Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ Marlieke

Hihi ik zal het onthouden ;)

Wat een mooie doopjurk!

Hier word niet gedoopt.
    Manlief is niet van de kerk en hadden afgesproken dat de kleine het later zelf mag beslissen.

2. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Dank je Patje en Moon, :)

@Patje, gaan jullie die jurk nog gebruiken dan?

@Babs, ja daarom wilde ik dus ook de minimonkey gebruiken. Maar ik heb begrepen dat je er dus wel mee moet leren omgaan?

@Hester, ik geef Marciano precies hetzelfde als jij Laurens geeft. Maar Marciano heeft op zijn manier ook nooit genoeg. Maar ik trek me er niet zoveel van aan. Vrijdag moet ik naar het bureau en dan zullen we wel eens vragen hoeveel ie nu mag hebben. Nu laat ik hem gewoon eventjes huilen. Na ongeveer een klein half uur geeft ie het op en valt ie in slaap.

Groetjes!

3. marion68

marion68 Lid

1 nov 2006
    68
    0
    0
    noord brabant
    We proberen het maar weer een keer, hier gaat alles wel goed.
    We zijn in de vakantie al een weekend weg geweest met z'n vieren, toen Yonna een paar dagen uit het ziekenhuis was. Dat was wel heel lekker en ging ook perfect. Volgende maand gaan we weer een weekend maar dan met 15 man (Center Parcs met de familie van Jerrie).
    Yonna groeit heel goed, ze spuugt wel veel en heeft ook veel last van de darmpjes, hierdoor drinkt ze heel onrustig en dat is ook de rede dat ik gisteren ben begonnen met het afbouwen van de borstvoeding, ze ligt zoveel te draaien en trekken tijdens de voeding (auw), en we hebben tussendoor ook al last van spruw gehad. Het voeden blijft op deze manier zeer onplezierig, is het niet de pijn van de kloven, dan wel van de spruw of het draaien en trekken waardoor ik weer kloven krijg. Ze gaat nu over op Omneo hopen dat dit ook een gunstig effect heeft op haar darmen en het spugen. Verder heeft ze een goed drinkschema: half 7, half 11, half 3, half 7 en half 12. Ze wordt s'nachts nog wel wakker, maar met de speen bij ons in bed slaapt ze dan wel weer door. Alleen het slapen overdag is nog lastig, meestal lukt dit alleen op de buik in de box.
    Ze gaat dus elke keer mee naar school om haar zus te brengen/halen. Elke keer lopen is te ver, dus soms ook met de auto. Vorige week 2 keer op de fiets in de buikdrager, ging ook perfect alleen nu heb ik te veel last van stuwing door het afbouwen.
    Vorige week nacontrole gehad, ik heb heel lang last gehad van de knip doordat de hechtingen te snel waren opgelost op 2 plaatsen en op 1 plaats was het dus bijna 1 cm van elkaar gaan staan, de gyn heeft vorige week nog gekeken, zag er wel goed uit alleen nog maar heel dun velletje wat er overheen was gegroeid.
    Vorige week ook de eerste bijeenkomst van de na-gym gehad met baby's, was wel heel leuk, morgen begint de echte gym zal waarschijnlijk een stuk minder leuk zijn.
    Vrijdag beginnen we met baby-massage, ben heel benieuwd hoe Yonna dat vind (en ik ook).

Babs , succes met het huilen van Kevin, hopen dat het snel minder word. En gewoon met Kevin op vakantie je hebt groot gelijk, verder alles op je eigen manier doen, heeft zij vroeger toch ook gedaan.

Britt, ik hoop dat het snel herstelt bij je.

Hester, Yonna heeft pampers aan, overdag maatje 2, s'nachts maatje 3. Dan moet ik ze toch wel voor de ochtendvoeding verschonen want als ze dan poept komt het nog boven de luier uit. Stap later wel over op kruidvat denk ik, die bevielen bij Lara ook goed. Van Lidl wil ik ook eens proberen, goeie verhalen van gehoord en schijnbaar veel voordeliger.

Viona fijn dat het weer werken begint te wennen over een tijdje vind je het misschien wel weer lekker om te werken.

Moon fijn om te horen dat het zo goed gaat, en een meisje leuk hoor.

Chiesa dat heb ik ook, heb je alles gelezen en dan lukt het niet meer om te reageren.

Patje dat zijn wel hele lange werkdagen zeg. Ik hoop dat de uitslag van de scan bij je vader wel goed is, en dat je binnenkort toch een vakantie kan boeken.

Marlieke mooie doopjurk hoor en fijn dat de dienst mooi was en dat de berg weg was. Weten wij nu ook wat wel helpt. Ik heb trouwens ook de minimonkey, maar gebruik hem niet veel. Yonna wordt er wel heel snel rustig in, maar ik vind het zo lastig om haar er goed in te krijgen (heb altijd het idee dat het niet makkelijk kan liggen en toch slaapt ze dan vaak binnen 5 minuten).

Nachtvlinder hoop dat het werken je goed gaat bevallen, je weet waar je het voor doet.

Cindy jij bent dus nog lekker een tijdje thuis en op vakantie. Lekker. Ik hoef ook pas ergens in oktober te beginnen.

Verder de beebjes die morgen de prikjes krijgen succes (ook voor de mama's), Yonna is volgende week woensdag aan de beurt.

Groetjes Marion

4. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    @Marion, jammer dat je moet stoppen met de bv. Maar je zult er wel een stukje rust van krijgen. Dat is dan ook weer beter voor jou en Yonna.
    Wat een gedoe met die hechtingen zeg. Ik ben nu helemaal blij dat ik wel ingescheurd ben maar geen hechtingen hoefde.

@Alle smulpapen onder ons, ik heb net even kipfilet gehaald en ga dat in reepjes snijden, shoarmakruiden en ketjap erover en bakken maar. Mjammie, lekker tussen een pitabroodje met een beetje sla en rauwkost.

Heb ook marshmallows gehaal en 2 plakken verkade chocolade. Ga ik lekker smelten in een pannetje, marshmallows erdoor halen, op stukje bakpapier leggen, laten afkoelen, in de koelkast verder laten afkoelen. Smullen! :)

Groetjes!

5. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @ marion, jammer van de bv, maar iid het geeft een stukje meer rust!
    Ik heb gelukkig niet echt last van de hechtingen gehad, ik had er behoorlijk wat maar het ziet er allemaal weer goed uit!

@ marlieke, ja we gebruiken het doopjurkje wel want Femke word 16 september gedoopt.
    Enuh, eet smakelijk. :)

@ all, ik ben net terug van de osteopaat en Femke hoeft niet weer te komen, er zat nog iets spanning maar dat was te verwaarlozen, dus voor haar hoef ik er niet weer heen.
    Ik heb voor mezelf nog wel even een afspraak gemaakt, omdat ik ff een check wil of allees weer een beetje recht staat enzo, want ik heb nog steeds last van benauwdheid en dat kan komen doordat mijn middenrif nog niet helemaal op z'n plaats zit.
    Ik heb daarvoor ook maar even een afspraak voor donderdag gemaakt bij de dokter, wil toch wel graag weten waar dat vandaan komt.

6. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel

ff een foto van ons aapje!

7. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    hihi Patje, van de Menzis? Die doek ligt bij ons in de box.
    Maar wat een schattig aapje. Bellen blazen kan ze ook al. :)

En wil je een digi-mallow meehebben? :)

8. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    Twente
    o enne heb ff de doopdatum opgeslagen in mijn hoofd. Maar help me er iig even aan herinneren. Dan kan ik je de 17e feliciteren. :) Ben een warhoofd de laatste tijd. Heb last van after zwangerschapsdementie geloof ik. :D

9. mamasanne

mamasanne Lid

10 jul 2007
    48
    0
    0
    Hester!:

Mijn meisje krijgt ook al 1 liter :rolleyes: Dus ik zou het gewoon proberen.. mocht het niet genoeg zijn over een maandje kun je toch alvast beginnen met wat fruit enzo? kunnen ze best hebben hoor.. missschien is jou kindje er eerder aan toe! en als dat niets word is er altijd nog voeding voor hongerige baby's.. Mijn meisje is zon hongerige baby hahaha

kus

10. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hi iedereen,
    Alles goed hier? Bij ons wel. Lekker even rustig forummen. Ben net even op m'n nieuwe werk geweest om te kijken wat mijn werktijden worden. Ik ga op dinsdag, woensdag en vrijdag werken. Twee keer van 8.30 uur tot 17.30 en een keer van 9.30 uur tot 18.00 uur. Dus op zich wel lekkere tijden. In ieder geval niet heel erg vroeg. Hoef ik tenminste niet om 6 uur op ofzo.
    Met ons manneke gaat alles prima. Het is een heel tevreden ventje, zolang alles maar heel duidelijk en gestructureerd is. Hij houdt niet van het onbekende. Wil het liefst gewoon lekker thuis zijn. Als we weg gaan is hij vaak wel een beetje uit zijn doen. Dus, dan blijven we maar gewoon lekker thuis he......
    Hebben jullie al leuke lachfoto's van je kleintje kunnen maken? Wij hebben het geprobeerd. Ik zal zo proberen of ik er hier één kan plaatsen. Is zo schattig he, als ze zo naar je lachen. En kletsen. Oh, heerlijk dat verliefde gevoel. xxxx Linda

11. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Hier een foto van een lachende Finn. Het is nog geen optimale foto, want hij kan nog veel "groter" lachen.

Hebben jullie ook leuke lachfoto's van jullie kleintje? Ik word altijd zo vrolijk van zulke foto's.

x Linda

12. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Wat leuk lin!

Heeft iemand hier een purflo matras?
    Had ook al bij uitzet gevraagd maar was maar 1 iemand.

13. karin35

karin35 Actief lid

3 okt 2006
    180
    0
    0
    kinderdagverblijfleidster
    ijmuiden
    @ marlieke hihi dat afterzwangerdementie heb ik ook haha, moet vrijdag naar cb voor eerste prik.

Had ik dus donderdag in mijn hoofd, mijn zus meegevraagt(handig met 2 kids) maar dat was dus weer een foutje :oops:

Marciano zag er zeker mooi uit in zijn doopjurk, Danique wordt ook gedoopt,weten nog niet wanneer,helaas niet meer mijn eigen doopjurk.

IK ga naar landalgreen park het LOO in Gelderland vvor degene die het wilden weten.

vandaag over 5 weken en dan...........WEER WERKEN !
    Officieel nog 2 weken maarrrr gelukkig nog 3 weekjes vakantie erachteraan, wil haar nu nog niet wegbrengen hoor.

14. karin35

karin35 Actief lid

3 okt 2006
    180
    0
    0
    ijmuiden
    @ linnepin Wat een gave foto

hoe vind tess haar broertje, niet jaloers?

Ik weet niet hoe ik een foto erop moet zetten hoor!

heb wel leuke foto's

15. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Ik wist het eerst ook niet, maar het is heel makkelijk. Je gaat eerst naar fotoverkleinen.nl daar verklein je dus je foto. En dan kun je die weer op tinypic.nl laten aanpassen om hem op het forum te zetten. Dan moet je die verkleinde foto uploaden en dan kun je de aangepaste versie kopieren en plakken.....
    Ik hoop dat je het begrijpt. Het is misschien moelijk zoals het opgeschreven staat, maar het wijst zich vanzelf.....
    x Linda

16. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Hebben jullie kids trouwens al echt duidelijk een bepaalde kleur ogen? Ik ben erg benieuwd wat Finn voor kleur gaat krijgen. De donor heeft blauwe ogen en ik groenige ogen. (tja eigenlijk alle kleuren van de regenboog) Ik heb het idee dat Finn ook groene ogen gaat krijgen, dus ik ben benieuwd. Kunnen jullie het al wel goed zien of ook nog niet?
    x Linda

17. karin35

karin35 Actief lid

3 okt 2006
    180
    0
    0
    ijmuiden
    Danique heeft net als haar broertje blauwe ogen.

Wij hebben een onbekende donor, mochten zeggen wat we voor kleur ogen wilden en ik zei bruin en mijn vriendin zei blauw, maar heb geen idee wat het geworden is, denk blauw.

de foto lukt niet, geeft een foutmelding . helaas

18. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @linnepin,hihih, leuke foto!
    Femke heeft een beetje blauw/grijze ogen.

@ Marlieke, die aap is iid van de Menzis, ik vind 'm erg grappig!
    Ik heb nog een leuke lachfoto van Femke maar die staat nog op het fototoestel, ik zal 'm vanavond wel ff op de pc zetten.
    En ik heb ook last van afterzwangerschapdementie! #-o
    Het gaat nu steeds beter moet ik zeggen!

hhhmm die digimarshmallow lijkt me lekker, heb je er nog één? :)

@ hester, Femke krijgt 5 keer 150/5, meer krijg ik er haast niet in. Ik heb nu weer een appart flesje klaargemaakt met voeding en daar haal ik voor elke fles 10cc uit en doe dat bij de grote fles in, maar niet altijd drinkt ze dat op!
    Ze mag nu 170 cc hebben, maar knap iemand die dat erin krijgt bij haar. :p

19. Hester

Hester Niet meer actief

Wat een leuke foto van Finn! Ik zal ook een lachende foto in mijn album zetten, het lukt mij niet zo goed hier in het topic te plaatsen.
    Ik heb begrepen dat de ogen nog tot een half jaar kunnen veranderen van kleur :confused: Mijn man heeft bruin en ik blauw.

En jullie hebben gelijk: ik ga Laurens maar gewoon meer voeding geven en dan wellicht eerder aan de pap :-k Vind het ook zielig als hij honger moet hebben én hij zit nog steeds onder de gemiddelde curve dus hij kan het nog zeker wel hebben.

20. Hester

Hester Niet meer actief

Even kijken of het me lukt...

Gelukt! :D

Deel Deze Pagina