Judith (29) Mirthe: GGL: 1790 gr, 40 cm HGL: 6330 gr, ong. 59 cm MT:56/62 CB: 09 okt GS: 10 VD: 4 x FV GM: -3 kg 14-05-07 Viona (22) Chanelle: GGL: 3085 gr, 47 cm HGL: 5680 gr, 59,8 cm MT:56/62 CB: 17-08 GS: overdag 4 'snachts 12VD: 4x FV GM: +1 kg 28-05-07 Britt (28 ) Sven: GGL: 4120gr, 53 cm HGL: 6340 gr, 62 cm MT:62CB: 21 sept GS: overdag 3, in de nacht 7/8VD: 6/7x BV GM: +1 kg 31-05-07 Linda (25) Finn: GGL: 3250 gram, 51 cm, HGL: 6040 gram, 63 cm MT: 62/68 CB: 28 september GS: overdag 4 uur, 's nachts 8 uur VD: 5 GM: +2 kg 01-06-07 Spijkervrouwtje (30 ) Isa: GGL: 2850gr, 49 cm HGL: 4920 gr, 56 cm MT:56/62CB: 12 oktober, 3e vaccinatie GS: overdag 4, snachts 8/9 VD: 5 x BV GM: +1 kg Hester (27) Laurens: GGL: 3210gr, 50 cm MT:62/68CB:28 sept HGL: 6095 gr, 60 cm VD: 5 x FV GM: +5 kg 04-06-07 Bibi (28 ) Kayleigh: GGL: 3670 gr, 50 cm HGL: 5970 gr, 58 cm MT: 56/62CB: 04-09 (2e vaccinatie) GS: overdag: 2, 's nachts: 5 VD: 5-6x BV GM: +2 kg Cimbomlu (37) Deniz: GGL: 3630gr, ? cm HGL: 6190 gr, ? cm MT:62-68CB: 5 sept (2e vacc) GS: 5-6VD: 5x180 ml FV GM: +3 kg 06-06-07 Laila (32) Joya: GGL: 3780 gr, 50cm hoofdj 35cm HGL:4385gr, 53,5cm, hoofdje 37 cm MT:50/56 CB: 02-08 wv en vaccinatie GS: overdag 3, 's nachts 4 VD: 5x BV+ 1x FV GM: +14 Senna (28 ) Marin: GGL: 2900 gr, 47cm HGL:4000gr, 55cm MT:56 CB: 06-09 2e vaccinatie GS: overdag 2-3, 's nachts 8-9 VD: 5x BV GM: +2 07-06-07 Ster (31) Mira : GGL: 3880 gr HGL: 5735 gr, 57,8 cm MT:62CB: 07-09-07 GS: 3 VD: 6 x BV GM: +0 Anakin (31) Bram: GGL: 3529 gr, 52 cm HGL: 4450 gr, 54 cm MT:50/56CB: 7 aug GS: 4VD: 6/7 x BV GM: +5 kg 08-06-07 Clau (28 ) Jesse: GGL: 3330 gr, 52 cm HGL: 5188 gr, 58 cm MT: 56-62 CB: 13 september GS: 's nachts 6 VD: 5 x FV GM: ? 09-06-07 Nachtvliinder(23) Devano Giovanni: GGL: 3560 gr, 50 cm HGL: ong. 4590gr, 55cm MT:50/56CB: 14 Sep ( 2e vaccinatie) GS: 4 VD: 5 á 6 x Bv GM: -5 Shanna (28 ) Britt : GGL: 3670 gr, 50 cm HGL: 5600 gr, 57 cm MT:56/62CB: 07-09 GS: 8 VD: 5 x 150 ml FV GM: -3 12-06-07 Chiesa Siënna: GGL: 3820 gr, 51 cm HGL: 6020 gr, 59 cm MT: 56/62 CB: ? GS: 8 VD: 6 volledige borstvoeding GM: + 1 kg Patje (29)Femke: GGL: 4410gr, 57 cm HGL: 5280 gr, 60cm MT: 62 CB: 03-09-07 GS: 4 VD: 5xFV GM: + 0 kg 13-06-07 Marlieke (31) Marciano: GGL: 2760 gr, 49 cm HGL: 6140 gr, 59,5 cm MT:56/62 CB: 24-09-07 2e vaccinatie en arts GS: 7,5 VD: 5 x FV GM: -8 kg 15-06-07 Sandra (24) Nicky : GGL: 3520 gr, 51 cm HGL: op 25-07: 5670 gr, ong. 59 cm MT:62CB: 26-09 GS: 's nachts 8-9 VD: 5 x FV 150/5 GM: +7 kg Angelique (27) Sam : GGL: 3430 gr, 50 cm HGL: ong. 4500 gr, 61 cm MT:50/56/62CB: 22-08 GS: overdag 4, 's nachts 12 VD: 5 x BV GM: +15 kg 18-06-07 Manuela (28 ) Louise: GGL: 3060 gr, 49 cm HGL: 3330 gr, ? cm MT:50/56 CB: 20-07 GS: 5-6 VD: 6 x FV GM: +15 kg 20-06-07 Rachel82 (25) Sem GGL: 3390 gr, 50 cm HGL: 5185 gr, 58 cm MT: 56 CB: 21-08 GS: 5/6 VD: 7/6 x FV GM: + 1,5 kg 21-06-07 Candijtje (28 ) Vera Maria Sophia GGL: 4780 gr, 53 cm HGL: 6120 gr, 60 cm MT: 62/68 CB: 17-09 GS: 7-8 VD: 5 x BV en 90cc FV GM: -1 kg 25-06-07 karin35(36)Danique GGL: 4250 gr, 53 cm HGL: 5165gr, 57.5 cm MT: 62 CB: 27-09 GS: 8-9 VD: 5/6xbv GM:+11 anja1969(38 )Joost GGL: 3500 gr, 50 cm HGL: 6005 gr, 57,5 cm MT: 62 CB: 03-10 GS: 9 VD: 4xfv GM:+3 27-06-07 Marion68 (39) Yonna GGL: 3455 gr, 50 cm HGL: 5050 gr, 53,5 cm MT:56/62CB: 29-08 GS: 5-7 VD: 5 GM: +0 Verklaring: GGL: Geboortegewicht en lengte HGL: Huidige gewicht en lengte MT: Maat kleertjes CB: Volgende afspraak CB GS: Gemiddeld aantal doorslaapuren VD: Voedingen per dag GM: Gewicht moeder[/quote]
Quinten: Gefeliciteerd met je verjaardag vent! Een hele fijne dag vandaag! Marlieke: ja ik heb gister nog lekker gewandeld, lekker met allebei de kids in de duo-wagen. Sanne een pakje drinken en wat snoepjes erbij, en je hoort haar niet. hihi Alleen Kevin had het na een half uurtje wel weer gezien, dus toen maar snel terug naar huis gelopen en hem lekker op bedje gelegd. Judy: 4 jaar ertussen? haha dat ga jij niet redden hoor! Nee bij mij zit er 2 jaar tussen en dat vind ik wel perfect eigenlijk. Kunnen ze straks toch lekker samen spelen, en nu red Sanne zich aardig alleen. Ideaal! Patje: irritant is dat he. Fijn dat het met de spierpijn wel mee valt! Nachtvliinder: dacht al wel dat hij kon zitten met hulp van jou, zou wel erg snel zijn anders! Veel plezier met je vader! Lailae: lekker genieten hoor samen met je ventje en de kids! Heerlijk! Nog 1 weekje en dan is mijn mannetje ook nog een weekje vrij en gaan we lekker een weekje op vakantie. En dan daarna weer werken. BAH! Candijtje: leuk he zo'n oma-dag! Leuk om te zien dat de oma;s daar zo van kunnen genieten toch? Linnepin: wat is hij goed gegroeid zeg! super hoor! Enne... slakken zoeken? hihi Die van mij wil altijd mieren vangen! haha Leuk he die leeftijd! Zo ga nog ff wat knutselen in psp en dan lekker ene boekje lezen tot Kevin wakker is. Fijne dag nog allemaal!
Linnepin zielig he die prikjes. Isa heeft ze vandaag ook gehad. Bij de eerstehuilde ze al een beetje maar bij de tweede werd ze knalrood en toen krijssen, daarna lekker getroost tegen mama aan Karin hoop dat je een leuke verjaardag met Quinten hebt! Judy: Als ikjou zo hoor dnek ik net aals de anderen: 4 jaar ertussen dat red jij nooit Patje: we houden je verhaal wel tegoed he Gelukkig neit al te veel spierpijn Nachtvlinder: Lekker genieten van je vader. Vindt hij het leuk om opa te zijn? Lailae: Fijne tijd nog emt je gezinnetje. Kan me voorstellen dat je nog geen zin hebt om te werken ik heb nog 3 weekjes maar het gaat wel erg hard nu vindt ik. Candijtje: Leuk dat je het zo goed kunt vinden met je moeder. En volgens mij vergeten die oma's alles niet over de verzorging van die kleintjes Ik moet er soms voor waken om te zeggen dat ze dit of dat moet doen als ze huilt of ze het beste als ze moe wordt naar bed kan etc. Denk dan weer oja ze heeft er 4 groot gebracht (+ 4 kleinkinderen) dus dat weet ze allemaal nog wel... Babs knutsel en lees ze Nou vanmorgen dus weer samen met mijn mannetje naar CB geweest. Volgende keer moet hij alleen met Isa, want dan ben ik weer aan het werk. Volgens mij is hij dan zowat de enige man want ik zie altijd alleen maar moeders Isa was in ieder geval weer goed gegroeid, zit nu bijna aan de 5 kilo en 56 cm. Ze ligt nu lekker te slapen dus hoop dat ze van deze prikjes niet zoveel last gaat krijgen als van die van de vorige keer. Gisteren trouwens 2 x zoutoplossing gegeven en dat had geholpen smiddags en savonds kwam het goed los en ze heeft er nu al veel minder last van. Nou ik ga stoppen want er komt een vriendin aan.
Weet niet meer wie het vroeg maar hier hebben we inderdaad alles geprobeerd... we bakenen haar al in .. de 3 r's gevolgt... Alless... Bij de huisarts geweest.. consultatiebureau.. niemand die wat zei. Tja baby's huilen nou eenmaal... Gisteren bij een osteopaat geweest... van haar schedel tot aan haar heiligbeen staat SCHEEF.. gosss zielig meissie... Vind het niet zo gek dat ze zo veel huilt... Maar met een paar behandelingen ( 1x in de week ) moet het zo verholpen zijn... EN DAT HEBBEN WE GEWETEN... meisje ligt heerijk op bed, mama heeft haar huisje weer op orde.. en zelfs tijd voor een bakje KOFFIE... Tis echt ongelofelijk.. haar hele voorkeurshouding is weg... en vind het nou ook goed om een hele nacht op rechts te slapen...! Ben blij dat ik eruit ben.. en dat het zoveel beter gaat.. maar eiglijk wel een beetje boos op alle instanties! HADDEN ZE ME TOCH WEL DOOR MOGEN STUREN? ach misschien weten ze niet beter... Maar wel lopen zeuren als iemand ( weet niet meer wie) een voorwerp niet kan volgen? SORRY MAAR DIT IS ECHT NIET LEUK ! Maak je niet druk hoor hij zal idd moe geweest zijn ! Mijn meisje moest ook NA haar prikken nog ff laten zien dat ze haar hoofd kon optillen SORRY MAAAR DAAR ZOU IK OOK GEEN ZIN IN HEBBEN ! Ik ga er alleen nog maar heen voor de prikjes en voor de rest hoef ik geen info meer hoor!ze bekieken het maar ! Heb met de osteopaat een flink aantal behandelingen besproken en mag daarna bij hem langskomen om te controleren of ze motorisch goed groeit... nou daar heb ik dus geen consultatiebureau meer voor nodig! Sorry voor mijn gezwam.. maar ben blij dat mijn moederinstinkt heeft gewerkt! oh ja!QUINTEN GEFELICITEERD!!!!!
Mamasanne, dit klinkt echt heel bekend allemaal zeg! En ik vroeg me inderdaad ook af waarom huisarts of cb mensen niet doorverwijzen naar een osteopaat, dus ik heb gewoon gevraagd waarom ze dat niet gedaan hadden. Het antwoord van het cb was: ja mevrouw een osteopaat is een alternatieve genezer en daar geloven wij niet in. Nou ja zeg, dat geloof je toch niet? Zo iemand kan echt heel voor voor een kindje doen! Loop nu met Kevin bij een osteopaat en een fysiotherapeut, en wat het cb ervan vind, zal mij een worst zijn! Ik merk aan Kevin dat het voor hem prettig is en dat hij daardoor een stuk beter in zn vel zit. En dat gezeik van: ja mevrouw huilen hoort erbij. Ik snap dat echt niet hoor. Als moeder weet je ook heus wel dat babies af en toe eens huilen, maar er is wel degelijk een verschil tussen huillen en huilen he. Ik ga ook alleen nog maar voor de prikjes naar het cb hoor, en om te meter en te wegen, en voor de rest.... alles wt ze vertellen gaat mn ene oor in en gelijk het andere oor weer uit. zo, mijn hart is weer ff gelucht
Tjonge mamasanne wat een verhaal maar wat fijn dat het nu veel beter met je meisje gaat! Goed dat je je moedergevoel gevolgd hebt! En inderdaad bby's huilen best wel eens maar een hele dag is volgens mij echt niet normaal dan zit er mee achter dat bewijs heb jij nu wel weer geleverd! Ik hoopd at ze echt snel opknapt vd behandelingen en een heerlijke vrolijke blije baby wordt! Babs voor jou natuurlijk hetzelfde he, niet teveel naar het CB luisteren engewoon je eigen gevoel voglen. Goed hoor! Nou Isa is straks wakker geworden, huilen huilen en nog eens huilen. Echt zo'n zielig ik heb pijn huiltje. Half uurtje eerder de borst gegeven om te troosten maar ze heeft niet echt veel gedronken. Bleef zelfs aan de borst doorjammeren Net bij verschonen had ze 38,3 en voelde ook erg warm aan. Dus zetpilletje gegeven en nu ligt ze weer uitgeput in haar bedje. Hoop dat haar temp weer zakt en dat ze zich snel weer beter voelt. Die rotprikken ook
Nou, laat ik nou net vandaag het rokje bij Mirthe aan hebben en een foto hebben gemaakt vanmorgen! Komt ie:
In de ouders van nu staat een stuk over cb's, waarin het over een cb ergens in nl gaat......daar zeggen ze: De term consternatiebureau is voorgoed verleden tijd. En dan zeggen ze dat ze zo blij zijn dat de consulten tegenwoordig geen 10 minuten meer duren maar 20 minuten, dat ze alle tijd voor je maken dus.... Nou sorry hoor, maar dan hebben ze net dat ene cb gevonden die het goed doet denk ik! Mamasanne ik vind jouw verhaal ronduit schokkend! En dan de aanvulling van Linda dat het alternatieve geneeswijze is en dat zij daar niet in geloven..... Het is toch zeker JOUW kind en niet dat van het cb? JIJ moet naar je kind luisteren, het cb hoort ALLE mogelijkheden te noemen....niet alleen die waar ze zelf achter staan.... Ja hoor, weer een verhaal waardoor ik blij ben ook nog een kinderarts te hebben, waardoor ik het volgende cb bezoek lekker over kan slaan... Fijn te lezen dat het nu dus beter gaat Mamasanne, je kindje verdient rust en gelukkig lukt dat nu ook!
Oh wacht en dan staat er ook nog "de tijd dat ouders als klein kind worden aangesproken is voorbij"..... Kennen ze mijn cb nog niet!
@Nachtvlinder, veel plezier met je pa, meid! @Lailae, hoe ging het met de prikjes? @Linnepin en Babs, tis wat met die meiden! Slakken en mieren. brrrr. @Spijkervrouwtje, gelukkig is Isa wel weer wat minder verkouden, maar wel jammer en vervelend vooral, dat ze last heeft van de prikjes. Geef haar maar gauw een hele dikke knuffel van mij. @mamasanne, niks gezwam! Good for you dat je zelf actie hebt ondernomen! Met Marciano heb ik dat ook gedaan. Die osteopaten zijn (net als onze ukjes) wereldwonderen! @Babs (en iedereen natuurlijk) Lucht je hart maar zo vaak je wilt hoor! @Judy, leuk rokje. Wat een schatje is die Mirthe toch! En meid, laat je niet zo opfokken door die cb's. Dat zijn ze niet waard! Ik ga er heen met een instelling van: kom maar op, zeg wat je te zeggen hebt, weeg en meet de kleine, geef evt. prikjes of whatever en ik ga weer weg. Nu moet ik wel zeggen dat het cb bij ons redelijk neutraal is over onze meningen. Zij geven advies, maar grotendeels moet ik zelf weten wat ik ermee doe. Dat is natuurlijk altijd zo, maar ik kan ook (meestal) gewoon zeggen wat ik zelf vind van hun advies en wat ik vind dat goed is voor Marciano. Groetjes!
Heb alleen deze pagina ff snel gelezen, maar inderdaad.... Hoe is dit mogelijk? Mamasanne: terecht dat je ontzettend kwaad bent. Toch ook fijn dat je nu direct verandering merkt.... Maar jeetje zeg.... Judy: Leuke foto, leuk rokje, maar volgens mij heeft onze hema die niet?! ----------------------------------------------------------------------------------- Britt doet het echt goed! Ze krijgt nu 6 flessen van 150 ml + 5 schepjes, maar lijkt er nog steeds niet echt genoeg aan te hebben. Ze slaapt nog steeds van 22.00 tot 8.00/9.00 uur. Britt slaapt sinds gisteren op haar eigen kamertje. Ja, ik heb de stap kunnen nemen. Was wel moeilijk, maar aangezien ik toch al een paar dagen zonder haar op de kamer had geslapen, moest het er maar een keer van komen. Vind het wel vervelend dat ik haar nu niet meer kan horen ademen, maar verder hebben wij (Britt en ik) heerlijk geslapen. Hubbie sliep toch al overal doorheen, haha.... Morgen intake op het KDV (jeetje, het gaat nu echt beginnen, snik snik....) Ff een vraagje: Wanneer mag je de laatste voeding over gaan slaan? Heb het idee dat Britt nu al op dit punt zit, omdat ze al zolang doorslaapt. Qua voeding zou ze overdag dan ook wat meer kunnen krijgen.... Wie weet dit??
Lin, stuur Tess even richting Amersfoort! Ik word gek van de slijmsporen in de tuin! Ik wilde vanavond korrels strooien, maar ehm ik kan Tess natuurlijk ook ff inhuren! Enne Babs, Sanne mag ook mee, want mieren, die zijn hier ook genoeg! Oh maar ehm dames, jullie kennen mij dus al zo goed dat ik die 4 jaar niet ga halen? Hahaha... Weet je wat dan zo erg is: mijn schoonmoeder heeft een vreselijk vriendje die nog geen dag na mij bevalling riep dat ik weer als eerste zwanger zou zijn (in vergelijk met schoonzus).....waarschijnlijk krijgt hij gelijk, want ik zie hun niet zo snel voor een tweede gaan, hoewel........wij dachten ook niet dat ze nu al voor een eerste zouden gaan en zij wordt 31 dit jaar en zijn nogal van het "we moeten rond 30 toch wel een kind en we moeten er 2, want zo hoort het" dus wie weet zijn ze ons wel voor.... Bah, wil die man eigenlijk geen gelijk geven, maar om daar dan een kinderwens voor aan de kant te zetten...... Maar goed, het is nog niet zo ver, in 2008 wordt er in ieder geval niet geklust en ik denk het grootste deel van 2009 ook nog niet.....maar daarna........ Oh en als ik dan toch krachten aan het inhuren ben, Sandra, ik wil jouw moeder ook wel een dagje lenen, mijn ramen zijn ook al eeeeeeuwen niet gewassen...hmmmmm komend weekend beginnen ze met de vloer, misschien dat ik dan maar ff de ramen ga doen....
Shanna, volgens mij kan je al wel naar 5 flessen, maar dan meer tijd ertussen, aangezien van 22 tot 8 slapen wel veel is voor 2/3 maanden..... Wij gaven Mirthe 4 keerr 150/5 en 1 keer 180/6.....
Judy, ik zal mogen wel jullie knt op komen met Sanne (en Kevin natuurlijk) en dan neem ik Tess wel gelijk mee! Kom er dan toch bijna langs! hihi
Ja, kom haar maar halen. Ze kan d'r hart ophalen daar. Hahaha.En ze sloopt ze ook nog. Ze pelt het hele huisje van dat dier af. Dat vind ik wel heel zielig hoor. Net zat de slak bij ons ook heerlijk een spoor op de salontafel te maken. Heerlijk. Gelukkig kunnen we veel van onze kids hebben.... Wat ik wel goor vind is dat ik als ik 's avonds Joep uit ga laten, altijd op slakken ga staan die op ons tuinpad zitten. Gadver. Echt zo smerig....Dan sta ik gewoon te rillen. Zo vies vind ik dat.... @Mamasanne: ik ben blij dat jullie de oorzaak voor het huilen hebben gevonden. Tja die cb's neem ik ook niet heel erg nauw hoor. Ik ga er naar toe voor de prikken en het meten en wegen en verder doe ik het allemaal op m'n eigen gevoel.... En dat is elke keer nog goed gegaan. Nou ben ik ook best zeker van alles (waarschijnlijk omdat ik in de kinderopvang werk en daardoor veel ervaring heb), maar ik heb het idee dat de onzekere moeders helemaal de les wordt gelezen. Zo irritant. Ik moet zeggen dat dat vrouwtje hier op het cb wel heel aardig is hoor. Maar ik ga niet alles met haar bespreken.... O, m'n mannetje is wakker. Ga hem even de fles geven..... Doei x Linda
@ judy Hihi wat schattig! Gisteren verwend met een roze pakje. Stond met m'n mond open dat marco dat gehaald had.
@Moon, wat lief van je mannetje. Hoe heb je hem afgericht dat ie dat doet? De mijne neemt zelfs nooit bloemen mee, laat staan kleertjes of speelgoed o.i.d. voor Marciano.
En dat heb ik nou als ik in de auto zit en er savonds padden/kikkers oversteken bleh probeer ze altijd te ontwijken maar dat kan niet altijd Even over het CB, hier trouwens wel een makkelijk buro. Ze vroeg alleen geef je nog BV; ikke ja, gaat het goed; ja, kolven ging ook goed he; ja oh mooi zo Niks over hoe vaak ik BV geef, hoe vaak ik afgekolfde melk geef, hoe lang tussen de voedingen etc Ze vroeg verder slaapt ze al door, ikke ja, zegt ze mooi zo. (niks over van hoe laat tot hoe laat) Ook ging het volgen van een blokje vorige keer niet zo goed (ze kon het toen al wel maar wilde het niet op het CB) Toen zei ze dus geeft niks doen we volgende keer nog een keer. Deze keer deden ze de oefening niet eens (was ook een ander) dus ik zei maar uit mijzelf dat ze dus de vorige keer niet zo wilde volgen, oh zei ze zal wel even kijken maar het is zo'n helder meisje dat ik daar niet bang voor ben hoor Echt volgen deed ze overigens weer niet, ze lag alleen maar te zoeken waar mama was 8) En niks geen ongevraagde adviezen hier. Was ook binnen 10 min weer buiten. Het kan dus wel een makkelijk CB haha
even vraagje trouwens, Isa had straks wat verhoging vd prikjes mag ik haar nu wel in bad doen of id st juist beter van niet? Want ze vidnt het wel altijd zo lekker