WOW een nieuwe lay out, is effe wennen. Maar goed, ik heb niet veel gelezen. Is zoveel na de laatste x. Cimbolu, voel je je al een stuk beter? Hope sowww... Dames wat leuk dat jullie dagje blijdorp geslaagd is! Shanna, wat shit met je moeder zeg! Judith, tijdje geleden las iets over een meeting in amersfoort? Of zit ik nu helemaal mis? Ik zat toen te lezen maar werd weg gerukt bij de comp haha en kon dus niet reageren... Shelde, wat een knappe meid van jullie We moeten het ook allemaal maar uitvogelen hoe het moet he, maar zo zie je... Het komt allemaal goed. Heerlijk voor jullie!
Sandra:Op hoeveel voedingen zit jij dan? Joost valt elke keer rond 21.00 uur in slaap. We maken hem dan wakker en hij gaat rond kwart over 10 mee onder de douche en daarna een fles. Ik ben bang dat als ik hem laat liggen, hij dan uiteindelijk maar aan 4 voedingen komt. Dat lijkt me nog een beetje vroeg, of niet? Vannacht heeft Joost doorgeslapen! Om 23.00 uur lag hij en om 08.00 uur was hij wakker. Heerlijk, ware het niet dat Thijs aan het spoken is geweest. Nog geen lange nacht dus! 'k Ga nu Joost de fles geven! tot later Anja
Anja: de vraag was aan Sandra, maar hier ook mijn ervaringen: ik maak Deniz ook nooit wakker voor een voeding. Hij komt uit zichzelf. Hij heeft nu ongeveer een schema van 4 uur 's nachts, 8 uur 's morgens, een uur of 12, 16 uur en 19 uur (en dan flessen van 180/6), maar het wisselt nog wel een beetje. Vaak wil hij om 21 uur ook nog een slokje (ik geef dan 100/2, een beetje vocht zeg maar) en dan slaapt hij weer tot de vroege ochtend. Ze adviseren idd nog 5 voedingen bij deze leeftijd, dat krijgt hij op deze manier wel. Maar het belangrijkste is dat Deniz het goed doet, dus slaapt hij een dag meer, dan maak ik me er geen zorgen om. En oja, ik geef ook nog een fles water tussendoor. Da's vast om te wennen aan Turkije... Marciano: ik heb nog eens op je gestemd hoor, je kijkt zo heerlijk serieus! Verder ben ik nog wel gammel en draaierig, maar ik geef niet meer over en heb geen diarree meer. Ik laat de kleine nog een dag bij opa en oma. Ik heb vanochtend met hem getelefoneerd, hihihi. Mijn moeder zegt dat hij bij het horen van mijn stem eerst een pruillipje trekt, maar daarna heel erg begint te zwaaien met zijn armpjes en gaat lachen, schattig he!
Goh grappig om te lezen over bemoeienissen ouders/ schoonouders! Niets van aantrekken (al is dit soms heel moeilijk weet ik uit ervaring )! Hester/ spijkervrouwtje en all: afgelopen vrijdag ons kinderdagverblijf bezocht waar Mira in oktober 2 dagen heen gaat. Het zag er goed uit, maar ik vraag me wel af of ze er gaat slapen Mira is best gevoelig voor prikkels vooral bij het inslapen, maar we zullen zien! Ik ga een half jaar ouderschapsverlof opnemen en werk dan 24 uur per week als oefentherapeut- Mensendieck (gewoonlijk werkte ik 32 uur). Wat een nadeel is dat het KDV al om 17.30 uur sluit, dus ik hoop dat ik het red om op tijd te zijn Nu heb ik eerst nog een verhuizing voor de boeg (eind aug. gaan we verhuizen naar Haarlem), dan nog een maandje rust en daarna weer aan de bak! oja Spijkervrouwtje: goede tip van je over kolven en effectief drinken Mira! Ze is inderdaad om een uur of 22.00 uur altijd bekaf, maar drinkt wel, maar heb geen idee hoeveel. Zal eens een keer kolven om uit te testen. Tot nu toe heb ik ook zoiets van : eerst verhuizen en dan de maand september het kolven onder de knie proberen te krijgen. Mocht dit moeizaam gaan, dan ga ik toch op de fles over denk ik ivm mijn werk.
Nicky krijgt nu 5 voedingen. Ze zat eerst nog steeds op 6 voedingen. Overdag komt ze om de 3 uur. Vaak al eerder, maar ik rek het tot 3 uur. Ze krijgt 5x 150/5, maar zou volgens de verpakking 5x 180/6 mogen. Maar dat drinkt ze gewoon niet op. Ze laat nu meestal al wat staan. En als je er dan toch meer probeert te laten drinken, komt het er later weer uit. Cimbomlu, beterschap! Hoop dat je je snel weer helemaal fit voelt!
Sandra Wat fijn dat jouw kleintje het zo goed doet zeg! Ik zit zelf weer te kloten met de tijden cq voeding. Het was altijd: 7,11,15,19 en 23 uur. Nu ik Britt echter om 19.30 in haar bedje leg, moet ik haar dus wel wakker maken voor de laatste fles (anders zou ze te weinig voeding krijgen). Vannacht kwam ze al om 5 uur (normaal om 7 uur). Dit komt wrs doordat ze 's avonds al flink wat slaap pakt.... Hoop niet dat dit standaard wordt.... Misschien toch de boel maar weer omgooien?! Hoeveel slapen jullie beebs overdag? En hoe laat gaan jullie beebs 's avonds naar bed??
Hier zit ik ook mee... Nicky slaapt overdag niet veel. Na de voeding van 10 uur is ze meestal wakker tot de volgende voeding.(De voedingen zijn rond 6-10-13-17-20) Soms slaapt ze daarna de hele middag, maar meestal alleen het laatste uurtje maximaal. De voeding daarna ook maximaal een uurtje... Maar 's nachts slaapt ze heel goed dus. Ik heb ook liever dat ze overdag wakker is i.p.v 's nachts, maar overdag zou ook wel even lekker zijn! Ze ligt nu vanaf half 10 op bed. En als het goed is slaapt ze tot een uur of 6 en daarna tot een uur of 9/half 10. Hoeveel slaapt Britt overdag? Misschien is ze er aan toe om over te gaan op 4 flessen?
Mag dat al? Ze is nog maar dik 2 maanden.... Dus bijvoorbeeld: 7, 12, 5 en 21? En maar hopen dat ze dan doorslaapt? Lastig is dit he? Maar heb inderdaad wel het idee dat ze meer voeding wil. Ze is na de 150ml nog niet vol in ieder geval.... Britt slaapt overdag ook erg weinig. Inderdaad ook na de fles van 11 uur is ze klaarwakker tot een uur of 3. Daarna slaapt ze hooguit een uurtje. Nu we haar na de fles van 19 uur (ze slaapt gemiddeld dan om 20 uur) in bed leggen, valt ze wel als een blok in slaap en moeten we haar dus echt wakker maken voor de laatste fles. Probleem is nu dus dat ze om 5 uur 's nachts al komt (ipv 7 uur). Zit er toch over te twijfelen haar 's avonds maar weer langer wakker te houden (zodat ze in ieder geval tot 7 uur doorslaapt). Heb de vraag al aan de kraamverpleegkundige gesteld.... .... Gevraagd om een richtlijn qua voedingen en slaap voor een baby van 2 maanden.... Zullen we morgen wel horen dan! Ze hebben wel een beetje hetzelfde ritme dan he, Nicky en Britt?! Grappig! (Maar wij waren toch ook op dezelfde dag uitgerekend; 8 juni?)
Sandra of iemand anders: nog een vraag: Leg jij Nicky overdag altijd in haar bed om te gaan slapen? Zouden jullie jullie voedings-en slaapschema ook even willen laten weten??
Even over de voeding, de beeb van mijn buuf is nu 13 weken geloof ik, maar ze mag nog niet van de late voeding af! Ze mag wel die voeding terug brengen naar 22.00 uur, maar er zit geloof ik toch wel een maximum kwa uren die je er tussen mag laten? Wij maken Femke meestal wakker tegen 23.00 uur, schone luier, nog even uit de inbakerdoek, en na het voeden er weer in, meestal valt ze redelijk snel weer in slaap tot een uurtje of 6.00 gemiddeld. Wij zitten dus ook op 5 voedingen van 150. Ik wil ook gaan proberen om die late voeding iets eerder te geven, maar daar trapt ze denk ik niet in, hihih. Ze heeft wel eens vaker s'ochtends eerder de fles, en dan denk ik: mooi, nu komen we vanavond iets eerder uit en kunnen we iets eerder naar bed, maar ja meestal slaapt ze dan overdag ineens een hele ruk en komt ze weer een uur later! De slimmerd. Ik moet morgenmiddag/avond weer beginnen met werken! Heb er wel zin aan, Femke gaat naar mijn mams van 13.00 tot 17.00, dan komen we bij mijn mams eten en ga ik weer werken tot 22.00 uur. Hihih, wel makkelijk, we eten dus om de week maandag en donderdag bij mijn pa en ma, omdat ik dan s'avonds moet werken. We zijn vanavond lekker met z'n tween wezen uiteten om mijn verlof af te sluiten. Nou, ik ga mijn meisje wakker maken..........
@ shanna, Femke slaapt zoveel mogelijk in haar bedje, daar slaapt ze het beste omdat ze heel erg allert is. Ze ziet teveel en is daardoor teveel geprikkeld als ze in de wagen slaapt of de box. schema: 6.00 10.30 14.30 18.30 23.00 uur. Dit is het gemiddelde, kan wel eens een half uurtje verschil in zitten.
WHAAAAA MIJN MEISJE LAG OM 10 UUR OP BED EN SLAAPT NOG STEEDS! Mama is wel wakker hahah.. UITGESLAPEN! HEERLIJK! Ik gooi zo lekker de gordijnen los ( als ze wakker word) om te laten zien.. KIJK HET IS OCHTEND! xxxxx
@Shanna, ons slaapschema: De hele dag lekker in de wieg. Behalve 's morgens tussen de 1e en de 2e voeding. Dan lucht ik namelijk zijn kamertje en ligt meneertje dus in de box te pruttelen. Als ie dan de 2e fles op heeft is ie ook echt moe en blij (lachen) dat ie weer in zijn bedje ligt. Hij kan namelijk niet in slaap komen in de box. Voedingsschema: 7.00 uur, 11.00 uur, 15.00 uur, 19.00 uur, 23.00 uur eerste 4 voedingen 140/5,5 (word dan 160) laatste voeding 160/6 (word dan 180) Ben nu aan het proberen of ie wat langer door wil slapen. Heb hem vanmorgen tot 7.15 uur laten mopperen. Hij huilt namelijk 's morgens niet van de honger. De rest van de dag wel vlak voor het tijd is voor zijn fles. Dus even kijken of ik uiteindelijk op 8.00 uur uit kan komen. Dit probeer ik omdat ik telkens ontzettend moe word tegen een uur of 12 's middags. Gevolg: knallende hoofdpijn waar geen ibuprofen tegen werkt. Eerder stond ik ook altijd om 8 uur s'morgens op dus wellicht dat dit helpt. Het is maar een uurtje verschil, maar voor mijn gevoel lijkt het wel 4 uur. @All, er heeft er 1 dikke pret in de box. Zoooooo lief! Groetjes!
hahahh ja wakker geworden hoor! OM KWART VOOR 8! Heerlijk! Voel me stukken beter! Ze ligt er net weer in, beetje jammeren maar gaat wel slapen denk ik ! kus
Goeiesmorgus mama's Even kijken ons voedings/slaapschema: 07.00 hierna in de box totdat ze moe is dan naar bed. 11.00 evt weer in de box maar ook vaak ind e wagen om een boodschap oid te doen Ze valt dan meestal in slaap daarna afhankelijk van of ze wakker is in box/wipstoel of in bed 15.00 Na deze voeding slaapt ze niet veel wordt dus meestal box en wipstoel en valt dan soms nog een (half)uurtje in slaap. 19.00 Na de voeding even in de box en in bad daarna naar bed (rond 20.00/20.30 uur) 23.00 uur voor deze voeding moet ik haar altijd wakker maken daarna gaat ze zonder problemen weer meteen naar bed. Ik probeer zoveel mogelijk aan dit schema te houden want merk dat dat het beste werkt. Soms komen de tijden wel een half uurtje eerder of later uit maar overdag probeer ik er niet langer dan 4,5 uur tussen de voedingen te laten zitten want anders kom ik in de knoei met de late avondvoeding. Oja ik las net in de folder van het CB dat de beebs echt nog 5 voedingen nodig hebben hoor! Vanaf 5 maanden mag je over naar 4 voedingen staat er. En misschien dat er echt wel bij zijn die al met 4 maanden over kunnen maar met ruim 2 maanden lijkt me nog veel te vroeg. En over opa's en oma's. IK heb daar nog niet veel ervaring mee want Isa is pas één keer 3 uurtjes naar mijn moeder geweest. Daarbij gaan mijn (schoon)ouders straks ook geen vaste dag oppassen. Maar ik verwacht weinig problemen, van beide kanten hebben ze veel respect voor onze manier van opvoeden en vragen ze bijv ook hoe laat ze moet eten/slapen en of dat in bed/box etc moet. Verder heb ik zlef zoiets van als ze een hele dag oppassen moeten ze zelf maar een beetje kijken hoe ze het doen als ze de voedingstijden maar hanteren en ook de vaste bedritueeltjes. Maarhet scheelt denk ik ook wel dat Isa weinig huilt en niet erg gevoelig is voor prikkels en dus makkelijk (en overal) slaapt.
YAHOO ook mijn meisje heeft tot 7.30 geslapen vanmorgen. Ze lag al wel wakker in haar bedje toen we om 7.30 gingen kijken, dus hoe lang ze al wakker lag weten we niet, maar ze lag zo lekker om zich heen te kijken en te lachen! Paps is ook weer aan het werk na 4 weken vakantie, dus ik heb nu ook weer wat meer tijd om hier ff mee te kletsen. Femke had vanmorgen eindelijk weer gepoept sinds 2 dagen. Ik had gisteravond maar even weer wat lactulose in haar fles gedaan, want anders was het wel een heel erg zware bevalling voor haar geworden, want zelfs vanmorgen liep ze nog erg rood aan, dat is zoooo zielig! Hier niks te klagen over mijn (schoon) ouders, mijn moeder past 1 1/2 dag op, maar ze heeft een dagopvang dus dat gaat wel goed. Mijn schoonouders wonen hier 12 km verderop, als ze komen dan blijven ze vaak eten en helpen ze ook nog met strijken, koken, stoffen en stofzuigen, dus ik heb niks te klagen. Ze moeten niet elke dag komen, maar dat doen ze ook niet gelukkig. @ mamasanne, lekker he als ze doorslapen? Heb je zelf ook af en toe nodig. Ons meisje deed het vandaag dus ook voor het eerst tot 7.30 en heeft dat goed getimed, want we moeten allebei vandaag weer aan het werk.
Ons schema ongeveer (kan wel eens wat afwijken als hij langer uitslaapt of juist wat eerder is): 7.00 uur 11.00 uur 15.00 uur 19.00 uur 23.00 uur Hij krijgt elke keer 150cc/5 scheppen, behalve de laatste voeding, dan doe ik er een schepje extra in. Helaas drinkt hij bijna nooit zijn fles leeg. Meestal laat hij tussen de 20cc en 60cc staan. En ik maak al niet zulke grote flessen. Hij zou eigenlijk qua gewicht zelfs 180cc mogen. Slapen doet hij na elke voeding. Meestal zit er exact een uurtje tussen het wakker worden voor de voeding en het weer gaan slapen. Hoewel het gisteren ook wel een keertje is voorgekomen dat hij te vroeg wakker was, maar hij hoefde dan ook niet direct te eten. Tja, het slapen zal steeds wel iets minder worden, maar tot nu toen slaapt hij nog zo'n 18 uur per dag. Hij slaapt trouwens vrijwel altijd in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje. Want ik heb hier nog een drukke peuter rondlopen en hij wordt erg snel wakker van geluiden. Dus dan vind ik het zielig om hem beneden te houden. Hij is ook gewend om op zijn eigen bedje te slapen. Al meteen de eerste nacht....... x Linda
Schema van Siënna: ± 07.00 BV daarna weer terug in bed en dan valt ze weer in slaap tot de volgende voeding. ± 10.00 BV daarna weer terug in bed, poosje wakker en daarna weer slapen tot de volgende voeding. ±13.00 BV verschillend, vaak gaan we weg en ligt ze weer te slapen in de wagen of maxi cosi en anders is ze een poos wakker en gaat ze slapen. ± 16.00 BV vaak wakker tot de volgende voeding. ± 19.00 BV haze slaapjes ± 22.00 BV daarna slapen tot de volgende morgen. ´s Middags eigenlijk geen idee, is zo verschillend, maar over het algemeen slaapt Siënna lekker veel. Wat me wel opvalt is dat diegene die flesvoeding geven al op 5 voedingen zitten en om de 4 uur... Ik met BV zit nog steeds op 6 en om de 3 uur. Ik heb zonet mn baas een mailtje gestuurd dat mn borstvoeding goed loopt en dat ik borstvoeding wil blijven geven ook als ik weer aan het werk ben. Ben benieuwd naar haar reactie... SPANNEND hihi.