... oeps.. vorige berichtje ging mis.. moet nog effe wennen! Ha Ky, Heftig hoor dat je dochter zo reageerde op de voeding. Constantijn had dit de eerste dagen ook en de verloskundige gaf mij als tip om eens 24 uurecht heel consequent te zijn. Hem niet vaker dan 1 keer per 3 uur beide borsten aanbieden. De resterende tijd opvullen met de pink of speen.. En zij gaf aan dat na 24 uur de krampjes een heel stuk minder zouden zijn. Ik heb het gedaan.. was wel intensief om elke keer te wachten tot het weer tijd was. Maar ik moet eerlijk zeggen dat het echt hielp en dat hij veel beter in zijn ritme is gekomen (en ik ook!). Nu heeft Constantijn nog wel 's avonds een periode dat hij wat huilt.. maar het is niet meer de hele dag! Hopelijk helpt het ook dat je nu gestopt bent met Cinababy. Groet, Anne
Spijkervrouwtje, dat kolven gaat goed bij jou zeg! Succes met z'n tweetjes nu je man weer moet werken! Lique, leuk zeg onder de douche! Gaan wij vanavond ook doen! Ben benieuwd! Anne, welkom hier! Ky, ten eerste fijn dat je SM snel weg is. En ik hoop dat de krampjes bij Lara snel over zijn! Ik moet zeggen dat Nicky geen last heeft van krampjes (afkloppen). Na een voeding slaapt ze eigenlijk altijd in. Behalve de ochtendvoeding en avondvoeding. Vandaag visite gehad en niet gerust. Is wel te merken moet ik zeggen dat ik toch nog wel wat rust nodig heb overdag. Morgen maar lekker niks doen!
Ky; wat verschrikkelijk dat Lara zo'n last heeft van krampjes. Hopelijk helpen de tips van je tante. Michel gaat morgen ook even dat spul halen voor Louise. En fijn dat je sm snel weer weg is! Shelde; visite is inderdaad leuk maar denk goed om je rust hoor. Het is niet niks allemaal dus doe het morgen maar lekker relaxed Spijkervrouwtje; wat fijn dat het zo goed gaat met jullie. Heerlijk lekker de stad even in! Ik heb ook de luxe dat Michel (vanaf morgen) 3 weken vrij heeft en ik heb 2 dagen verlenging gekregen voor de kraamzorg. Ik ben benieuwd hoe het je bevalt als je mannetje weer aan het werk is. Knuffel! Manuela en Louise
hihihi, lijkt wel een Turks stoombad! Vanmiddag heb ik ook met Deniz gedouched. Ik ga dan op een plastic krukje zitten en Deniz leg ik op mn bovenbenen. Hij vindt het prima. Hij heet niet voor niks Deniz (Turks voor "zee") @Anne35: nog proficiat met de geboorte van Constantijn! Gaat eigenlijk wel goed. Ik heb de kinderwagen over een drempel getild van de week, maar dat had ik beter niet kunnen doen, heb 2 dagen buikpijn gehad. Dus dat was niet slim. Maar voor de rest kan ik wel al Deniz tillen. Het vervelendste is het "dode" gevoel in mn onderbuik ter plaatse van het litteken. Dat kan nog maaaaanden duren, heb ik begrepen. Bedankt voor je interesse! @Ky: ik hoop zo dat het rustig blijft met de darmkrampjes van Lara [-o< Vannacht weer een rustig nachtje voor de boeg: Deniz is weer bij opa en oma. Eerst vanavond bij hen gekaasfondued, en Deniz is daar nu gebleven.
Ja Ik heb ook een ks gehad he, dus ik ben erg nieuwschierig Fijn dat het zo goed met je gaat. Je moet het idd rustig aan doen hoor.. het is nogal een operatie geweest! Dat dode gevoel is zeker erg vervelend maar dat gaat wennen hoor en op een gegeven moment is het weg. Dat was althans zo met mijn littekens na de borstverkleining. En heb jij lang pijn gehad met hoesten/niezen etc? En hoe lang heb jij kraamzorg gekregen? Wat een lekker vooruitzicht zo'n rustig nachtje! Ik zou het ook graag willen maar ik kan het voorlopig niet over mijn hart verkrijgen zolang zonder haar te moeten. Vind het soms al erg als zij boven ligt te slapen en ik beneden zit @all; hoe is het trouwens met jullie lichaam/gewicht? Ik ben op de weegschaal gaan staan vandaag, maar dat is niet leuk... pfff ik ben pas 7 kilo kwijt van de 25
Ik ben nu zo'n 12 kg van de 18 kwijt. Gaat best snel vind ik. Maar nu de rest nog natuurlijk. Ik pas m'n oude spijkerbroek al! Maar die was zowiezo aan de grote kant. Cimbomlu, knap dat je je kleintje zo lekker bij opa en oma af kunt geven! Nicky gaat woensdag een paar uurtjes naar opa en oma, omdat wij ergens heen moeten. Vind dat al een hele onderneming! Hoeveel poepluiers hebben jullie kleintjes per dag? Eerst had Nicky bijna elke keer een poepluier, nu heeft ze er vandaag maar 1 gehad. Ze laat wel veel scheetjes vandaag. Ik heb een nieuw fotootje in m'n album gezet. Ze kan soms zo lekker lachen!
Goeiesmorgus meiden Heb best lekker geslapen. Om half 11 heb ik een flesje afgekolfde melk gegeven. Was eigenlijk de bedoeling dat mijn mannetje dat zou doen en ik vroeg naar bed zou gaan, maar was savonds opeens niet meer moe Dus toen zelf de fles maar gegeven, en die was (80 cc) binnen 10 min op Daarna zijn we allemaal naar bed gegaan en kwam ze om 3 uur weer. Gevoed en vervolgens was ze er om half 7, best luxe dus. Toen liggend in bed gevoed en vervolgens nog een uurtje samen met haar in ons bed geslapen en daar ligt ze nu dus nog steeds Wij hebben overigens de slaapkamers beneden dus kan ik geregeld even binnenlopen om bij haar te kijken Valt me mee dat ze nog niet wakker is want de buren zijn een muur aan het doorbreken, maar ze slaapt nog lekker door. Cimbolu hopelijk heb jij ook lekker een beetje bij kunnen slapen vanacht Ky, ik hoop dat de krampjes vandaag minder zijn bij Lara. Manuela, wat lekker dat je mannetje nu ook thuis is, lekker genieten joh! En ik ben zelf ook wel benieuwd hoe alles gaat lopen nu ik zo alleen met mijn meisje ben. Maar ik ben zelf redelijk relaxed dus ik denkd at het wel mee zal vallen. Vanochtend ga ik even wat poetsen en was wegwerken en eind vd middag (na de voeding van 3 uur ongeveer) wil ik wat boodschappen gaan doen. Ze slaapt dan nl meestal niet zo vast en is dan wat jengeliger dus misschien is boodschappen doen dan juist wel een uitkomst. Shelde, Isa heeft zo'n 3 poepluiers per dag (meestal savonds en snachts) maar bij BV kan dat volgens mij erg verschillen. En het kolven gaat inderdaad goed. Ik heb alleen nu nog een handkolf en ga denk ik wel een elctrische aanschaffen want omdat het zo goed gaat denk ike r ook over om straks als ik weer moet werken de Bv nog even aan te houden. Het liefst wil ik het tot 6 maanden volhouden. Ik ben zelf nl erg allergisch voor vanalles en nog wat en het schijnt dat door het geven van BV je kindje hier het beste tegen beschermt te zijn.
Nog even een vraagje trouwens, wat gaan jullie doen met anticonceptie? Ik kan vandaag de pil (cerazette) op gaan halen. Deze schijnt nl de minste invloed op BV te hebben. Volgens de HA kan ik gewoon beginnen alleen is ie dan de eerste maand nog niet betrouwbaar. Of ik moet een menstruatie afwachten, Ik vloei dan al wel een paar dagen niet meer maar ja geen idee wanneer die komt als je BV geeft... En zo lang willen we nu eigenlijk ook weer niet wachten Voorheen heb ik een mirena gehad dus zal wel weer ff wennen zijn met de pil en dan in de eerste maand ook nog zo'n regenjas erbij We hebben trouwens ook nog even overwogen om geen pil te gaan gebruiken omdat we zeker een tweede kindje willen maar dat zal toch zeker nog wel een half jaartje duren voor dat we daar aan willen beginnen en al die tijd met regenjassen werken vonden we ook niet zo'n fijn idee
Hallo meiden.. Ik meld me hier ook maar eens. Ik las dat er al enkele baby's zijn die (soms) doorslapen, lijkt me heerlijk! Maik komt 's nachts om de 3-4 uur, dus soms 2x in de nacht. Afgelopen weekend hebben we dan ook goed bijgetankt met z'n 3-en, zijn lekker in bed blijven liggen tot 11.00 uur . Zijn er ook meiden die naast het geven van BV ook afkolven en zo nu en dan een fles geven? Morgen past mijn moeder even op Maik en het is dan wel handig als hij dan ook de fles wil hebben! Gister al een poging gedaan, toen heeft hij 30 cc gedronken uit de fles. Vandaag maar weer een poging doen, maar dan met een andere speen. Ook las ik iets over baby's die veel wakker zijn. Gelukkig zijn wij dus niet de enigsten! Maik heeft 's middags zijn wakkere uurtjes. Gisteren is hij van 12.00-17.00 uur wakker geweest, tussendoor heeft hij 1 uurtje geslapen. Dan denk je dat hij dan wel een paar uur kan slapen, maar nee hoor! Hij wordt gewoon weer na 3-4 uur wakker. Hoelang blijf je trouwens vloeien als je BV geeft? Of is dit erg verschillend? Nou, ik ga zo even de was buiten ophangen, hopen dat het droog blijft [-o< .
Don't worry! Jesse heeft maar 1 keer in de 8 dagen gepoept! Elke dag is meer dan genoeg hoor. En die scheetjes, dat ken ik. Ze stinken ook nog!
Cimbolu, dat dooie gevoel kan inderdaad nog wel een paar maanden duren. Mijn neefje is nu een half jaar en mijn zus heeft nog steeds niet al het gevoel terug! Maar uiteindelijk zal het weer goed komen toch! Douchen is inderdaad leuk! Tja lens beslaat een beetje haha! Hebben jullie het ook al geprobeerd Shelde, scheelt weer een heel badje ritueel! Ky, hoop dat het snel beter gaat. Lijkt me vreselijk als je kind huilt en je niet meer weet wat helpt! Oh, we hebben hier weer een heerlijke nacht gehad! Half 1 ging ze erin en toen om half 7 weer... Toen rond half 8 er weer in en om 10 uur eruit, dat kan nu makkelijk nu mijn vriend ook lekker thuis is.. Alles schuift wel wat op, maar ben lekker uitgerust! Heb wel alweer mijn 2e voedingsbh aan, want het ging weer veel te hard vanmorgen. Als ik de ene borst geef dan begint de andere te lopen. Heb het proberen op te vangen in borstschelpen, om pads te besparen, maar als die overlopen is ook alles zeik nat.. Hoeveel voedingsbh´s hebben jullie al ik vragen mag, ik heb er nu 3 maar moet echt op de hand uitwassen enz.. Anders moet ik met een natte blijven lopen, blehhh
he bloem gezellig dat je er ook bent. Herkenbaar he al die babyblues Isa wil momenteel ook niet echt slapen Om 10.00 uur gevoed en sindsdien meer wakker dan slapen... Momenteel ligt ze tegen mijn buik/borst te slapen iets anders wil ze niet Dus ben met 1 hand aan het typen... Bloem ik geef Isa ook af en toe een fles met afgekolfde melk. Zij vond het vanaf het begin af aan mteen wel best. Wij gebruiken hier de S fles van difrax voor. Wel heb ik de eerste keren mijn man de fles laten geven, ze zeggen wel eens dat als ze mama ruiken ze alleen de borst willen ipv de fles. Zijn er trouwens bij jullie meer die de speen niet willen? Ze had net echt zuigbehoefte maar de speen (2 soorten geprobeerd) blijft ze uitspugen, ze wil wel mijn pink maar ja dat vindt ik wel leuk voor een paar minuten maar dan wordt het toch lastiger Heb via MP een draagzak gevonden en ga die waarschijnlijk vanavond halen, dus ben benieuwd of dat ie werkt morgen
Even over de draagzakken, hier hebben we de trio/cotti, kan vanaf de geboorte gebruikt worden. Hebben het al even geprobeerd en ze vind het heerlijk, jammer dat je er niet mee mag fietsen, helaas.. Ik heb nog niet nagedacht over anticonceptie, zijn er hier al mensen die het weer aandurfen. Geestelijk heb ik er echt zin in, maar als ik dan denk aan die hechtingen.. Dan wacht ik liever nog even. Volgens mij is het mij ook 4 weken ontboden, maar de vk komt morgen afsluiten dan zal ik het nog maar eens vragen..
Ik heb een tricot slen draagdoek die je om knoopt. Het is echt heerlijk en ze zit er in de baarmoederhouding/kommahouding in. Ik woon nog vier hoog en daarvoor is het ook ideaal (de kinderwagen sleep ik nog niet zo makkelijk naar beneden). Gelukkig ga ik wel verhuizen naar begane grond in september. Verder vannacht redelijke nacht gehad. Wel weer huilen van 5 tot half 7, nu slaapt ze als een blok trouwens........ Goed dat je dat schrijft Ky over middeltje tegen darmkrampjes. Ik gebruik ook een homeopathisch poedertje, maar het lijkt nog niet zo aan te slaan. Misschien moet ik er ook maar mee stoppen, je weet maar nooit wat voor averechts effect het heeft. Mijn vriend had nog een tip gehoord: dat je water moet koken en daar heel even een ui in dompelen. Vervolgens de baby dit laten drinken (klein beetje). Misschien dat we dit gaan uit testen.....jullie horen nog.
Goedemiddag! Zit een docu op 2 te kijken van een stel dat een kindje gaat ophalen in China.....geweldig om te zien, wij zijn er nu een jaar geleden geweest, zou zo weer terug willen.....jeetje zeg....WIL OP VAKANTIE! Nou ja, volgend jaar maar weer! Ehm, zag wat vragen, misschien kan ik ook een klein beetje helpen: Anticonceptie: Ik heb sinds het stoppen met BV weer mijn gewone pil, wel last van doorbraakbloeding gehad, maar ja, dat kwam omdat ik er natuurlijk weer eentje vergat en door moest slikken, zit niet nu al op een kindje te wachten.... Maar ze adviseren te wachten tot je weer de eerste natuurlijke menstruatie hebt, maar ja, die pil die je ook tijdens bv kan gebruiken is natuurlijk een ander verhaal! Ik wilde niet later weer overstappen op een andere pil, daarom zou ik zolang ik bv gaf geen pil gebruiken.....helaas duurde dat niet zo lang! Lekkende borsten: Lique, als ik Mirthe voedde aan de ene borst, deed ik het spuugdoekje in mijn bh over de andere borst..... sonde van de melk, maar blijkbaar heb je genoeg.....dit was voor mij de meest droge oplossing! Poepluiers? Mirthe ging ineens ook van elke keer een poepluier naar dagen niets.... Nu bijna elke dag wel 1 keertje, vannacht toevallig nog eens, maar nu is het natuurlijk nog even de vraag of er vandaag nog een poepluier komt.... Maar het hoeft dus niet elke dag, soms schijnen baby's rustig 1/2 weken niet te poepen..... Daar krijg ik nou kramp van! Anne, welkom en nog gefeliciteerd met je zoontje! Ky, hoest vandaag meid?
Hallo allemaal, Allereerst: Wat een mooie foto's allemaal zeg! Al die kleintjes zijn echt om op te vreten..... En het maakt niet uit wat ze doen, lachend, douchend, slapend, huilend.... Heb alles nu bij kunnen lezen, omdat Britt heerlijk ligt te tukken. Wat vervelend om zoveel te lezen over slapeloze nachten, pijnlijke tepels, krampjes etc. Hoewel het er wel bij zal horen, hoop ik echt dat het snel wat beter zal gaan! Hier gaat eigenlijk alles best heel goed! Britt slaapt, op 1 voeding na, door. Meestal krijgt ze rond half 11 haar laatste fles en ze komt dan (varierend wel te verstaan) meestal tegen 5 uur pas. Dan weer een fles om vervolgens door te slapen tot 9 uur! Britt doet het goed op de flesvoeding (Nutrilon Omneo, tegen krampjes en beetje spugen). Ben nog steeds zo ontzettend opgelucht dat ik gestopt ben met de borstvoeding, vooral als ik al jullie verhalen zo lees. Hoewel ik er vooraf ook van overtuigd was dat borstvoeding het beste was voor de kleine en ik dit ook perse wilde geven, heb ik inmiddels wel geleerd dat het niet ten koste van alles moet gaan. Ook flesvoeding heeft zo zijn voordelen: - je weet precies hoeveel voeding de kleine krijgt - je man kan de kleine ook voeden en er 's nachts ook uit - je hebt verschillende soorten voeding (tegen krampjes, voor hongerige baby's, tegen spugen), waardoor de kleine er het minst last van heeft - je hoeft niet meer op te letten op wat jij eet of drinkt - .... Ja, het lijkt wel alsof ik jullie ervan wil overtuigen, maar als ik sommige verhalen lees, schrik ik wel een beetje.... Nou, ja.... genoeg hierover! Cinababy tegen krampjes werkt bij Britt meteen, in acute gevallen. Maar toch bedankt voor de tip Ky, even in de gaten houden dus.... Wij gebruiken trouwens de Kruidvat luiers. Vind ze wel goed, maar ze laten wel een afdruk achter in de billetjes (en volgens mij had ze dat bij de Pampers niet). Cim, ga denk ik zo maar even flink inslaan bij de Etos.... Britt slaapt overdag nu inderdaad ook minder dan de eerste week (toen ze na de voeding meteen weer in slaap viel). Ze kan nu inderdaad uren wakker zijn en ligt dan lekker tevreden om zich heen te kijken (in de box of in haar bedje). Wat een heerlijke meid heb ik toch.... Zo verliefd ben ik op haar!
Shanna, ik heb geen BV geprobeerd (had er geen zin in) en wij zijn meteen met FV gestart en dat gaat uitstekend. Ook ik kijk wel een beetje op van de BV-problemen die ik hier lees, lijkt me geen pretje. Maar ook met FV kun je wel wat vragen hebben en ik heb er eentje, misschien weten jullie dit? Ik heb het elders op het forum ook gevraagd, maar wie weet heeft één van jullie hier ervaring mee: Laurens drinkt heel gulzig (fles van 120 ml binnen 6 minuten leeg) en nu proberen we verschillende flessen / spenen uit. We hebben er inmiddels eentje van bibi ontdekt die beter is, maar ik heb geen idee of we hem rechtop (gaatje boven, tegen verhemelte aan) of 'op de kop' (gaatje onder, op de tong zeg maar) moeten houden: rechtop gaat de fles in 7 minuten leeg, op de kop doet hij er een half uur over :S