werd beter nadat ik ranja dronk. Ik drink normaal bronwater. Wanneer kan je zwangerschapssuiker krijgen? Moest hier direct aan denken. Gelukkig vandaag geen last van.

XXX

6. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Goede morgen,

Aller eerst nieuwe mama's welkom en proficiat!

Senna1979: Ik heb dus ook nergens trek in..ben zo misselijk :pale:

Moon85: Ik duim voor je...hoop dat er niks ergs aan de hand is. [-o<

Karin06: Jeeeemig...een tweeling \:D/ wat gaat er door je heen als je dat te horen krijgt! Heel erg gefeliciteerd!

Etje: Wat fijn dat je echo er goed uit zag...heel fijn voor je. En idd ze zouden iedere dag een echo moeten doen haha :)

Elfje: Ik heb op het moment gelukkig geen pukkels :confused: maar had er met het ontpillen wel last van en gebruik nu pure van Garnier...is bij iedereen verschillend natuurlijk maar misschien helpt het bij jou ook.

Met mij gaat het minder ben zo misselijk iedere keer dat ik het idee heb dat ik ieder moment een sprintje moet trekken naar de wc :( Kan ook echt niet eten, doe echt mijn best want gezond lijkt het me niet om niet eel te kunnen eten...weten jullie dat misschien. Slik wel vitaminen.

Na succes iedereen en tot snel

7. laure

laure Lid

18 okt 2006
    15
    0
    0
    vakleerkracht l.o.
    utrecht
    Lieve allemaal,

Jeetje wat wordt er weer veel gekletst en wat een nieuwtjes allemaal,

@karin een tweeling wat ontzettend gaaf :) , gefeliciteerd....nou even wennen aan het idee zeker.

@ Moon ben erg benieuwd hoe het met je gaat, hoe vol meid.

@ etje hopelijk kan je al een klein beetje genieten, het hartje heb je in ieder geval gehoord, ik heb er al vertrouwen in

@minipine: welkom en gefeliciteerd!

@ Sandra: balen zeg dat ze je niks kunnen geven, anders ga je even langs de homeopaat, daar ga ik ook altijd naar toe. Ik heb het niet zo op huisartsen. Wel vertellen dat je zwanger bent, ook zij hebben speciale medicijnen voor zwangere vrouwen. Sterkte, want teveel afvallen is niet gezond.

Bij mij gaat alles zijn gangetje, ben zwaar door mijn enkel gegaan met hockey, dus kan voorlopig even niets meer doen. Dus niet meer 3 keer per week trainen en even geen wedstrijden meer. Aan 1 kant baalde ik er heel erg van, maar aan de andere kant denk ik, zou het zo moeten zijn? Dat het toch teveel werd stom he..

liefs laure

8. laure

laure Lid

18 okt 2006
    15
    0
    0
    vakleerkracht l.o.
    utrecht
    @ tweeling, veel drinken, probeer drink yoghurt, vers geperste vruchtensappen, crackertjes en ik raad jou ook aan om langs de homepaat te gaan.
    Je hebt vast wel een natuur winkeltje in de buurt. Zij kunnen je met alles helpen ook met je misselijkheid en hebben vast wel iets om te zorgen dat je iets van vitaminen binnen krijgt. Sterkte

9. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Nou, ook ik zit onder de pukkels :( Het enige teken tot nu toe dat ik zwanger ben volgens mij.... Heb nergens geen ast van behalve van die pukkels die normaal gesproken niet heb :(

Zit ook aan de clearasil en de tonic maar dat het er nou beter van word :(

10. Babe

Babe Actief lid

20 aug 2006
    191
    0
    0
    Hahahaaha Bloem ! Nou ik heb eigenlijk hetzelfde als Linnepin. Als het er 2 zijn zijn ze van harte welkom maar als ik mag kiezen, liever eentje. Juist omdat we al een kindje hebben. Maar ehh....mijn vader is een tweeling en het schijnt een generatie over te slaan. Met andere woorden mijn oma is bevallen, mijn vader is overgeslagen dus technisch gezien heb ik wel een verhoogde kans....

11. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    oh jee, en wanneer krijg je je eerste echo Babe?

12. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    dames allemaal bedankt voor de leuke reacties!
    Ik moest wel lachen want ik wist gewoon dat mensen nu ook gaan zeggen..goh leuk een tweeling maar ik liever niet.
    Ach ja, het is natuurlijk enorm schakelen en ik besef het nog niet helemaal..
    Maar ben er ontzettend blij mee en zeker toen ik die hartjes zag.

Nu maar info gaan verzamelen.

Bedankt voor de tips van drinken etc, gelukkig ben ik nog niet misselijk.

Over twee weken moet ik terug dan krijg ik allerlei informatie en nog een echo.

liefss.Karin

13. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Geweldig Karin een tweeling! Wat zal jij het druk krijgen... ;)

Geweldig he, als je een hartje (in jou geval 2!) op het scherm ziet bewegen, schoot echt helemaal vol! En manlief was ook helemaal onder de indruk....

Liefs Cath

14. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Karin, wat supergaaf! Het lijkt mij juist hartstikke leuk om een tweeling te krijgen, dat heb ik altijd al gezegd. :p

Laure, misschien is het niet voor niets inderdaad, dat je nu even niet mag sporten. Al kan ik me wel voorstellen dat je er van baalt. Doe maar lekker even rustig aan! ;)

Hihi, Bloem, ik heb echt al 2 weken zin in een McChicken, maar ik heb 'm nog steeds niet gehad (knap hè?). :)

Hier gaat het wel wat beter. Gisteren echt de hele dag pijn in mijn buik gehad. Gelukkig is dat nu over.

15. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Goedemorgen all!

Weer 2 paginaas erbij met over het algemeen goed nieuws he?

@karin, wow een 2 ling! Leukkkkkkk, mijn hubs is er ook 1 van een tweeling, ik zou het hardstikke leuk vinden als we er nu ook 2 krijgen maar het praatje gaat dat het een generatie overslaat.

@moon, tja dat ze je wegsturen is een bekend iets waar ik me heel boos om kan maken! Je betaals verdikkeme het dubbele aan ziektekosten en de hulp is gehalveerd! Vind het niks raars dat er veel mensen geen verzekering meer hebben afgesloten.
    We gaan voor jou gewoon van het beste uit!

@babe, wat een heerlijk buikje al zeg, daar zitten er vast 3 in! ;)

@All, ik mag dinsdag de 31ste voor de intake bij de vk, papierenrommel op internet ingevuld en geprint dus dat scheelt, ben benieuwd wanneer we de echo krijgen, met ongeveer 10 weken zei ze.
    Nog 2 weken dus!
    Ook heb je de keuze voor die nekplooimeting maar 100% garantie heb je daar niet mee, ik denk niet dat ik dat ga doen, het kost een hoop geld als je geen indicatie krijgt en dan heb je nog geen zekerheid.
    Hebben jullie daar al over na gedacht?

16. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Waar vind je dat? Ik heb donderdag mijn eerste afspraak bij de gyn, moet ik dan ook al zo'n vragenlijst invullen?

17. Niet meer actief

Ja idd...heb niets gehoord over invullen van papieren of meenemen van iets....misschien toch woensdag nog even bellen voor ik donderdag de intake bij de VK heb. Wel spannend, wordt het nog weer iets echter allemaal.

Ohja Karin: ik zou heel graag een tweeling willen, maar zit niet in de familie en ik ben zonder hulp zwanger geworden. Dus de kans is heel klein. Gekke is dat ik toen ik klein was al zei dat ik een tweeling wilde zijn, en dat mijn moeder toen ze zwanger was van mij ook dacht een tweeling te krijgen. Dus wellicht......:)

verder
    IK HEB HOOFDPIJN! niet te zuinig en sinds gisteren, kon er nauwelijks van slapen. 't Is migraine achtig, ik heb het vaker, maar ik kan er nu niet een extra zware ibuprofen tegen aan gooien.... Heb vannacht wel een halve paracetamol (opgelost in water) ingenomen.

Wie weet waar ik info kan vinden over zwangerschap en het gebruik van paracetamol....nee ibuprofen? Paracetamol schijnt voorzichtig te mogen....maar ibuprofen? Knal-koppijn kan ook niet goed zijn als je zwanger bent (al ben ik totaal geen voorstander van medicijnen, nooit niet en nu al helemaal niet)

straks even lekker fietsen met mijn man (bossen in twente zijn erg mooi!) en dan hopen dat ik de hoofdpijn even kan vergeten ofzo....(natuurlijk medicijn :) fietsen in het bos)

18. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Alle nieuwe moekes, proficiat
    Karin en alle anderen, leuk positieve echo.

Bij mij gisteravond slecht nieuws, ik ga het forum dan ook ff verlaten,
    vlgs mij was ik 8weken zwanger, en zou het vruchtje 2cm zijn, gisteren was het slechts 4,7 mm, vruchtje maar geen hartje te zien en vlgs de grootte slechts 5weken en paar dagen.
    Gynae zei dat ik rekening moet houden met mk, kan zijn dat vruchtje paar weken gestopt is met groeien, blijft wel klein waterkansje dat het vruchtje achter is of mijn eisprong later, maar ik hoop er niet meer op.
    Gynae zei mij zelfs als je bloed verliest dat ik naar spoed mag enz.
    Ze zei dat ze zich niet 100% uitspreekt, na zo een 1e echo, maar ik er best rekening mee hou... 6november moet ik terug, en dan weet ik het definitief, ik ga er toch al 80%vanuit dat het vruchtje gestorven is :(

succes meiden en een goede zwangerschap gewenst
    flyke

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hoi meiden!
    Ik heb vanmorgen meteen gebeld.
    Zat de poli niet in het ziekenhuis waar ik normaal ga dus dacht nou daar gaan we weer.
    Maar toen hebben ze me netje door verbonden naar het andere ziekenhuis en die wilde toch graag dat ik lang kwam.
    Ben met m'n moeder geweest m'n man kon niet weg van zijn werk.
    En hebben het zien zitten!
    Ben heel erg gerust gesteld en had een hele lieve gyn die ons hielp.
    Mag volgende week woensdag weer terug komen en dan maken we weer een echo.
    Heb nu al 4verschillende gehad maar blijf nu maar bij deze.
    Vloeien kon geen kwaad kwam wel eens meer voor maar kan ook wel mis gaan.
    Hij hoopte van niet en stelde me echt gerust.
    Was echt mooi om te zien heb geen fotootjes mee gehad maar dat vind ik niet erg was nog zo klein.
    Volgende week wil ik ze wel :)

@ karin.

Gefeliciteerd!

Hebben jullie ook een negen maanden dagboek?
    Ik heb hem van m'n moeder gehad toen ik wist dat ik zwanger was.
    Is best leuk.
    Kan je ook je maten op schrijven.
    M'n buikje was al 10cm in omtrek gegroeid heel apart haha

20. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    @ Flyke: jemig wat een vervelend nieuws zeg. Heel veel sterkte de aankomende periode. Ik zal aan je denken. Dikke knuffel van mij!

@ Karin: wowwie: 2! Mijn hemel, wat een nieuws zeg!

@ Moon: hoe is het met je? Weet je al meer?

@Etje: mooi hoor!

Deel Deze Pagina