Juni 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door patje, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Vandaag vlokkentest gehad. Viel alles mee. Nu 2 weken wachten op de uitslag. Gelijkertijd een echo gehad en wat gaat dat allemaal snel zeg. Beeb is nu al 5 centimeter. Je zag het e.e.a. rondspartelen, echt te gaaf om zo'n beweegelijk kleintje te zien...
    Zo nu op de bank, moet vandaag rustig aan doen.

2. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Ik heb 2 strechbroeken die nog lekker zitten mn gewone spijkerbroek zit eigenlijk voor geen meter meer dus die heb ik al een tijdje niet meer aan.

Met het kamertje zijn we nog niet bezig. Dit gebeurt waarschijnlijk in januari. Nadat we nieuwe kozijnen hebben gekregen voor de hele bovenverdieping.. nouja gekregen... zelf betaald ;) Kunsstof dus ideaal. Zie wel op tegen de puinhoop die het gaat geven maar goed met 2 dagen moeten ze klaar zijn. Als dat allemaal gebeurt is gaan we aan de gang met het kamertje.

Inderdaad bij Leen Bakker of de Ikea hebben ze leuke kamertje voor niet al te veel geld.

3. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Hallo allemaal.

Ik heb vanmiddag op mijn werk verteld dat ik zwanger ben. Mijn teamleider had ik het vanmorgen al verteld. Vanmiddag hadden we vergadering en toen begonnen ze er weer over dat ik nu thee drink, nou ja alle ogen natuurlijk op mij gericht en ikke een rooie boei :oops:. Nou toen heb ik het maar verteld. Reacties waren erg leuk.

Met de babykamer zijn we nog niet bezig. We hebben dit voorjaar het kamertje al wel klaar gemaakt (nieuw plafond erin, vaste kast eruit, muren glad gemaakt etc.) We hoeven nu alleen nog maar te behangen en evt. te schilderen (zit nu creme op).

Tandenpoetsen heb ik ook moeite mee, moet erg vaak kokhalzen. En soms komt mij de laatste hap/ slok er weer uit. Een oplossing heb ik hiervoor nog niet gevonden.

Verder nog erg moe. Ben 's avonds niet erg gezellig voor mijn hubbie. Ik lig soms om 21.00 uur al te slapen. XXX

4. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hallo meiden,
    De kiespijn is al een stuk minder. Dus ik kijk het nog even aan. Ik ga straks in ieder geval spoelen met Bocasan. Dat is ontstekingsremmend.
    Over de babykamer: Daar kunnen wij nog niet aan beginnen, omdat we gaan verhuizen in maart. Gelukkig hoeven we niks aan het kamertje te doen. Alle muren zien er netjes uit en op de vloer ligt laminaat. Misschien een wand een felle kleur, als we zin hebben om te verven. En anders laten we het gewoon zo. We hoeven ook geen nieuwe babymeubeltjes te kopen, want tegen die tijd is onze eerste (Tess) alweer 2 jaar geweest, dus kunnen we haar kamertje gebruiken voor deze kleine. We willen voor Tess dan een Mamut kamer kopen van Ikea. Vinden we heel leuk. En dan in het roze/rood.
    Maar goed dat er weer een eindejaarsuitkering aan zit te komen, met al die uitgaven, poepoe.
    x
    Linda

5. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Middag allemaal!

Leuk he die voorpret!

Ik ben ook al naar babypark geweest maar schrok me lam van de prijzen daar! baby dump zit ernaast en daar waren de prijzen redelijk...

Nu krijg ik de kinderwagen van me pa maar koop er net zo lief een op marktplaats.

Meiden ik ga ff aan het huishouden hier, voel me redelijk dus ff ervan nemen!

6. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Trouwens....

Hoe zit het met jullie voorgevoel...

Enig duidelijk gevoel over het geslacht van de baby in jullie buiken?

Ik denk steeds sterker een meisje...

7. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Hahaha, dat wilde ik net gaan vragen!
    Ik had na de echo het gevoel een jongetje...
    Ik kijk nu ook meer naar blauwe dingen merk ik.
    Wie weet! Ik vind het allebei leuk. Heb al wel tehoren gekregen dat ik meer een jongens mama ben. ;)

8. Suske

Suske Actief lid

6 sep 2006
    386
    0
    0
    Ik kan al een tijd mijn broeken niet meer aan en draag lekker zwangerschapsbroeken. Het is voor ons ook de derde zwangerschap en dan zet je toch sneller uit dan bij de eerste, want toen zag je nog niet echt iets voor de 13e week.

Babykamer hebben wij niet. Wij hebben twee slaapkamers en wij hebben 1 en onze zoon heeft 1. Maar we willen wel graag verhuizen. Tot die tijd... slaapt de baby gewoon bij ons op de kamer. Dat hebben wij bij de eerste ook gedaan die heeft ongeveer 8 maanden bij ons geslapen in zijn wieg en later ledikant. Dat was ook wel zo gemakkelijk met borstvoeding.

9. Wij zijn ook al hard bezig in huis, onze oudste dochter krijgt een grotere kamer op zolder, het muurtje is nu geplaatst nu verder!

Vandaag bij KNOV geweest voor een echo, was echt super mooi, heb daar 1 uur en 20 minuuten gelegen echt super gaaf, en heel veel foto's meegekregen, zal ze zo in mijn album plaatsen.
    Ze zag ook iets uisteken tussen de beentjes, maar ze zei ook dat het nog wel heel vroeg was om te zien, dus ze weet het niet zeker.

Kinderwagen hebben wij ook al, de bugaboo cameleon grijs met rood aanvullend super ding vind ik het, bij mijn dochter hadden we ook de bugaboo alleen een ouder model die hadden we verkocht.
    Voor degene die graag een bugaboo willen op marktplaats verkopen ze ze ook veel nieuw in verpakking alleen goedkoper!

10. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    wat een super fotos!

Wat is KNOV?

Keel neus en oor verloskundige?

Past dat? ;)

11. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Mooie foto's Rachel! Ik mag volgende week naar KNOV. Ik heb een half uurtje... ze hebben dan examens. :)

KNOV... Opleiding voor verloskundigen. Afkorting weet ik niet.
    In Bilthoven vroegen ze dames om echo's op te oefenen.
    Volgende week is de laatste week en hebben ze examens. Toen ik belde hadden ze nog maar een paar plaatsen. Ik denk dat die ondertussen we vol zitten, maar je zou kunnen proberen of ze nog een plekje hebben. (zoek even op gratis echo, daar staat alle info)

12. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hi meiden,

Ik denk dat ik een jongetje krijg.
    Mijn partner denk dat het een meid wordt.
    Nou we zullen zien wie er gelijk krijgt.
    Hopelijk weten we het over een maand of 2.
    Ik denk wel dat ik na mijn 20 weken echo een pretecho nog extra laat maken. Ik hoor de laatste tijd namelijk zo vaak dat ze zeggen dat het een jongen wordt en dat het dan toch een meid blijkt te zijn. Als ze dan allebei hetzelfde zeggen, durf ik er pas op te vertrouwen.
    X Linda

13. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Zo denk ik er ook over! ;)

14. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hallo meiden,

Ik zou het echt niet weten wat het wordt, de ene keer denk ik een jongen de andere keer een meisje.

Vandaag hebben we een gesprek gehad met de artsen van mijn schoonvader, ze gaan hem opereren en tijdens de operatie gaan ze bekijken wat ze precies gaan doen.

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest (wij hebben hier geen verloskundigen), ik ben gewogen, mijn bloeddruk is opgemeten (was helemaal prima), ik moet mijn bloed in het ziekenhuis laten testen (standaard onderzoek), fundusstand is opgemeten ook heeft de dokter het hartje proberen op te zoeken maar deze kon ze helaas niet vinden.
    Dit vond ik wel erg jammer want het is toch wel een bevestiging dat het "goed zit".
    Vanmiddag ben ik met mijn moeder naar de baby-dump geweest, en we hebben de quinny buzz gekocht (mijn moeder betaald de wagen en ik betaal de extra`s, lief he?).

Groetjes van Senna

15. KNOV: koningklijke nederlandse organisatie van verloskundigen

Ja ze zeiden inderdaad al dat ze volgende week examen hadden, ze vroegen of ik niet wilde komen ons kindje lag zo mooi en ik was goed te echo-en omdat ik dun ben, maar ik woon er niet in de buurt dus ga dat niet doen, moet er 93 km voor rijden heen en terug ook weer. Maar daar had ik het zeker voor over!

www.knov.nl

16. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik moet nog verder rijden. Ik ben niet bepaald dun... maar denk dat het wel moet lukken met de echo hoor. ;)
    Een gratis echo is nooit weg toch?!

17. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    @Schelde... ik lees dat je 30 nov naar KNOV gaat, ik moet ook die dag daarheen........... toevallig zeg.

Ik maak me wel druk of het uitwendig wel goed te zien is, de vk kon maandag ook wel vanalles zien maar toch heeft ze inwedig nog een keer gekeken voor een duidelijker beeld.... dit door mijn reserve vetjes.....
    Zit er zelfs zwaar aan te twifelen om aftezeggen :oops:

18. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    @ Remember: Ik heb ook nogal wat reservevetjes en bij mij lukte de echo gewoon uitwendig. Ik neem aan dat dat volgende week ook wel lukt hoor!
    Hoe laat moet jij volgende week?

19. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Ff een korte update:

Vandaag voor het eerst met een elastiekje om de knoop van mijn spijkerbroek gedaan. Zit toch wel lekkerder.

Ondanks dat anderen ook zeggen dat ik meer een meisjes mama ben, krijg ik toch steeds meer het idee dat het een jongetje wordt.

Gisteren voor het eerst voor een kamertje wezen kijken en wat ideetjes opgedaan, maar wellicht dat we uiteindelijk toch via marktplaats gaan kopen.
    Het is zo duur allemaal.

Zo, en nu lekker naar bed.

Liefs,
    Bibi

PS we hadden het overzicht gemaakt om beter inzicht te hebben wie wanneer weer naar de VK of echo gaat. En dat staat niet in de bevallingslijst. En daar staan ook meiden bij die niet meepraten bij deze topic juni-mama's. Maar geef wel toe dat het wat onoverzichtelijk kan worden.

20. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    hier gaat ok alles oke, merk wel als ik overdag druk bezig bent geweest dat ik er sàvonds last van krijg...
    heb voornamelijk wel veel last van mijn buik, echt dat uitrekken van de baarmoeder dan...
    ben wel blij dat ik al 2 zwangerschappen heb voldragen voordat ik nu deze twee krijg, is mijn baarmoeder al wat gewend denk ik :)

ik heb op het moment echt totaal geen idee wat het zullen worden, we hebben al samen 4 meiden dus zou wel leuk zijn als we een jongen krijgen of 2?
    maar het maakt ons niet zo heel veel uit :D

oke en de baby kamer.....
    we zijn net verhuisd en onze slaap kamer is dus net klaar, we wouden de kleine voorlopig op onze kamer leggen en later bij zijn of haar grote zus, maar nu het er 2 blijken te zijn hebben we onze kamer maar af gestaan :)
    dus hij is helemaal klaar voor de kleintjes aleen op de meubelen na dan he?

iedereen weer een fijne dag vandaag!

Deel Deze Pagina