Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik voel me nu echt zwanger. Misselijk en braken. Veel honger. Het avond eten heb ik geen zin opeens geen honger meer dan voel ik mij weer misslijk worden. Dan krijg ik later op de avond weer honger. :S

2. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Vervelend al die misselijkheidsklachten die ik bij veel dames lees. Heb er zelf eigenlijk geen last van. Af en toe een weeig gevoel maar daar blijft het gelukkig ook bij en is zo ook weer weg.

Wel moet ik ontzettend veel plassen. Vooral snachts... ben er 3x uitgeweest afgelopen nacht. Heel vervelend maarja. Moeders voor moeders is vast blij met me ;)

A.s. Zaterdag ga k`naar Marco Borsato, echt superveel zin in! In iedergeval aftellen tot zaterdag dan schiet het ook lekker op naar 14 en 21 november :D

Ik ga nog ff bijlezen op de andere topics!

3. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Hoezo tweeling? ik kreeg van de ha emesafene voorgeschreven, kon geen kwaad zeiden ze... Maarja als het weer beter gaat dan hoeft het natuurlijk niet!

Ik heb net voor het eerst mijn avondeten eruit gegooid (tot nu toe was het alleen in de ochtend misselijk/overgeven); bah :oops: Ga dus toch dat emesafene uitproberen; voel me zo slapjes.. sorry voor mijn geklaag! Heb het er nog steeds voor over ;)

4. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Hallo allemaal.

Gistermiddag hebben we het mijn ouders en zusjes verteld. Voor hun is het het eerste kleinkind. Ze waren dan ook heel erg blij. Mijn moeder zei dat ze vorige week al 'wist' dat ik zwanger was. Ik zat vorige week bij hen aan tafel en toen kreeg zei een beeld voor zich dat ik zwanger was. Gek he! Ze heeft ook al eens gehad dat ze het aan de ogen van de vrouw kon zien.
    Mijn beide zusjes moesten huilen van blijdschap.
    's Avonds hebben we het mijn man zijn ouders en zusje verteld. Ook zei waren natuurlijk erg blij (is voor hen 3e kleinkind).

Vanmiddag was ik bij mijn ouders en toen gaf mijn moeder mij een papier v.d verloskundige van haar tijd dat ze zwanger was van mij. Hierop staat o.a haar gewicht geschreven. Erg leuk om te zien. Ook had ze een papier van toen ik geboren was, hierop staat ook mijn gewicht en lengte en hoeveel voeding ik kreeg, etc.

Verder heb ik weinig 'klachten'. Ik merk wel dat ik nu op het werk tijd voor mijzelf moet nemen en meer moet drinken. Thuis heb ik hier geen last van.
    Ik zit nu al lekker in mijn pyamabroek uit te buiken, heerlijk! Mijn buik is wel opgezetter, zullen de darmen wel zijn. Normaal had ik een redelijk strakke buik, nu heb ik er één met een vetrolletje :(.

5. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Goedeavond allemaal :) ,

Moon, ik hoop dat alles goed is. Zelf nog steeds last van bruinverlies (nu ongeveer 12 dagen) en ik krijg ook alleen maar te horen dat het geen kwaad kan. Alleen helder rood bloed (moet ook nog veel zijn geloof ik) en pijn is riksy. Bij mijn vorige miskraam had ik aldoor een gevoel dat het niet goed was, was erg eigenwijs met eten en bleef gewoon spinnen en andere verhitte dingen doen. En je voelt het echt wel of het mis is. Oerinstinct.

Omdat ik toch nog steeds ongerust ben over dat bruinverlies ben ik wel blij om te lezen dat meer meiden dat wel hebben.

Op het moment kan ik nog twee broeken aan en als ik zit één. Ik heb nog geen nieuwe broeken gekocht, moet eerst alles zeker weten. Vorige van alles gekocht. Leuke rokjes enzo maar dat was voor in de zomer , gelukkig zijn we in de zomer uitgerekend kan ik ze toch nog aan. Ik heb nog een oude, een maat te groot, en hij zakt ook steeds af, maar als ik een buikband erover heen doe dan blijft ie wel wat langer op plek. ;)

Knuffels Monique

6. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Wie is ook soms zo in de war. Ik ben gewoon vergeten om alle pagina´s te lezen.

7. Niet meer actief

Ja precies dat heb ik ook Candijtje. Ik heb best zin in eten, hoef niet over te geven (maar dat heb ik nog maar 1 keer in mijn leven gedaan geloof ik, dus dat zal niet zo snel gebeuren).

Bij mij is het juist zo dat als ik me misselijk voel worden dat ik dan moet eten (bakje vers fruit, of rijstewafel met kaas ofzo) en dan is het weer minder.

Ik begin me nu langzaam echt zenuwachtig te maken....
    wat als....
    wat alss..
    wat als het niét goed is
    wat als het niét groeit
    wat als het niét een volwaardig vruchtje is....

wat
    wat
    wat

arghh...wordt beetje gek van mezelf.

Maar het komt ook omdat ik zo verrast was dat ik zwanger was. Dat ik het eigenlijk misschien nog niet geloof ofzo. Maar 't zit ongeveer zo. Eind augustus/begin september was ik ongesteld. Vlak daarna hebben we gevreeën en toen paar weken niet (nieuwe schooljaar...drukdrukdruk... veel sociale verplichtingen...kortom 't kwam er niet van...of ik weet het niet meer :oops: ). Pas 3 oktober ofzo weer gevreeën. Toen was ik al overtijd geloof ik. 7 oktober positief getest.
    Zo vroeg of juist zo laat in je cyclus bén je toch helemaal niet echt vruchtbaar?

Pff ik haal me nu teveel in mijn hoofd denk ik....
    zal ik alles weer wissen?

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Sorry meiden, heb al een tijdje weer niks van me laten horen, maar ik ben ook geveld door de misselijkheid.. :( en lig dus vaak op de bank/vroeg op bed.

Ik leef nog steeds met jullie mee en hoop dat we snel van dit beroerde gevoel af zijn.

Iedereen een dikke knuffel
    Ik ga eens lekker bijlezen ;)

liefs
    Manuela

9. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Alle misselijken: Sterkte! :D Hopelijk gaat het snel over.

Amari, dat kan toch wel? Als je een week na je ongesteldheid hebt gevreeën kan het al genoeg zijn. En zaadjes kunnen zelfs 3 dagen in je baarmoeder overleven. Ik zou dus maar uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie in augustus/september.

Die onzekerheden van jou ken ik ook hoor, wat ik al eerder zei: straks word ik wakker uit die droom. Misschien komt het ook wel omdat ik niet echt overduidelijke zwangerschapskwaaltjes heb. Oké, een beetje obstipatie en ik ben 's avonds wel moe, maarja, misschien was dat 'normaal gesproken' ook wel zo geweest.

Pfff, we blijven maar positief, toch? :p Donderdag heb ik mijn eerste afspraak, hopelijk krijgen we dan iets meer duidelijkheid.

10. Niet meer actief

Ik heb donderdag ook mijn eerste afspraak (verloskundige).....

spannend.... en dan zal ik dat soort dingen ook zeker vragen

11. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Wat ga je allemaal vragen?

Ik voel mezelf echt een beetje dom, maar ik heb geen idee wat ik donderdag allemaal moet doen of meenemen. Ik heb mijn afspraak met de gyn. Kan iemand het mij vertellen?

12. Niet meer actief

Meenemen? Geen idee (ik neem ziektekostenpapieren mee en verder niets...oja mijn man:)).

Vragen.....

...hoe lang ik zwanger ben

... of dat dus inderdaad kan (goh geloof ik de test niet ofzo....haha)

... wanneer een echo

... wat ik allemaal moet gaan regelen en hoe snel...

.... hoe lang ik mijn buik verborgen kan houden (ivm werk)

... of ik preventief al aan mijn rug kan werken (heb zwakke rug en wil daar goed mee omgaan tijdens zwangerschap)

en verder weet ik het nog niet (ga ik elk geval samen met mijn man)

13. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Sjee, jij bent goed! ;) Bijna al die vragen kan ik natuurlijk ook gewoon stellen. Thanks!
    Natuurlijk gaat mijn man ook met me mee. :D

14. Niet meer actief

danku
    maar eh..ben niet goed...gewoon onzeker :D

15. Babe

Babe Actief lid

20 aug 2006
    191
    0
    0
    Owwwww ik ben zo zenuwachtig.....om 13.00 heb ik mijn echo. Ik hoop zo dat alles goed is, een kloppend hartje en dat het goed groeit. Ik ben ook stik nieuwsgierig hoe ver ik ben nu. NOG 3 uur wachten !

16. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    ooooh babe!
    spannend! heel veel succes en plezier!

Ik zit een beetje met een dillema.... ik heb gisteren contract besprekingen gehad op mijn werk... nu hebben ze mij meer uren aangeboden (zijn zeer welkom), en zijn ze enorm aan het investeren geslagen om nieuwe producten aan te bieden in de praktijk, waar ik het gezicht van zou worden......

ik zie dat allemaal natuurlijk hartstikke zitten, maar voel me een beetje of ik mijn baas erbij naai, door hem niet in te lichten over mijn zwangerschap! volgende week maandag hebben we een afspraak gemaakt om het nieuwe contract te tekenen.
    nu ben ik van plan, om hem maandag toch nog voor het tekenen in te lichten......

WAT DENKEN JULLIE? :rolleyes:

liefs elfje

17. Babe

Babe Actief lid

20 aug 2006
    191
    0
    0
    Oeh...moeilijk Elfje...

Ik kan moeilijk inschatten hoe jou relatie met je baas is maar als ik het naar mijn eigen situatie zou om zetten zou ik het denk ik toch vertellen. Eerlijk duurt het langst. Zeker als ze in je willen investeren. Maar goed, als het zo is dat je dan ineens niet meer die extra uren etc krijgt dan zou ik het nog even voor me houden, uit eigen belang. Ik denk dat je het zelf het best in kan schatten. Succes !

18. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Babe veel succes met de echo, heel spannend. Herken je gevoel en zenuwen!

Elfje: misschien toch maar vertellen? Lastige situatie, maar als jij het leuk vind en die extra uren wil gaan werken, waarom niet? Ben benieuwd wat je doet!

Ik zit met dilemma: heb mij vandaag voor het eerst ziek gemeld ivm misselijkheid, oververmoeid, geen weerstand etc. : zwangerschapskwaaltjes dus! Alleen heb ik gezegd dat ik de griep heb....
    Is het nou beter om tegen je baas te vertellen dat je zwanger bent en dat ik mij daarom ziek meld? Het liefste vertel ik het natuurlijk pas na 12 weken. Maar als ik steeds zo misselijk ben dan wordt dit nog lastig :rolleyes:

19. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hoi Elfje,

Als ik jou was dan zou ik toch open kaart spelen, het lijkt mij voor je baas vervelend als jij twee weken na het tekenen van het contract gaat vertellen dat je zwanger bent.
    Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet erg zakelijk ben aangelegd.

Ik maak samen met een collega het rooster voor de woning waar ik werk, wij zijn nu bezig met het rooster van december en dat terwijl ik weet dat ik dan niet meer op de woning werk (als alles goed gaat) dit i.v.m agressie.
    Dat vind ik erg lastig.

Groetjes Senna

20. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    He ster: ze bedoelde denk ik dat ze het nu niet adviseerde omdat ik nog niet hoef te braken. Als ik ging braken dan moest ik terug bellen.
    Sorry als ik je onnodig ongerust heb gemaakt.

Gister avond heb ik nog 2 broodjes gezond op...was zo ziekjes gister e dan ineens is het weg...ik denk nu kan t: ETEN!
    Maar moet zeggen heb vandaag niet te klagen.

iedereen succes vandaag met wat ie ook gaat doen!

groetjes

Deel Deze Pagina