Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam

2. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    :confused: Ky, zo te lezen zit je er echt helemaal doorheen. Wat ongelofelijk *@$# voor je. Kayleigh komt overdag ook elke 2-2,5 uur, maar gelukkig hebben wij de mazzel dat ze 's nachts wel een uur of 4-5 doorslaapt.
    Ook Kayleigh is vaak wakker tussen de voedingen door. Dat zijn dus de momenten dat we haar proberen zoet te houden met de muziek en de pink.

Ik moet wel toegeven dat ik af en toe ook moeite heb om mijn ogen open te houden. Vooral bij het voeden zit ik meestal te knikkenbollen.

Wat fijn voor jou dat je SM eerder vertrekt \:D/
    (je hebt haar toch niet weggepest he ? O:) )

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Zo nu mag ik me ook hier officieel melden! :D

Ik ga lekker meelezen/-kletsen met jullie ervaringen en emoties over de prinsjes en prinsesjes!

Ik begin een beetje op te knappen dus ik hoop snel mijn verhaal te kunnen doen. Ik ben nog helemaal in een roes, van alle hefige ervaringen van de afgelopen week maar ik had niet verwacht dat ik zooo verschrikkelijk verliefd zou kunnen zijn!

Iedereen een dikke knuffel van mij en Louise!

4. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Heel herkenbaar! Ik heb het gevoel alleen maar met de kleine bezig te zijn en alles alleen te moeten doen.
    Elke 3 uur voeden, voeding zelf duurt ook ruim een half uur...

Vanmiddag hebben Nicky en ik lekker samen in het grote bed geslapen. Ze had echt een half uur lopen 'lurken' aan de borst.
    Kolven alleen heb ik niet genoeg aan en baby's drinken de borst beter leeg dan een kolfapparaat.
    Gelukkig hapte ze in 1 keer goed. Dus af en toe een flesje en de rest toch borstvoeding.

Ky, leuk he die kraamtranen?! Ik heb eigenlijk de hele zwangerschap geen last gehad van hormonen en nu dit.
    Vanmorgen lopen janken dat ik het allemaal niet leuk vond en alles zelf moest doen. Gewoon gefrustreerd vanwege de borstvoeding die niet helemaal wil, niet genoeg slaap enz.

Bibi ik heb een pak pampers gehad en 1 pak van de C1000. ik moet zeggen, deze bevallen ook goed! En ik heb nog maatje 1. Heb nog 2 pakken, dus even kijken of ze hierna al maatje 2 nodig heeft (denk het niet eigenlijk).

5. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Dat ga ik dan ook maar eens proberen :idea:
    Misschien dat dat wel lukt.

6. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @ Bibi, ik hoop het voor je, want ik vond dit wel ideaal zo! Zeker ook met bezoek, Mirthe zat zo ook iets meer voor mijn borsten zeg maar.....

@ Ky en Sandra, nog even volhouden meiden, weet dat het moeilijk is, maar het wordt echt beter! En leuker! Als je straks met de kleine op schoot zit en er breekt een echt gemeende brede lag door op dat koppie, of, als jij je tong uitsteekt, zij dat ook doet.....of als je in de auto zit, ze jammert een beetje en je doet je hand in de maxi (zie haar niet, omdat ze met de achterkant van de stoel naar mij toe zit natuurlijk) en ze pakt je vinger vast en wordt stil.....

Daar doen we het voor dames, komt allemaal wel, maar geduld is een schone zaak en daarom even zeggen dat ik bewondering heb voor alle mama's!

7. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    * Smelt *

@ Sandra, wat fijn dat de laatste voeding wel goed ging. Hopelijk kom je er snel weer bovenop.
    (Ky, jij ook hopelijk)

@ Manuela, Gezellig dat jij je ook hebt aangemeld. I know the love feelings ;)

8. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Jullie merken zeker wel dat Kayleigh heerlijk ligt te slapen en ik alleen (met Kayleigh) thuis ben?

Haha, heb in tijden niet zoveel kunnen posten :)

9. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik had honger, net een stuk ontbijtkoek gegeten en ff bijgelezen.
    Ky: ik ben echt blij voor je dat je SM het licht heeft gezein en wat eerder teruggaat... Ik hoop dat er dan ook wat rust in de tent komt.
    Wij gebruiken hier maatje 2 van de luiers, ik kan me niet herinneren dat ik maatje 1 heb gebruikt. Maar als je te groot koopt, kan je de luiers natuurlijk gewoon nog opzij leggen (zoals wij nu gedaan hebben met de Lidl luiers)
    Bibi: gelukkig heb jij een rustigere avond gehad dan ik gisteren met Deniz!
    Haha, Judy, die IKEA heeft een goudmijntje aan jou!

10. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Enne...eindelijk fotootjes van mijn kleine man!

11. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Nou, dat zal ze nog tegenvallen, Rinke werkt bij ikea, dus we krijgen korting, altijd leuk!

Prachtige foto hoor! Heb jaaaren terug, volgens mij ergens in 2002, nog flink met die clubsupporters gefeest, haha, zat toen op vakantie in een dorp bij Bodrum in de buurt en tijdens het eten kwamen er allemaal auto's toeterend en met vlaggen uit het raam door de straten rijden, gratis bier in de kroeg, haha.....goeie club, dus mooi pakje!

12. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Leuke foto van je Deniz Cimbomlu!

Ky: rustig aan hoor! Ik begrijp je wel dat het veel is af en toe. Het is ook zo raar alles draait nu plotseling om de baby he? (positief bedoeld hoor).

Bij ons blijven de darmkrampjes ook komen en gaan....... gelukkig heeft Mira vannacht van 12.00-04.00 uur geslapen (en wij dus ook als een blok). Het valt op dat ze iedere keer na een voeding last krijgt van haar darmen (echt zo zielig dat gerommel in haar buik). Mogelijk drinkt ze te gulzig, ze heeft een enorme zuigreflex. Ik geef haar trouwens ook al geregeld een speentje hoor! Volgens de kraamhulp kon dit makkelijk omdat ze dus zo'n grote zuigreflex heeft en goed aan de borst ligt.

Nu slaapt ze ook als een blok, maar overdag ben ik ook tussen 2,5 en 3 uur aan het voeden. Kortom het klinkt allemaal wel normaal als ik de verhalen van jullie dan weer lees.

Tip voor darmkrampjes:
    Wat erg goed werkt is Mira in een draagdoek doen als ze krampjes heeft. Ze heeft dan lichaamswarmte, baarmoederhouding en beweging. Het werkt echt goed en je hebt je handen even vrij om iets te gaan doen!

13. lique80

lique80 VIP lid

18 sep 2006
    7.763
    0
    0
    Programmeur
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,
    Ik meld me hier ook maar eens, wist niet dat dit topic al aangemaakt was..

Hoi Ster,
    Ligt het ook aan wat jij gegeten hebt gisteren? Of weet je dat niet. Sam had namelijk ook krampjes van de week en ik had die avond ervoor rode kool en een nuts gegeten. Dat stel ik dus nu weer even uit.. Of heeft Mira het aldoor? Wel lastig!

Vanmorgen hebben we gedouched, zie fotoalbum

14. Anne35

Anne35 Lid

24 jun 2007
    38
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb me zojuist aangemeld en na een hele tijd meelezen op de zwangerschapspagina van juni 2007, kom ik nu maar meelezen en meeschrijven. Ik heb een dochter van zes jaar (verst en lich gehandicapt) en op 10 juni ben ik bevallen van een zoon, Constantijn! Vandaag is hij al weer twee weken oud en tot nu toe gaat alles goed. Samen met jullie 'geniet' ik van de gebroken nachten en van de krampjes.. en huiluurtjes, met name in de avonden.

Groet, Anne

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hey meiden, erg herkenbaar wat betreft voedingen en darmkrampjes. Louise heeft haar krampjes alleen savonds laat en snachts, natuurlijk net als wij willen slapen. Verder is ze ontzettend lief en doet het supergoed.

Wat een leuke foto van Deniz! Cim, hoe is het met jou nu na de ks?

Anne; welkom hier!

16. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Mama's :D
    ik kom ook weer even online, heb net even flink wat pagina's bij moeten lezen en het lijkt wel of ik het zelf geschreven heb :)

Erg herkenbaar die darmkrampjes, niet willen slapen huiltjes, velletjes etc ;)

Isa doet het erg goed en komt nog zo'n 6 x per dag, erg veel op de tijden let ik niet echt meer, ik zie wel wanneer ze komt als er maar minimaal 3 uur tussen zit dan vindt ik het best ;) . S nachts meestal een keertje dus het is nog best om te doen. Ik ben wel gaan kolven zodat mijn man savonds geregeld de laatste fles kan geven en dat gaat goed, ze drinkt dan 80 cc zo op :D
    In het boekje van het CB geven ze bij ons als richtlijn 150 cc per kilo lichaamgewicht per 24 uur. Het kolven gaat bij mij trouwens best goed. Ik heb een handkolf van avent en kolf in 10 min tijd zo'n 40 tot 80 cc dus melk genoeg ;)

Wel heeft Isa de laatste dagen wat last gehad van darmkrampjes, echt zielig dat optrekken van die beentjes en maar huilen, ze is dan alleen te troosten als we haar lekker tegen ons aan laten liggen op onze buik. Ik heb nu gisteren cinababy gehaald en ik heb het idee dat het al wat begint te werken dus hopen dat het zo is ;)

Verder gaat ze na de avond, nacht en ochtend voeding meestal meteen weer lekker haar bedje in en dat vindt ze dan ook wel best. Overdag is ze al wat wakkerder en leg ik haar na wat spelen/knuffelen in de box en als ze echt moe wordt probeer ik haar weer in haar bedje te leggen. Lukt niet altijd want soms was ze dan meteen weer wakker... maar ik las hier de tip van een hydrofiel in de magentron en moet zeggen dat werkte hier gisterenavond en vandaag best goed ;) Altijd handig die tips he.

Ik voed haar verder meestal zittend (madonna houding) en soms de nachtvoeding liggend in bed. Maar zittend vindt ik over het algemeen wel het fijnste. Mijn tepels deden overigen de eerste 2 weken ook geregeld zeer ( supergevoelig en branderig) maar dat is nu helemaal over, er zal wel eelt op zitten denk ik :) Ook het aanhappen doet nu geen pijn meer, dus dames gewoon voldhouden het gaat vanzelf over ;)

Ster wat voor draagzak heb jij? ik heb nl wel een buikdrager van babybjorn maar daar mag ze pas vanaf 6 weken in. En is toch meer voor het echte wandelen, misschien dat ik nl ook wel zo'n draagzak aanschaf.

Vanaf morgen begint hier trouwens ook weer het echte leven, ik heb nl de luxe gehad dat mijn man 3 weken thuis was, maar dat is nu dus voorbij, die moet morgen weer aan het werk... zal wel even wennen worden denk ik. Gelukkig hebben we in die 3 weken wel al zo ongeveer alle kraamvisite gehad dus dat is dan wel lekker rustig nu.
    En ik moet zeggen dat ik mezelf ook al wel weer zowat de oude voel. Ik heb al verschillende keren met Isa en mijn honden lekker gewandeld (zo'n 3 kwartier) en dat gaat al weer goed. Gisteren ook zelfs een half uurtje met mijn honden gefietst terwijl mijn man met Isa op zijn buik lekker op de bank lag. ;)

Verder zijn we afgelopen woensdag heerlijk wezen stadten met z'n drie-tjes want ik had erg de behoefte aan een nieuwe outfit 8) Pas ook alweer gelukkig in mijn oude kleren en er "hangt" nog maar 1 extra kilootje aan dus dat zal wel goed komen denk ik.

Oja hier gebruiken we de newborn luiers vd c1000, zitten perfect en geen rode billetjes ;) Maar als ze dadelijk wat groter is ga ik de katoenen luiers (todbots) die ik heb liggen proberen. Ben benieuwd of me dat gaat bevallen...

Nou het is een heel verhaal geworden, maar zal vanaf nu weer wat vaker online komen dus dan kan ik jullie beter bijhouden :)

17. Niet meer actief

Dag Mammies!

Gisteravond was ik ten einde raad, Lara bleef maar gillen van de buikpijn! Het was zo zielig! Niets hielp. Ze was ontzettend moe maar kon niet slapen van de pijn. In tranen heb ik mijn moeder gebeld en die was toevallig bij mijn tante. Mijn tante is homeopatiste - van haar kreeg ik ook de tip voor Rescue Druppels van Bach om de bevalling door te laten zetten en diezelfde nacht begon het :eek: - en met haar liep ik alles na. Toen ik vertelde dat we al twee weken Cinababy van VSM gebruiken schrok ze en zei dat ik daar onmiddelijk mee moet stoppen! Homeopatische middelen helpen of meteen of niet. En in Cinababy zit inderdaad Chamomilla D6, wat het juiste middel tegen de krampjes is. Maar daarnaast zitten er nog 4 andere bestanddelen in en daar kan ze overgevoelig voor zijn. Dus ik ben direct gestopt en sinds vanmiddag is ze een stuk rustiger. Ze heeft nog wel lichte krampjes, maar niet meer zo heftig als normaal. En ze ligt nu zelfs in haar eigen bedje te slapen :confused: . Nog even wachten hoe vanavond en morgen gaat, maar ik heb er een goed gevoel bij :D . Mocht ze nog wel krampjes hebben dan krijg ik dinsdag een flesje met pure Chamomilla D6 (ook gewoon in de winkel verkrijgbaar) om aan Lara te geven.

Dus ik ben erg blij, want volgens mij is dit de oplossing. Ik heb goede hoop...

18. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Goh Ky wat fijn dat je tante die goede tip gaf. Gelukkig reageert Isa wel goed op cinababy. Ik hoop voor jou dat Lara ook goed gaat reageren op dat pure middel. Succes!

19. ff snel hoelang moet zo'n doek dan in de magnetron? ik wil dat ook wel gaan proberen.
    dit typ ik met 1 hand in de andere ligt joya weer bij te komen van de krampjes

war raar al die tegenstrijdige berichten van van alles bv nu cinababy. ik geef ze juist wanneer ze er last van heeft

20. Anne35

Anne35 Lid

24 jun 2007
    38
    0
    0

Deel Deze Pagina