Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ooh ja, Siënna slaapt altijd in haar ledikantje behalve als we op stap zijn want dan slaapt ze net zo lief in haar wieg en of maxi cosi.
    Ik heb geen box en ook geen wipstoel ed.

2. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    @Chiesa: Dat van die bv wat jij zegt, was mij ook al opgevallen. Ik moet zeggen dat, toen ik nog bv gaf, ik er daardoor ook erg onrustig van werd. Want hij kwam dan heel onregelmatig. Soms zat er 2 uur tussen en soms 5 uur. Ik ging daardoor ook weleens twijfelen of hij genoeg kreeg enzo, daarom ben ik eerder overgestapt op fv als ik had gepland.....
    x Linda

3. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    ik geef BV en zit nu toch ook op 5 voedingen hoor. Heb heel lang op 6/7 voedingen gezeten en opeens ging ze goed doorslapen en kon de 6e voeding eraf. Ook van 3 naar 4 uur overdag ging bij bij Isa vrij plotseling (volgens mij na het sprongetje van 8 weken)

Ikheb mijn manager week of 2 geleden ook ingelicht en het was geen probleem, ze zouden een ruimte gaan zoeken. Hoop dat jouw baas ook beetje mee wil werken ;)

4. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik dacht even op de verkeerde site te zitten, wat een mooie site zeg!

Maar goed, wat een doorslapertjes komen er bij deze weken, gaat lekker zo te lezen! Allemaal uitgeruste mama's dus!

Eerst even voor Shanna:
    Het is geen vergelijking natuurlijk vier flessen, maar toch:

+- 7.00 uur eerste fles, direct daarna weer in bed en slapen.
    +- 10.30 uur tweede fles, daarna nog even spelen en als we niet weg gaan in bed, anders even in de box
    +- 16.00 uur derde fles, daarna nog even spelen, praten en in bed
    +- 18.30 uur in bad, pyjama aan, 19.00 uur vierde fles, ff praten en naar bed tot de volgende ochtend weer opnieuw begint!

Zoals je ziet heeft Mirthe om de fles een kort of lange periode van niet eten. De eerste en tweede fles zitten vrij dicht op elkaar en de derde en vierde fles ook weer.
    Mirthe slaapt in principe altijd in haar bedje, alleen niet als we gaan wandelen/boodschappen doen, dan ligt ze in de safe2go te slapen. Voordat we weggaan nog even in de box, maar als we thuis komen gelijk nog even in bedje.....

Ehm wat nog meer, er stond iets over met vijf maanden pas naar vier flessen.... Van de kinderarts horen we dat we moeten kijken wat Mirthe aangeeft. Die zat dus met vier maanden op vier flessen en dat gaat goed... Zo is het dus eigenlijk een beetje, maar twee maanden is wel errug vroeg. Mirthe is wel twee maanden te vroeg geboren, haar spijsverteringsproces is wel gewoon vier maanden jong, dus die zou dat aan moeten kunnen. Tot op heden hoor ik geen klachten van die kleine dame!

@ Chiesa, ja, ik geloof 8 september? In ieder geval op de zaterdag komen er een aantal dames in Amersfoort bijeen, zwanger, bevallen en nog poging wagenden tot.... Maar, zonder kinderen en dat is wat zowel Sally, als mijzelf een beetje tegenstaat. Ga dat niet melden, want dan ga ik maar gewoon niet, het was niet mijn idee bij elkaar te komen....dus bemoei ik me ook niet met de organisatie...heb alleen de locatie voorgesteld. Het is zoals Sally al zei echt bij mij om de hoek, maar ja, ik weet dus nog niet of ik ga..... Zal meer een last minute beslissing worden. Met een beetje geluk wordt in dat weekend onze vloer gelegd, dus dan is Rinke druk daarmee en moet ik Mirthe vermaken, tja, als zij niet mee mag....

Nou, verder weet ik het ff niet meer, oh ja, wil even de schoonouders van Ster een dagje lenen! ;)

Mirthe doet het trouwens fantastisch, het draaien wil nog niet zo lukken en haar handen kent ze ook nog alleen maar als lollies, maar praten en kijken kan ze als de beste. Zoals Oei ik Groei al onderscheid is Mirthe dus de kijker....haha....oh, de zon breekt door, ik ga snel richting stad, moet ff een jurkje ruilen....was te klein, maatje 60.......dik kind, hahahaha, nee, van het merk oikaido ofzoiets, die zijn gemaakt voor slanke kindjes, nu al verantwoordelijk voor anorexiabeebjes geloof ik, want het is wel errug smal, ik dacht dat Mexx klein viel... Moet ik Mirthe toch op dieet zetten ;)

Ladies fijne dag (Sandra, fijn dat je nu de voeding goed door hebt) ik ben vandaag vast nog wel even online als Mirthe slaapt, maar nu is ze aan het jengelen dat ze wil wandelen geloof ik, haha
    x

5. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Vera zit hier ook nog op 6 voedingen, 6.00 uur, 10.00 uur 13.00 uur, 16.00 uur, 19.00 uur, 22.00 uur
    Ze begint met de BV 10 min. ongeveer per borst, daarna een flesje nog van 60 cc (2 schepjes)bijvoeding, bij de laatste fles doen we er 90 cc (3 schepjes) in.

Na de 1e voeding gaat ze weer terug in bed en word dan rond 10.00 uur pas weer wakker, soms wat eerder soms wat later.... Daarna gaat ze mee naar beneden de box in... tot de volgende voeding. Als we niet weggaan gaat ze na de 13.00 uur voeding weer naar haar bedje sinds kort.... Alleen slaapt ze daar niet zo heel lang in kwestie van gewenning denk ik.... Dan is ze van 16.00 tot na de 19.00 uur voeding beneden daarna boven haar bedje in zo rond 19.45 dus... En om 22.00 uur de laatste voeding, soms is ze al eerder wakker dan nemen we haar mee naar beneden soms voeden we haar boven op onze slaapkamer (ligt er aan hoe vermoeid wij zelf zijn ;))

Tussendoor slaapt ze eigenlijk best veel in de box nog... Geen last van de tv of radio, kan zelf gaan stofzuigen en dan word ze nog niet wakker....
    Maar nu ligt ze te pruttelen in de box dus ik ga maar eens even kijken of ze wat wil hebben ;)

6. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Nou, ik ga aan het werk!
    Moet om 13.00 uur de eerste klant knippen!

Doeg doeg.

7. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @all, ik was ff bij de augustus mama's terecht gekomen via via. tsssss wat een stelletje kleinzerigen zeg. Ze vinden 20 minuten persweeen wegpuffen vreselijk pijn doen. Laten ze maar eens 2 uur persweeen wegpuffen. Dan piepen ze wel anders. Ook geen gezellig forum trouwens. Dikke ruzie vanwege baby van de maand verkiezing. Maar geef de ene partij wel gelijk. Stippenkind is als je het mij vraagt idd hartstikke nep.
    (de stippen dan he? verder wel een mooi kindje)

Groetjes!

8. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hihi marlieke toch! wat doe jij bij de august mama's
    Foeiiii

Judy ik heb al in het desbetreffende topic vermeld dat ik het laat afweten...
    Ik vind het heel erg jammer dat ik mijnkindje niet mag meenemen.. ik zou me erg alleen voelen zo...dus tja helaas pindakaas!

ik weet niet meer wie hetr vroeg maar ik zit ook op de 6 voedingen... 5 overdag en 1 in de nacht!

ik heb probeer het even anders..
    normaliter ligt de kleine er pas tegen 11en in..
    gister heb ik hem om 9 uur gebadderd, half 10 eten gegeven, en 10 voor 10 er in..
    Ik dacht bij mezelf dat hij dat niet ging redden, maar hij kwam netjes om half 5... ik heb geprobeerd om het te rekken maar ja hij had zichzelf al goed wakker gehuild, dus daar was geen redden meer aan..

nou kwart voor 5 aangelegd en kwart over 5 weer slapen... tot half 8.. lekker hoor dat hij weer zo snel ging slapen, want mama was ook zo weg!

nu is al heel het schema in de war want meneer komt vandaag al veels te vaak.. ( nouja meeer als normaal ;) ) maar probeer tegen half 10 toch de laatste bv te geven..

hmm heb mega trek... maar ga eerst weer ff chillen..

kussie

9. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Nou ik vind de jouwe het leukste hoor. Heb de afgelopen dagen weer gestemd en ga het nu nog een keer doen.......
    x Linda

10. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    oja....

interesse in een juni meeting? :)

ikke wel....
    :D

ergens in sept misschien?

ik ga nu echt ff wta eten want ik val om

doeiiii

11. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Ha ha Judy: heb hele leuke schoonouders hoor ;)

Schema Mira (voor zover je het een schema kan noemen):
    tussen 04.00/05.00 en 06.00 uur BV
    tussen 08.00/09.00 BV
    tussen 11.00/12.00 BV
    tussen 15.00/16.00 BV
    tussen 19.00/19.30 BV
    tussen 22.00/23.00 BV

Mira krijgt nog 6 keer borstvoeding per dag. In de ochtend slaapt ze vaak een uurtje en in de middag een paar uur achter elkaar. Elke avond is ze erg wakker en wil niet naar bed (alleen maar slapen op papa's arm, iemand nog tips?). Doei!

12. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Goedemiddag dames,

Nou, fijn dat jullie jullie schema's hebben vermeld hier.
    Grappig ook dat alle flesvoedingbaby's om ongeveer dezelfde tijden eten en wakker worden!

Nou, ik heb besloten dat ik Britt 's avonds niet meer om 19.30 in haar bedje leg. Ze kwam vanochtend weer om 5.30 en bleef wakker tot 8 uur. Daar heeft deze mamma dus geen zin in.

Ga haar nu na de fles van 15 uur in haar bed leggen (ze kreeg de fles vandaag wat eerder, 14.30, maar slaapt nu al als een roosje, dus ze heeft de rust ook echt nodig) en hoopt dat ze een paar uurtjes slaapt.
    Vanavond na de fles van 19 uur blijft ze dus lekker beneden (en als ze moe wordt, kan ze natuurlijk altijd in de box gaan slapen).
    Dan om 23 uur de laatste fles en hup, het bedje weer in.
    En dan maar weer hopen dat ze doorslaapt tot 7 uur! En vervolgens daarna weer tot een uur of 10 (net zoals vroeger, hihi, lees: een paar dagen geleden).

Fijn voor iedereen dat jullie beebs zo goed slapen zeg!

Ik heb zeker interesse in een juni-meeting!
    Lijkt me leuk alle mensen eens te ontmoeten aan wie ik altijd hulp vraag, haha.

Nou, ik ga ook even spieken bij de augustus-mamma's. Ben wel nieuwsgierig geworden....

13. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    werkse!

14. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik ben ook wel in voor een juni-meeting hoor. Als het tenminste niet helemaal aan de andere kant vh land is :rolleyes:

Patje lekker gewerkt?

15. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik hoop t ook echt hoor! [-o< En fijn dat jou baas het geen probleem vind! :D

Idd jij zit ook op 5 voedingen. Ik probeer vanaf vandaag een beetje te trekken met 4 uur er tussen. In principe maakt t mij niet uit maar als ik weer aan het werk moet komt t beter uit want dan kan ik Siënna 2 x live voeden bij de oppas als het allemaal een beetje mee zit.

Ze is morgen 9 weken dus wie weet zoals jij zegt met 8 weken hihi. % voedingen kan sowieso wel als ze 6 kilo weegt he haha. Want soms kwam ze aan 5 voedingen en dan vond ik het zo zielig :oops: Ik weet t... niet nodig .

16. mamasanne

mamasanne Lid

10 jul 2007
    48
    0
    0
    zo ff van me af kletsen hoor!

Pff het valt me zwaar .. dat "alleen" zijn. Ben natuurlijk niet alleen, Mara is er maar dat is anders..

Erwin is weer voor 5 dagen vertrokken ( bijna 4 ) En maandag is altijd mijn dipdag... Zo inneens na 2 dagen weer helemaal alleen is niet gezellig.

Mijn beste vriendin komt daarom altijd langs op maandag, alleen zit die nu met haar luie **** op Mallorca! Heerlijk voor haar, maar moet dus ff door deze avond komen.

zucht

17. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Judith, ik heb die meeting gemist. Jeetje idd raar dat juist de kids niet mee gaan.

Was dat voor iedereen zeg maar?

Ik ben wel voor een juni meeting MET kids hoor, wel dicht bij mij hahaha. ;)

Dus ik ga ook voor amersfoort hihi. Redelijk centraal toch?

18. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Hey mamasanne, alleen is maar alleen he.

Misschien komt er wel iets leuks op tv ofzo...

Sterkte hoor..

19. karin35

karin35 Actief lid

3 okt 2006
    180
    0
    0
    kinderdagverblijfleidster
    ijmuiden
    hi

nou bij danique is en schema nog ver te zoeken hoor!

1e voeding: ligt eraan of ze wel of niet s'nachts is gekomen.
    Vanochtend netjes !

6.30 BV
    daarna geslapen tot 10.30 toen aangekleed en gevoed
    11.15 boodschappen en ze viel in de wagen op de terugweg in slaap
    geslapen in de wagen tot 14.15 en daarna gevoed.
    Om ongeveer 14.30 in de box gelegt waar ze heerlijk ging spelen.
    bij mijn zus op schoot tot 16.30 toen wilde ze alweer drinken(warme weer?)
    Weer in de box.
    Om 1800 weer drinken
    18.30 nu in bed tot hoop ik 2200
    dan krijgt ze flesje BV.
    Dan kolf ik
    en dan maar zien hoe laat ze komt.

Dus komt ze 5.00 dan is het schema al helemaal anders.

Ja de ene keer 6 voedingen maar vaak 5 gisteren kwam ze netjes om de 4 uur :D

maar ik moet zeggen dat ik gewoon voed op verzoek,kan nu nog straks wil ik wel proberen een beetje ritme te vinden( eerste voeding voor ik moet werken) dan maak ik haar gewoon wakker hoor! als dat gaat hihihi

20. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ha, nu is Judy niet meer de enige werkende moeder hier op het forum, Patje heeft haar gevolgd. En Viona, is die niet ook al begonnen?
    't Is dat je een beetje uit de buurt woont, Patje, maar anders mocht je mn haar doen hoor! Nu laat ik het maar in Turkije doen (voor 5 eurie's hihihi)
    Judy: maatje 60, ja dat is te klein hoor voor een baby van 6 kilo. Of ze moet wel heeeel breed zijn. Is het ruilen nog gelukt?
    Marlieke: ja die stippen zijn er op geverfd bij de baby-v-d-maand, dat is duidelijk. Weetje, als ik die ukkies bekijk hebben ze allemaal wel iets karakteristieks, ieder kind op zijn of haar manier!
    Ster: kom je nog aan iets anders toe dan BV geven...? Als ik je schema zo bekijk... ;)
    mamasanne: ik leef met je mee hoor, 't is toch maar bar ongezellig he zonder die papa's

Ik ben weer opgeknapt. Vandaag zag ik onze boef weer na ... 3 dagen. Dan zie je best wel verschil zeg! Maar ik kon echt niet voor hem zorgen, ik tolde soms op mn benen.
    Nou, hij vindt het prima bij opa en oma, hij staat lekker in de tuin in de kinderwagen, en daar slaapt hij dan ook heel veel.
    Hij wil trouwens niet op zn buik liggen, dat vertikt hij. Als ie iets niet wil, dan doet ie het ook echt niet, hm, net zn moeder... ;)
    Ik ga tv kijken Keuringsdienst van Waarden. Vorige keer hadden ze het over die potjes zeezout, dat komt gewoon uit een steengroeve. Ja, zeggen ze dan, maar miljoenen jaren geleden was dit een zee.
    Haha, zo ken ik er nog meer!

Deel Deze Pagina