Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    :baby: :baby: :baby:

2. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Ja ze woont hier vijf minuten vandaan. Met mijn ochtenddienst komt ze hierheen en als ik middag/avonddienst heb dan breng ik Chanelle naar haar toe.

3. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hallo allemaal,
    Beetje laat, maar iedereen die naar Blijdorp gaat: VEEL PLEZIER.
    Hier alles rustig. Heb Finn gisteren voor het laatst om 22.15 uur de fles gegeven en ik haalde hem er vanmorgen pas om 7.30 uur uit. Misschien had hij nog wel langer doorgeslapen als ik hem had laten liggen..... Wel lekker hoor, om een keertje weer op tijd naar bed te kunnen.
    Ik had hem bij ons op bed in de Tummytub gedaan. En daarna lekker op bed afgedroogd en gemasseerd en aangekleed. Toen lekker zijn flesje. Tja, het is eigenlijk niet gek he, dat ie dan zo lang slaapt. Wat een ontspannend gedoe allemaal. Heerlijk. Vind het ook leuk om te doen.
    Hij moet alleen nog een beetje leren om meer te ontspannen. Dat is nog een beetje moeilijk.......
    Nou, ik ga de blokhut van mijn ouders even in de beits zetten.....
    Tot later.
    x Linda

4. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ja ik ga bokito op foto zetten hihi :)

hier ben ik echt brak joh! de kleine komt weeer in de nacht!
    Hij komt ook niet echt goed genoeg aan, ietsjes meer als 100 grm per week... is wel genoeg maar het is iets om in de gaten te houden :(
    Ik hoef nog niet bij te voeden en ik hoef nog niet over op fles, maar als het zo doorgaat moeten er maatregelen genomen worden :cry: DUs duimen meiden dat Devano goed gaat drinken!
    Hij woog 4 weken geleden 4080 en afgelopen dinsdag 4590.. hij is 55 cm ( daar zit nog een heel verhaal achter die 55 cm)

en doet het voor de rest prima! en zijn prikjes waren helemaal top! geen last gehad van niks nopes nada, zijn hoogste temp was 37,8 dus was erg trots op hem..
    Hij had ook al een paar dagen geen spuitluier, en gister had hij heel zijn broek ( lees rug en benen) ondergepoept :) 8) Iedereen apetrots hier hihi...

nou ga me verder klaarstomen voor de diertjes in de blijdorp ( en bokito ;) )

tot vanaaf!

5. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @ Hester, fijn zo'n kdv... Mirthe gaat toevallig ook naar een kdv bij het ziekenhuis, vind ik eigenlijk wel zo lekker, want die doen niet aan de kleine schoolvakanties enzo...gaan - mede vanwege het personeel in het ziekenhuis - 7 dagen per week door, ook met feestdagen... Niet dat ik Mirthe met kerst weg breng en zelf lekker thuis ga zitten, maar toch, als ik in de vakanties gewoon moet werken, hoef ik hier geen vrij te nemen!

@ Cimbomlu, oh gelukkig ben ik niet de enige workaholic hier dan? Durfde het al bijna niet op te schrijven, haha :oops:

Dames zijn al weg natuurlijk, dus ben benieuwd of ik vanavond op het nieuws zie dat Bokito toch weer wist uit te breken en al die lieve beebjes ging knuffelen!

Ik heb net mijn tijdschrijven bijgewerkt sinds 15 maart :confused: als ik goed reken heb ik, zelfs met nog zeven vrije dagen in de toekomst meegetelt, nog 105 uur over :confused: wauw, kan ik misschien wel een mooie fiets en zitjes kopen van mijn overuren! Joehoeee lang leve het fietsplan! Twee jaar geleden ook gedaan, voor 34 overuren een fiets van 700 euro's, best leuk, ik neem ze toch niet allemaal op!

6. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Oh en Sal, Devano mag wel wat vet van Mirthe hebben hoor, ik krijg toch alleen maar op mijn donder dat Mirthe snel groeit!

En laat me raden met die 55 centimeter, ze deden het meten niet helemaal lekker? Mirthe ligt steeds naar boven te kijken als ze gemeten wordt, helemaal scheef, in het ziekenhuis is ze standaard 2 centimeter groter.....

7. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Hoi allemaal,

Haha, leuk om te lezen over de duimpjes!

Britt sabbelt er wel aan, maar het is meestal toch nog de hele hand die ze in haar mond heeft. En smakken joh....

We moeten zo naar het CB; voor haar eerste prikjes. En ben benieuwd of haar heupje al weer recht is (vorige keer stond ie niet helemaal goed; door de voorkeurshouding naar rechts). We hebben er nu heel goed op gelet....
    En ze wordt door een kinderarts onderzocht ipv een CB-arts, das wel prettig.

Tot later

(en doe Bokito de groeten,.... rustig blijven he?)

8. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Hahaha, ik ben benieuwd of de dames wel tot Bokito komen, of dat ze niet gewoon in het restaurant blijven zitten thee leuten en baby's bekijken...!

He, Judy, hoe is het nu met je buren? Jij had toch een tijdje terug nieuwe buren gekregen en je wist niet of het er een of meerdere waren?
    Dat is leuk werken he, als je erbij bedenkt dat je de ene dag voor de wielen werkt en de volgende dag voor het stuur...

Devano: goed drinken hoor, want je moet een grote sterke vent worden!

Shanna: hoe was het op het CB? Heupjes goedgekeurd? Deniz moet volgende week naar het ziekenhuis, ook voor zn heupjes. Alle stuitkindertjes krijgen zo'n onderzoek na 3 maanden.

9. karin35

karin35 Actief lid

3 okt 2006
    180
    0
    0
    kinderdagverblijfleidster
    ijmuiden
    @ sally mijn zoontje groeide ook niet zo snel hoor met bv.
    Is hij wel tevreden? of huilt hij heel veel?

Ik werk op een kinderdagverblijf. 24 uur maar neem een half jaar ouderschapverlof voor de maandag.
    mijn zoontje gaat dinsdag mee naar kdv en de kleine gaat dan naar oma de ene week en naar haar tante de andere week.
    Vanaf maart/april gaat mijn zoontje de maandag om en om tante en oma en mijn dochtertje mee naar kdv en zij gaat dinsdag als quinten op kdv is naar oma/tante. zodat ze niet allebei op de zelfde dag gaan en eigen vriendjes /vriendinnetjes krijgen en dat quinten daar zijn plekje heeft en niet dat zijn zusje daar ook is, die ziet hij thuis wel!
    Ik vind haar nu nog te klein om weg te brengen, mijn zoontje ging pas met een jaar! dus ze moet al eerder.

Hoop dat jullie veel plezier hebben in blijdorp.

10. karin35

karin35 Actief lid

3 okt 2006
    180
    0
    0
    kinderdagverblijfleidster
    ijmuiden
    @ chiesa jij hebt zeker slagroomvoeding! :)

11. Hester

Hester Niet meer actief

Nog even een vraag: tot welke leeftijd moet je eigenlijk alle drinkflessen na gebruik steriliseren?

En de spenen kook ik ook nog iedere avond uit, wanneer stoppen jullie daarmee?
    Of doen jullie dit niet (meer)?

12. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Ik doe dit nu om de dag.
    De andere dag was ik de flessen goed af....
    .... Zal toch wel voldoende zijn?

----------------------------------------------------------------------------------
    Nou, de heupjes van Britt waren goed. Gelukkig!
    Bij haar bilspleet staat het nog wel iets scheef, maar dat groeide wel goed, zeiden ze.

Ze weegt maar liefst 5600 gram! En 57 cm! Flink gegroeid dus. Mag, als ik merk dat ze nog honger heeft, de hoeveelheid ook iets verhogen (geef nu 5 x 150ml).

Verder heb ik een inbakertas van ze meegekregen, omdat Britt overdag weinig slaapt. Ik baker haar 's avonds wel in, maar overdag eigenlijk nooit. Heb nu dus het advies gekregen om haar ook overdag in te bakeren (en in haar bed te leggen! Ze lag nu nog vaak in de box).

Tja, en toen de prikjes....
    .... Oh, heb niet gekeken. Mijn vriend wel en die zei dat het er niet echt zacht aan toe ging (vrij hard en diep).
    Britt huilde vooraf al (had honger.... ja, we moesten ook maar een uur wachten in totaal....zucht....), maar het volume werd wat harder toen de prikjes erin gingen. Zielig!

Ze ligt nu lekker te slapen (en mag 24 uur niet ingebakerd worden, omdat de evt. koorts dan niet uit haar lichaampje kan).

-------------------------------------------------------------------------------------
    En antwoord op de vraag wat iedereen voor werk doet:

Ik heb 7 jaar op een crisisopvanggroep voor jongeren van 12 -18 jaar - die niet meer thuis kunnen wonen- gewerkt. Vanuit daar ben ik vorig jaar ambulant werk gaan doen gedurende een project (kwam dus bij de probleemgezinnen thuis, waar ik binnen 6 weken de problemen probeer op te lossen). Dit project gaat na de zomer door voor 10 uur per week (na januari wrs voor meer uur, maar das nog afwachten) en dat ga ik dus weer doen. Daarnaast ga ik voor 10 uur intakes doen voor de crisisgroepen. Het groepswerk heb ik nl. wel gezien na 7 jaar!

Ik werk straks dus 20 uur (contract is 32 uur, dus 12 uur ouderschapsverlof).
    Mijn moeder gaat 1 dag oppassen en de andere 2 dagen zal Britt naar het kdv moeten. Vind ik echt niet leuk, maar zal wel moeten.

Hoe zit dat met de anderen?

Moet jullie kleine ook al na jullie verlof naar het kdv?

En hoe vinden jullie dat?

Karin35:
    Ik dacht dat dat niet mocht.... je eigen kind meenemen naar het kdv waar je zelf werkt?

13. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
  14. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Hester, ik werkte in een callcenter voor een bank. Nu ben en blijf ik (voorlopig) fulltime moeder, schoonmaakster, klusjesman, verpleegster, kokkin, administratrice en directrice. :)

@Cimbomlu, is het geen ingegroeid teennageltje?

@Shanna, gelukkig maar dat verder alles weer goed komt met Britt.

@Velobabe, Ja, we hadden een erg leuke dag gister.

@alle blijdorp-gangers, hopelijk hebben jullie het heel erg leuk gehad.

Bedankt voor alle felicitaties!

Ga nu even nog de oudere stukken tekst lezen.

B.T.W. vergeet niet te stemmen op Marciano. Dit kan nu elke dag! :)

15. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Linnepin, meid, wat afschuwelijk. Heel veel sterkte. Hoe is het nu met je vriendin en haar ouders?

@Julieke, van harte welkom meid! Het is hier wel een melige boel hoor. Maar we kunnen ook serieus zijn. Soms is dat prettig, maar soms ook niet. Zie bovenstaande. Dan ben ik liever constant melig.

@all, Marciano had gister 1 rood pukkeltje op zijn linkerwang. Vanmiddag had ie er ineens 7, allemaal aan de linkerkant van zijn hoofdje. Raar he? Herkent 1 van jullie dit?

Groetjes!

\:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/

16. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Chanelle, ja ik ben een dondersteentje 1e klas! :D
    Ik bezorg mijn mams en paps nu al grijze haren. :)

donderkussieeeeeeee

:)

Marciano

17. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    ja, heeft Mirthe ook zo nu en dan. CB denkt dat ik geparfumeerde zeep op haar gezichtje smeer, maar dat die ik niet. Ik denk dat het een soort warmtebultjes zijn ofzo, maar hoe dan ook, ze gaan na een paar dagen weer weg.....
    Zolang ze ook alleen op Marciano's gezichtje zitten en niet op de rest van zijn lijfje.....

18. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik zit inmiddels op 1 keer per week en 2 keer in de vaatwasser op 70 graden. Verder wassen we heet af.

19. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Zo, geen apen op het nieuws (geen echte tenminste) dus....hoe was het?

@ Cimbomlu, wat grappig dat je aan mijn buren denkt... Nou ja, die zijn inmiddels nog steeds aan het klussen in huis. De keuken lijkt nog totaal niet af en voor de rest hebben we geen idee wat ze aan het doen zijn. Er staan wat oude eetkamerstoelen zoals onze ouders vroeger waarschijnlijk allemaal hadden in de tuin, naast een berg puin, de voortuin is nog lelijker toegetakeld met rotzooi dan de voorganger en steeds pas tegen 22 uur klinkt er een boor, drie keer en dan is het weer over.... Volgens mij zijn het twee jongens, waarvan één vaak zijn vriendin over de vloer heeft, maar ik ben er nog steeds niet uit....gek hè? Ik woon in zo'n ons kent ons buurt, maar mijn eigen buren zeggen me helemaal niets!

Werken voor wielen en stuur, ik moest even een kwartje laten vallen, maar inderdaad. Zag nu zelfs dat ik nog 5 uur meer over heb dan ik al dacht, 110 uur! Wauw! Wel vergeten dat fietsplan erbij te zoeken, nog maar eens even doen woensdag, want ik denk dat het best een lucratief zaakje kan worden. 110 uur, die maak ik niet zomaar op en ik krijg er dan weer 140 bij volgend jaar.... Als ik dan voor iets van 60 uur die fiets en toebehoren kan kopen en dan dus nog 50 uur overhou....ach...

@ Shanna, wat een schatje is Britt toch! En zo lekker aan het chillen, lief is dat toch! En beroerd hè, dat wachten bij het cb, had ik maandag ook....tja, als je borstvoeding kan geven kan je ff aanleggen, ze doen het vast expres! haha....

20. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Hallo allemaal,

We zijn weer terug van een gezellig dagje Blijdorp.
    Onverwachts was het heel mooi weer vandaag, dus daar hebben we het mee getroffen.
    Ik vond het erg gezellig en zoals Judy al ingeschat had hebben we weinig van de dierentuin gezien hahaha.
    Wel leuk hoor om dan in zo'n retaurantje met elkaar (bijna) tegelijk die kleintjes te voeden en ervaringen uit te wisselen.
    Alleen zat Kayleigh vandaag niet zo lekker in d'r velletje jammergenoeg. Ze begon met een poepbroek en al snel wou Kayleigh niet meer in de wagenbak liggen. Gelukkig wou Devano wel ruilen zodat Kayleigh in zijn maxi cosi kon zitten. (wat een heer he?) Na de voeding had Kayleigh geen bezwaar meer tegen de wagenbak maar kon ze d'r speentje niet bij zich houden. :(
    Ach, je hebt wel eens van die dagen he? Nu is ze helemaal uitgeput in de box in slaap gevallen.
    Kan ik eindelijk even bijkomen. Ik merk toch wel dat mijn conditie achteruit is gegaan. :oops:

Deel Deze Pagina