Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Karin en Marlieke, wat een poepies zeg jullie baby's!

Candijte: wat zielig dat je cavia is overleden! Is nooit leuk! En het baby zwemmen was dus toch best veel voor Vera? Misschien inderdaad ook goed om met 6 maanden te gaan.

Mira is toch ziek geworden van de inenting :cry: Vannacht werd ze om half 4 wakker en was de temp omhoog gegaan. Heb haar maar voeding gegeven en vanmorgen was de temp weer omhoog naar 38 graden. Hopelijk gaat hij nu weer dalen, gelukkig is haar stemming nog wel goed.

2. mamasanne

mamasanne Lid

10 jul 2007
    48
    0
    0
    IK DOE MET JULLIE MEE! MAG DA? Het zijn er maar 2 of eigenlijk 3 of 4.. hihi MAAR IK KRIJG ZE ER NIET AF .. woensdag weegdag lees ik .. nou vanochtend ws dat 66.8

wat doen jullie om het eraf te krijgen ?

Marlieke: ge: 89 kg, hg: 82 kg, sg: 65 kg
    Barbara: ge: 83 kg, hg: 83 kg, sg: 70 kg
    Emmie: ge: 64 kg, hg: 75 kg, sg: 64 kg
    Viona:ge: 79 kg,hg: 82 kg, sg: 60
    Linnepin:ge: 77 kg,hg: 80 kg, sg: 70
    Judith:ge: 68 kg,hg: 69,5 kg, sg: 65 wdg: 69,5
    Marielle:ge: 58,5 kg,hg: 61,1 kg, sg: 58,5
    Senna1979:ge: 79 kg,hg: 79 kg sg: 72
    Manuela79:ge: 65 kg,hg: 78 kg sg: 65
    Lailae: Af te vallen: 28, nu afgevallen:2,4
    Sandra: Af te vallen: 30, nu afgevallen:1,6
    Hester: ge: 68 kg, hg: 75 kg, sg: 70 kg
    karin ge : 59kg hg : 70,8 kg sg: 64 kg
    Mamasanne: ge:64 kg hg: 67kg sg :62 k,g

ge = gewicht eerst
    hg = huidig gewicht
    sg = streefgewicht
    wdg = weegdaggewicht

3. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    jij mag meedoen hoor mamasanne

4. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Viona:ge: 79 kg,hg: 82 kg, sg: 60
    Marielle:ge: 58,5 kg,hg: 61,5 kg, sg: 58,5wdg: 61,1
    Lailae: Af te vallen: 28, nu afgevallen: 4,5

ge = gewicht eerst
    hg = huidig gewicht
    sg = streefgewicht
    wdg = weegdaggewicht

Ik weeg ook meestal elke dag en vanmorgen dus weer 61,1. Het begin is er :D

mamasanne. Bij mijn het ook maar een paar kilo's die ik er af wil hebben maar omdat ik BV geef mag ik niet echt lijnen (komt goed uit want daar ben ik toch niet goed in :rolleyes: ) Ik probeer nu alleen niet (teveel) te snoepen en gezond te eten. Hopen dat het daar mee lukt.

5. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Candijtje, ach gossie wat zielig van die cavia. Ook al was het een oud beessie blijft toch zielig he :(
    Met Isa zwem ik overigens ook nog geen heel half uur hoor, in het begin maar 15 min en nu zit ik "al" op 25 min. Als ze het koud krijgt ga ik er gewoon uit, dan nog ff lekker warm douchen en dan weer aankleden. En slapen doet ze daarna als de beste ;)
    Hoop dat het afbouwen vd Bv lukt. Is toch best snel om in een week volledig over te gaan (voor je borsten dan he bedoel ik)

Ster, arme Mira hoopd at ze snel weer opgeknapt is. En anders gewoon ff een zetpilletje geven. ;) Maar had ze nou al de 3e inentingen gehad of de 2e pas?

Cimbomlu Hier nog een duimertje hoor ;) Isa wisselt nog wel eens af en als ze echt moe is en haar duim werkt niet mee dan wil ze de speen nog wel eens inhouden maar meestal floept ze die heel snel uit. Tja je kunt ze toch niet dwingen denk ik. En ach vindt het wel gemakkelijk, een duim kan niet vallen he :D En misschien is het wat moeilijker af te leren later, maar er zijn maar weinig volwassenen die nog duimen dus bend aar niet zo bang voor ;)

Viona, wat solidair van Chanelle om samen met jouw te trainen, wordt de eerste baby met een gespierd buikje 8)
    En veel plezier met Pat4rics verjaardag. Weet je al wat je hem gaat geven?
    Mijn hubbie is over 2 weekjes jarig en hij krijgt van mij een fietsstoeltje voor op de fiets. kan hij straks mooi op donderdag met de kleine gaan fietsen :)

Hester; begon ik me ook net af te vragen hoe we Isa in het grote bad gaan doen. Zij begint nl ook de oefeningen vh babyzwemmen in haar badje te doen en daar is het toch een beejte te klein voor :) Maar voglens mij zijn er een soort drijfmatjes/stoeltjes te koop. Zal vanavond wele ens ff gaan googelen ;)

Lailea:
    toppie hoor 4,5 kilo al!! (heb het even voor je aangepast ;) )

6. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Spijkervrouwtje..Dank je..nee ik weet eigelijk nog niet wat ik voor hem wil gaan kopen..hij wilde al een lange tijd een bepaald luchtje..dus die ga ik halen..maar voor de rest weet ik het nog niet..en een luchtje alleen vind ik zo min..
    En ja een fietsstoeltje gaat bij ons nog niet op..want wij moeten nog gewone fietsen kopen..we hebben allebei nu een mountainbike :(

Misschien ga ik wel zo'n stoeltje voor in bad kopen voor Chanelle..want zei is vrijdag alweer vier maanden :D :D :D :D

Dus ook een beetje jarig 8)

Heeft iemand nog een leuk idee voor een cadeau voor mijn hubbie?

Viona:ge: 79 kg,hg: 82 kg, sg: 60 wdg: 82
    Marielle:ge: 58,5 kg,hg: 61,5 kg, sg: 58,5wdg: 61,1
    Lailae: Af te vallen: 28, nu afgevallen: 4,5

ge = gewicht eerst
    hg = huidig gewicht
    sg = streefgewicht
    wdg = weegdaggewicht

7. emmie

emmie Niet meer actief

Wij hebben de verkleiner er ook nog in, heb het idee dat hij er dan met zn hoofdje beter in zit...maar tot nu toe past seff er nog prima in...

en met de kg schiet het echt niet op, maar ik kan eigenlijk niet dieeten!
    ik kan maar niet stoppen met snoepen! misschien als ik strax weer aan t werk ben, dat zou vast wel helpen (hoop ik) ;)
    ik ben nu trouwens 75,5kg! gaat de verkeerde kant op! ohoooh! :(

8. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    MEIDEN!
    :eek:

MIJN KIND HEEFT NET ZIJN EERSTE STAPJES GEZET! :eek: IK HEB HET OP FILM! HOE KRIJG IK HET HIEROP?

9. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    geen idee maar ben wel benieuwd :)

10. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    hij staat op de site! bij filpjes onder de naam wandeldewandel!

klik maar op de banner dan kom je er wel!

11. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Femke zit in een badzitje, is ideaal!

Wow nu al de eerste stapjes!
    Ik kijk vanavond denk ik ff want moet nu eten en naar de training.

12. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    hihih. heb toch ff stiekem snel gekeken.
    Femke doet dat ook! Heb het nog niet gefilmd.

13. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hallo allemaal,
    Even een supersnel berichtje van mij. Ik heb me vandaag gewogen. Ben bijna een kilo kwijt, dus het begin is er. Zal het morgen even aanpassen in het lijstje.
    Ik heb helaas geen tijd om nog meer te schrijven, want ik ga nu Tess in bad doen en op bed leggen, want ik moet over een half uur alweer naar de repetitie van het orkest.
    Tot later.
    x Linda

14. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    Goede avond meiden!

Nou ik heb de laatste tijd vaak het woord scrapbook gehoord..maar wist eigelijk niet echt wat het was..dus liet ik het maar.
    Las ik vandaag in de Lounge er ook over en zag een voorbeeld op een site.
    Ik dacht nou dat is wel erg leuk zeg..heb een beetje mijn eigen ding van gemaakt..
    Ik heb nog maar heel weinig foto's afgedrukt dus heb maar een soort van pasfoto'tje gebruikt en heb het in een lijstje gedaan.
    Heb plaatjes gebruikt vanuit de Prenatal-boeken die ik nog had liggen en die plaatjes zijn van dingen die Chanelle ook in het echt ook heeft. Ook in die kleur.
    Truitje..pakje..knuffeldoekje..box..slabbertje..mutje..en speentje.

Ik vind het echt superleuk om te doen..dus denk dat ik een hobbie heb gevonden..voor het eerst sinds jaren 8)

Dus hierbij de eerste foto van mijn knutselwerkje! :

15. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Leuk hoor Viona, ik had er ooknog nooit van gehoord maar het ziet er leuk uit :D

Sally, leuk filmpje :) Isa doet dt ook een beetje tijdens het babyzwemmen. Ze moeten dan nl een stukje over een mat "lopen"die in het water ligt en dan gebruikt ze ook zo haar beentjes. Zou dat het loopreflex zijn wat ze vanaf de geboorte nog hebben?

16. Hester

Hester Niet meer actief

Het is idd een reflex (die stapjes) waarmee een baby wordt geboren en deze reflex zal weer verdwijnen om plaats te kunnen gaan maken voor het echte stappen enz.

Er zijn verschillende reflexen bij een (pasgeboren) baby, maar je moet niet proberen ze keer op keer te herhalen. Ik weet van een stel ouders dat de moro-reflex blééf doen bij hun baby omdat ze het zo leuk vonden (?) en dat is niet goed voor de motorische ontwikkeling. De reflexen moeten verdwijnen (op verschillende momenten). Het is natuurlijk echt geen enkel probleem om ze af en toe te laten doen :D

We zijn nu overigens begonnen met 50% voeding voor hongerige baby's + 50% normaal. Het lijkt nu al te werken, dus ik ben benieuwd!
    Ook heeft Laurens vanavond zijn 1e chocolade gegeten... :) Heb hem ff van een stukje laten likken... Mmmm hij vond het heeeeerlijk! (Ok ok, niet goed natuurlijk, maar wel leuk! Ik ben zelf ook dol op chocolade)

17. Wat voor badzitje heb jij? Lijkt me leuk om ze met zijn 2 tjes in bad te doen dat wilt Gui ook erg graag

18. Ziet er erg leuk uit Viona.
    Ik moet er al 7 jaar aan beginnen :oops: .
    ( Gui zijn fotoboek)
    Toch maar eens een workshop gaan volgen denk ik.

MMMM chocola hou op ik heb er zo'n trek in moet volgens mij ongesteld worden en ben aan het lijnen die gaan niet samen haha.
    Maar ik moet volhouden.

19. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @ lailae, ik zal even een foto plaatsen zo. We hebben 'm van marktplaats gehaald voor 1 euro!

@ viona, leuk gedaan!

@ all, zo, heb mijn beweging weer gehad voor vandaag! ppff veel gelopen deze training.

20. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel

Deel Deze Pagina