@ Angeleyes: Fijn dat je er weer bent en alles goed is! @Mijnimeel: Wow, jullie zijn lekker verwend!!! Moet je van genieten hoor! Wij zijn vandaag naar onze opa en omas geweest om het nieuws te vertellen. Ik had babysokjes gekocht en ingelijst in een 3D lijstje. (zag er erg schattig uit). Alleen 1 van mijn omas begreep het meteen. Iedereen vond het erg leuk.
@ moon, ik sluit me aan bij de rest, ik heb zelde zo`n sterke vrouw mee gemaakt... [hug] @ all, hier gaat alles eigenlijk ook zij gangetje, moeiigheid is echt een stuk minder, helaas kan ik dat nog niet zeggen van de misselijk heid maar goed.... ik hoef pas 18 december terug te komen bij de gyn, wel jammer dat ik zo lang moet wachten,maar is wel een goed teken. ik blijf lekker gezellig mee lezen hier liefs chaya
Hallo lieve ladies, @Shelde - onwijs gefeliciteerd! prachtig dat je echo goed was, jammer zo kort ..(naja wij ook maar zo'n 8 minuutjes) maar goed nieuws zeg! Moest aan je denken! @Senna - sterkte gewenst! @Amari - was een gave lijst, leuk om te zien zeg. Nou ben ik helemaal benieuwd naar ieders uitgerekende datum! @Toontje: veel succes met de echo vandaag, laat je het ons snel weten ! @Moon - hoe is het nu met je? Hier alles goed, vandaag 9 weken en 1 dag. Ik begin iets van een buikje te krijgen, de spijkerbroeken zitten strak en de opgezette buik die ik eerst alleen aan het einde van de dag/avond had is nu de hele dag zichtbaar. Ik zie het zelf goed, maar ik denk vreemden niet. Toch ben ik er wel een beetje trots op. Verder ben ik een chagerijn geweest dit weekend, ik had duidelijk last van de hormonen en was niet te pruimen, alleen maar moe moe en moe.. mijn hubbie heeft het dus niet fijn met me gehad en daar heb ik nu spijt van, maarja ik kon gewoon geen boe of bah verdragen, 't was me allemaal teveel. Gelukkig voel ik me vandaag beter. xxx
tja die hormonen weten wat hoor ik ben ook jantje lach en jantje huilt, ik vindt me normaal wel een sterke vrouw die stevig in dr schoenen staat maar er is nu echt niets voor nodig om me kompleet uit het veld te slaan
Goedemorgen hoe is het met de echo's gegaan? Candijtje: ik heb ook behoorlijke kotsneigingen bij gieten van de flessen van moeders voor moeders, nog 6 weken te gaan (oeffff)! Moon, meid nogmaals veel sterkte hoor! Mijnimeel, wat een kado's zeg tegek hoor! Ninetje, gelukkig dat je het hartje hoorde. Het blijft eng he? Vooral als je toch leest dat het nog steeds mis kan gaan... Ik probeer er niet teveel over na te denken. Heb zelf zo'n zin in het weekend als we het eindelijk (zo voelt het voor mij) gaan vertellen dat we zwanger zijn!
goede morgen, Mijnimeel....... das fijn zo een duit in de zak , toppie hoor! Moon......... Toppertje! *hug* Ster ..... spannend dat jullie het bijna gaan zeggen, knap van jullie dat jullie het zolang hebben kunnen stil houden zeg. Amari..... bedankt voor de lijst...ga zo ff de datum erbij ztten, nu weet ik de datum Dora.... lastig he die moodswings...en dan achter af nog een rot gevoel hebben door wat er is gezegt en gedaan ook Angeleyes...... gelukkig ben je der weer bij, we miste je al Nou hier was het een fijne ochtend, om 10 uur echo gehad en we hebben een heel mooi stukje kunnen zien van onze kleine beeb. Het hartje zagen we gelijk kloppen en hij zat al veel hoger dan net boven mijn schaambot, de vk zei omdat het al de derde zwangerschap is, dan komt je baarmoeder veel sneller naar "boven". Toen ze zei van kan je even hoesten.... de kleine sprong gelijk op en strekte zich uit...wat een mooi gezicht, me hubbie was er helemaal stil van met een grote smile van oor naar oor. Echt al helemaal een klein mensje, wat was alles duidelijk te zien zeg, helaas dan weer dat de foto zou weinig zegt in vergelijking met de live beelden he?! Maar der al niet te min zijn we super gelukkig. Foto staat in mijn album, er staat 1.8cm op maar de beeb is ruim 4cm, omdat hij/zij met de kont wat verstopt lag kon ze het niet even goed meten , maar alles ligt wel op schema. Ben benieuwd hoe het is met de andere echo's van vandaag, spannend en leuk om die eerste foto's te zien.
Goedemorgen dames,wow wat zijn jullie toch snel met schrijven...duurde wel even voor ik alles uiteglezen heb..... Pff hier nog steeds misselijk,maar toch kleinbeetje beter,wil toch een goede hoesting in eten hebben,heb wel honger,maar dat ik echt zo van zin heb in eten,dat heb ik spijtig genoeg niet.. Gisteren bij mijn ouders geweest,heel grappig verhaal.... Thuis slaap ik zooooooooooo slecht..... Bij mijn ouders in dorp,stil,zuiver lucht, en ik sliep zoals een dode,2 keer maar naar wc geweest en in de morgen zo fris wakker geworden \/ ,voelde zo goed,dus ik neem mijn postafene in om niet misselijk te worden en de dag niet verpesten... Mijn man zit al ondertussen in de living met mijn moeder te kletsen en ik ging bij hem nog half slapend op de schot zitten,zoals een klein kindje.... Dus mijn ma koffie gemaakt iedereen zit te drinken en ik wacht op mijn koffie.....ineens krijg ik zo´n gevoel van een boer in mijn keel,dus ik een boeretje laten en voila alles kwam in mijn mond terecht, ale: ik spring en loop naar de badkamer en vloep alles eruit,water,gal en de rest.........baah + mijn blaas is vol dus het loopt langs alle kanten...ikke snel op wc met een kom op mijn knieen....leuk niet? ale: Ik kan zeggen dat ik toch geluk heb,ze... Mijn moeder tot de laatste moment overgeven en toen zij met mijn broer aan het bevallen was... #-o Ze kreeg diarree dus ze zat op de wc,te overgeven,persen en nog met diarree...dat is pas kl*te meisjes....maar heb dat ook al eens gehad op wc zitten te overgeven en diarree.......akkelig,hoor Ik wens dat niemand toe..... [-X Sorry voor details.... deze vrijdag naar gynaecoloog voor de echo en nekplooimeting... Liefs, Siken
@Siken even een vraagje krijgen jullie de echo vergoed van de nekplooimeting? Wij namelijk niet maar het wordt wel allemaal uitgelegd en aangeboden dus dat vond ik wel vaag.
Rachel82,om eerlijk te zijn,weet ik dat echt niet.het is niet me die het aangevraagd hebt,de gynaecoloog die wou het doen..... Dus kan ik echt niet zeggen...Het is mijn eerste zwangerschap dus weet eigelijk heel weinig van.... Ben nog een groentje hier,hehe Maar ik heb ook vraagje,dus je moet nog een afspraak maken met verloskundige? Of doet het jou gynaecoloog? Pfff zovel dingen..... Ik ben echt radeloos,ik woon in brussel,ben nederlandstalig,ik begrijp wel frans,maar zo van echt goed frans spreken er is geen sprake van.....dus alles regelt mijn man,en mijn man zit tot over zijn kop met het werk en allerlei dingen,en die weet het eigelijk niet wat er juist moet gebeuren tijdens mijn zwangerschap,bij wie moet er afspraak gemaakt worden enz.... Hier in Brussel zijn er weinig dokters die nederlands spreken,dus ik spreek met mijn gynaecoloog engels ......ik wil ook me en mijn man op mucovisitose testen,want als er een van de twee ouders dragers van die gen zijn dan is er geen gevaar,maar als beide ouders de dragers ervan zijn dan krijgt het kindje die ziekte en mensen met die ziekte hebben maar tot 30 jaar te leven en het hangt nog van persoon af,sommige kindjes sterven na hun 12de dus...ik wil me en mijn man echt op dat testen.....het is gewone bloedonderzoek.....
Hoi dames, pppff ik ben veel te druk om elke dag hier te komen, en als ik hier dan ff ben moet ik veel te veel lezen................ Met mij is alles goed, ik ben de 12 weken voorbij, dus we zijn nu aan het inslaan gegaan en ik heb vanmorgen kraamhulp aangevraagd. We hebben een commode en een nieuwe kinderwagen gekocht, een quinny speedy. Het was een model van 2006 dus die mochten we met wat korting meenemen. Dat hebben we maar gedaan dus, het is een rode geworden. Ik ben gister naar mijn zus gegaan en heb daar alle babyspullen opgehaald. Dat is goedkoop winkelen, van rompertjes tot zwangerschapskleren, en van babyspeelgoed tot aankleedkussens.....ideaal. Ik moet over 2 weken weer naar de HA, ik hoop dat ze dan het hartje kunnen horen. @ moon, ik wil je nog even heel veel sterkte wensen en veel succes in de volgende klusrondes . Ik hoop dat het gauw weer raak is bij jullie! Ik ga weer gauw aan het werk, gr patje.
@ Remember: Gaaf zeg! Hebben jullie de kraamzorg al geregeld? Ik heb alle papier al zo goed als ingevuld... maar ze vragen ook waar je gaat bevallen. Thuis of ziekenhuis en of het met medische indicatie is. Ik heb het hier niet met de VK over gehad eigenlijk. Zal ik gewoon even wachten tot 6 december (bij de volgende controle)? Of ben ik dan aan de late kant? (bijna 15 weken)
Goedemorgen, Ja, de 10 staat vooraan! Toch een leuk gezicht 2 cijfertjes in plaats van 1 Ben nu al aan het aftellen voor de echo van morgen! Straks werken en morgen ook dus dat verdrijft de tijd wel Verder geen bijzonderheden! Dagdag!
@Siken, bij ons doet de gyn het maar ik ga het niet doen want het kost een paar honderd euro. Maar als ik het wel vergoed zou krijgen had ik het gedaan. Wel hebben wij aanstaande donderdag bij het knov opleiding voor verloskundige een echo waar ze ook de nekplooi doen, dus ben benieuwd.
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaat? Paar honder euro? Is dat mogelijk? Uuuuuuuuuuuuuu mijn man zal doordraaien,dis is zo moe van die zieknhuisrekening.......oei oei oei..... maar als het niet vergoed wordt dan zou mijn gynaecoloog me toch verwittigen? NIet? Zo van vragen of ik dat kan betalen enz....raar we zullen het zien
Ik neem aan dat ze het dan wel hadden gezegd maar in nederland wordt het pas vergoed als het medisch nodig is als je boven de 35 jaar bent of als het in de familie voor komt.