Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi,
    Mij kost de nekplooimeting E 140 en krijg ik die niet vergoed van de verzekering want ik ben nog geen 38 jaar.

Maar dit zegt mijn VK op de site...dus ik denk dat ik de helft via hun toch terugkrijg:

"Als je deze test laat doen zonder medische indicatie wordt hij niet vergoed door de verzekeraar. De test kost ongeveer € 140,-. de helft hiervan wordt vergoed als je een verwijzing van ons krijgt voor een termijnecho"

2. Bij ons doen ze hem gratis tijdens de termijn echo, maar ik was daar te vroeg voor, ik was pas 9 weken tijdens die echo.

3. siken

siken Actief lid

12 sep 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen
    Zeg meisjes,nu word ik zo bezorgd,ach dat geld is geen probleem,maar ben eigelijk bang dat er misschien iest mankeert aan mijn kleintje...weten jullie of die afwijking trisomie of downsyndrom afhankelijk is van de leeftijd van de vader?
    Ik ben maar 20 maar mijn man is 36...wete jullie iets ervan?

4. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hallo meiden,

Met mijn schoonvader gaat het erg slecht, hij kan zelfs geen 3 kwartier bezoek verdragen.
    Hij wordt nu volop onderzocht maar de arts heeft al gezegd dat we met het ergste rekening moeten houden (hebben met een echo plekjes op zijn longen, lever en darmen gezien).
    Het is nu allemaal zo dubbel, ik wordt door iedereen gefeliciteerd, ik krijg kaarten en kadootjes maar aan de andere kant is mijn schoonvader ontzettend ziek en ik vrees voor het ergste.
    Hij heeft tegen mijn schoonmoeder gezegd dat hij hoopt dat hij juni haalt.
    Wel is hij heel trots op mijn zwangerschap want hij heeft het tegen al de verpleegkundigen vertelt.
    Ook vraagt hij bij elk bezoek hoe het met mij gaat.
    Ik ben tot nu toe iedere dag samen met mijn vriend en zijn moeder op bezoek geweest, ik ga er straks ook weer heen.

Met mij gaat het verder goed, ik voel mij wel moe maar mijn misselijkheid lijkt iets minder te worden.
    A.s donderdag moet ik voor het eerst naar de huisarts (hier hebben wij geen verloskundigen), ik ben benieuwd.

Veel liefs van Senna

5. Niet meer actief

ik zou zeggen.....gaat uw gang! :D

6. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    @ senna wat spijtig om te horen dat het zo slecht gaat met je schoonvader :( :( en mijn gedachten zijn idg bij je...

@siken over die nekplooi meting , bij ons zou die niet vergoed worden , omdat we niet onder de risico groep vallen. Maar durf er verder niet echt veel over te zeggen want ben zelf ook een groentje ;)

Ik voel me nou nog steeds beroerd....ik denk dat ik maar even een afspraak ga maken met de Ha want heb in deze hele week maar 2 keer goed gegeten..( lees als wat ik binnen heb kunnen houden)
    ik voel me zo belabberd..ik hoop echt van harte dat niemand zich zo voelt als hoe ik me de afgelopen week heb gevoeld.( en nog steeds)

zo dat was ff mijn klaag mminuutje ;) ;)

7. siken

siken Actief lid

12 sep 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen
    @ Nachtvliinder
    Aaaah hier nog eentje zoals ik,ik eet heel weinig,ben ook zo belabberd,ik ben heel erg ziek geweest en op de spoed,we hebben zo´n speciale spoed in materniteit,die mevrouw heeft gezegd dat het normaal is en bla bla ik denk het niet dat jou huisarts gaat iest aan veranderen....
    Ik heb twee dagen niks binnen kunnen krijgen,zelfs geen water kon binnen blijven,ik heb postafene moeten innemen en die maakt jou niet misselijk maar je hebt zooooooooooooo´n grote honger maar geen apetijt,baaaaaaaaaaaah verschrikkelijk,ik werd ´ s nachts van honger wakker,kon gewoon niet slapen....maar zo van echt eten pffff nee,je hebt honger maar wilt niet eten...... :(
    Ik begrijp jou nachtvliinder heel goed...hopelijk raken we onze misselijkheid eind deze week weg...
    duimen duimen meisjes............. :rolleyes:

8. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ remember

Wat gaaf joh! :)

@ Senna

Wat erg meisie.. heel veel sterkte

Hier gaat het wel goed.
    Begin best zenuwachtig te worden.
    Is een heel gedoe vanwege me diabetes.
    Vandaag in ziekenhuis geweest en is verteld hoe en wat met me diabetes.
    Dus ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan.
    Baal wel dat ik pas na 6weken weer mag beginnen met de hormonen.
    Verder wil ik ook m'n echo's graag hebben dus die ga ik nog wel vragen.
    Wil ze graag in m'n negen maanden dagboek plakken om het af te kunnen sluiten.

9. siken

siken Actief lid

12 sep 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen
    @ moon82
    Sorry voor het vragen,maar waarom moet je hormonen innemen? weet eigelijk er niets van? is het voor zwanger te geraken of voor iets anders....ben gewoon benieuwd....
    ik denk dat ik het begin heb ´gemist...

@ senna
    sorry voor jou grootvader....ik hoop dat hij beter wordt...

10. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @ senna, wat een vreselijk nieuws voor jullie zeg.
    Ik weet donders goed hoe jullie je voelen, en wil jullie daarom een hart onder de riem steken.
    Heel veel sterkte gewenst in deze zware tijd.

11. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Senna@ heel veel sterkte meid.

12. MaToRo

MaToRo Lid

9 okt 2006
    63
    0
    0
    docent
    Wageningen
    Hoiu dames,

Even snel in het kort. De echo vandaag was super. De baby bewoog goed en het hartje kopt. Ben helemaal blij. Wel is de uitgerekende datum bijgesteld. Ben vandaag pas 9 weken zwanger. Maar goed.
    Moet helaas weer gaan. Zal proberen de eco in mijn album te zetten. (Als ik erachter kom hoe dat moet).

Groetjes,
    Toontje

13. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Vanmiddag belde de VK, dit n.a.v. de uitslag van het bloedprikken (2 nov.). Er waren anti-stoffen gevonden in mijn bloed. Ik werd verzocht om zo spoedig mogelijk weer naar het ziekenhuis te gaan om bloed te prikken, zodat ze kunnen gaan onderzoeken waar ik anti-stoffen voor heb aangemaakt.
    Ben vanmiddag maar gelijk naar het ziekenhuis gegaan (gelukkig deze keer niet bijna flauw gevallen ;)).
    Nu maar afwachten op de uitslag..........!
    Ik ben al druk op internet aan het zoeken wat dit kan betekenen, tot nu toe kan ik alleen maar iets vinden wat te maken heeft met het resus-factor.

Maar...verder is alles goed hoor!

Senna: heel veel sterkte met je schoonvader, kan me voorstellen dat het allemaal erg dubbel is. Dikke knuf!

Moon: Ik heb veel bewondering voor je hoe jij omgaat met het verlies van je kindjes. Jij ook dikke knuf!
    Wanneer moet je naar het ziekenhuis om ze weg te laten halen?(ooh wat klinkt dit toch verdrietig)

14. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Senna, veel sterkte met je schoonvader. Ik heb de afgelopen paar jaar een aantal wonderen gezien op het gebied van vaders van vrienden en hoop dat jullie ook een wonder (naast jullie kleine wonder) mee mogen maken met je schoonvader.

Remember en Matoro gave echo's dames. Mooi hoor.

15. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Bloem, wat is je bloedgroep dan?

16. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    zo heb ook maar ff mijn echo's erbij gedaan...
    @ matoro wow :confused: wat zie je het goed bij jou zeg :confused: :confused:
    Ik ben jaloers hihih

was wel grappig, de verloskundigen zei tegen me toen ze die echo aan het maken was, "ja kijk dit zijn de beentjes en dit zijn de armpjes"
    en ik maar ja knikken maar zag geen barst hihi...Had geen flauw idee waar en hoe ik moest kijken (echt weer iets voor mij) Maar goed dat komt nog wel :oops:

@ siken ja voel me nu wel wat lekkerder, heb ff een lekkere douche genomen en knapte gelijk op..ach ja hoort erbij...ik kijk het nog ff aan en woendag ga ik mijn bloed laten prikken...das heel wat voor een schijterd als ik :oops: :oops: :oops:

17. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    @ suske ik zie in je onderschrift het url staan ik denk dat je de bbcode nodig heb... ;)

18. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    o stom stom stom
    ik kijk dus niet goed hahahahaha
    vergeet wat ik gezegd heb...........................
    khebniet alleen last van zwangerschap dementie, maar ook last van zwangerschaps ogen :confused: :confused: :confused: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

( ik zag het pas nadat ik het berichtje neer had gezet) :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: ](*,) ](*,) ](*,)

19. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    senna heel veel sterkte meid......

20. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Lieve meiden,

Bedankt voor jullie medeleven, vind ik echt tof!
    Gisteren heeft mijn schoonvader inwendige onderzoeken gehad, er zit een tumor in zijn dikke darm en er zijn uitzaaingen naar zijn lever.
    Hij heeft ook een longontsteking (gelukkig geen longkanker).
    Toen ik het hoorde viel het mij eigenlijk nog een soort mee, dat klinkt misschien raar maar ik dacht dat zijn hele bovenlichaam onder de kanker zat.

Veel liefs van Senna

Deel Deze Pagina