@spijkervrouwtje, mij is afgelopen vrijdag aangeraden bij het cb (jawel) om als ze verhoging heeft hem juist WEL in badje te doen. Dat vinden de meeste kindjes namelijk fijn, aldus het cb.
Ja inderdaad, gewoon lekker in badje doen hoor. Vond Sanne ook altijd erg lekker als ze ziekjes was/verhoging had (vind ze nu trouwens nog steeds)
Hihi hij zegt altijd je moet niet vragen dan komt er van zelf is wat. Hij laat ook wel is bloemen sturen en dan komt 2 weken later de rekening voor mij @ linnepin Haha ik vind ook altijd zo vies bleh. Feye eet hier soms de spinnetjes enz op
@Moon, zelfs als ik er nooit om vraag krijg ik geen bloemen. En ik vraag er al ruim 5 jaar nooit meer om. Eerder zei hij altijd: je weet waar de portemonnee ligt, haal er zelf maar wat. Maar ja, je weet hoe dat gaat, dat doe je niet zo snel. 1 x per jaar haal ik me altijd een bosje bloemen. Dat is als er voor het eerst weer tulpen zijn. Dat geeft zo'n heerlijk voorjaarsgevoel in huis. @all, mijn schoonmoeder is gisteren gevallen bij het zwembad. Nu is er een stukje van het bot boven in haar arm afgebroken. Aan je bovenarm zit zo'n soort kop en daar is het kapot. Ze hoefde (nog) niet geopereerd te worden, want alles staat netjes recht. Volgende week moet ze weerkomen voor opnieuw foto's maken en als het dan nog recht staat volgt er definitief geen operatie. Wanneer ze jonger was geweest hadden ze haar wel gewoon direkt geopereerd. Ze is echter al 76 en dan doen ze dat niet zomaar meer. Afwachten dus...
@Moon: Wie is Feye? En spinnen eten? Ieuw, wat goor......Hahahaha. Nee, dat doet Tess gelukkig niet. Ze stopt niks in haar mond, maar voor de rest doet ze wel alles..... Zo vindt ze regenwormen ook erg interessant. Dat zijn slangen, volgens haar. Waar ze wel bang voor is, zijn spinnen. Is volgens mij gewoon een natuurlijk iets dat mensen daar bang voor zijn hoor. Ze is verder namelijk nergens bang voor...... Marlieke, hopelijk groeit het vanzelf weer aan elkaar en blijft ze er niet al te veel last van houden.... Hier alles goed. Ik ga genieten van mijn laatste echte vrije dag. Tess is nu op het kinderdagverblijf en Finn ligt lekker te slapen..... Dus nu kan ik nog heel even van de rust genieten en dat ga ik doen ook. Ik ga nog even lekker luieren en dan vanmiddag nog even wat doen.... Zondag komt mijn tante uit Canada. Is wel heel leuk. Ziet ze Finn ook voor het eerst. Ze zal ook wel erg trots zijn.... x Linda
@ Moon en Lin, stiekem hoop ik dat Feye de kat is ofzo, spinnen eten? Gedver! @ Lin, geniet van vandaag, jammer dat het niet stralend zonnig wordt.... @ Marlieke, bah, wat balen voor je schoonmoeder, ik hoop dat het goed heelt, want anders kan het een pijnlijke zaak worden! Eigenlijk best idioot dat ze ook hier weer naar leeftijd kijken hè... Mijn oma is 81, maar nog steeds aan het werk als vrijwilliger en gaat veel met "ouderen" op pad. Als zij iets breekt en er wordt niets aan gedaan zou ze misschien zelf geen auto kunnen rijden enzo, weet wel dat zij dan snel achteruit gaat en ineens oud gaat worden! Het is potjandorie net als met jonge en oude zwangere vrouwen, haha.....ze moeten naar de leefstijl kijken en het liefst zoveel mogelijk helpen. Alsof ze veel geld besparen of verspillen als ze ouderen wel of niet opereren!
Marlieke: sterkte met je schoonma, hoop dat het een beetje goed geneest, echt belachelijk dat ze "oudere"mensen niet opereren. Een mens is toch gewoon een mens, maakt toch niet uit of je jong of oud bent? Linnepin: Sanne is eigenlijk ook nergens bang voor, ook niet voor spinnen. Alleen (heel raar) is ze als de dood voor vliegen! hihi dan raakt ze helemaal in paniek! Erg vervelend! Geniet van vandaag meid, en ook zondag als je tante komt! Leuk hoor! Hier ook mijn laatste verlofdag. Gelukkig heb ik er nog twee weken vakantie aangeplakt, dus nog lekker 2 weekje thuis met de kids. Sanne is nu op de psz en Kevin ligt lekker te slapen, dus ff tijd om de was te vouwen en te strijken. Helemaal geen zin in, maar zal toch moeten he. Nog een weekje, dan gaan we lekker met zn viertjes een weekje op vakantie! Heerlijk! Heb er echt al zin in!
Ach, arme Sanne, vliegen zijn er nogal veel..... Maar kan me het eigenlijk ook wel voorstellen, die beesten komen op je af vliegen, vliegen ongecontroleerd rond enzo... ben er ook nooit al te blij mee, want ze gaan in lastige buien ook nog steeds op je zitten, bah! Mijn moeder is bang voor vogels, zelfde euvel en erg lastig! Vroeger als ze boos op mij was ging ik in de voliere van mijn opa zitten, hahaha..... En een wandelingetje over de Dam duurt bij ons altijd veel langer, want we moeten er omheen.....
Bedankt voor de tips dat ze wel in badje mocht. Ze lag echter gisterenavond al zo snel na de voeding te slapen dat we haar maar niet meer wakker gemaakt hebben. Vanmorgen leek ze ook geen last meer te hebben van de prikjes alleen wel weer snotverkouden Dus ik dacht vanmorgen na de voeding laat ik haar nog maar even wat zoutoplossing geven. Vond ze niet leuk maar ja. Haar aangekleed en in de box gelegd. Ikzelf aangekleed en ontbeten. Zit ik net achter de pc hoor ik opeens rare geluiden uit de box. Kijk ik gooit ze haar complete voeding van vanochtend eruit Niet zo'n beetje melk ook, echt alles was nat... en overal kwam melk uit, arm meiske Ze was er zelf behoorlijk van geschrokken volgens mij want ze huilde niet eens maar keek alleen maar met van die verschrikte ogen rond. Dus alles maar weer verschoond (en ze had net zo'n mooie jurk aan vandaag....) Heb haar even om van de schrik te bekomen weer in (een schone) box gelegd maar toen ik klaar was met alles opruimen lag ze al te slapen. Wat moet ik nu doen met voeden? Gewoon maar wachten tot hoe laat ze komt voor de volgende voeding? Want ik heb zo'n idee dat ze het nooit red tot 11 uur nu. Ik vermoed dat het spugen ook door de zoutoplossing komt want die komt via haar neusje ook in haar keel terecht, volgende keer misschien beter voor de voeding doen ipv erna Oh zie dat ze nu weer wakker is, ze ligt nog lief wat naar haar speelgoed te kijken, ik wacht maar af denk ik hoe laat ze uit zichzelf komt.
Ha meiden! Ben weer terug! Zal later proberen een beetje bij te lezen, maar eerst even iedereen de groetjes doen. Alles goed met jullie? Ik heb geen idee wat voor weer jullie hier gehad hebben, maar ik dacht toen het vliegtuig landde dat er een fout gemaakt was, en ik niet in Turkije gearriveerd was, maar in een oven. Tsjongejonge, wat heb ik gezweet, en onze boef ook. Die kan me een partij zweten zeg. Het was erg leuk om papa weer te zien, maar wat heeft Deniz gehuild toen we naar de douane gingen en papa achterbleef. Ik heb voordat ik een kindje had, nooit beseft hoeveel die ukkies al op zo'n jonge leeftijd weten en hoezeer ze hun voorkeuren en wensen al hebben. De familie was helemaal verguld, ze noemden hem "sneeuwbal", hihihi, hij heeft mijn huidkleur en dat is echt melkwit . Helaas houdt Deniz niet zo van drukte, dus alle familie bij elkaar was wat hem betreft geen succes. De vliegreis ging eigenlijk wel heel goed, op de heenreis had ik een vrije stoel naast me, dus daar kon ik hem mooi op neerleggen. Toen het vliegtuig ging taxieen, ging hij krijsen van plezier (autorijden vindt ie ook prachtig), maar zodra het ding van de grond kwam, viel hij als een blok in slaap. Terug was hij tot de start dus heel verdrietig en moeilijk te troosten, maar na de start is hij weer in slaap gevallen. Alleen voor mama een beetje oncomfortabel, in een krappe stoel met een ventje op schoot... Similac melk hebben ze in Turkije ook, alleen wel 3x zo duur En ik heb hem eens een ander smaakje laten proeven: ik heb hem aan wat fruit laten likken. Hij zit tegenwoordig overal aan te "proeven", dus ik dacht laat ik het eens proberen. Perzik, meloen, appel en watermeloen vond ie lekker, maar van die kleine zoete pitloze druifjes, nou, dat was het einde hoor! Heel grappig!
@ Spijkervrouwtje, ik zou inderdaad wachten tot ze komt, het lijkt volgens mij altijd meer dan ze er werkelijk uitgooien, misschien houdt ze het niet zo lang vol als anders, maar toch in de buurt van? Denk dat als je haar gelijk weer geeft ze dat misschien ook weer uitspuugt? @ Cim; HALLOOOOO! Dacht vanmorgen nog, hoe zou het met haar zijn! Fijn dan het zo goed bevallen is daar, ondanks de warmte. En mooi hè, dat die minimensjes als weten wie ze achterlaten! Wanneer komt je man weer terug naar Nederland? Fruit, hm dat eens proberen. Mirthe doet haar mond niet open voor fruithapje enzo, maar wel voor ons chocoladetoetje en m&m's. We geven het haar natuurlijk niet, maar ze doet wel haar mondje open....hoe kan dat toch hè, ze heeft geen idee wat er voor wordt gehouden! Raar kind! @ All, oooeeehhh, morgen wordt de vloer gelegd, ben helemaal heppiedepeppie! Die vieze ranzige vloer is al twee weken niet gedweild, haha, alleen stofzuigen en klaar....dus er zitten wat vlekken in en rondom de keuken is het bijna zwart, haha...vanavond dus nog 1 laatste keer dweilen voor er een mooi houten laagje overheen gaat, joeeehhooooeeee..... Jullie nog leuke plannen voor het weekend?
Judy: ik denk dat die kinderen een 6e zintuig hebben voor zoet en ongezond... En goed voorbeeld doet goed volgen, dus jullie chocoladetoetjes moesten maar gezonde fruitcocktails worden, hihihi Papa komt weer als hij vrij heeft, ik denk eind september/begin oktober in ieder geval voor een paar daagjes. Dus jullie hebben vloer-plannen voor het weekend! Ik weet het nog niet, een beetje uitrusten (van een vakantie, hum). Maandag moet ik weer werken, dus ik zal me er geestelijk op gaan voorbereiden.
Oja, Spijkervrouwtje, zo'n zoutoplossing is echt smerig hoor, dus als ze dat ingeslikt heeft, kan het best een kokhalsreflex gegeven hebben. Van veel slijm kunnen ze ook gaan braken trouwens. Ik zou haar buikje nu heel even rust geven, en dan met kleine beetjes beginnen, dus een paar slokjes bv en dan een kwartiertje wachten om te kijken of het er niet meteen uitkomt.
He dames, eens kijken of ik nu wel in de lucht blijf! Ik had dus woensdag avond de voorbereiding voor het dopen, was wel gezellig. Femke word op 16 sept om 13.00 uur gedoopt samen met een ander jongetje. We moeten dus samen boekjes gaan maken. Zondag komen we even bij elkaar om te kijken hoe en wat. De handbal trainig ging wel lekker, ik was wel gelijk de fanatiekste samen met een vriendin van me die ook weer net begint na de bevalling (alleen heeft zij al heel wat hardgelopen en ik niet). Wij waren de eige die een rondje Tivoli ( een rondje om manege tivoli) gingen lopen, pppff was een beetje zwaar in de benen. Conditioneel viel het wel mee vond ik, we moesten ook nog heel wat break-outs lopen, maar ik voelde me net een diesel, het leek of ik helemaal geen sprintje kon trekken. Zondag de eerste wedstrijd, nou dat word wel spierpijn want ik voel mijn spieren nu wel een beeteje en ik had nog maar 3 kwartier mee gedaan... Er vroeg iemand of ik Femke een broekje aan doe met het zwemmen, ik weet het nog niet, er stond wel in de brief dat dat gewenst was. Ik neem haarbadpakje mee en een zwemluier, maar ik denk dat die nog iets te groot zijn voor haar. Verder ben ik het ff kwijt wat er allemaal geschreven is. Ik zal zo alles nog even goed doorlezen.
Wat grappig cimbomlu dat hij nu al zo'n voorkeur heeft voor zoet fruit Marlieke, balen van je schoonmoeders arm! Hier een primeur! Laurens heeft zijn voeding van 23 uur overgeslagen en doorgeslapen! Van 21.30 tot 7.00 uur!! Hij kreeg namelijk zijn gewone fles om 18 uur en daarna kreeg hij ineens alweer honger om 20.30 uur dus toen -om te sussen- hebben we hem een klein flesje met 90 cc gegeven en om 21 uur in bed gelegd (we hadden visite). Ik dacht: dan krijgt hij straks gewoon zijn fles van 23 uur wel, maar... daarna toch geprobeerd: hem niet meer wakker gemaakt om 23 uur. Ik was heel benieuwd om hoe laat hij zich weer zou melden en dat was "gewoon" 5 uur! 8) Toe heb ik hem bij ons in bed genomen (op mijn buik liggend slaapt hij altijd heerlijk) en daar heeft hij nog als een roos geslapen tot 7 uur (ging de wekker) Dus... ik ga het vanavond maar weer eens proberen! De laatste fles rond 21.30 uur geven en dan eens kijken hoe het gaat! Ik hoop dat het weer gaat lukken.... Oja! Gisteren heb ik de baby björn active gekocht! Helemaal geweldig en echt een goede draagzak: veilig en handig. Ik heb er meteen een bijpassende cape bij gekocht -we gaan deze winter naar IJsland *brrr* en veel in de bergen wandelen- en het werkt allemaal heel perfect en zit heerlijk en stevig. Laurens heeft er al prima in gezeten en straks gaan we ermee naar de supermarkt; heb je in ieder geval je handen vrij voor een boodschappenmandje of -kar.
wow, super dat ie ineens doorslaapt zegt! Ik zit er ook wel eens aan te denken om de laatse fles wat eerder te geven, maar ik denk dat ik haar dan nog helmaal niet wakker krijg, misschien dan de voeding van 19.00 uur wat naar voren schuiven en de avondvoeding ook. Krijgt laurens nog wel de 5 flessen? Of kom je op 4 flessen uit? Wat gaaf dat jullie naar ijsland gaan zeg! Super, lijkt mij ook nog wel eens wat. Wij gaan met de kerst naar Frankrijk voor de wintersport. ( hopen dat er dit jaar genoeg sneeuw ligt) Ik ga mijn meisje even de fles doen..
Hallo meiden, Daar ben ik eindelijk ook weer eens even. Heb de afgelopen tijd wel steeds meegelezen, maar had echt geen tijd om te reageren. Ik denk dat Kayleigh de afgelopen dagen weer in zo'n "sprongetjes"fase zit. Jeetje wat kan die om aandacht vragen en weinig slapen. Gisteren als ik alles bij elkaar optel hooguit 2 uurtjes. Was echt kapot gisterenavond. Vorige week dacht ik nog dat die Minimonkey een miskoop was, omdat ik hem weinig had gebruikt. Maar nu ben ik toch wel blij dat ik hem in huis had. Nu ligt Kayleigh eindelijk te slapen in haar bedje. (al vanaf 08.45 uur) Ik heb er maar gelijk gebruik van gemaakt door even lekker uitgebreid te douchen. Achterstallige mail weg te werken en nu eindelijk hier weer een berichtje te kunnen plaatsen. Het reageren op jullie berichtjes laat ik deze keer even achterwegen. Zoals ik al zei heb ik tussentijds wel meegelezen, maar het is teveel om te onthouden en te kunnen reageren. En anders moet ik alles weer opnieuw lezen. Verdorie, nu gaat de telefoon en wordt ze wakker. Maar goed, heb toch nog even van de rust kunnen genieten. Hoop snel weer meer aanwezig te kunnen zijn. Tot later
@ marlieke Mannen he! Sterkte met je schoonma.. balen zeg.. @ lin Hahaha das de hond.. daar hadden jullie het toch over? @ cimbomlu Welkom terug! Fijn dat alles goed gegaan was. Hier kan je je winterjas al aan
Cimbomlu: Welkom terug! Fijn dat je het zo goed hebt gehad! Zit je man vaak in Turkije? of is het maar tijdelijk? Patje: ik heb Sanne toendertijd altijd alleen maar een badpakje aangegeven hoor, zonder zwemluier. Nooit geen problemen gehad. Hester: Wat goed zeg! Mag ik vragen op welke tijden hij nu zit? En wat gaaf zeg naar Ijsland! Daar wil ik toch ook nog wel eens heen hoor! Bibi: Vervelend he die sprongetjes! Maar goed, gelukkig is het maar tijdelijk he!