Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evi

evi Lid

9 okt 2006
    78
    0
    0
    arbeidster
    malle
    senna
    Veel sterkte met je schoonvader.

2. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Dit kon de VK mij nietvertellen, ben er zelf wel erg benieuwd na.

Mijn moeder vertelde me gisteren het volgende. Ik ben de oudste thuis, mijn zusje na mij is 3 weken te vroeg geboren en kwam erg geel ter wereld, zij moest toen in het ziekenhuis in de coefeuse. Nu zei mijn moeder dat de artsen toen tegen haar hadden gezegd dat dit ook te maken had met verschillende bloedgroepen. Dus bloedgroep man + bloedgroep vrouw is een ander bloedgroep dan van het kind.

Ik weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben.

3. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee senna,
    heel veel sterkte met je schoonvader....

@bloem: mijn zus was had ook een andere resus factor dan haar kindje... ze kreeg aan het einde ergens van haar zwangerschap een spuit, en net toen ze bevallen was.. (met anti-stoffen geloof ik)
    volgens mij komt het wel vaker voor....

liefs elfje

4. siken

siken Actief lid

12 sep 2006
    179
    0
    0
    Antwerpen
    @Bloem76
    Ik heb bloedgrop O-,dwz dat onze bloed geen bloedlichaampjes heeft van andere bloedgroepen,wanneer onze bloed in aanraking komt met andere bloedgroep,onze bloed maakt anti-stoffen tegen die bloedlichaampjes....we zijn universele donor...
    Als jou man rhesus factor positief heeft dan zal jou baby ook positieve rhesus factor hebben als baby´s bloed in aanraking komt met jou bloed,beschouwt jou bloed het als indriger,en zal anti-stoffen aanmaken....
    Dus je moet heel voorzichtig zijn....
    Probeet zoveel mogelijk shoken vermijden,want soms opent zich ergens een adertje na de inspanningen en komt de bloed en dus er is vermenging gebeurd tussen jou bloed en de bloed van je baby....
    Normaal gezien als er nog eens anti-stoffen worden gevonden MOETEN zij jou een spuit geven.die spuit is maar voor 3 maanden geldig,dwz dat blijft voor 3 maanden in jou bloed....
    Ik heb dus ook O- en mijn man A +....
    dus er is ook risico voor me en baby
    In duitsland geven ze in de eerste 3 maanden die spuit en daarna vlak voor de geboorte,maar hier in belgie alleen na de geboorte wat eigelijk stom vind,ik vertrouw dat niet....ik zou toch graag voor de bevalling willen hebben,zal dat op vrijdag nog eens vragen
    Geen paniek Bloem,vrouw als we worden maar extra goed in de gaten gehouden...
    Liefs,
    Siken

5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Hoi

een paar hier haden het over niet kunnen eten...hoe ik me de afgelope weken voel gun ik dus ook niemand. Gister dacht ik een mijlpaal te berijken door een bord pasta op te eten. De laatste hap kreeg ik niet meer weg terwijl de rest goed ging, en daar kwam het, alles er weer uit. Daar zat ik dus weer met een lege maag. Weet echt van armoede niet meer wat ik moet eten. Eet al zo'n 5 weken niet meer(wel:vla,fruit,rogge,ontbijtdrank.) op een goede dag een paar hapjes vlees. Voel me zo leeg, en als ik dan kan eten verdraagd mijn maag het niet meer.
    Ook mijn huisarts en vk zeiden dat dit 'normaal' is. Maar vraag me af of dit ook echt geen kwaad kan, lijkt me namelijk niet gezond voor mij en mijn kindje?Wou dat ik dit voor iedereen ongedaan kon maken...bleh!

Zo en dit was mijn zeur minuutje,hihi.

6. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Heel veel sterkte Senna!

Toontje, van harte met je echo! leuke foto ;) staat hij of zij rechtop? :) schattig!

7. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Senna, veel sterkte!

Nog 200 dagen! Haha, zag het net in m'n banner.

Zeg meiden... Hebben jullie de kraamzorg al geregeld?

8. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,
    Ik reageer hier nog niet zoveel, maar ben weer bijgelezen.
    Hoop dat het bij iedereen voorspoedig blijft gaan.
    Ik hoor mensen vragen naar de uitgerekende datum! Misschien kunnen de juni-mama's zichzelf allemaal in de kalender zetten op de betreffende datum. Is ook een mooi overzichtje.. Is maar een idee!

9. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    @Senna: heel veel sterkte meid!
    @bloem: niet te veel over druk maken hoor! Dat komt helemaal goe :)

10. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Yes, vanavond mijn 1e echo... Echt superspannend hoor kan de hele dag al aan niets anders denken.. Gelukkig heb ik gewerkt en bracht dat wat afleiding... Nu thuis de uren maar aftellen.. hihi..
    Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte :)

11. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ja ik heb het ook al geregeld, had mijn ziekte verzekering gebeld en die hebben het geregeld. Lekker makkelijk dus

12. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    @ candijtje spannend meid! erg is dat he dat je zo je uren moet aftellen :( gelukkig heb ik een vk die me altijd zo vroeg plaatst :) , maarruuh we zijn wel nieuwsgierig...hou je ons op de hoogte, en alvast veel plezier met je echo ;)

@popje ja hang net op met de kraamzorg, ze sturen mij alles op enzo maar ze waren blij dat ik nu gebeld had want ze waren hélemaaaaal volgeboekt!

nou meiden tot schrijfs :D

13. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Meiden,

Ben hier ff wat minder geweest. Ben behoorlijk druk de laatste tijd met mijn werk en thuis en heb al niet zoveel energie, dus moest keuzes maken he ;)
    Nou de 10 weken staan inmiddels op mijn banner. Pff vindt het wel spannend worden over een week weer een echo en hoop zo dat dan nog alles goed is. Misselijkheid lijkt we al wat minder te worden. Verder alleen last van vermoeidheid en nog zere borsten maar dat is allemaal wel vol te houden hoor ;)
    Verder heb ik gisteren gelukkig een andere neussprau gehad tegen mijn allergie klachten dus hoop dat het nu snel wat beter gaat.

Moon nog veel sterkte meid. Hoop dat jullie wens toch nog snel in vervulling mag gaan!

Amari wat een werk joh :confused: En inmiddels 66 meiden dus, pff dat is een vruchtbare maand geweest :)

Angel Eyes welkom back :D

Senna sterkte met je vader!

Candijtje ik heb dat ook hoor die spanning met de hoop dat alles goed zal zijn met de beeb. Hoop eop een mooie echo voor je vanavond!

Ninetje Hopelijk kan de VK het volgende week voor je bevestigen!

Elfje mooi buikje al :D Ik heb het idee dat mijn buikje toch ook al een klein beetje aan het groeien is, Straks hubbie maar ff om een foto
    vragen ;)

Mijnimeel, altijd leuk toch die kado's ;)

Remember wat gaaf, ik ga denk ik ook ff kuchen :)

14. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    zo me 10 weken buik staat inme album..... :confused: :confused: :confused:
    hij is al flink gegroeid, en nu pas begrijp ik ook waarom mijn rits telkens opensprong....
    zo op het blote oog zie je niks , pas op een foto zie je ineens hoe hard het gaat :D

15. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik heb ook vandaag de kraamzorg geregeld. Ik had gister hier al naar de kraamhulp gebeld en die zeiden dat mijn verzekering ff een fax moesten sturen, ik dus vandaag de verzekering gebeld en die regelen verder idd alles, dus dat is al weer klaar.

Ik probeer een foto te maken van mijn echo, maar ik krijg 'm er niet mooi op. Jammer dus.
    Nog 7 weken en dan alweer de 20 weken echo, wat gaat de tijd toch snel zeg.

16. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Even melden dat t goed gaat hier, alleen weinig achter de pc wegens oververmoeidheid!

Kussie all

17. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Hallo allemaal!
    Heb de 10 in mijn banner, yes!

Voor de misselijke dames onder ons: mijn VK gaf aan dat de kleine parasiteert en echt wel neemt/krijgt wat hij/zij nodig heeft. Dus jullie hoeven geen zorgen te maken als je te weinig eet (wel voel je jezelf beroerd natuurlijk). Je lichaam schijnt heel wat aan te kunnen. En iedereen verzekerde mij dat de misselijkheid echt weer weg trekt binnenkort :p Hoop het voor iedereen :p

Zelf eigenlijk sinds een paar dagen minder misselijk, kan eindelijk weer normaal eten. Dus daar neem ik het maar van!

18. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Hier zo goed als hetzelfde. :oops:

Ik heb ook nog niets geregeld (kraamzorg, kinderdagverblijf, etc.) want ik wil eerst mijn echo hebben gehad (volgende week). Dat kan dan toch nog wel?

19. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    oeh! ik ben zo zenuwachtig voor morgen! ik mag eindelijk voor het eerst naar de VK!

ik krijg dan ook voor het eerst een uitwendige echo!

heb ik nog nooit gehad, wel al tientallen inwendige bij de gyn.....

na morgen vraag ik ook kraamhulp aan, bij mijn zorgverzekeraar kan dat via internet heel gemakkelijk. je hebt je dan ook meteen ingeschreven voor een kraampakket.

liefs elfje

20. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Hello dames,

We hebben ons kruimeltje gezien op de echo! Wat is dat bijzonder zeg! Zo mooi en zo echt! Het kan niet op. Ik euhm, we, want ook mn man straalt van oor tot oor... het is nu een stuk echter. Gèk hoor zo`n minimensje in je buik en dat al te kunnen zien! Ben helemaal verliefd op dit minimensje!

Wauw!
    We gaan het wereldwijd bekend maken nu *LoL*

Zal de echo toevoegen aan mn album. Hij/zij keek ons recht aan en zagen beide armpjes... bewoog zelfs al met een armpje, zo speciaal!

Ik ga nog even verder varen op mn roze wolk :)

Deel Deze Pagina