Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Bij de Nuvaring werkt het hormoon gewoon via de bloedbaan, dus de hormonen (vergelijkbaar met de gewone pil) blijven niet alleen lokaal zitten! Als je die minipil niet ziet zitten, heb je niet zoveel keuze. Een rubbertje kan natuurlijk altijd. Verder heb je 2 soorten spiraaltjes, eentje zonder hormoon (koper) en eentje met progesteron (mirena). Bij deze laatste is de fabrikant voorzichtig om het aan bv-gevende vrouwen te adviseren.
    Kortom, weinig keus. Maar de Nuvaring of de "gewone" pil maakt dus niks uit.

2. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    @Velobabe: we leven nog steeds mee hoor! Maar die kleine vindt het veel te leuk in je buik. ;)
    Ga je dan vrijdag ook echt ingeleid worden als het strippen niks heeft gedaan?
    't Wordt spannend hoor, wordt je een juni-mama of ga je de eerste juli-mama worden? Blijf maar gezellig bij ons hoor! [-o<

3. Hester

Hester Niet meer actief

@ Velobabe, ik moest gisteren nog aan je denken. We zijn je echt niet vergeten en voor je het weet, kun je hier lekker meekletsen over de gebroken nachten, de voedingen, de huiluurtjes enz enz!
    Kom op, nog heel eventjes en dan heb ook jij je kleintje in je armen!
    Het kan nu ECHT niet lang mee duren, zet 'm op he!

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hallo lieve meiden,

Hier ook weer even een berichtje van mij. Het gaat redelijk, ik moet nog veel rusten/liggen door de keizersnede en mag niet veel trappenlopen dus ik ben er weinig, ik probeer natuurlijk af en toe mee te lezen. Ik heb overigens een hele leuke kraamhulp! Ze stuurt me alleen smiddags naar bed en ondanks dat ik daar vaak geen zin in heb, is het eigenlijk wel errug lekker. Morgen is ze er voor het laatst want we hebben 2 dagen verlenging gekregen en hebben we een cadeaubon van de Etos voor haar gehaald als bedankje voor de goede zorgen. Ze doet echt veel meer dan ze hoeft te doen en ze is gewoon gezellig dus dat vonden we wel zo leuk. Hebben jullie dat ook gedaan?

Velobabe; ik heb bij het bevallingstopic gereageerd, maar ook hier wil ik je laten weten dat ik aan je denk!! Dikke knuffel.

Sally; mop voor jou ook een hele dikke knuffel. Het is ook niet niks om zomaar ineens mama en papa te worden. Zoals Judy al zei, soms is het een grijze wolk! Probeer je inderdaad niks aan te trekken van je omgeving en lekker te doen waar jij en Jur je goed bij voelen. Het gaat om jullie gezin en jullie moeten nu eenmaal de tijd krijgen om aan alle veranderingen te wennen en in je ritme te komen.
    Even wat algemene reacties:

voeding ik geef flesvoeding aan Louise en ze doet het heel erg goed. We gebruiken Nutrilon standaard en de flesjes van Avent met speen nr. 1 Ze krijgt om de 3 uur ongeveer een voeding en snachts slaapt ze meestal wel een uur of 6 door. Helaas is dat nadat ze dan een tijdje heeft gekrijsd en we eindelijk in slaap zijn gevallen. Gelukkig gaat het nu met Cinababy wel erg goed. We hebben het idee dat ze hierdoor echt minder last heeft en beter in slaap valt savonds.

anticonceptie Aangezien ik geen bv geef is het voor mij een stuk makkelijker, ik wacht mijn menstruatie af en dan begin ik gewoon weer met mijn oude pil. Overigens vloei ik al dagen bijna niks terwijl je ondanks een ks ook 6 weken kan vloeien dus daar ben ik erg blij mee!

5. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Shanna, probeer overdag ook lekker te gaan liggen. Zeker als je zo moe bent, staan de tranen hoog. Ik leef met je mee!

Judy, wat vervelend dat Mirthe niet wil slapen. En dat terwijl ze zo moe is. :( Waarom zijn die kleintjes soms niet wat makkelijker...

Viona
    , een elektrische kolf is echt handig! En 2e hands zijn ze goed betaalbaar. Je kan alles uitkoken, dus vies is het niet.

Velobabe, nog steeds geen beeb, pfff. Ik hoop toch dat de kleine snel komt!

Manuela, lekker zeg dat Louise 's nachts 6 uur doorslaapt!

Ik ben trouwens erg blij dat m'n man 2 weken vakantie heeft opgenomen. Aanstaand weekend moet hij helaas alweer werken.
    Nu kookt hij vaak (deed hij normaal nooit) en vindt het nog leuk ook!

Gaan tepelkloven trouwens altijd dicht?
    Ik kan er niks over vinden op internet, alleen hoe je ze moet voorkomen. Ja, daar heb ik wat aan! :rolleyes:

6. Niet meer actief

Hoi hoi,

Ze is even stil (heb haar in slaap laten brullen) dus ben direct achter de pc gesprongen.

Nachtvlinder I Hear You! Snap precies wat je bedoelt en het is inderdaad erg zwaar als de kleine ontroostbaar is... Hang on, het moet echt goed komen (ooit)...

Sandra, ik ben inderdaad ook de hele dag met Lara in de weer. Nu komt ze 's nachts netjes elke 4 uur, maar over dag (van 12-22uur) bij elke twee uur. Lara drinkt in drie delen; zodra ze los laat moet ze boeren, dan heeft ze weer honger, dan weer boeren, dan weer drinken en wéér boeren. Dan verschonen en dan troosten (krampjes) tot de volgende voeding. Kolven daar heb ik geen tijd voor...

Oh baby alarm, ach ja, ze heeft 26 hele minuten geslapen dus het werd tijd :rolleyes: .

7. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Ky..Als de voeding wat te warm in het flesje spuit het er ook wat sneller uit.
    (wijze woorden van mijn moeder 8) )
    Ik gebruik gewoon de speen van Avent nummer 1..bij mij vanaf het begin het beste.
    Heb ook Difrax 123 geprobeerd..maar die vonden we helemaal niets. Zo ie zo omdat je steeds moet letten of het goede nummer boven zit en Chanelle kreeg het voor elkaar om bij nummer 1 net zoveel binnen te krijgen als bij nummer 3 :( *klok klok klok*

Wat zal jij opgelucht zijn als je SM weg is :D

Wij gebruiken ook gewoon een dekentje in de Maxi-Cosi.
    Wil ook zo'n buikdrager :D Lijkt me echt een lekker gevoel zo dicht bij je..terwijl je ook nog andere dingetjes doen.

Chanelle lig lekker met getuite lippen flinke poepjes te laten..hihi..*stinken*

**Judy..Sinds vanmiddag probeer ik weer de borst te geven..maar ja daar komt helemaal niet genoeg uit..dus moet altijd 60cc bij maken.
    Heb helemaal geen zin meer om te kolven..kijken hoelang ik dit volhoud.
    Flesvoeding is veel makkelijker..maar wil BV nog niet opgeven.

Heb nog een paar weekjes om te kijken wat het fijnste is. :(

**Clau..Denk dat ons dikkertje ook wel meer aankomt dan 100gram per week. Ze was in de eerst drie weken een kilo aangekomen..vreetzakje 8)

Ik heb toch maar drie pakken van maatje 2 gekocht..ik ga er een beetje van uit dat het een pak per week is..denk niet dat ze over een maand 1,5 kg is aangekomen. Denk ook dat maatje 3 helemaal te groot is..met dat kleine kontje van der.

**Shelde..Hihi..dat druk doen met der handjes is erg herkenbaar..krijg dan bijna niet mijn tepel in der mondje of de speen :evil: Dan zeg ik ook..wil je nou wel of niet drinken?!..ook al kan ze niet antwoorden :rolleyes:

De handkolf van Avent is volgens mij niet gemaakt om elke voeding te gebruiken..maar als je hem af en toe gebruikt doet hij het prima.

**Shanna..Mijn gevoelens..ja..
    Dat ik weet dat BV beter is dan FV..ze zeggen ook dat kindjes die alleen FV krijgen sneller de aanleg krijgen om dik te worden.
    De fijne momenten dat ik toch de borst geef en nu sinds vanmiddag probeer ik weer de borst te geven ipv af te kolven.
    Had me zelf beloofd om het zeker twee weken nog uit te zingen en dan te kijken hoe mijn productie is.

Had laatst een heel fijn moment:
    Het was in de avond en Chanelle wilde niet slapen..
    dus ben ik met haar in bad gegaan..
    lekker tegen me aan..
    ze was zo heerlijk rustig..
    toen liet ze merken dat ze honger had en
    heb ik der de borst gegeven..
    echt een super heerlijk moment.
    Lekker in een warm bad en tegelijker tijd de borst geven..HEERLIJK!

Kijk en dat wil ik ook niet missen.
    Voor de rest kan ik niet echt duidelijk zeggen wat mijn gevoelens zijn..het is ook allemaal zo wennen.

**Judith..Ik overleg het zeker met Patric en die zegt dat BV het best is..maar dan moet ik er wel zeker achter staan. Hij ziet ook wel dat ik het er af toe moeilijk mee heb..als bijv. het voeden niet lukt..dan staan de tranen in mijn ogen. Wil natuurlijk alles zo perfect mogelijk doen..maar dat gaat natuurlijk niet altijd.

**Shanna..Een nachtje doorslapen of even dagje uitgebreid winkelen zou inderdaad wel is een keertje lekker zijn..maar dat kom nog wel een keertje :D 8)

(ben op pagina 21)

8. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Same here. De eerste paar slokken zijn echt zo pijnlijk. Ik lig dan helemaal verkrampt.
    En als die handjes dan ook nog in de weg zitten en per ongeluk over m'n tepel komen. AUW!
    Ik wil wel proberen zo lang mogelijk BV te geven. Met kolven en gewone BV.
    Rechts heb ik echt een megakloof. Manlief vind dat het net lijkt of je de tepel er zo af kan trekken. :(
    Wie had gedacht dat BV geven zo moeilijk kon zijn! :rolleyes: :(

9. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Velobabe, we leven met je mee hoor meid! nog even en dan heb jij ook je kleintje in je armen ;)

Judy Lastig he dat je soms ziet dat ze moe zijn maar toch niet willen slapen... :( Als je we toch eens in die koppies konden kijken.

Viona/Ster Ik heb inmiddels de elektrische kolf van medela via MP gekocht, nu nog even wachten tot ie binnenkomt. Het is de mini electric plus volgens mijn VK was de mini electric erg fijn en de plus is dan voor het dubbele afkolven. Ze zijn inderdaad gewoon uit te koken dus ik heb geen moeite met 2e hands. De kolven die je leent bij de thuiszorgwinkel zijn toch ook door anderen gebruikt? En nu heb ik er maar 25 euro voor betaald als ik 'm dan niet zoveel gebruik is het tenminste niet zo zonde van je geld.
    Ster ik heb nu een handkolf en die werkt simpel hoor, gewoon op je borst zetten en pompen :) Hoe de electrische werkt moet ik nog uit gaan vinden.

Bibi, ik heb die pil cerazette gehaald en ga er morgen mee beginnen. In de bijsluiter staat overigens wel dat je de pil max 12 uur te laat in mag nemen en dat hij dan nog betrouwbaar is. Maar ik neem 'm toc altijd sochtends in en aangezien we nu een levende wekker hebben zal dat wel meevallen denk ik ;)
    Ikheb trouwens voor mijn zwangerschap de mirena gehad en de meeste vrouwen (ik ook) menstureren dan helemaal niet meer dus dan hoef je ook niets te regelen, wel zo fijn. Dit schijnt overigens met de pil cerazette ook te zijn want die heeft geen stopweek, dus ben benieuwd. ;)

Manuela Fijn dat het zo goed gaat joh. Lekker genieten! En 6 uur slapen snachts wat een luxe ;)
    Wij hebben trouwens voor onze kraamhulpen (we hebben er 2 gehad) een leuk plantje gekocht om ze te bedanken. ;)

Shelde, ik hoop voor jou dat ze wel dicht gaan die tepelkloven. Zal toch wel? Blijven smeren zou ik zeggen en evt wat moedermelk erop smeren en aan de lucht laten drogen zeggen ze toch?

Clau, hier nog eentje die super groeit op de 4e dag was ze afgevallen tot 2630 gram en op de 18e dag hebben we haar op het CB laten wegen en woog ze 3030 gram, dus dat is 400 gr in 2 weken. :D trots 8)

Vanmiddag de draagzak opgehaald hij is echt leuk. Morgen testen :) En die vrouw had ook nog wat leuke meidenkleertjes. Heb een paar dingen uitgezocht: heb een leuk broekje met een truitje en een vestje, 2 rompertjes, een broekje van esprit en een leuk truitje erbij gekregen voor 5 euro dus dat is weer mooi meegenomen.

10. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    Was helemaal vergeten dat dit topic er ook is... :D
    Niet dat ik echt de tijd heb om te lezen/schrijven... maar moet me natuurlijk wel even officieel aanmelden hier :)

Ik spring ook maar gewoon in, heb geprobeerd wat terug te lzen, maar durf niet te lang te lezen, want dan kom ik er vast niet doorheen voordat onze kleine weer aandacht nodig heeft....

Las wel dat er aardig wat van "ons" er even doorheen zitten en twisten over het fiet BV......
    Hoop dat het allemaal snel voor iedereen voorbij zal gaan en de "wolk weer roze/blauw word...".

Ik heb nog niet de tijd genomen mijn bevallingsverhaal op te schrijven en ik weet ook niet of het echt veel "zin" heeft aangezien het zo snel is gegaan.
    Misschien dat ik volgende week ofzo er ineens toch behoefte aan heb.... kijk wel even.

Hier gaat alles helemaal volgens het boekje.... op zijn minst :)
    O'Mayra heeft ons tot nu toe alle nachten nog gespaart.
    :whistle:
    Ze drinkt tegen 23:30 de laatste voeding...... en dan komt ze tegen 6 á 7u s'morgens weer :D
    Ik kolf overdag na de "einde ochtend voeding" de rest af, dat gaat de koelkast in en die krijgt ze na de laatste voeding erachteraan, soms drinkt ze dan nog 50cc soms maar 30cc, maar dan is ze helemaal voldaan en trekt ze de nacht heel goed door.
    Ze slaapt alleen nog niet in der eigen bedje... ze vind al die rust helemaal niks.
    Ze hoeft niet op de arm, de box of op ons bed met tv geluiden op de achtergrond is al voldoende...... maar aangezien dat nu alles is klagen we totaal niet.
    Ze heeft ook amper last van krampjes tot zover iig, soms kreunt ze wat en dan hoor je 2 min later zo der luier vol knetteren en dan is het klaar.

Lichamelijk voel ik me ook zeer redelijk.
    Het is echt mijn BI wat me beperkt in het alles weer doen.
    Vloeien zakte al af na 3 dgn en ik doe het nu gewoon met een always-je af.... eigenlijk verlies ik nog alleen wat "roodslijm"..... ben dus ergggg tevreden.

De kids zijn helemaallllllll weg van hun zusje natuurlijk en kusjes en knuffels in overvloed, ik moet ze soms echt "afremmen".... ze kussen al het moois eraf ;)

Morgen de laatste dag kraamzorg..... het is wel lekker dat alles in huis word gedaan, maar de hele dag iemand om me heen vind ik niks hoor.
    En ze bedoelen het allemaal zo goed en ik ben ook echt geen betweter ofzo, maar met een derde kindje is alles steeds herhalen echt niet nodig :(
    En om steeds te zeggen van "ja dat weet ik al".... dat is ook niks voormij :(
    Ach nog maar 5 uurtjes en dan heb ik het rijk weer alleen.
    Julian gaat morgen ook weer werken... opzich geen problemen mee, maar door de "kraamtranen" toch een traantje gelaten net.....
    Maar gelukkig geen dramatische babyblues, gewoon een paar "wangrollers".

Zo, een heel verhaal maar wel weer even lekker om me ei kwijt te kunnen hier zeg.... :D
    Nou meiden, ik hoop het weer een beetje bij te kunnen houden hier, wel zo gesellie.
    Ga nu even lekker douchen en dan de O'Mayra voeden en me bedje is.... Truste

11. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Dag dames, ik had gisteren eindelijk alles bij gelezen en dan roept die kleine weer he!

Alle tijd gaat in haar zitten...

Ze heeft me vannacht aardig bezig gehouden en overdag doet ze het heel goed, maar heb liever dat ze ´s nachts slaapt ipv overdag. Ik was echt gebroken man! :(

Anticonceptie: Ik heb het er met mijn verloskundige over gehad en ik/wij kiezen om het voorlopig met condooms te doen omdat ik de pil nogal eens vergeet en ik wil geen spiraal.

Ik denk trouwens ook al wel aan seks maar wil het nog niet proberen hihi. Ik wil eerst dat ik echt helemaal niet meer bloed voordat ik me daar weer aan toe geef.

Borstvoeding: Gelukkig gaat het goed, mn tepels doen echt helemaal geen zin meer :D Ooh wat dacht ik daar de eerste week anders over zeg pff. Het was echt verschrikkelijk!!
    Ik ben blij dat ik heb doorgezet want nu vind ik het gewoon fijn om te doen... word er ook zo lekker loom van, zit lekker te doezelen als ze drinkt...
    Dus dames waar het het net zo tegen zat als mij.. Zet m op! Het wordt als het goed is echt wel beter :D

Gewicht: Ik was in totaal 13 kilo aangekomen en heb me gisteren pas voor het eerst weer gewogen. Ik voelde me sowieso al slank omdat alleen al die buik weg was want oooh wat was ie groot zeg!!!
    Maar goed, ik er is dus al 10 kilo af en daar ben ik heel blij mee. Die 3 kilo zie ik vanzelf wel en als ze erop blijven zitten vind ik het ook geen ramp hoor..

Kolven: Gisteren ook een handkolf gekocht van het merk avent en na het uitkoken direct gebruikt want mijn ene borst stond op klappen. Ik werd er vreselijk sago van!! :evil:
    Ik kolfte in nog geen 10 min het hele flesje vol pff. Zo vol zat ie en wat voelde dat lekker zeg! :D
    Ik heb vandaag het idee dat mn andere borst zo klein is.. Of in ieder geval kleiner alsof er minder melkproductie gemaakt word zeg maar.
    Ervaren mede borst voeder die het herkent??

Darmkrampjes: Wat sneu voor jullie babies die hier last van hebben en ook voor jullie zelf. Heel veel sterkte meiden!

Ky Als ik het zo lees ben je erg druk met je kleine in de weer. Gelukkig gun ze je ´s nachts net iets meer rust. (alsof je daar genoeg aan hebt) Maar heel veel sterkte meid.

Shelde Ik had de 1e dag al meteen tepelkloven en het zag er niet uit en was verschrikkelijk pijnlijk. Of ze altijd dicht gaan? Bij mij in ieder geval wel. Ik heb echt doorgezet en zo mn best gedaan. Elke x smeren met een zalfje van de kraamzuster of met bephaten en natuurlijk de kleiene goed aanleggen en zo is het uiteindelijk toch over gegaan. Ik zat werkelijk met gekrulde tenen te voeden van de pijn en tranen stonden in mn ogen. :cry: Maar nu :D ben ik blij dat ik toch heb dooorgezet hoor!!
    Heel veel succes en sterkte.

Manuela ´s nachts 6 uur doorslapen, wat een luxe idd. Ik ben jaloers. Ik zeg t ook steeds tegen mezelf : al zou ik ´s nachts maar mn rust kunnen pakken maar helaas.....

Velobabe, hoop dat het nu maar eens gauw gaat gebeuren voor je hoor!!!

Truste dames en tot gauw zeg ik maar.

12. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Velobabe..De kleine heeft het veel te veel naar zijn zin daar binnen.
    Ik hoop voor je dat het strippen donderdag wel helpt..
    Dat wachten is ook niets.
    Maar het duurt in ieder geval niet lang meer voor je..jij hebt snel je kleine in je armen..kom op meid..nog heel heel even..
    *KNUFFEL*

**Shelde..Het is inderdaad niet zo makkelijk zo als ik gedacht had.
    Maar sinds gister middag doe ik haar gewoon de borst geven..en dan ook FV bij maken..want uit de borst komt niet genoeg.
    Het werkt waarschijnlijk goed..want ze heeft vannacht gewoon weer zes uurtjes doorgeslapen.
    Zelfs na een paar weken pakt ze gewoon de borst nog..zelfs beter dan voor ik besloot om te gaan kolven. :D

**Remember..Wat heb jij een geluk met O'Mayra dat ze de nachten al lekker doorslaapt.
    En ze wordt nu al helemaal overspoeld met kusjes en knufjes..heerlijk!

**Chiesa..Bij mij zit er altijd in de één meer dan in de andere borst..en het is ook weer dat het dan ook weer iedere keer anders om is. Terwijl ik altijd beide borsten helemaal leegkolfden.

13. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    zit voor de verandering weer eens met ukkie op schoot, hij is weer een beetje aan het huilen. Arme knul.
    Soms heb ik het idee dat mijn leven echt uit Deniz bestaat. Goed, ik heb nog wel de dagelijkse dingen van boodschappen doen enzo, maar voor de rest draait het toch wel om de kleine.

Manuela: echt niks tillen hoor. Ik heb vorige week toch de kinderwagen over een drempel getild en ik had meteen 3 dagen buikpijn... Eigenlijk heb ik verder geen last van het litteken en ik loop ondertussen 100x per dag de trap op en af. Maar die kinderwagen...voorlopig niet meer!

Deniz is al echt bezig met het ontdekken van de functie van z'n handen. Ik heb zo'n kleed met een mobile met stoffen dingetjes erboven hangen, en als ik m daarop leg, gaat hij al echt met zn handje tegen die dingen aanslaan (zie foto-album!). Aan de zijkant van zn bedje hangt een stoffen balletje met een belletje erin. Soms liggen we op bed en dan horen we plots dat belletje, dan heeft hij er tegenaan geslagen... Grappig he!
    Ik dacht dat het maanden zou duren voor baby's iets kunnen, maar daar heb ik me in vergist!

Hij is trouwens in slaap gevallen op schoot :baby:

14. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ja, dat had ik ook, soms ging het heel goed, dan was het echt fijn, maar meestal lukte het gewoon niet goed, Mirthe was dan echt te moe en na een uurtje kon ik weer... Toen ik zag hoe relaxed ze werd van het eerste flesje, dat was ook wel een mooi moment hoor! Maar goed, dat is mijn persoonlijke situatie!

Ik snap wel heel goed dat je die momenten niet wilt missen... Ik moest dat soort momenten ook echt afbouwen. Als Mirthe ontroostbaar lag te huilen liet ik haar nog wel eens aan mijn borst sabbelen, hoewel daar niets meer uit kwam werkte het toch rustgevend. Op een gegeven moment gaf ze zelf aan dat ze dat niet meer nodig had, mijn tepels waren toen ook echt soft geworden, dus da's dan ook niet echt meer lekker sabbelen denk ik!

Oh, Mirthe wordt wakker, had nog op een kwartiertje gehoopt, maar helaas.....

Ik ben er vanavond wel weer.......vandaag ff kappertje doen!

15. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Hoi hoi,

Oh, ben weer helemaal bijgetankt na gisteren!
    Manlief heeft me de stad in gestuurd, zodat ik even lekker kon gaan shoppen en tot mezelf kon komen. Was echt even heerlijk!

Voor mezelf wat nieuwe kleding gekocht (incl. een broek, wat ik niet van plan was, maar aangezien ik mijn oude kleding nog niet aan kan, toch maar gedaan) en natuurlijk heel veel kleertjes voor Britt.
    Lang leve de uitverkoop!
    Daarna zijn we bij vrienden gaan eten en hebben stomme spelletjes gedaan. Ook dat was even heerlijk, weer als vanouds. Britt sliep lekker, op af en toe wat krampjes na.

En vannacht kwam ze (na de laatste voeding van 11 uur) om 3.30 en heeft daarna geslapen tot 7.30. Ze heeft vast gevoeld dat haar mamma even bij moest slapen!
    Nu ligt ze weer lekker om zich heen te turen en met haar handjes te zwaaien. Wat is ze mooooiiiiii!

(Zo leuk, ik heb van Koeka zo'n slabbetje gekocht die je aan de speen kunt doen, kennen jullie die? Het slabbetje heeft de vorm van een vlek en hangt dan aan een stukje linnen aan haar speen! Zo raak je de speen niet kwijt en het staat tegelijkertijd ook nog eens geweldig!).

Viona:
    Vooral niet stoppen dan! Die momenten zijn echt onbetaalbaar!
    Pas wanneer jij er klaar voor en mee bent....

'Grappig' om te lezen dat bijna niemand tijd heeft om relaxed achter de computer te zitten. Die kleintjes vreten al onze aandacht op, hahaha....
    Echte mamma's! We mogen trots zijn op onszelf!

16. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Goeie morgen dames, wat hebben jullie er weer veel van af gekletst, kan alles niet onthouden.

Gister was de kolf binnen gebracht, wat een verademing zeg! Ik moet zeggen dat kraamhulp met de handpomp meer uit mijn borst haalde dan de kolf nu doet.
    Misschien ff wennen voor mijn borst?! Ik krijg er nu zo'n 50 cc uit, in principe genoeg hoor, want ze moest 105 cc per voeding hebben. Ik geef haar de andere borst gewoon, die wil nog wel. ( is kloven vrij)

Ben net ff naar de kruidvat gegaan en heb ff een flesje van advent gehaald, is ook speciaal tegen kolieken, dus ik hoop dat dat goed gaat, want het flesje van difrax gaat veel te snel, ze gooide vannacht alles er weer uit.
    Ik stapte trouwens zonder na te denken op de fiets.........auwie nooit aan de hechtingen gedacht! ](*,)
    Ach, beetje crea op het zadel gaan zitten, het is maar een heel klein stukje. En ik kreeg me toch een plensbui op mijn kop! Ik was helemaal doorweekt! (je moet wat voor je dochter over hebben)
    Vaders zit nu haar de fles te geven, dus ik ga zo maar weer even naar beneden om haar de borst erachteraan te geven.

De HA had het bij mij ook over anticonceptie gehad, zijn ze verplicht geloof ik.
    Ik denk dat ik een spiraaltje neem, want de pil wil ik niet meer.

Oh, de plicht roept!

Tot later.

17. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Hier gaat het vandaag wel goed..de BV gaat goed..dacht eerst van o jee nu gaat ze veel vaker komen..maar nee hoor..
    Vanacht heeft ze lekker doorgeslapen tot zeven uur..en is ze gelijk weer gaan slapen.
    Nu ligt ze nog steeds heerlijk te slapen.
    Ga der wel om elf uur wakker maken voor der voeding en dan een badje..want straks om twaalf uur komt een vriendin en gaan we even winkelen.
    Hoop dat Chanelle het dan ook even volhoudt [-o<

Dus mijn grijze wolkje is ook weer aan roze worden.

Heb trouwens een haarelastiekje om mijn pols als geheugensteuntje dat ik die kant als laatste de borst gegeven heb..is wel makkelijk..
    Gister avond had ik dat nog niet en moest steeds maar nadenken welke kant het nou was :rolleyes:

18. Hester

Hester Niet meer actief

Heerlijk shanna, lekker shoppen!
    En cimbomlu, wat schattig dat spelen van Deniz.

@ all ik heb nog 2 vragen aan jullie:

1. hoe lang nemen jullie nog Gravitamon (of iets vergelijkbaars)?
    2. wanneer kun je je baby een speelgoedknuffeltje geven, zo'n zacht poppetje? (Onze baby heeft eigenlijk helemaal nog geen speelgoed, wat heeft die van jullie allemaal? Ik heb geen idee waar hij al wat mee zou kunnen doen :oops: )

19. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Viona wat fijn dat de Bv weer goed gaat en veel plezier met winkelen :D

Gisterenavond en vanacht heeft ons meisje het goed gedaan, maar een keer gekomen snacht met de eerste keer zelfs 5 uur ertussen ;)

Momenteel is ze het er alleen niet mee eens dat ik har in haar bedje heb gelegd, madame is luidkeels aan het schreeuwen :( Maar goed ze heeft gegeten, is verschoond en net op schoot kon ze oo in slaap vallen dus laat haar nu maar even in haar bedje schreeuwen :rolleyes:

Vanmiddag ga ik na de voeding van 3 uur even lekker met haar en de honden naar het bos voor een wandeling, hoop dat het weer een beetje mee blijft zitten [-o<

Vanmorgen trouwens even de draagzak uitgeprobeerd en ze moest even wennen (en ik ook) maar viel toen in een diepe slaap ;) Hen toen zelfs met haar in de doek het huis kunnen vegen :D

20. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    toevallig is mijn potje net leeg maar misschien dat ik nog wel weer een nieuw potje ga halen want die Bv vergt toch best veel van je lichaam en dan weet ik meteen dat ik de meest belangrijke vitaminen binnen krijg ;)

Ik heb juist heel veel van die zachte poppetjes en rammelaars gekregen, Ze kunnen er nu nog niks mee maar Isa kijkt er wel vaak naar als ik zo'n poppetje bij haar in de buurt leg in de box. Verder kijkt ze ook al naar haar mobiel boven het aankleedkussen en boven de box. Leuk om te zien die starende oogjes :D

Deel Deze Pagina