Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Moeten kolven niet, maar ik heb ontzettende kloven. Dus om die wat te ontlasten, kolf ik na de voeding de andere borst.
    En dan geef ik 2 of 3x per dag een flesje i.p.v de borst.
    Maar ik ben dus niet de enige die een 'hele dag' met een kind of apparaat aan de tiet zit. :rolleyes: :)

2. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @ Sally, meid, dat klinkt heavy allemaal! Jur is natuurlijk ook een beetje van slag nu, net als jij.... Ik heb ook twijfels gehad toen Mirthe er net was hoor, jeetje waar ben ik aan begonnen (en dan wordt ik over 4 maandjes 30, dus zeg nooit te vroeg!) Je gaat er toch ook een klein beetje van uit dat het enorm leuk is een kleintje! Iedereen roept maar dingen over roze wolk enzo, niemand durft toe te geven dat zij zelf ook zo hebben gedacht! Gelukkig hebben we dit forum nog!

En je schoonvader, oh wat herkenbaar! Bij ons ook hoor, een overgrootoma die nooit belt of langskomt moet morgen ineens op de koffie komen.... Mijn schoonmoeder die, als ze op de thee is geweest en Mirthe niet heeft kunnen vasthouden omdat ze sliep zegt rustig dat ze snel terugkomt om Mirthe vast te houden......en zelfs mijn moeder is een beetje belachelijk soms maar die heeft het voordeel dat ik haar al elke week zag, dus ze heeft wel meer recht om ook elke week Mirthe te zien vind ik...

Een vriend van Rinke, waarmee het al een hele tijd spaak liep (omdat ik zijn vrouw niet als vriendin zie....lang verhaal) beweert nu zelfs dat hij heel veel interesse en inlevingsvermogen heeft getoond toen ik in het ziekenhuis werd opgenomen en na de geboorte van Mirthe en verwijt ons nu dat wij te weinig interesse in hem en zijn pasgeboren dochter (een maand ouder dan Mirthe) hebben getoont en wil Rinke nu niet meer zien... Nu is dat laatste niet zo erg, dat zat er toch al aan te komen... Maar zelfs iemand die dus zelf net een kindje heeft gehad, snapt niet dat wij toch even helemaal van onze sokken geblazen waren en even niet aan de buitenwereld dachten, maar puur aan Mirthe.... Nou ja, dan breekt mijn klomp hoor!

Dus meid, laat de buitenwereld maar lekker kletsen! Denk aan jezelf, aan Jur en natuurlijk aan Devano! En ook een beetje aan ons ;) Want wij hier zijn voor dergelijke berichten, wij weten allemaal dat die wolk helemaal niet zo roze/blauw is, maar soms behoorlijk grijs kan zijn!

3. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Sandra, ik was ook wel zeker een uur bezig hoor!
    In het ziekenhuis moest ik natuurlijk na iedere voeding kolven voor de volgende voedingen (hoewel ik na vier weken 60 bekertjes ingevroren melk mee naar huis kreeg.....)

Maar als wij binnenkwamen om acht uur, verschonen, temperaturen, wegen, voeden, knuffelen, kolven, nog even knuffelen en dan weer naar bedje, wij waren er altijd anderhalf tot twee uur. Het voeden duurde meestal 20 minuten, kolfapparaat klaarzetten en dan nog 20 minuten kolven (gelukkig twee borsten tegelijk, anders duurde het nog langer...)

Dus 45 minuten is helemaal niet zo lang....een behoorlijke investering! Daarom was het bij mij gelijk klaar toen Mirthe mijn borsten niet aan kon, ik was niet van plan te kolven en dan flesje te geven, heb dan ook erg veel bewondering voor Viona hoor!

4. Anne35

Anne35 Lid

24 jun 2007
    38
    0
    0
    Hoi allemaal,

Even snel tussendoor, reageer later wel op de berichtjes. Maar ik was gisteren met Constantijn op het bureau om even te wegen (was 500 gram boven zijn geboortegewicht.. dus netjes!). En toen gaven ze de tip om hem eerst de laatst gedronken borst te geven met het voeden. Dus niet de volle borst.. zodat hij van de laatst gedronken borst de achtermelk krijgt en niet die voormelk in zijn lege maagje. Ik ben hier gisteren mee begonnen.. en ik was gisteren helemaal blij.. Nu ligt hij na iedere voeding een half uurtje/uurtje wakker rond te kijken in de box en naar zijn handjes te kijken en daarna leg ik hem tevreden in zijn bedje en slaapt ie netjes tot de volgende voeding. Ook vanacht en vanmorgen zette hij dit patroon door! 'k Ben benieuwd of het zo blijft...
    Misschien het proberen waard.. om het ook uit te proberen..?

Doei, groetjes Anne

5. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Jeetje zou dat de gouden tip zijn voor de dames hier? Fijn dat het bij Constatijn werkt!

Nou tips voor huilende meisjes die niet willen slapen? ;) (en uit de fles drinken, dus achtermelk werkt helaas niet....)

6. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    @ sandra ik ben soms ook wel 3 kwartier bezig hoor! Bv moet je eenmaal de tijd voor nemen en helemaal als je er ook nog eens bij kolft!

ik doe mijn bikkel eerst verschonen, en dan eten geven en dan ff ''samen'' een liedje zingen ;) of gewoon ff lekker knuffelen, en dan ben ik ook een uur verder.

@ anne wat raar dat jou kv dat niet gelijk gezegd heeft van dat je bij je borst moet beginnen waar je me gestopt ben.
    althans dat heeft die van mij wel gedaan ( maar ze heeft me ook veel dingen niet verteld hoor)

Zo zie je maar hoe veschillend die kv kunnen zijn in hun adviezen.

Owja wilde ik ook nog ff kwijt
    ik geef sinds gister cinababy aan Devano, maar heb wel eerst aan cb gevraagd of dit kwaad kan..
    Nou zei zij dat het geen kwaad kon maar dat we niet teveel mochten geven aangezien er nu een onderzoek gedaan wordt naar cinababy en venkelthee... :(

Maar ja proberen kan geen kwaad toch en hij is er wel rustiger van geworden.

EN HIJ SLAAPT! :) nu papa werkt slaapt hij supergoed hihi misschien omdat ik dan ook ff rust kan nemen..

ach ja geniet er nog ff van hijkomt om 3 uur weer thuis ;)

7. Clau

Clau Actief lid

8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    Volgens mij is dat juist al standaard bij bv! Tenminste, zo heb ik het in het ziekenhuis en van de kraamhulp ook geleerd. Eerst de laatste borst opnieuw en dan de volgende pas. ;)

Sandra, kun je geen zalf gebruiken tegen je kloven? Bepanthen helpt heel goed en het is niet eens erg als de baby daar iets van binnen krijgt. Na een paar dagen was ik van mijn kloven af. :D
    Dat kolven doe ik dus niet meer hè? En bijvoeden ook niet. En dan nog ben ik vaak wel richting een uur bezig met bv. ;)

Sally, waarom wordt er ook onderzoek gedaan naar venkelthee? Is dat niet goed? Ik drink het ook elke dag nu.

Viona, op het cb zeiden ze gisteren tegen mij dat kindjes die bv krijgen minimaal 100 gram per week moeten aankomen. Maar vaak is dat dus wel meer.
    Jesse was bijna 300 gram in 8 dagen gegroeid! 8)

Candijtje, lekker toch dat Vera zo goed slaapt! Wees er maar blij mee! :p

Welk speentje is nou het kleinst? 1 of 2? Ik heb Jesse vanochtend voor het eerst een flesje gegeven omdat ik deze week naar het ziekenhuis moet en mijn moeder dan gaat oppassen (en zij kan natuurlijk geen bv geven). Er zat een speen nr. 2 op en hij had de fles erg snel leeg. :(

8. Anne35

Anne35 Lid

24 jun 2007
    38
    0
    0
    Nee, mijn kv en vk hebben niet gezegd dat ik met de laatste borst moest beginnen... wel gaven ze de tip om van de volle borst eerst wat af te kolven... maar ja.. dat vind ik zo'n gedoe...

Nachtvlinder: ik mocht van mijn verloskundige ook geen venkelthee drinken of aan Constantijn geven... ze zei dat ze daar als verloskundige niet achter kon staan ivm een onderzoek naar mogelijk kanker verwekkende stoffen.. Nou ja.. ik weet het ook allemaal niet meer.. want van de Cinababy zei ze niks.. Volgens mij moet je gewoon doen wat je hart je ingeeft!

Sandra: ik ben ongeveer een klein half uurtje bezig. Dat vind ik ook wel het maximum. Bij mijn oudste dochter was ik altijd uren bezig. En later ook gepobeerd om eerst te kolven en dan de fles.. maar toen was ik nog meer tijd kwijt. Al met al toen een reden voor mij om er na vier weken mee te stoppen. Als het nu weer zo zou gaan, dan stop ik er mee. Ik kijk er nl echt niet als een leuke tijd op terug.

Doei, Anne

9. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik heb 2 pakken maat 2 gekocht en 1 maat 3 (dit kan ook met dezelfde aanbieding van 3 pakken voor 25 euro). Pampers valt kleiner uit dan bijv Etos huismerk, heb ik gezien. Maar maat 2 is nog goed, en zo'n pak gaat aardig snel (6-7 luiers per dag, dus met een pak doe ik ongeveer 10 dagen)

10. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Hello mammies,

Kon zaterdag lekker bijlezen en reageren. Kayleigh sliep zo lief tot 22.30 uur. Daarna was het over met de pret. We hebben toen toch maar besloten om haar ook een speentje te gaan geven.
    Jullie hebben mij met z'n allen overtuigd ;)
    Wow wat hielp dat goed zeg.
    Zondag hadden we een hele drukke dag omdat mijn broertje uit Zwitserland overkwam met zijn vriendin om Kayleigh te kunnen zien. Gelijk de hele (schoon)familie ook over de vloer. Maar het was wel gezellig.
    Gisteren hebben we Kayleigh opnieuw haar speentje gegeven en we hebben de hele dag geen kik van haar gehoord. Ze is zo lief geweest de hele dag. Het viel mij op dat er nu meer tijd tussen de voedingen zaten. 3/3,5 uur ipv 2 uur. Maar daarentegen kwam ze vannacht wel vaker. Nog steeds na 3/3,5 uur, terwijl ze normaal 's nachts 4/5 uur doorslaapt. Ben benieuwd of dit eenmalig was en of ze vannacht misschien weer beter doorslaapt.
    Trouwens, nu ze eenmaal aan haar speentje gewend is lijkt het wel of ze er niet meer van buiten kan. :( Zodra (vanmorgen) haar speentje uit haar mondje valt begint ze direct te huilen. Of zou ze toch last gehad hebben van krampjes? Nu ligt ze iig lekker te slapen. Even afwachten hoe het vanmiddag gaat.

Gisteren zijn we naar het CB geweest om haar te meten en te wegen. Inmiddels is Kayleigh 52 cm (2cm gegroeid) en weegt zij 4160 gram met een luier om (luier = ongeveer 30 gram) dus 490 gram aangekomen vanaf haar geboortegewicht.

:idea: Misschien is het leuk om in dit topic ook een lijstje te maken met de gegevens van onze kleintje ipv in bevallingslijst topic. Die zal over een paar dagen gesloten worden.

:(: Heb trouwens ook een vraagje voor jullie:
    Ik wil ook een kolf gaan aanschaffen voor als we tzt een keer een dagje naar de sauna gaan ofzo. Dan kan Kayleigh een dagje naar opa en oma. Wat is dan handiger? Een handkolf of een elektrische? En welk merk is prettiger? Avent of Medela? Of maakt dat niet uit?

Nou probeer zo weer even bij te lezen en evt. te reageren...

11. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    @ judy wat een lekker opbeurend berichtje.. net wat ik ff nodig had hoor! idd dat wolkje kan behoorlijk grijs zijn...

nu is hij alweer aardig aan het bijkleuren ;) maar iedereen kan lekker de pot op want ik denk nu eerst aan mijn gezin! en aangezien wij nog niet volledig in ons ritme zijn gaan wij toch echt eerst voor!

kleine is alweer wakker en heb hem in de box gedaan, en zijn mobiel aan en speen in de mond.. hahah hij is stil :)
    ( niet te snel zeggen anders heb ik ook zo weer babyalarm) 8)

kusje sally

12. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Jeetje Sally, wat herkenbaar zeg, die verwachtingen van de omgeving.
    Gelukkig is ht nu weer goed, maar ik heb ook 5 dagen oneniheid gehad met mijn ouders. En dat terwijl ik nooit ruzie met mijn ouders heb. Alles gaat altijd zo goed dat anderen daar vaak jaloers op zijn. Mijn ouders kwamen op een zaterdag samen met mijn opa uit Almere op bezoek. Kayleigh lag nog te slapen. Ook zouden er twee uur later nog vrienden van ons langskomen. Die kwamen dus net op het moment dat Kayleigh wakker werd en wij haar naar beneden haalde. Ik vond het toen erg lastig om mijn aandacht te verdelen tussen iedereen die er was. We wilden Kayleigh ook niet van de ene arm in de andere plaatsen. Nadat ze even bij opa had gezeten merkten we toch wel dat ze gevoed wou worden. Ik ben toen naar boven gegaan en heb haar gevoed. Daarna konden de visiste Kayleigh in haar bedje bekijken en ook gelijk haar kamertje bezichtigen. Leek ons op dat moment het beste voor Kayleigh. Ze was toen net 1 week thuis en wij waren ook nog niet helemaal in ons ritme. We hadden ook net een rotnacht achter de rug en waren erg moe. Het werd ons dus erg kwalijk genomen dat ze maar zo kort beneden was geweest, want ze warn toch immers helemaal vanuit Almere gekomen. Ook vonden ze dat onze vrienden teveel aandacht kregen. Die konden toch ook een andere keer komen? Nou dit heeft mij allemaal erg aangegrepen en veel vedriet gedaan. Gelukkig is alles inmiddels opgelost en hebben we er met vaderdag een hele leuke dag van gemaakt. De hele dag quality time met alleen mijn ouders.
    Hubbie en ik beginnen nu zo'n beetje wel in ons ritm te komen. Ik hoop dat jullie ook snel je draai kunnen vinden zodat het allemaal wat soepeler kan verlopen.
    Ik heb wel geleerd om geen bezoekjes meer samen te plannen, maar gewoon 1 per dag.

13. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Sally, kom op he meid. Ik had het ook allemaal veel makkelijker verwacht.
    Clau, ik gebruik ook Bepanthenzalf. Nog niet veel verbetering... maar wel iets minder pijnlijk.
    Anne, ik moet zeggen dat ik het BV geven ook niet als iets leuks zie. Als het goed gaat vind ik het leuk,maar als ze weer eens driftig is of te veel met de handjes in de weg zit... grrr.
    Bibi, ook hier is het speentje bijna een must geworden. :( Ik geen hem niet altijd, maar als ze echt gaat jengelen wel.
    En over een kolf. Ik heb de elektrische van Medela. De kraamhulp had me deze geleend en hij werkt erg fijn. Makkelijk in gebruik en kan op batterijen en stopcontact. Op MP staan er genoeg te koop. ;)
    En inderdaad, ook hier gaat Nicky niet van hand tot hand. 1x gedaan en de hele avond een huilend meisje. Als ze slaapt, laat ik haar lekker slapen. Er is straks nog tijd genoeg om haar vast te houden als ze groter is!
    M'n moeder vroeg of we zondag voor haar verjaardag kwamen. Ik zei dat ik eigenlijk een andere dag wilde komen, vanwege het bezoek. Dat het misschien te druk was. Onzin volgens haar... maar zei zit niet met de ellende als het wel zo is. Blijkt dat zondag manlief moet werken, dus kan ik zowiezo niet. ;)

Hmmm... ik geen altijd maar 1 borst per keer. Daar heeft Nicky genoeg aan. In de kraamweek hadden we gewogen voor en na een voeding en ze had toen 90 cc gedronken uit 1 borst.
    Maar hier geen kindje dat ligt te huilen van de krampjes, dus last ervan hebben zal ze niet.
    Ik ben gestopt met proberen zittend te voeden. Ik heb vrij zware borsten en moet ze echt ondersteunen om haar goed te laten drinken. En dat gehannes met dat voedingskussen wil ook niet lukken.
    Dus voeden is nu echt alleen op bed. ;)

14. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    @ Bibi, kolven, tja, als je het voor af en toe doet is een electrische wel duur.... Ik heb m gelukkig van mijn schoonzus kunnen lenen, maar ik meen dat die dingen niet goedkoop zijn...
    Een handkolf is dan voor zo nu en dan best te doen denk ik..maar voor regelmatig lijkt het mij onhandig....*zegt iemand die het vier weken lang zeven keer per dag heeft gedaan, dus geen ervaring heeft met handkolf*

En dat verhaal van jouw familie, jeetje wat herkenbaar zeg! Mijn schoonmoeder kon me volgens mij wel schieten toen ze binnen rende naar de box en Mirthe er niet zag liggen en ik zei dat ze in bed lag! Ineens hoefde ze maar een half kopje thee, keek twee tellen over de rand van het bedje en ging weer weg... Was wel mooi, want ze dacht dat Rinke ook thuis zou zijn...en die was er dus niet... De week erop belde ze weer dat ze langs wilde komen, dus heeft Rinke gezegd, niet overdag, kom vanavond maar.... Heeft ze Mirthe eindelijk vast, moet Mirthe spugen, dus ze wist niet hoe snel ze Mirthe terug moest geven.......tja, dan hoeft het van mij ook niet meer....haha...

Maar mensen hebben inderdaad zoveel verwachtingen! Denken niet in het belang van het kindje, maar in compleet eigen belang! Mijn moeder wil ook steeds aan haar frutselen als ze half slaapt, dus dan kan ik gelukkig roepen "mam, doe nou niet!", maar bij mijn schoonfamilie kan ik dat niet zeggen.....zucht...

Hier nog steeds een huilertje vandaag! Steeds 's avonds en 's nachts gaat het goed, maar overdag? Huilen huilen en huilen, vijf minuten tot een half uurtje slapen en weer huilen, huilen, huilen, weer even slapen en nou ja, zo gaat dat door, met om de vier uur een voeding, ik ben gesloopt! Gelukkig is Rinke morgen vrij, mag hij even! Ze is zoooo moe, waarom slaapt ze nou niet?
    Moet ik ook die bakerzak wassen, dus ze ligt nu in een slaapzakje, losse armpjes, dus ze wil zichzelf nog wel eens wakker slaan....tja....

@ Sally, hm, het eerste deel van de zin dacht ik nog, en bedaaaaankt, maar je meent het echt....haha....ach, voor opbeurende teksten mag je altijd bij me terecht hoor! We moeten natuurlijk wel als zonnetjes op die Utrecht-meeting zitten :)

15. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Lique..Ik heb ook nog een douchescène ;) ..zal ook even in mijn album zetten :D

**Anne..Welkom!

**Ky..Ik heb het gelijk genoteerd voor als Chanelle last krijgt van krampjes. Maar tot nu toe heeft ze volgens mij nog geen krampjes gehad..ja of ze duren heel kort :(
    Is het trouwens nog mogelijk dat Chanelle nu nog krampjes krijgt zoals bij jullie kleintjes?

**Cimbomlu..Dat je dat kan zeg..Deniz bij je ouders achter laten. Ik zou het niet kunnen..ben erg bezitterig :oops:
    Daarom zie ik ook er erg tegen op wanneer ik weer moet gaan werken.
    Hoop dat Patric snel meer gaat verdienen..dan kan ik minder gaan werken.

**Manuela..Bij mij was na een week al alles eraf..maar nu wil ik er meer af..maar nee hoor..helemaal niets gaat er meer af ..
    Kan ook niet van de snoep afblijven..heb ik nog van de zwangerschap :oops:
    Pas mijn oude spijkerbroek wel..alleen heb nog zo'n flubber-buikje..dus dat ziet er ook niet uit :(

**Shelde..Chanelle heeft af en toe maar één poepluier in twee dagen en dan ook niet zo'n beetje ook 8)
    En ze laat ook veel poepjes..en die stinken net zo hard als die poepluiers :(
    Ohhh wat een lekkere lach!

**Spijkervrouwtje..Ik heb nu ook nog een handkolf..maar ga denk ook binnenkort een electrische halen. Maar bij mij is de reden dat ik helemaal gek word van die handkolf (van Avent). Het witte dingetje in het midden schiet heel vaak door..moet ik onder het kolven de kolf uit elkaar halen :evil: ..dan heb wel reserve-dingetjes..maar die zijn nu ook op.
    Gister werd ik er zo gek van dat ik gewoon wilde stoppen met de BV..maar ja de lucht is weer geklaard..en ga gewoon zo snel mogelijk een electrische halen..als die maar ook niet zo'n wit-dingetje heeft :(
    Ik wil ook proberen om het zes maanden vol te houden..maar als ik zo door blij klooien ben ik benieuwd hoelang ik het nog volhoud :rolleyes:

Ik heb gister Microgynon 20 opgehaald..ik wil er zaterdag mee beginnen..maar weet niet hoeveel invloed die heeft op de BV..dus zit nog te twijfelen. BV is het beste..maar het geeft ook zoveel geklooi mee.

Ohhhh ik word helemaal gek van al die dingen..af en toe kan ik er echt flink doorheen zitten..

Wij willen ook wel een tweede kindje..maar nu nog niet..over een jaar of vijf/zes..als we in een ééngezinswoning wonen..nu te weinig ruimte voor een tweede. We wonen net een jaar hier..dus we moeten eerst flinke overwaarde hebben.

**Bloem..Ook al zo'n lekker ding!

**Lique..Ik heb drie voedingbeha's, voor mij genoeg. Want ik verbruik wel veel zoogcompressen..maar ja. Moet toch om de drie dagen meestal wassen..dus dan zijn mijn beha's ook weer gedaan.

Ik was er ook heel lang niet aan toe om het weer te gaan overwegen..maar sinds vorige week zegt mijn gevoel wat anders. Maar tot nu toe ook nog niet gedaan hoor.
    Ook i.v.m. wil geen condoom gebruiken en de pil zit ik nog te twijfelen.
    Kwam gister trouwens weer een hechting tegen..dacht..zo die heeft er lang gezeten..zes weken :confused:

**Britt..Als ik bij jou dan weer zo lees..dat het echt een opluchting is om te stoppen met BV..wil ik het ook graag. Maar zit nog te vechten met mijn gevoelens :(

(ben bij pagina17)

16. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Mooi gesproken Judith!

Zit er ook even helemaal doorheen.
    Gisteren schreef ik nog dat Britt het zo goed doet, maar vannacht en vandaag is een ramp. Veel krampjes, huilen, niet willen slapen....

Ben moehoe, zo moehoe....
    Daarnaast word ik gek van mijn, zo lijkt het in ieder geval, beperkte leventje op dit moment. Zit veel thuis, terwijl ik eerder altijd veel weg was en voel me eigenlijk een beetje opgesloten. Mijn mannetje moet ook veel werken, voel me alleen (hoewel er nog steeds genoeg aanloop is, maar het is allemaal hier in dit huis!)
    Het weer werkt natuurlijk vandaag ook niet zo mee en mijn hormonen zullen ook nog niet zijn uitgewerkt, maar kan wel blijven janken vandaag! Niet leuk!
    Wil genieten van mijn kleine meid!

Moet echt wennen aan mijn nieuwe leventje, snif snif.

17. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Wat zijn je gevoelens dan?

18. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    haha ja ik zat eigenlijk te wachten op jou antwoord.. Toen ik het nee had gezet had ik zoiets van hmm klinkt eigenlijk wel erg negatief!

maar bedoel het positief hoor!
    ;)

19. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    [

:(: Heb trouwens ook een vraagje voor jullie:
    Ik wil ook een kolf gaan aanschaffen voor als we tzt een keer een dagje naar de sauna gaan ofzo. Dan kan Kayleigh een dagje naar opa en oma. Wat is dan handiger? Een handkolf of een elektrische? En welk merk is prettiger? Avent of Medela? Of maakt dat niet uit?

Met deze vraag zit ik ook Bibi! En eigenlijk weet ik niet eens hoe ik moet kolven etc. Is dit moeilijk? En moet ik nog aan bepaalde dingen denken of aanschaffen hiervoor? Mijn kraamhulp heeft hier niets over verteld verder en ik geef tot nu toe alleen maar BV. Maar het lijkt mij handig om een keer weg te kunnen en dat mijn vriend dan een flesje afgekolfde melk kan geven.. Ben benieuwd naar tips!

20. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Tot gisteren had Kayleigh ook genoeg aan 1 borst. Ze dronk dan een minuut of 10. Maar kwam dan ook wel iedere 2/2,5 uur.
    Sinds dat we het speentje gebruiken komt Kayleigh om de 3/3,5 uur. Nu drinkt ze langer door. Na 15 minuten haal ik haar van de ene borst af en geef ik haar nog even de andere borst. Na een minuut of 5 laat ze die dan los.

De luier varschonen doe ik NA het voeden, want vaak ligt ze tijdens het voeden nog te poepen. Al met al ben ik momenteel ongeveer een half uurtje bezig met voeden.

Deel Deze Pagina