Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Blauwe bosmuis :) hoe verzinnen ze toch al die namen voor KDV.
    He karin we gaan wat werken betreft gelijk op. Mijn verlof zit er ook al op maar ben nu lekker van mijn vakantie aan het genieten 8) Ik mag 24 sep weer aan de bak. Kunnen we dus nog even genieten van onze ukkies :D

Cimbolu, zag dat jij vandaag weer mocht gaan werken, veel succes!!

2. karin35

karin35 Actief lid

3 okt 2006
    180
    0
    0
    kinderdagverblijfleidster
    ijmuiden
    @ spijkervrouwtje ( mariélle)
    heb jij al zin om weer te gaan werken?

Mag ik even vragen hoeveel kolf jij en wanneer, paar keer per dag of na iedere voeding?
    Danique drinkt soms 1 borst en soms 2 of een slokje uit de tweede.
    Donderdag/vrij en zaterdag waren vrij rommelig. maar gisteren kwam ze netjes om de 4 uur overdag alleen sávonds wilde ze vaker drinken, en dan rond 22.00 flesje van 150 cc, drinkt ze nu op en daarna was het 8.00 maar vanmorgen dus vroeger.

TROUWENS JAMMER DAT JULLIE NIET BIJ MIJ IN De BUURT WONEN, want anders had ik jullie kleintje wel kunnen krijgen op mijn kdv, had me wel leuk geleken. :) :)

3. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Karin: zin om te werken... tja :) Ach vidnt het wel gezellig om weer met mijn collega's te zijn. Moet vanmiddag bijv ook naar het werk voor een kick-oof ivm de fusie per 1 sept. Heb daar dus best zin in. Maar aan de andere kant zal ik haar wel heel erg missen als ik weer aan het werk ben en denk dat ik het best druk zal krijgen met het regelen vd dagelijkse dingen en het schoonhouden van ons huisje etc. Denk dat ikd aar wel aan zal moeten wennen. Heb daar nu overdag alle tijd voor om alles op mijn gemak te doen maar dat komt er straks dus nog bij :confused: Gelukkig heb ikmet mijn hier goede afspraken over kunnen maken en is hij ook niet te beroerd om zijn handen uit te steken ;)

Karin ik kopieer even mijn stukje van gisteren want toen had ikje al antwoord gegeven ;)
    ik kolf momenteel alleen nog als ik niet zelf kan voeden (als ik dus weg moet) en ik kolf dan vantevoren of erna (hangt een beetje vh tijdstip af) Ik heb nl al genoeg voedingen in de diepvries liggen en anders komen die nooit meer op
    Soms kolf ik alleen nog sochtends als Isa bijv dan niet aan allebei de borsten drinkt of als ze de avond ervoor maar weinig heeft gedronken want dan staan mijn borsten de volgende ochtend op springen...
    Hoeveel ik kolf is verschillend maar meestal wel bijna een voeding.
    Ik reken voor Isa nu min 150 ml per voeding. (ze weegt bijna 5 kilo en drinkt 5 x per dag).
    Richtlijn om te weten hoeveel je moet geven is het gewicht x 150 gr gedeeld door het aantal voedingen per dag.
    Dus bij Isa: 5kg x 150 = 750cc : 5 voedingen = 150 cc per keer.
    Meestal zorg ik dan ervoor dat er in de fles 20 cc meer zit dan weet ik zeker dat ze genoeg heeft, want die flessen drinkt ze dan niet helemaal leeg.
    Oja en dat vele drinken lijkt inderdaad wel een regeldagje
    Komt denk ik omdat ze nu zo goed slaapt dan moet ze overdag meer kunnen drinken dus zorgt ze er zelf even voor dat jouw produktie omhoog gaat, knap he

4. karin35

karin35 Actief lid

3 okt 2006
    180
    0
    0
    ijmuiden
    :oops: sorry had je antwoord van gisteren denk ik over het hoofd gezien hihihi
    Bedankt!

Op de een of andere manier ga ik steeds twijfelen of ze wel genoeg heeft, maar ze heeft goeie plasluiers en is tevreden.
    Maar ik hoop dat ik wel een hele voeding kan kolven als ik weer moet werken, welke kolf heb jij, ik de ameda electrisch en de avent handkolf(die staat in het kastje momenteel).
    Kolf nu meestal sávonds wat Danique dan drinkt in een flesje, als ze 150/160 drinkt dan kolf ik dat ook grappig he?

5. karin35

karin35 Actief lid

3 okt 2006
    180
    0
    0
    ijmuiden
  6. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    He Karin, werk jij ook op een kinderdagverblijf? Wat grappig. Ik ook.....

Nou meiden, zal ik maar een foto van mezelf plaatsen dan?

x

7. karin35

karin35 Actief lid

3 okt 2006
    180
    0
    0
    ijmuiden
    he zitten je kinderen bij jou op het zelfde kdv linnepin

8. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Nee, want ik werk niet in mijn woonplaats, maar een dorpje verder. M'n dochter zit op het kinderdagverblijf hier in het dorp en Finn die gaat de eerste paar maandjes tot januari naar m'n moeder. Dat vind ik zelf een prettiger idee....
    Maar ik zou m'n kids trouwens ook niet mee mogen nemen naar 'mijn' kinderdagverblijf hoor. Dat doen ze daar niet. Werd in m'n sollicitatiegesprek al meteen duidelijk vermeld. Nou, ik vind het niet erg. Ik heb ze liever op het kinderdagverblijf in m'n eigen dorp, maar als ik daar zou wonen zou het lastig zijn. Dan moest ik speciaal om de kinderen weg te brengen naar een ander dorp rijden. Maar goed, het maakt nu dus gelukkig niets uit......
    Wat een leuke foto trouwens.....
    x

9. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Karin wat een heerlijk manneke!
    Ik heb de medela mini electric plus (dubbele electrische kolf). Ik heb 'm 2e hands op MP gekocht en ik zie wel hoe lang hij het volhoudt (moet nl straks ivm werk vrij veel gaan kolven). Hij bevalt me nu in ieder geval goed alleen maakt hij wel vrij veel herrie. Maar goed handdoek eroverheen helpt al een stuk ;)

En dat je 150/160 cc kolft is hardstikke goed! Ik kolf dat ook ongeveer. Ik ben ook een tijdje vrij onzeker geweest of ze wel genoeg binnenkreeg zeker omdat Isa heel lang maar 1 borst per keer wilde. Maar goed ze groeide goed en had natte luiers. Heb zelfs ook een tijdje iedere avond afgekolfde melk gegeven omdat ik dan tenminste wist dat ze voor de nacht genoeg binnenkreeg. Maar toen ze opeens door ging slapen had ik zoiets van dat zit wel goed hoor en toen ik dus ook genoeg in de diepvries had (nu ongeveer 12 voedingen) vond ik het wel best en nu kolf ik dus alleen als ik niet live kan voeden. Kortom, beetje vertrouwen in je eigen lichaam als Danique het er goed op doet dan is het echt wel genoeg hoor ;)

10. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik probeer al de hele ochtend de gyn te bellen maar die neemt niet op.
    Had ook bij zwanger gezet en daar hebben het er nog een paar.
    Volgens mij zit m'n buik of kleine meid erg in de groei want hij lijkt met de dag dikker en dikker te worden.

@ karin

Wat een leuk ventje!

11. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @ linnepin, JA, we zijn benieuwd!

@ karin, tja als je er 2 hebt wordt het wat anders! Wel lekker dat je 40 min mocht blijven liggen.

Ik heb nog ff geslapen tot 9.45. Heerlijk.
    Heb ff stofgezogen, gegeten, wat was weggewerkt en gewandeld met de dames.
    Nu wacht ik op een klant, die komt ff bij mij want ik heb maar 1 klant vandaag dus dan hoef ik Femke niet weg te brengen naar mijn moeder.

Vanmiddag moet Femke het 2de prikje, ben benieuwd hoe hard ze nu gaat gillen.

12. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant

Nou, dit ben ik dus........

-Lang donkerblond haar (tot op m'n bh bandje)
    -Groenige ogen
    -1.76m, dus best lang..... ( dat hadden jullie allemaal fout, haha)
    -Normaal postuur

Ik geloof dat Karin er nog het dichtst bij zat....

Nou, who's next?

13. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    haha leuk linnepin! een gezicht! hihihi raar eigenlijk .. :( als ik linnepin denk denk ik altijd aan die avatar! en nu ineens een gezicht!

14. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    Karin zat er idd het dichtste bij. Toch wel heel anders dan ik in gedachten had. :)

Ik wil best de volgende zijn maar ergens op dit forum staat een foto van mij dus dan is het niet zo leuk meer he?

@All, zit ik net rustig met Marciano op de arm, de fles te geven, knapt er een geweer met wijn erin. Dat geweer is van glas en stond met een heel klein stukje in de zon. Alle gordijnen rood, de vloer en verwarming helemaal onder. De vensterbank, de ruiten, en een deel van de muur. (gesaust) :( Wat een zootje. Nu maar hopen dat het in ieder geval wel uit de gordijnen gaat. Die zitten in de wasmachine. De muur vind ik niet zo'n ramp, die sausen we toch wel een keer weer. De gordijnen heb ik echter nog maar 1,5 jaar dus... [-o<

15. karin35

karin35 Actief lid

3 okt 2006
    180
    0
    0
    ijmuiden
    jeetje wat lijkt finn op jou zeg, linda

16. karin35

karin35 Actief lid

3 okt 2006
    180
    0
    0
    ijmuiden
    jeetje marlieke ja hoop dat het er nog uit gaat voor je, ach rood is toch ook mooi ;) ;)

17. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Gek he, om ineens een gezicht bij een naam te hebben....

He Marlieke, dat is wel balen zeg. Witte wijn schijnt te helpen om rode wijnvlekken te verwijderen....
    Succes.
    x Linda

18. karin35

karin35 Actief lid

3 okt 2006
    180
    0
    0
    ijmuiden
    @ linnepin: linda ja we hebben wel veel gemeen he

allebei kdv en allebei met een vrouw getrouwd

Zijn ze alletwee van jou of ook een van je vriendin.

Zowel Quinten als Danique zijn biologisch van mij, wie weet een derde van mijn vriendin ooit?

19. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Tess is door m'n vrouw gedragen. En Finn door mij.....
    x

20. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Karin, rood is zeker mooi maar niet voor in-between. Staat zo eh... je weet wel als je de lampen aandoet 's avonds.

@Linnepin, witte wijn helpt normaal wel, maar deze rode wijn was geen echte wijn. Was gewoon troep!

Groetjes!

Deel Deze Pagina