Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik ook niet, hoewel ik nu met de afgelopen twee dagen wel eens zoiets heb van, even wegbrengen? Heel even maar?

Snap Shanna dan ook heeeeel erg goed, ik hou ook van uithuizig zijn, heerlijk, was nooit thuis, altijd weg. Het was voor mij al een belemmering doordat Rinke zijn rijbewijs haalde, nu neemt hij steeds de auto mee, dus die vrijheid ben ik ook kwijt, anders zou ik rustig met Mirthe in de auto naar van mijn part Groningen rijden (slaapt ze ook vast lekker!) om even te winkelen en dan weer terug rijden (mooi twee slaapjes!)....maar helaas....verder dan een rondje wandelen door de buurt of naar de stad is er niet bij.... Ik ga niet zomaar een maand eerder werken dan ik eigenlijk van plan was... Het scheelt vrije vakantiedagen, maar het geeft ook weer wat "eigen tijd" terug! Krijg veel mails van mijn werk hoe dit moet en waar dat te vinden is, dan voel ik me heerlijk onmisbaar! Maar goed, nu eerst maar genieten van nog vijf weken vrij, hopelijk dat Mirthes huilbuien gewoon nog onderdeel van het sprongetje zijn, want ik weet het ook niet meer......

De twijfel is erg hè! Dat had ik ook. Ondanks dat het echt niet meer te doen was, toch die twijfel. Het is goed voor je kindje, maar ja, jij moet je er wel prettig bij voelen!
    Ik merkte ook, pas nadat ik gestopt was trouwens, dat ik echt niet meer mezelf was.....nu, na bijna twee maanden weer aan de pil te zijn voel ik me eindelijk weer Judith.... Ik vond borstvoeding geweldig, had ook doorgezet als het goed was gegaan, maar met jouw kolfen/flesje geven, ja, daar zou ik ook over nadenken....had net nog ergens gezegd dat ik daar nou juist zo'n respect voor heb, dat je dit volhoudt!

Doe wat je gevoel je ingeeft, maar stop niet voor je het zeker weet, bij twijfel doorgaan, anders heb je straks spijt!

2. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Oh en echt doen wat je ZELF wilt, in overleg met Patric, maar laat de rest van de buitenwereld niet teveel raad geven, daar word je alleen maar ongelukkiger van, neem dat maar van mij aan! Zolang er geen extreme reden is om te stoppen (aauuwww, zoals bij Shanna) dan zijn er veel mensen die vinden dat je door moet gaan...

3. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Zou Britt nu ook best even bij mijn ouders achter durven laten, misschien zelfs wel een nachtje....
    Even weer tot mezelf komen, bijslapen, naar de sauna gaan ofzo....Of is dat egoistisch? Als ik haar te erg mis of als het niet goed gaat daar, dan haal ik haar toch gewoon weer op?

4. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    De reacties verbaasden mij trouwens. Heb nog aan niemand gemerkt dat ie het raar of stom vond.... Had ik wel verwacht....

5. Hester

Hester Niet meer actief

Voor iedereen die geleefd wordt heb ik maar één tip: doe alleen maar waar je ZELF zin in hebt!

Ik bepaal precies wie ik wanneer hier op visite heb en wie er de baby hoe lang vasthoud en daarmee ben ik niet de beroerdste, maar als hij in zijn bedje ligt, dan haal ik hem er echt niet uit. Ook al komt de visite van Mars!

Voel je er ook niet lullig over, het is JOUW baby. Gewoon vaker 'nee' durven zeggen tegen alles en iedereen.

Voor mij werkt het perfect. Mijn man werkt namelijk >70 uur per week en is in totaal maar 2 dagen vrij geweest. Daarbij heb ik slechts 24 uur kraamzorg gekregen, dus was ik vanaf het begin meteen al veel alleen thuis met de baby en dan moet je gewoon alles zo plannen als het jou uitkomt, anders word je gek.

6. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Weet je, we missen hem erg als hij er niet is. Mannetje spreekt tegen het lege wiegje alsof Deniz erin ligt op de dagen dat hij weg is... Maar het doet ons lichamelijk heel goed om een nachtje te kunnen doorslapen. Ik word chagrijnig als ik moe ben en ik wil niet dat mannetje of Deniz daar de dupe van worden. Verder vinden opa en oma het hartstikke leuk.
    Vandaag is Deniz echt verdrietig, ik weet niet wat er is. Hij schreeuwt de hele boel bij elkaar. Wat is dat moeilijk he, dat je niet weet waar het van is. En wat is nu wijsheid, toch even laten huilen, of oppakken, of voeding eerder geven? :-k

7. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    okee, er kwam een grooooote boer en nu is mn brulapie weer stil en zoet...

8. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Ja, goeie vragen.... Haha....
    Wil dan ook graag weten wat er aan de hand is en hoe ik haar beste kan helpen!

9. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Ik probeer Kayleigh eerst een minuut of 10 te laten jengelen en daarna pak ik haar pas op. Ga haar dan troosten, geef een schone luier, mijn pink en/of haar speentje, warm de tarwekorrelzak op ivm evt. krampjes etc.

10. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Volgens mij is er tijdens mijn zwangerschap zo'n 17 kilo aangekomen. Nu moet er nog 5/6 kilo af. Pas nog steeds mijn "oude" kleding niet :cry:

11. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ja, nou ja, als je die mogelijkheid hebt en je staat erachter, dan zou ik zeggen, heerlijk, een nachtje langer slapen dan hooguit vijf uurtjes!

12. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Ik heb een folder gekregen van de VK en doorgelezen.
    Aangezien ik voorlopig toch BV il blijven geven ga ik niet voor de Pil. De enige Pil die in combinatie met BV kan is erg licht en dient iedere dag precies op hetzelfde tijdstip ingenomen te worden. Ik dacht eerst aan een spiraaltje, maar daarmee kan je niet je menstruatie beïnvloeden. Nu denk ik aan zo'n ringetje maar wil eerst uitzoeken in hoeverre deze goed betrouwbaar is.

13. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ehm, ik was vrij snel weer op gewicht, maar ja, was ook maar 10 kilo aangekomen...door alle stress rondom Mirthe vrij vlot 13 kilo afgevallen, maar inmiddels weer op het begingewicht toen ik stopte met de pil....tja, dat heb je als je thuis zit en niet kan wandelen vanwege slecht weer...haal nu ook maar geen snoep meer in huis enzo, vandaag een bak druiven gekocht ;)

14. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0

Dat weet ik toch ;)

15. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ach, net als wat ik bij Cimbomlu zei, als jij dat nodig hebt en kan, dan zou je dat gewoon kunnen doen! Als het toch in de buurt is....

16. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Anja is bevallen van Joost, hebben jullie dat gezien bij het bevallingstopic? Ze ligt alleen op de intensive care vanwege bloedverlies, jeetje, heftig hoor!

17. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Voor de dames die het even niet meer zien zitten....het huilen stond mij net met Mirthe even nader dan het lachen...

Nu ligt ze eindelijk te slapen en ben ik ff de rest van de site gaan doorkijken en vond dit onderwerp "leuke uitspraken".... Ik heb echt de slappe lach gehad, dus ff checken als je wilt lachen:

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=

18. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Hoi Mama's,

Hier even een mama die nu toch echt wel klaar is om hier mee te komen kletsen, maar de kleine wil mijn buik niet uitkomen :cry:

Heb dit berichtje in het juni 2007 mamas topic gezet, maar jullie zitten (bijna) allemaal hier. Daarom breek ik even in.

Update van mij:
    Ik ben dus zaterdag 23 juni gestript, maar dat heeft niet geholpen.
    De VK zou me morgen, woensdag 24 juni weer strippen, maar als de eerste keer niet helpt dan heeft dat volgens haar vaak weinig zin.
    Nu komt ze me donderdag 28 juni nog een keer strippen (laatste kans).
    Als de bevalling dan niet op gang komt moet ik vrijdagochtend, 29 juni om 08.00 in het ziekenhuis zijn voor een controle.

Ik hoop dat er nog meiden zijn die willen reageren. Heb de laatste tijd het gevoel dat ik tegen mezelf praat Terwijl ik juist nu wel wat steun kan gebruiken. Heb jullie toch ook gesteund...

19. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Denk dat het ook scheelt dat je wel een hééle sterke reden had! Bij mij waren er echt mensen die vonden dat ik door moest gaan! Dat Mirthe oververmoeid was en ik daardoor ook, nee, dat zag niemand!

20. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Natuurlijk steun ik je! Denk elke dag aan je, gisteren was je volgens mij nauwelijks online, dus ik dacht, yes! Die is aan het bevallen! Jeetje meid, dat het zo lang moet duren bij je, bah! Hopelijk denkt die kleine nu even ook aan mama, dat het wel erg veel ziekenhuisgedoe wordt als het nu niet gaat gebeuren.... *duimt de duimen helemaal kaal*

Deel Deze Pagina