Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Hoi Hester,

Bij ons was het ook even vogelen. Britt dronk ook veel te gulzig!
    Het Advent flesje (speen nr. 1) ging veel te snel, inderdaad binnen 5 minuten was ie leeg, met als gevolg dat Britt de helft er weer uitspuugde.
    Vervolgens overgegaan op de S-fles van Defrilax. hoewel dit iets langzamer ging, nog steeds hetzelfde probleem (veel te snel leeg).
    Toen inderdaad een apart speentje met hele kleine gaatjes (denk diegene die jullie ook hebben; als het goed is moet er een rondje zitten op het plastic aan de bovenkant van de speen, en die moet dus bovenaan zitten, dus zichtbaar voor jou, als je begrijpt wat ik bedoel) gekocht en op de S-fles gedaan. Tjonge, jonge, duurde dik een half uur voordat ie leeg was (erg vermoeiend voor Britt).

Nu zijn we overgestapt op andere voeding (Nutrilon Omneo) en aangezien die voeding wat dikker is, weer teruggegaan naar de Adventfles.
    En ja hoor, nu doet ze er ongeveer een kwartier over en ze spuugt het niet meer uit!

Hoop dat je er wat aan hebt. Succes in elk geval met uitproberen!

2. Niet meer actief

3. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    ik lag van ma t/m do in het ziekenhuis en heb toen t/m ma kraamzorg gehad, maar was niet zo tevreden over de dame. Ik mocht zelfs nog extra, maar heb dat beleefd afgewezen...

Ik heb me pas 2x gewogen. Van de +13 is er ondertussen alweer 10 af, dus ik ben nog 3 kilo van mn oude gewicht verwijderd. En dat zit allemaal in mijn buik :evil: dus ik draag nog steeds mn zwangerschapsbroeken (zitten met dat dode gevoel trouwens ook iets lekkerder)

om de dag 1 poepluier.

Ik ga gewoon mn oude pil gebruiken (geef geen BV). Je kan idd gewoon beginnen. Cerazette moet je wel elke dag heel trouw op hetzelfde tijdstip innemen, anders is hij niet betoruwbaar (bij de gewone pil kan je nog wel eens een halve dag te laat innemen en dan is ie nog veilig). Ikzelf wacht de eerste menstruatie af, maar dat is persoonlijk.
    We hebben het trouwens alweer geprobeerd, maar ik was veeeeel te gespannen, het was een fiasco... :oops:

Heb 3 pakken gekocht!

Ik heb prachtig geslapen, maar mis hem toch wel. Oma heeft hem nog niet teruggebracht (ik heb gezegd dat ze dat zelf maar moeten zien, ik vind het ook niks om hem dan te logeren te geven en er bijv. bij te zeggen "hij moet wel om 11 uur weer terug zijn hoor")
    We hebben ook gekeken naar vliegtickets. Ik ga in augustus naar de schoonfamilie, die zijn ook nieuwsgierig naar Deniz! Ik zie er wel een beetje tegenop (mannetje gaat over 2 weken alweer terug, dus ik zal zelf met Deniz in het vliegtuig moeten). Maar we zien wel.

4. Niet meer actief

Sandra, leuk he die lachstuipjes! Ik kan dan wel een half uur naar haar kijken...

Spijkervrouwtje, wij gaan rubbers gebruiken. En uiteindelijk als mijn cyclus weer regelmatig is weer de Persona. Die heb ik jaren gebruikt en bevalt me prima. Ik reageer niet zo goed op hormonen.
    Over de speen; Lara wil hem vaak ook niet. Ik moet eerst mijn pink in haar mondje doen zodat ze stil is en dan snel verwisselen met de speen. Dan wil ze hem uitspugen maar ik blijf hem erin duwen. Dan wiebel ik met de speen totdat ze hem pakt. Eigenlijk wel zielig, maar anders zit ik de hele dag met mijn pink in haar mond.
    Ik hoop dat de draagzak werkt. Wij hebben een babybjorn en hij is echt onze redding geweest. Echt super. Ik twijfelde wel of het al mocht maar volgens het CB is het geen probleem, als ie maar strak genoeg zit.

Bloem, ik vloei nu nog steeds en geef BV. Volgens mij kon het tot 6 weken aanhouden. Daar ga ik van uit, hopelijk valt het dan niet tegen...

Lique, ik heb 5 voedingsbeha's waarvan er 3 nu nog echt goed zitten (de andere twee zijn een beetje aan de kleine kant). Maar ik draag de zoogcompressen van de DA. Die zijn vrij goedkoop. Ik verwissel ze twee à drie keer per dag, dus niet na elke voeding.
    Over vrijen; ik wacht iig zes weken. Dan bekijk ik of ik eraan toe ben. Volgens mij moet je wachten totdat je niet meer vloeit. Soms heb ik al wel zin, maar ik moet er niet aan denken dat er iemand aan mijn muts zit. Voorlopig niet.

Oh baby-alarm!

5. Hester

Hester Niet meer actief

Dank je wel!
    Dan hebben we de speen denk ik toch verkeerd om :( Da's jammer, want op deze manier wordt hij er lekker moe van ;) Wel toevallig, wij hadden ook Avent nr 1 en die was echt idd zo leeg!

6. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    hmm raar want bij mij op het Cb zeiden ze dat ik tot ongeveer 6 weken moest wachten met de babybjorn (want die heb ik ook, ook via MP gekocht) En op de draagzak zelf staat ook dat ze eigenlijk 53 cm moet zijn en ze is pas 49 cm...
    Maar ik vond zelf de babybjorn eigenlijk meer voor het wandelen buiten en wilde die andere meer voor in en om huis gebruiken en voor in de maxi-cosi want ik heb geen voetenzak.

Ben trouwens na de voeding van half 3 om ongeveer half 4 boodschappen gaan doen, en wat denk je madam is heerlijk stilg eweest, terwijl normaal gesproken dit tijdstip vd dag altijd lastig is voor haar.
    Dus denkd at ik vaker aan het einde vd dag wandelingen of boodschappen ga doen ;)
    Ze begint nu wakker te worden dus ga maar even kijken. ;)

7. Niet meer actief

Nu even een uppie van mij (ons):

Lara deed het gisteren overdag geweldig, maar na etenstijd kreeg ze weer krampen. Na de avondvoeding heb ik haar gebaad maar ze wilde niet naar bed, ookal was ze ontzettend moe. Dus heb ik haar maar bij mij in bed gehouden tot de voeding van 12uur.
    Ik had gister de hele dag gekolft en had uiteindelijk een volledige voeding, dus was het de bedoeling dat Jop haar 's nachts een flesje zou geven. Rond 4uur werd ze hongerig wakker, dus Jop legde haar bij mij neer zodat hij een flesje kon maken. Niet zo slim, want madame is nogal ongeduldig en schreeuwde de longetjes uit haar lijfje. Dus werd ik hartstikke wakker. Toen Jop haar eindelijk het flesje wilde geven bleek dat de melk uit het flesje spoot, dus Lara verslikte zich steeds, echt zielig. En dat terwijl de speen 1 van Prenatal hadden. Heeft iemand de gouden tip voor een goede speen voor me? Uiteindelijk heb ik haar toch maar de borst gegeven. Daarna kreeg ze krampen en ben ik tot 5u met haar in de weer geweest.
    Vanochtend was ze echt een engeltje en heeft tot 12uur doorgeslapen (tussendoor nog wel eenvoeding om 8uur). Ook vanmiddag was ze ontzettend lief, maar om 16uur begon de ellende weer.
    Nu we gestopt zijn met de Cinababy merk ik dat ze tussen de voedingen een stuk rustiger is, maar toch heeft ze na elke voeding nog veel last. Maar nu duurt het ongeveer een 30/45 minuten en dan wordt het weer minder.

Nog twee dagen en dan ben ik SM-vrij. Ik tel de dagen echt af. Ik heb haar niet weggepest hoor, ze gaat bij haar zus in het westen logeren en van daaruit gaat ze zondag naar Schiphol. Ik heb haar geen enkele keer laten merken dat ik me aan haar irriteerde, echt, ik heb me beeldig gedragen. Maar ook dankzij Jop, want hij zorgde ervoor dat ze nooit te lang bij ons (mij) was en dat ik me zo min mogelijk aan haar hoefde te irriteren. Hij is echt een schat!
    SM vertelde hem dat ze in november met mijn schoonzus in Amerika gaat kerstshoppen en dat als alles goed zou gaan met mij en Lara ik waarschijnlijk ook wel mee kon, maar ik denk niet dat ik daar nou echt naar uit zou kijken, want mijn schoonzus ik ook al zo "verbaal non-sociaal" (leuk he, zelf bedacht, hihi).

Nou dames, sorry voor mijn hele verhaal...

8. Niet meer actief

Ik dacht ook 6 weken, maar de verpleegkundige zei dat als de draagzak strak genoeg zit en haar rugje goed ondersteund dat het dan geen kwaad kan. Maar net als bij de maxicosi mag ze er geen úren in.
    Wij zijn er (nog) niet mee wezen wandelen, maar gebruiken het als troostmiddel in huis voor als ze erg onrustig is.
    Voor in de maxicosi gebruiken wij gewoon een dekentje, die voetenzakken waren zo duur. En we moesten toch een leuk dekentje hebben voor in de kinderwagen en ik vond het onnodig om dubbel te kopen.

9. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    je moet proberen de speen vaster dan wel losser te draaien, en te kijken wanneer het druppelt. Als ik de speen te vast draai, spuit het er bij mij ook uit en ik hoorde van andere mensen dat dit gebeurt als zij bij hun flesjes de speen te los draaien. Dus ff uitproberen. Ik ben uitgekomen op DOdie123. Bij Difrax ging het ook veel te snel.

10. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Oja, ik heb spenen geprobeerd van Difrax, Prenatal en Kruidvat. En ook diverse flesjes, want de meeste spenen prefereren hun eigen flesjesmerk...

11. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    wij gebruiken de S-fles van difrax met de standaard speen die daar op zit, Isa doet daarmee over een fles van 80 cc ongeveer 10 min. Ik had eerst een flesje van avent wat bij de borstkolf hoorde maar dat was geen succes, heb daar ook nog een 1-2-3 speen van bibi op geprobeerd maar in alle standen liep de melk al uit de fles zonder dat ze hoefde te zuigen dus dat werd een complete kwijlpartij. Mat de fles van difrax gaat het bij ons dus wel goed nu. :D

12. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Heb niet alles kunnen lezen maar wil me wel melden als juni mama.
    Goh nu echt een mama, heel apart ;)
    Meiden heb nog niets echt goed meegelezen hier hoor maar kort een reactie op de voedingen enzo.

Omdat ik nog niet voldoende voeding heb word Vera bijgevoed met flesvoeding. In eerste instantie gedaan met een spuitje maar sinds vandaag met de fles. Dat gaat goed. Ook kolf ik 2x op een dag om toch de bv aan te wakkeren. Maarja zo`n flinke meid heeft natuurlijk niet genoeg met de 30 cc die ik eruit haal ;)

Vera krijgt om 23.30 haar laatste voeding en rond 05.30 meld ze zich weer voor een voeding. Als ze slaapt is ze niet echt wakker te krijgen dus dan kan je je voeding wel shaken haha... Of ze houd haar lipjes stijf opelkaar, een dametje met pit!

Nou ik ga maar eens kolven, madam ligt heerlijk te slapen in de box. Ohja, heb een elektriche kolf gehuurd bij de thuiszorg, een dubbele, je lijkt net een koe zeg! Hahaha :)

13. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    hoi dames,

ook mijn meisje heeft vreselijk veel last van krampjes, wij zijn nu sinds gister begonnen met cinababy. Na hoeveel tijd moet dat werken eigenlijk?

We waren gister bij de thuiszorg om een kolf te lenen, maar die was niet! Vet balen, want mijn linkertepel doet zo'n pijn. Er zit een kloof op, en die wordt steeds pijnlijker. Als het goed is wordt er vanmiddag één bezorgt en kunnen we die ophalen.
    s'nachts slaapt ze gelukkig goed door, wel met één voeding meestal maar daarna slaapt ze weer gelijk.
    Nu zit ik weer met een huilende Femke op schoot, niks helpt om haar te troosten, vind ik zo zielig :cry:

Ik ga maar even met haar door het huis huppelen......

14. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    haha candijtje wat een apparaat hè, ik had m in het ziekenhuis ook......moest me inhouden er niet bij te loeien!

Wat een krampjes toch allemaal! Hier ook wel, maar echt huilen hoeft ze niet, dus het valt mee... ze heeft net gegeten en ligt nu met de hik op mijn schoot te poepen, haha....wat een gepers, net een bevalling!

gisteren een rotdag gehad, ze wilde maar niet slapen, ik zag al helemaal op tegen de nacht...maar na de voeding om half elf nog twee keer uit bed om een speentje te geven en ineens werd ik om 5 uur wakker van haar, heb als een blok liggen slapen, na 5 uur ook nog ff tot 8 uur.....en dan een uurtje rustig ontbijten, opruimen en mail checken en toen pas weer alarm.... als ze dit vandaag nou doorzet, want ze doet dat eigenlijk alleen als Rinke ook thuis is, raar kind!

Speentje voor de fles, zucht, geen idee.... ik heb nu de small van difrax, gaat wel goed, maar pas sinds wij de melk verdikken met nutriton....... met de onverdunde melk kon ik niets vinden. xelfs het speentje die ze in het ziekenhuis ghebruikten ging te snel!

oh, ze is klaar, ik ga even verschonen en boodschappen doen!

15. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Wij gebruiken ook Pampers en inmiddels maatje 2. Nu de Pampers in de aanbieding is wil ik ze graag halen..maar weet niet of drie pakken van maatje 2 moet halen of alvast maatje 3..denk het wel maatje 2..denk niet dat ze in een maand tijd 6kg weegt :( ..nu weet ik het niet meer..wat denken jullie?

**Judith..Hihi..wij zijn gister zelf ook naar de Ikea gegaan..hebben van die leuke roze opbergdozen gekocht voor in Chanelle's kamertje.

Het is inderdaad heerlijk als ze echt gaan reageren..de tong ook uitsteken als jij dat doet..je helemaal volgen..
    De kleinste dingen vindt je helemaal fantastisch..je *smelt* bij elk dingetje :D

**Cimbomlu..Heerlijk ventje!

(ben bij pagina 15)

16. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hoi meiden.. heb even de puf gevonden om te reageren.

Hier gaat allles wel ok. Nou ja ok Volgens mij doe ik me groter houden dan ik me werkelijk voel.
    Het wil soms niet vlotten met die bikkel van me. Huilen en krijsen... Slapen ho maar [-X

Na een voeding duurt het echt een uur voordat hij slaapt, en zodra ik hem in bedje legt is het weer huilen krijsen brullen...

Helemaal moedeloos wordt je ervan.
    Nu laat ik hem 10 min huilen en na die 10 min ga ik hem ff trossten, of in slaap wiegen.. Je moederhart breekt als je hem zo hoort krijsen. Hij is nu ook helemaal schor van het huilen :cry:

Gisteravonbd zaten hub en ik op de bank zegt hij ineens "vind je niet dat we te vroeg aan kinderen zijn begonnen? " :eek: :cry:
    Dat deed pijn zeg om te horen dat hij er zo over denkt.
    NU zei hij wel achteraf dat hij ook moe is en het ook ff niet ziet zitten, merendeels omdat hij toch aan de zijlijn staat wat betreft de kleine.

Nu kwam ook gister avond mijn schoonvader om even iets af te maken in de beebkamer, zegt hij wanneer komen jullie weer langs? we hebben de kleine al zo lang nie gezien :confused: ( op vaderdag zijn ze nog geweest)
    En heb net een lekkere borstontsteking gehad, wat vewachten ze van ons, dat we de deur plat lopen?
    Ook wij moeten in ons ritme komen..
    Ow ow ow wat heb ik gejankt zeg! Mensen die ineens alles van je willen omdat je een kleine heb.

nu ligt bikkel lekker te slapen, en hubs is werken.. Maar wat vind ik dit moeilijk zeg. Zit met mijn gevoel in een achtbaan. Hou ontzettend veel van mijn 2 mannetjes, en geniet ook echt wel van ze hoor!
    maar kan niet genieten van mijn moedergevoelens.. Iedereen verwacht dat het allemaal in 1 keer soepel loopt en iedereen verwacht zo veel van ons..

Ik denk dat ik daar kapot aan ga op een gegeven moment.

Vandaar dat ik wat weinig actief ben op het forum, ik wil QT met mijn gezin hebben.. en ons een fijn ritme aanmeten.... en zeer zeker genieten want dat doe ik boven alles..

Alleen mis ik jullie wel hoor :(

maar goed we komme er wel ;) en heb altijd jullie nog om mijn geklaag te spuien ;)

hele dikke kus van mij

17. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Even een vraagje aan de borstvoedende mama's...
    Hoelang doen jullie over een voeding?
    Ik kan soms vanaf het verschonen van de luier totdat Nicky klaar is met drinken wel 45 minuten tot een uur bezig zijn.
    En dan moet ik daarna ook nog kolven, wat ook de nodige tijd vergt. :(

18. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Patje balen joh dat de kolf uitgeleend was. Hoop dat ze snel komen vandaag. Mij gaf het in ieder geval super veel opluchting dat ik de druk eraf kon kolven want die stuwing was niet normaal meer :confused:

Bij ons hielp Cinababy ongeveer na een halve dag. 's ochtends mee begonnen en smiddags had ze er al veel minder last van. Bij Isa werkt het in ieder geval goed! :D En ze vindt de druppeltjes nog lekker ook ;)

Viona volgens mij komen baby-tjes ongeveer een kilo per maand aan dus weet niet hoeveel ze nu weegt? Anders gewoon voor alle zekerhied een maatje 3 want die komt zeker op ;)

Nachtvlinder, kom op meid, probeer te genieten van de momenten dat je kleintje stil is. Ikheb het vorige week ook gehad hoor. Isa had veel krampjes bleef maar huilen en kreeg haar niet stil. En met het vooruitzicht dat de vakantie van mijn man er bijna op zat had ik ook ff lekker zitten brullen :rolleyes:
    Is ook niet niks om opeens mama te zijn. En anders gewoon lekekr met je kleine mannetje samen op de bank of in bed gaan liggen (evt op het aankleedkussen) Kun jullie samen tenminste een beetje rusten. Doe ik ook hoor als ze blijft huilen in haar bedje, hup eruit en gewoon samen op de bank kruipen en leg haar dan lekker op mijn buik of naast me neer met mijn arm eromheen. Ze is dan meestal meteen stil en dan is het echt genieten ;) Je kunt die kleintjes de eerste 6 maanden toch nog niet verwennen zeggen ze dus wat geeft het dan als ze af en toe lekker in je armen slapen.
    Misschien een tipje: Ik heb toen ik het vorige week even niet meer zag zitten het boek oei ik groei gekocht op aanraden van een vriendin en moet zeggen dat geeft me ook best wel steun.

19. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Isa drinkt meestal eerst 10/15 min daarna ga ik haar verschonen (zodat ze weer wakker wordt want ze valt altijd vh drinken in slaap...) en dan drinkt ze meestal nog 5 min. Alles bij elkaar een goed half uurtje ben ik met haar bezig. En dan evt daarna (overdag) nog paar minuutjes knuffelen/spelen voordat ze de box/bedje ingaat. (als ze tenminste niet meteen weer in slaap is gevallen) kolven doe ik niet iedere dag want anders ontploffen mijn borsten bijna :rolleyes:

20. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Ik ben meestal ook zo'n 20 minuten per borst bezig hoor. En vaak wil hij echt wel 2 borsten (de 2e niet helemaal leeg, maar toch). Wij moesten in het begin ook nog bijvoeden èn kolven, dus als ik helemaal klaar was, was het alweer tijd voor de volgende voeding. :(
    Moet jij kolven?

Deel Deze Pagina