Hallo allemaal....... Jeetje wat een nacht achter de rug zeg! Gister had Rinke zo'n nieuw Danootje vanaf 4 maanden aan Mirthe gegeven....meneer en mevrouw waren daar samen zo van onder de indruk dat ze het hele bakje leeg at......tja, ik had al zo'n vermoeden dat het wel eens verkeerd kon gaan vallen..... En ja hoor, tegen een uurtje of negen, ze lag denk ik net anderhalf uur in bed, begon ze te piepen en kraken en huilen, net alsof haar hele keeltje vol slijm zat en ze geen lucht kreeg. Rinke naar boven, troosten en speentje geven.....doorslapen.....half uurtje later, weer van voren af aan. Ik pak haar op en HOPPA, lading kots over me heen, met banaanlucht, want het was een bananendanoontje...bah! Uur met haar opgelopen, beetje lauw water gegeven, rustig zitten, druppeltjes tegen kramp, want het was duidelijk dat er buikpijn in het spel was.....en weer naar bed. De hele nacht werd ze elke anderhalf/twee uur wakker met hetzelfde probleem. Even troosten en speentje was dan voldoende, maar resultaat dat ik misschien twee uurtjes geslapen heb. Mirthe is ook moe vandaag, ligt nu al een poosje in de wandelwagen te pitten na het boodschappen doen, doet ze anders ook nooit..... Weet wel dat ze na het flesje middagslaapje gaat doen en mama misschien ook wel! Ga ook terug naar 4 flessen van 180/6 ipv 210/7, dat was veel te veel! Mirthe is de laatste 50cc mega druk en zit dan te rommelen met haar fles, het is gewoon te veel, zit ze vol! Dus we laten het cb maar ff lullen en gaan lekker onze eigen gang! Zo, het was even ego, maar moest het even melden! Nu wordt Mirthe wakker, dus het is voedertijd! x
Hi Ff snel een berichtje. Net weer 200 euro armer ivm nieuwe banden en nu nog APk. Bibi: mischien dat je de laatste fles groter kan maken? Thx info badzitje die ziet er steviger uit die liggende ik had ook een opblaasbare gezien maar vond haar er nog te klein voor Shelde: wel done! We zijn goed bezig dames! Hier kent Joya ook alleen maar melk en speentje en alle kleding waar ze aan proeft. Want ik ben veels te bang dat ze weer krampen krijgt. Ik zou wel zeggen kijk later wel uit wat je haar laat proeven want wat ze niet kennen hoeven ze ook niet.
@ Judy: Wat een verhaal van die danoontje! Hopelijk slapen jullie allebei weer wat bij vandaag. @Spijkervrouwtje: Wij hebben speen nr 2 van Avent en dat gaat prima met een beetje verdikte voeding. Voor onverdikte voeding (bv. de kant en klare van Nutrilon) gebruik ik liever nr 1. De 1,2,3 speen gaat veel te hard! Die laten we maar liggen voor de pap
Oh, wat is het vervelend om weer aan het werk te zijn zeg! Moest Britt dinsdag naar het KDV brengen. Afschuwelijk! Heb maar heel snel bepaalde dingen overgedragen en ben toen ook heel snel met tranen in mijn ogen weggegaan! Hmmmm, mijn moederhart deed pijn! Toen ik haar weer ophaalde, had Britt ontzettende huiloogjes.... Zo zielig! Maar goed,.... het moet! Moet er alleen ontzettend aan wennen om haar bij mensen achter te laten die ik niet ken. Herkenbaar? Daarnaast is die kleine nog steeds zo ontzettend verkouden! Afgelopen weekend zijn we zelfs met haar naar de huisartsenpost geweest, omdat ze zo ontzettend krijste en er dikke slijmproppen uit haar mond kwamen.... De arts heeft haar onderzocht, maar kon niets schokkends ontdekken. Hij zag wel dat ze pijn had, maar kon niet plaatsen waar. Voor hetzelfde geld was het hoofdpijn oid.... Ja, en kinderen kunnen ieder pijntje die ze voelen alleen maar duidelijk maken met krijsen, dus.... We moesten goed op haar ademhaling letten en of ze geen koorts zou krijgen.... Britt heeft vervolgens, na een zetpil gegeven te hebben, geslapen en gesnurkt als een os! En de volgende dag was het al een stuk beter met haar.... Alles gaat hier verder prima. Ben er niet meer zo vaak.... en dat komt doordat ik enorm moet wennen aan het weer aan het werk zijn. Chaos in mijn hoofd en weinig vrije tijd. Maar ben jullie niet vergeten hoor.... Hoop dat met jullie alles goed gaat!? Liefs
Ze geeft volledig BV dus dat zal niet lukken denk ik Dames bedankt voor de tips vd speentjes. Ik kon de 1-2-3 speen nergens meer vinden Dus heb vanmorgen een M speentje gekocht van difrax. Straks ga ik de voeding van 3 uur maar kolven en een keer de fles gven met die nieuwe speen. Als het geen succes gooi ik 'm wel in de kast en pak in die kleine wel weer Ze is trouwens erg onrustig de laatste 2 dagen tijdens het drinken aan de borst. Telkens loslaten en maar rondkijken. Pff wel vermoeiend zo want zo duurt het drinken opeens erg lang Heb wel goed gekeken of ze geen spruw heeft mar kan niks in haar mondje ontdekken dus het loslaten en rondkijken is echt nieuwsgierigheid volgens mij Shanna hoop dat Britt snel weer van haar verkoudheid af is. Judith, dat worden voorlopig geen bananendanootjes meer. Ohh babyalarm ze is wakker dus ga maar ff naar haar toe. tot later.
Shanna: herkenbaar! Ik had nog net geen tranen in mijn ogen, maar vind het ook niet leuk om hem naar het KDV te brengen. Volgens mij vindt niemand dat leuk (sorry hoor voor de leidsters...niets persoonlijks) Ik ben nu alweer 2 weken aan het werk en vind het met name 's middags best moeilijk om me te concentreren. Ik wil dan het liefste naar huis, lekker met Laurens knuffelen en aantutten. Hij is thuis ook zo'n heerlijke baby: lief, rustig en altijd vrolijk, huilt de meeste dagen nog geen 20 min. per dag alles bij elkaar opgeteld. Maar op het KDV doet hij alleen maar korte slaapjes en huilen, huilen, huilen. Dan breekt echt je hart inderdaad. Maar ja, ik denk maar zo: het zal echt gaan wennen! En ik wil mijn werk niet opzeggen en full time thuis zijn, dat is niets voor mij. Ik was altijd mega ambitieus en dat is wel ietsje minder geworden maar nog niet weg Denk maar zo: iedere moeder herkent wat je zegt en eigenlijk is het maar goed ook. Je houdt gewoon van je baby, niets mis mee toch?
Daar is zeker niets mis mee! Herken ook zeker jouw stuk over het 's middags slecht kunnen concentreren.... Wil ook naar huis en lekker knuffelen met haar. Mijn ambities zijn ver te zoeken op dit moment.... Haha.... Maar helemaal thuis zitten lijkt mij inderdaad ook niet echt fijn.... Alhoewel....
@Bibi, leuke foto! @Spijkervrouwtje, hier ook nog steeds de nr. 1 speen van Avent. De 1-2-3 speen had ik al geprobeerd maar het resultaat was verschrikkelijk veel krampen omdat het veel te snel ging. De nr. 2 speen heb ik ook en die gebruik ik soms voor de laatste fles als ie heel moe is. Dan gaat het net iets sneller en kan meneertje weer eerder naar zijn bedje. @Judy, een hele danoontje! pfff, das niet mis. Zijn jullie allebei inmiddels weer een beetje bijgekomen? @Shelde, you go girl! @Shanna, meisje toch! Als troost een digiknuffel voor jou en Britt. Niet herkenbaar voor mij want mits we het financieel aankunnen wilde ik bij huis blijven tot de jongste van het gezin 6 jaar is en dus naar school gaat.
Hester: Las net je vraag die je aan de kraamverpleegkundige hebt gesteld en aangezien ik daar geen antwoord kan geven, maar hier.... Is het misschien een idee dat je de laatste voeding vervroegd? Britt had nl hetzelfde probleem (nooit vol). En aangezien jij Laurens 's avonds nog wakker maakt voor de laatste fles.... Als je Laurens nu 's avonds tegen 21.30 ofzo de laatste fles geeft, heb je overdag meer speling met de overige voeding (1000 ml).... Snap je een beetje wat ik bedoel?
Nou speentje nr M ging wel maar kon wel zien dat ze er ff moeite mee had. Maar toen ze het door had vond ze het volgens mij wel best en ging er 150 cc binnen 10 min naar binnen Ze heeft trouwens maar 1 straaltje geknoeid. T'is ook niet zo'n knoeierd (aan de borst ook niet) ze verslikt zich liever dan dat er melk langs loopt, veels te bang om die lekkere melk te verspillen denk ik Nou ik ben gisteren ook even naar Isa's KVD geweest. De eigenaresse kende ik al maar nu ook met de 2 andere leidsters kennis gemaakt. Hele leuke meiden maar vindt het nu al wel moeilijk hoor om haar daar over een week achter te laten. Maar Shanna en Hester ik sluit me volledig bij jullie aan hoor. Hier ook een (inmiddels iets mindere) ambitieuse mama die dus weer aan het werk gaat. Thuisblijven is ook niets voor mij
Mirthe slaapt inderdaad al weer een tijdje, mama niet, die is druk met het huishouden, ach, ga vanavond wel vroeg naar bed! @ shanna, ik breng Mirthe twee keer per week naar mijn moeder en DAT vind ik al erg, zeker omdat mijn moeder dan gelijk Mirthe op schoot zet en eten geeft en ik dus helemaal uit the picture ben....gewoon jaloers dat ze lekker bij oma zit....nou ja, nog twee maanden voor ze naar het KDV gaat, op maandag.....zal nog wel lastiger worden, dussssss snap je helemaal! @ Hester? geloof ik, weet niet meer wie het was, was even vergeten: Wij geven Mirthe nog steeds het s speentje, de rest gaat gewoon veel te snel, ondanks de 4 scheppen Nutrilon in de fles. Haar laatste fles, waar dan ook nog rijstebloem in zit, geven we met de papspeen. Die gaat dan wel megavlot naar binnen, hebben eerst een tijdje de M speen daarvoor gebruikt, maar die verstopt steeds.... Merk wel dat de speentjes per merk anders zijn, erg lastig! Moet ook steeds goed kijken wat voor speentje er in zit, maak nog wel eens de fout dat ik denk, wat gaat het snel? Zit er gewoon een M in....dom mens af en toe. Zo, ik ga een stapeltje kranten lezen, daar kom ik op het werk gewoon niet aan toe (ja, lees ze beroepsmatig, heerlijk soms met een bakkie koffie, maar het was de laatste dagen zo hectisch dat ik 6 kranten achter loop, dat is ook een nadeel van om de dag werken, 3 dagen en je loopt er 6 achter.....haha.... Koppie thee zetten en lezen dus! Doei! (oh en nee, hier geen danoontjes meer. Rinke leert zo wel goed, eerst een heel flesje van die drinkfruit, nu een heel danoontje en steeds gedonder....die durft denk ik niets meer te geven )
jeetje marielle wat drinkt isa al veel enwat snel. Danique drinkt ongeveer 120cc soms minder soms 130,krijgt iedere avond een flesje en doet daar zo'n 20 minuutjes over(dat is ongeveer normaal bij flesvoeding tussen 15-20 minuten) Maar vaak wil ze na een uurtje of anderhalf alweer een slokje bij mama(lief he!) alleen ben ik dan altijd bang dat ik niet genoeg voeding heb want dan heb ik ook gekolfd. Maar ze is dan erg tevreden, maar veel te vroeg de laatste voeding. Gisterenavond en eergisteren 20.30 laatste voeding en jahoor kwam ze al om 5.00 maar ja daarna weer om 9.30 dus dat was lekker hihi. Gisteren even geshopt voor Quinten WINTERKLEDING. KASSA: even naar H en M paar broeken en shirts 200 s'middags even nieuwe schoenen kinderschoenen 75 euro jaja En voor Danique maar 1 setje hebben ons ingehouden,ook omdat ze al aardig wat heeft maar gelukkig moest ze wat nieuws voor de bruiloft van haar tante.
Dag dames, Daar ben ik ook weer een keertje. Lees wel vaak even maar reageer weinig. Denk dat ik dan toch en mindere moeder ben dan jullie. Vanmorgen Sam naar het KDV gebracht voor een proefochtendje, maar ik vond het heerlijk. Lekker met zuslief de stad in geweest. Ook wel weer heerlijk om haar op te halen naturlijk, maar toch! Morgenochtend gaat ze weer. Zijn leuke dames waar ze zit (Is een groot KDV met 6 verschillende kamers), en op de dagen dat ze gaat (do en vr) zitten er ongeveer nog 8 kinderen in de leeftijd van 0-1,5 jr. Allemaal kleintjes dus. Ik moet 4 oktober pas weer beginnen maar tot die tijd gaat ze toch op deze dagen alvast heen, had haar al opgegeven.. Geef nog wel BV, maar moet even kijken hoe dat straks allemaal gaat. Of ik nog wel zo'n volhouder ben. Verder nog een leuk nieuwtje, ik word weer tante! Waarschijnlijk in April, spannend!
Marlieke: ge: 89 kg, hg: 82 kg, sg: 65 kg Barbara: ge: 83 kg, hg: 83 kg, sg: 70 kg Emmie: ge: 64 kg, hg: 75 kg, sg: 64 kg Viona:ge: 79 kg,hg: 82 kg, sg: 60 wdg: 82 Linnepin:ge: 77 kg,hg: 80 kg, sg: 70 Judith:ge: 68 kg,hg: 69,5 kg, sg: 65 wdg: 69,5 Marielle:ge: 58,5 kg,hg: 61,5 kg, sg: 58,5wdg: 61,1 Senna1979:ge: 79 kg,hg: 79 kg sg: 72 Manuela79:ge: 65 kg,hg: 78 kg sg: 65 Lailae: Af te vallen: 28, nu afgevallen: 4,5 Sandra: Af te vallen: 30, nu afgevallen: 2,0 Hester: ge: 68 kg, hg: 75 kg, sg: 70 kg karin ge : 59kg hg : 70,8 kg sg: 64 kgwdg: 70.4 Mamasanne: ge:64 kg hg: 67kg sg :62 k,g wauw weer wat eraf ge = gewicht eerst hg = huidig gewicht sg = streefgewicht wdg = weegdaggewicht[/quote] trouwens leuke foto van marciano leuk filmpje sally Ik heb het niet meer geprobeerd het loopreflex, ze staat wel vaak. Zielig he Judith weer krampjes, Danique had het ook laatst, ja mama had weer een sinasappel gegeten en dat was niet zo goed voor haar darmen. Ga even toren bouwen met Quinten
Valt toch wel 150 cc : Is nl de richtlijn van het CB voor BV kindjes. (150 cc per kilo lichaamsgewicht en dat verdelen over het aantal voedingen, voor Isa is dat 150 x 5 kilo : 5 voedingen = 150 cc per voeding ) Ja binnen 10 de fles leeg is wel snel inderdaad Maar ze is altijd al een snelle drinker geweest en omdat zede laatste 2 keer zo slecht uit een fles had gedronken had ik er nu dus om te proberen een grotere speen op gezet. Ik probeer het nu morgen denk ik nog een keer met de kleinere speen om het verschil te bepalen Weet ik tenminste wat ik straks op de flessen voor het KDV moet doen. 20.30 is inderdaad wel vroeg voor de laatste voeding. Kun je die niet wat eerder op de avond geven en dan bijv nog een om 22.00 of 23.00 uur? Ik maak Isa nl ook nog altijd wakker hoor voor de voeding van 22.00 uur. Vindt nl dat ze echt nog 5 voedingen nodig heeft. En ze drinkt altijd ook als de voeding daarvoor bijv pas om 19.30 uur was (meestal om 19.00 uur) Leuk he dat shoppen, maar we slecht voor je portemonnee inderdaad Nou ik ga nog ff verder de zolder opruimen. Krijg de laatste dagen toch nog opeens last van nesteldrang. zal wel zijn omdat ik over een week weer moet gaan werken
geen idee bibi denk dat het gewoon de fase is waar ze nu eens zitten. Denk dat ikd e vraag ook maar ff stel bij het toppic Bv, misschien hebbena ndere mama's er ook ervaring mee
@ bibi, misschien gewoon onderdeel van het sprongetje? Mirthe heeft het momenteel ook (wat sprongetjes betreft loopt zij natuurlijk ongeveer gelijk met jullie kindjes...), maar die drinkt uit de fles, niet te doen soms, maar heen en weer schudden met dat hoofd, hier kijken, daar kijken, oh ja, ook nog drinken.... Voordeel is dat ik die fles erachteraan kan blijven sturen, dat is met een tepel wel iets lastiger Hopelijk snel weer rustige beebjes on topic!
Hey meiden! FF een vraagje.. Mara huilt al 2 dagen na elke voeding.. behalve de laatste.. wel is ze dan erg onrustig.. herkent iemand dit? Heb het eerder ook een dag of 2 gehad.. toen was het weer weg.. gewoon omdat dan verkeerd valt ofzo? Ze krijgt 5 voedingen: 2x 200 en 3x 165.. sochtens en savonds de grote flessen! IEMAND? xxx
Bibi: je bent niet de enige hoor, Deniz wisselt nog wel eens, maar meestal komt ie middenin de nacht ook op het idee dat hij wel eens honger kon hebben... Onze tijd komt nog wel, hihihi Marlieke: niet ziek worden hoor! Mijn moeder heeft katoenen handschoentjes gemaakt voor Deniz tegen het duimen, maar nu doet hij zn duim met handschoen en al in z'n mond, het is ook zo'n boef he Spijkervrouwtje: het is een andere techniek de tepel of een speen, dus misschien moet ze even wennen. Hier gebruiken we ook nog steeds difrax S. Hahaha, al die ouders die niet kunnen wacht tot de kleine zelf kan gaan eten! Nou, volgens mij zal ik dan nog terugdenken aan de fles. Die geef je en hoppa het is klaar. Zo'n hapje, dat moet je eerst klaarmaken, dan lepeltje voor lepeltje geven, daar ben je denk ik meer tijd aan kwijt! Judy: arme Mirthe, een bananendanoontje, ja, dat is reuze lekker (al die suikerklontjes!), maar misschien eerst eens 1 hapje (en papa de rest) 8) Ik heb een ochtendkrant. Soms gaat ie ook ongelezen de afvalbak in. Maar soms ook lees ik een stukje voor aan Deniz (ja, je weet niet altijd iets te kletsen en zo sla ik 2 vliegen in een klap). Ik probeer dan wel op vrolijke toon voor te lezen, dat is een beetje onafhankelijk van de inhoud van het artikel (weet die uk veel dat ik gewoon zit voor te lezen van een aardbeving op Sumatra of de slechte wedstrijd van Oranje) Shanna: ach, wat zielig he. Ik hoop dat Britt snel went en het dan reuze naar haar zin heeft op het KDV! Hester en spijkervrouwtje: hihi, dat heb ik ook. Voor ik moeder was, vond ik m'n werk heel belangrijk. Nu vind ik het nog steeds reuze leuk, maar het is wel bijzaak geworden... Lique: Gefeliciteerd met je nieuwe aanstaande nichtje/neefje: is het van je eigen familie of van je schoonfamilie? Karin: ja, het is heel leuk kleertjes te kopen voor de kleine, dat is ook leuk voor de winkelier