Nee nee Laurens krijgt nog geen hele eierkoek hoor! Zou hij wel willen Ik laat hem aan een klein stukje likken en sabbelen en dat vindt hij heerlijk! Hij kijkt dan namelijk heel blij, en hapt er nog een paar keer naar om eraan te proeven en is er heel content mee Zo ook met chocolade en boterham... gewoon voor zijn mond houden of in zijn handje en hup.. gaat zo z'n mondje in en smakken maar. Hij EET niet echt ervan hoor, alleen beetje likken voor de smaak. Tot nu toe is er NIETS geweest wat hij vies vond, alleen heel pluizige knuffels vindt hij een beetje harig in zijn mondje. Hij pakt alles wat in de buurt komt met de handjes en dat gaat in zijn mond. Tegenwoordig kan hij ook niet meer slapen zonder zijn knuffel. Ik ben zo blij dat ik er nu 3 exemplaren van hem... Je zou er maar eentje verliezen! Bovendien is het wel handig: eentje in bed, eentje in de wipstoel en eentje mee in de auto ergens naartoe @ Spijkervrouwtje: De voeding doen we nu de helft voor hongerige baby's en dat gaat perfect! Hij kan 4 tot 4.5 uur tussen de voedingen en slaapts 's nachts goed. Hoe gaat het met Isa's voeding?
Goede middag meiden! Hier ook eentje die overdag niet erg veel slaapt.. Ze gaat na de eerst fles om acht uur gelijk weer naar bed en dan slaapt ze meestal tot tien uur..dan krijgt ze haar fruithapje (ongeveer een half potje)..meestal blijft ze dan wakker tot de tweede fles om twaalf uur..(maar zo als vandaag is ze om kwart voor twaalf weer in slaap gevallen en ligt nu nog te pitten)..ze zal zo wel honger krijgen Voor de rest van de dag mag ze zelf wel weten..nou ja dat regelt ze zelf een beetje..als ze moe is gaat ze naar bed..als ze wakker is mag ze bij mij zijn in de woonkamer..als ze dan in slaapvalt in de wipstoel/ box dan laat ik haar daar gewoon in en leg ik een dekentje over haar heen. En na de laatste fles om acht uur gaat ze altijd gewoon heerlijk slapen..als ze na de laatste fles gewoon wakker is doen we haar in bad en als ze erg moe is dan gaat ze gelijk in bed. Gister ook het beroemde danoontje geprobeerd en heb der minder dan de helft gegeven..nou dat was geen succes..ja ze vondt het wel lekker..alleen het was dus janken janken janken..BUIKKRAMPJES! Twee keer sinababy gegeven en toen ging het wel..dus na ander half uur..maar ze was wel uit haar doen. We zijn wel wezen uiteten..af en toe een beetje huilen..maar het was gelukkig rustig daar. Toen we thuis kwamen lag ze in de MC te slapen..was half acht dus heb der erin gelaten..dacht nog een half uurtje en dan zal ze wel honger hebben..maar ja tien over sliep ze nog en om kwart over begon ze een beetje je jammeren..dus bij me op schoot genomen..lekker tegen mijn buik aan..ze hing echt tegen mijn buik..en heeft ze echt zo schattig tegen aan geslapen..twee van die armpjes die je buik omhelsen.. Kwart voor negen kreeg ze uiteindelijk wel honger en heeft ze lekker der fles leeggerdronken. Ze krijgt nou al een paar dagen de laatste fles wat meer..ipv 180+6..210+7..kost wel een beetje moeite om die op te krijgen maar ze doet het wel. Ze slaapt de laatste tijd niet helemaal lekker meer door in de nacht..ook al krijgt ze wat meer..dus ga vanmiddag pap halen voor der en kijken hoe ze het daar op doet.. Alleen wel jammer dat het zo'n zeikweer is..maar ja strakjes tussen de druppels door maar even naar de supermarkt gaan. Het weekend was erg gezellig.. Vrijdag was het gezellig op Patric's verjaardag en zaterdag op de familiedag in de Rotterdam was ook erg geslaagd..Speedo..Fast Ferry..Minitreintje..Broodje bal gegeten..Gewandeld..Kinderboerderij en lekker een Pannnenkoek gegeten. Gister lekker wezen uiteten en lekker buikkie volgegeten. Met het lijnen gaat het niet echt heel erg snel..maar ik voel me wel beter nu ik er echt actief mee bezig ben..buikje is wel minder gelukkig geworden en de weegschaal begint ook al wat minder aan te geven 8) Gewicht zal alleen denk niet helemaal kloppen op de weegdag..want ongi is weer aan de beurt deze week..maar ben toch wel benieuwd Chanelle ligt nog steeds te maffen..hihi..ze zal zo wel wakker worden..ze zal wel moe zijn en het nodig hebben.. Zo maar even boodschapjes doen.. Tot snel! Kusss..
Shanna, bedankt voor het schema van Britt. Ik zie dat je er dus 3 uur tussen hebt zitten en nog steeds 5 voedingen per dag geeft. Louise krijgt nu om de 4 uur dus vandaar dat ik daarmee niet uit zou komen Ik heb inderdaad nog steeds contact met Angela. Ze heeft het heel druk uiteraard met Dano en ze is weer aan het werk. Alles gaat goed daar gelukkig, maar ze heeft toen ook aangegeven dat ze niet meer hier kwam omdat ze dan steeds zoveel moet bijlezen en daar heeft ze geen tijd voor. Ze is nog wel actief hoor op het forum, alleen niet meer bij de juni mama's. Wat betreft bedtijden voor Louise laat ik het haar zelf bepalen. Net zoals Viona eigenlijk, als ze moe is en bv in mijn armen in slaap valt leg ik haar lekker in bed, en als ze in de box in slaap valt, laat ik haar daar in liggen. De ene dag slaapt ze veel meer dan de andere dag dus ik merk vanzelf wel of ze moe is of niet. Ze gaat na het avondflesje naar bed en dan hoor ik haar niet meer en moet ik haar smorgens wakker maken voor de fles. Hester; het lijkt me wel heel grappig om te zien, zo'n kleintje met een stuk eierkoek Enne zo'n pluizige knuffel lijkt mij ook niet zo lekker inderdaad! Viona; wat zielig dat Chanelle zo'n last van haar buikje heeft gehad door het danoontje! Fijn dat jullie zo'n leuk weekend hebben gehad! Hier zal het gewicht ook wel tegenvallen deze week want ook hier is de ongi weer doorgebroken. Het weer is hier ook bagger... de hele dag miezert/regent het al... bah bah. Ik wil op vakantie naar zon, zee en strand! Ik wacht trouwens met bijvoeding voor Louise tot ze 6 maanden is. Gaan meer meiden dit doen? Zo nu ga ik snel even alles stofzuigen en de was doen, over een uurtje is die kleine dame weer aan de beurt Liefs! Ps. ik heb weer een paar nieuwe foto's in mijn album
leuke foto's manuela. Nou nou morgen gaat danique wennen bij oma jaja mama moet er aan gaan geloven, volgende week weer werken bah bah,was vanmorgen op mijn werk, nou nou dat was weer druk hoor op een babygroep en best wel veel babies. Ben heel benieuwd hoe dat volgende week is, was nu visite maar dinsdag 25 gaat het echte leventje weer beginnen. Gelukkig het eerste half jaar maar 2 dagen
@ All, had ik al gezegd waarom Mirthe gister niet in haar hum was? Want, jawel, het eerste tandje komt langzaam aan door........ Hoezo twee maanden te vroeg geboren? We gaan in stoomtempo groeien! Het is wel een heeeeeel klein wit puntje, maar het zit er wel.....en maar kwijlen! Met dat zwemmen hoefde Mirthe niet eerst te douchen, die was al nat van het kwijl op onze site is een foto (heet Kijk nou! De laatst geplaatste foto) daarop is met veel pijn en moeite het witte stipje te zien, kreeg het niet helemaal goed op de foto....in het midden van de onderkaak.... Snik, dat geeft toch wel weer emoties hoor, mijn kleine meisje wordt weer een stukkie groter....
Lees over bedtijden, jeetje, nooit gedacht dat ik dan zo'n strikte mama zou zijn! Mirthe wordt rond acht uur wakker en na de 1e fles blijft ze op, we doen dan boodschappen en dan doet ze meestal een hazenslaapje in de wagen ofzo. Om 12 uur de volgende fles en dan is het tijd voor het middagslaapje......het liefst in bed! Dan slaapt ze vaak tot 15/16 uur en dan krijgt ze eerst fruithapje gevolgd door een fles. Om 19 uur ongeveer, soms iets eerder, soms iets later krijgt ze de laatste voeding en direct daarna (nog even een half uurtje boertje/spelen/kletsen) naar bed... Vrij strikt dus, maar ik merk ook wel dat Mirthe dat hard nodig heeft! Anders is het drama, zoals gisteren.... Zo, werktijd zit er weer op, ik ga naar huis, hahaha, ja, had geen pauze gehad, dus het laatste half uurtje een beetje surfen terwijl ik de laatste telefoontjes pleeg moet kunnen toch? Doei!
Manulea; ik ga ook pas met 6 mnd bijvoeding geven hoor. Vooral ook omdat ik BV geef en het dan ook nog beter is om niet voor die tijd te beginnen. Maar ook als ik Fv had gegeven was ik waarschijnlijk niet eerder begonnen. En leuke foto's Oja die combisleeper is zeg maar een 4-seizoenen slaapzak. Met dus uitritsbaar zomergedeelte en afritsbare mouwen. Hester; Fijn dat Laurens het zo goed doet nu! Met Isa gaat het ook goed hoor. Krijgt nog 5 x BV per dag en daar zit dan altijd met gemak 4 uur tussen. Alleen de laatste voeding heb ik zelf vervroegd van 23 naar 22 uur en dat gaat ook goed. maak haar gewoon wakker om 22.00 uur en dan daarna hup weer naar bed Viona; oei oei die danootjes, moeten wij dus straks ook maar mee gaan opletten. En ongi , ja dan valt het wegen meestal wel tegen ja. Hier heeft het ook veel gemiezerd. Maar had vanmorgen even afgesproken om op mijn werk langs te gaan. Dus toch maar gegaan en kon ik vh parkeerterrein naar de bank mooi mijn regenhoes vd kinderwagen uitproberen. Is die regen toch nog ergens goed voor. Judith, heerlijk he dat harde lachen.Isa begint nu ook sinds deze week te lachen met geluid. En wat ik ook zo leuk vindt, die kleintjes hebben nooit geen last van een ochtendhumeur Shanna ik heb nu ooknog een gewone slaapzak met dekentje maar het probleem is dat Isa zelfs met slaapzak niet onder het dekentje blijft liggen... dus daarom zat ik aan een combisleeper te denken, en dan heeft ze ook gelijk warme armen want daar zitten mouwtjes aan. Als ik er een koop, koop ik ws ook een 2e handse, weet ik nl meteen of ie bevalt en kost het me niet zoveel geld. Hier trouwens wel zoveel mogelijk vaste bedtijden (vindt ik wel belangrijk voor de rust en regelmaat) probeer de echte slaapjes overdag ook in haar bedje te laten doen. (maar is voor ons ook wel makkelijk want haar slaapkamer is beneden) 07.00 voeding 08.15-10.30 slapen 11.00 voeding 12.30 - 14.30 slapen 15.00 voeding 16.00 - 17.30 slapen 19.00 voeding en (meestal) in bad 20.00 - 22.00 slapen 22.00 voeding (moet ik haar wel voor wakker maken) 22.30 - 07.00 slapen Dit is dus het schema als ik een hele dag thuis ben. Als ik weg moet (boodschappen oid) dan doe ik dat meestal meteen na de voeding en dan slaapt ze dus wat in kinderwagen of draagzak. Maar dit is natuurlijk minder fijn dan in haar bedje dus dan slaapt ze meestal na de volgende voeding wat langer. Overigens is dit een gemiddeld schema hoor, de voedingstijden komen wel meestal zo uit, de slaaptijden zijn soms een half uur korter of langer. Mocht ze slapen rond voedingstijd ( wat meestal niet het geval is) dan maak ik haar na max een half uur wel wakker omdat ik anders zo in de knoei kom met de rest vd dag. Ik merk dat ik het zelf erg fijn vindt om een schema te hebben en bij Isa werkt het ook goed dus dat is mooi meegenomen In het begin liet ik haar vaker in de box slapen maar dan sliep ze toch niet zo lang als in haar bedje. Toen ik dit zo ben gaan doen had ze met een week of 2 dit schema te pakken en het het bevalt ons allebei goed. Ster, ha ha jij durft, nou wij willen wel snel een tweede en bij ons heeft het bij de eerste ook lang geduurd maar toch durf ik nu niet niets te gebruiken. Maar goed denk dat wij over een maandje of zo er toch maar weer voor gaan dus wat dat betreft maakt het voor ons eigenlijk niet eens zoveel uit.
Hoi, Hier even berichtje van mij. Moet per direct stoppen met werken. Ze vond me erg bleek en vermoeid uit zien. Die pijn onder m'n borsten is gewoon gekneusd door dat mevrouw zo aan het trappen is. Over m'n suiker was ze erg tevrede.. deed het goed zei ze. Was wel beetje te veel aangekomen in totaal al 11 kilo. Maar dat komt ook weer door de suiker. Ze ging de gyn bellen en hebben over te veel aan vruchtwater en de suikertjes. En verder gewoon de tijd uit zingen.
Zo heb even gauw alles bijgelezen. Ik heb weer een hoop gemist. Heb echt zo weinig tijd nu ik weer aan het werk ben. Als ik thuis ben, ben ik heel veel met de kids en natuurlijk het huishouden bezig. Maar goed, hier verder alles ok. Woensdag weer weegdag, nou ik zal proberen m'n gewicht dan wel aan te passen.... Nou, dan ga ik nu maar proberen om aan het eten te beginnen.... Doei. x Linda
Vandaag met Vera naar het CB geweest, en ze is weer goedgekeurd... haha... Ze weegt nu 6610gram en is 62,5 cm Ook haar 2e serie prikken weer gehad. Het leek net of ze het al herkende de eerste prik ging er in, even huilen toen de 2e en toen werd ze gewoon boos, echt gillen en snel der duim wee rop gezocht toen werd ze stil. Thuis lekker de fles en daarna naar bed, heeft ze heerlijk liggen slapen. Van het weekend best last gehad van mn borsten, hard en gespannen, Vera wilde de avond voeding zaterdag niet drinken met gevolg dat ik ging kolven maar daar heb ik niet veel geduld voor geloof ik.... Dus snachts wakker van de zere borsten. Zondag ging stuk beter, en zowaar vanmorgen geen harde of gespannen borsten dus de productie neemt ook af. Slaapt toch een stuk fijner en manlief mag er nu tenminste weer naar kijken... haha... en zàchtjes aanraken *lol* Morgen op kraamvisite bij mn collegaatje, kindje is nu 3 weken oud, zal wel een heel verschil zijn met Vera @Judy, heb je fotoos net zitten bekijken, wat is Mirthe toch een droppie, echt een lekkere lachebek! Je zou niet zeggen dat ze 2 mnd te vroeg is geboren hoor! @Manuela, leuk, wee rnieuwe fotoos van Louise, ook al zo`n heerlijk lachebekkie... Heerlijk al die vrolijke kindjes zo! Voor recente fotoos van Vera moet je op het www-knoppie drukken @Moon, lekker je rust nemen hoor, nu kan het nog.. en dat werk, dat komt wel weer.... ik moest ook voortijdig stoppen, in het begin is het ff een tegenvaller maar later heb je er echt profijt van! Sterkte meissie! Hoe staat het met de plannen voor de meeting?
Manuela: hihi, heeft Louise al haar eigen rugtasje, leuk hoor! Judy: dus Mirthe heeft geen maandagmorgenhumeur! En als je de port niet lekker vindt, stuur je de fles maar naar mij op Heb je al een tandenborsteltje gekocht? Shanna: Ik ben gewoon begonnen met wat fruit te laten proeven aan Deniz. Hier geen overleg hoor met het CB, die zijn alleen voor de prikjes Een baby groeit tot 6 maanden van melk, tot die tijd is bijvoeding echt erbij, en min of meer om wat aan smaakjes te laten wennen. Dus je kan er ook voor kiezen het niet te doen. Nutrix vindt ie niet zoveel bijzonder, dat lijkt teveel op zn melk, alleen dan op een moeilijke manier gegeten, met zo'n lepeltje, daar is ie te lui voor. Ik doe een fruithapje: banaan door een zeefje met een paar druppels mandarijnensap, en vandaag een klein beetje appelmoes door een zeefje. Door zo'n zeefje worden echt alle harde dingetjes eruit gehaald, zodat ie zich niet kan verslikken, het is echt een prutje dan. Hij eet misschien 5 theelepeltjes, hoor, dus veel is t niet. Ik maak het wel zelf, zo'n potje is veelste veel. Hij vindt t lekker hoor, zou ik ook vinden, na 3 1/2 maand melk... Hester: hoe ziet de lievelingsknuffel van Laurens eruit? Viona: bij jou ook geen succes met Danoontje. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Patric! Karin: dus nog een weekje en dan begint het "harde" leven weer. Het eerste jaar 2 dagen, dat is nog te overzien. Ga je daarna meer werken? Spijkervrouwtje: zoals je het beschrijft, die combisleeper, die heb ik (van mn schoonzus gekregen). Ik heb m nog niet gebruikt. Het winterdeel is net een skipak, dat ziet er zo dik uit. Het moet wel heeeeel hard vriezen wil ik dat aandoen. Ik denk dat ik dan eerder een truitje aandoe en dan gewoon z'n "herfst"slaapzakje. Moon: dat is nou ook wat, zeg, dat je nu per direkt moet stoppen met werken. Maarja, als het voor jullie gezondheid het beste is. En als je je verveelt, kom je maar gezellig bij ons kletsen hoor! Linnepin: ja, druk he, werken en kinderen...! Marlieke: nog ziek? Patje: en, hoe is het gegaan met je vader in het ziekenhuis? Candijtje: Vera is al echt zo'n wijsneusje he!
Karin; dankjewel En lekker hoor, 2 dagen werken. Ik ga 2,5 werken, vind ik meer dan genoeg Judy; lijkt me leuk, en bij slecht weer kunnen we ook ergens anders afspreken hoor. \/ Jeetje zeg, het eerste tandje... het wordt zeker al een grote meid nu! Ik heb bij de woningstichting in Vught gewerkt, ik deed daar 2 dagen de receptie en de andere dagen werkte ik voor bewonerszaken, administratie, marktonderzoek, vragen beantwoorden etc. En een strikte mama is toch helemaal niet erg, jij weet het beste wat Mirthe nodig heeft en daar handel je ook naar. Alleen maar goed toch?! Spijkervrouwtje; ik hoor inderdaad ook veel verhalen dat het beter is om te wachten. Iedereen moet het natuurlijk voor zich weten, maar wij willen dus idd 6 maanden alleen fv geven en daarna langzaamaan wennen aan fruit- en groentesmaakjes. Die combisleeper lijkt mij een beetje overbodig.. wij hebben een dubbele deken, die kan je met klittenband aan elkaar doen, lijkt mij warm genoeg als ze ook nog in een normaal slaapzakje ligt. Ik heb trouwens vandaag de baby-walz catalogus binnengekregen, jeetje zeg! Als ik daaraan ga beginnen ben ik mijn salaris alweer kwijt... wat een leuke dingen staan daar in! Jeetje over een maand alweer voor een tweede! Hihi erg leuk hoor, soms mis ik het hele euforische gevoel wel een beetje, maar aan de andere kant denk ik... nee voor mij voorlopig nog even niet. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie zal verlopen. Moon; he bah meid... ook dat nog. Nou gelukkig gaat het met die kleine trappelkampioene goed, nu maar zorgen dat je zelf ook je rust krijgt. Knuff Linnepin; druk druk druk... ik denk dat we daar allemaal wel last van hebben, dus je hoeft je niet te verontschuldigen hoor Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie! Candijtje; Thanx! Fijn om te lezen dat Vera weer is goedgekeurd Wij moeten donderdag weer naar het CB, ook voor de 2e ronde prikjes.. Veel plezier morgen, dan zal je goed opvallen hoe groot Vera al is denk ik! Ik heb even je website bekeken, Vera is ook al zo'n snoepie! Valt het jullie ook op dat de juni mama's allemaal mooie kindjes hebben Nou... hier gaan de laatste uurtjes van mijn verlof in. Morgen begint het dan toch echt weer! Vanmiddag even met mijn collega gebeld over de stand van zaken en ik moet zeggen dat ik er toch wel zin in heb om te werken... het is echt heel dubbel want aan de andere kant vind ik het nog steeds heel erg om mijn kleine schatje uit handen te moeten geven. Woonden we maar in scandinavie, daar hebben ze geloof ik een jaar verlof
hoi hoi, nou eindelijk een beetje meer zekerheid over mijn paps. Ze hebben vandaag wat vocht uit (waarschijnlijk) een tumor gehaald. Donderdag krijgen we de uitslag maar het staat eigenlijk al vast dat het uitzaaiingen zijn. Als dat dus echt zo is dan is er niks meer aan te doen Paps was gister ook weer emotioneel bij de doop van Femke. Hij hield het nog net droog. Ik heb nog geen foto's ontvangen van mijn vriendin, dus die volgen nog. ga nu lekker in bad want ben de hele dag nog druk geweest! doei doei
Patje: wat een slecht nieuws van je vader. Ik ben wel heel blij dat hij bij de doop van Femke kon zijn. Heel veel sterkte voor jullie!
meiden voel me beroerd! heb keelpijn en met de dag wordt het erger! heb al weer mijn eten uitgespuugd! wordt er zo moe van he! de kleine voelt het allemaal aan want die blijft continue huilen! ik hoefde vandaag al niet et werken want haar kindjes waren ziek! als ik me wat beterder voel kom ik weer ff langs! xxxx sal
Patje wat verschrikkelijk om zo'n bericht te krijgen... ik hoop maar dat het niet is uitgezaaid en dat het goed te behandelen is. In ieder geval wens ik je heel erg veel sterkte toe. Dikke knuffel voor jou! Sally; he bah, das niet zo fijn dat je ziekies bent. Veel beterschap en doe maar rustig aan. Ook voor jou een dikke knuff.
Even reactie op de laatste dingetjes. @Moon, meisje doe rustig aan en probeer gewoon te genieten van het feit dat je nu al moet stoppen me werken. Het heeft ook zo zijn voordelen. Je kunt nu meer genieten van je zwangerschap en je hebt meer tijd om ons hier op de hoogte te houden van alles. @Patje, he meid toch. Sterkte met je pa! Houd je ons wel op de hoogte? @Nachtvlinder, ook al ziek? Het hangt in de lucht zeker. Beterschap meid. @All, hier weer een beetje de oude aan het worden. Nog wel snipverkouden maar verder al weer wat beter. Alleen heb ik Marciano wel aangestoken. Groetjes!
Goede morgen meiden! **Moon..Doe maar lekker rustig aan en probeer lekker te genieten..nu kan je dat dubbel op doen Dus er zit ook wat positiefs aan meis.. **Patje..*Knuf* **Manuela..Het is inderdaad zwaar kl*te nu ze voor het eerst echt naar het KDV moet.. *Knuf* Ik wou dat het hier ook wat langer was het zwangerschapsverlof..zo ie zo minimaal tot wanneer de kleine een half jaar is.. 8) **Marlieke..Ach gossie..nu is Marciano een klein snotneusje **Marciano..Dikke knuffel van Chanelle!! **Cimbomlu..Dank je wel!! **All..Gister in de laatste fles van Chanelle pap gedaan..nou ging wel met moeite erin..misschien was het gewoon een bui van der..maar het duurde echt een uur omdat ze steeds maar huilde.. En het maakt echt niets uit wat en hoeveel ze in de laatste fles krijgt..ze gaat er niet langer van slapen.. Maar zo lang ze de nacht door slaapt is het wel goed..als ze maar niet zo als vorige week elke keer erg vroeg komt en dat ik dan steeds der speen in der mondje moet doen Maar ze heeft nu zo'n regelmaat met der voedingen dat ze altijd de zelfde tijd er voor komt.. 8 FV - 10 Fruithapje - 12 FV - 16 FV - 20 FV Vanmiddag weer werken om één uur tot negen uur..het is dat het moet..anders had ik het wel geweten Kussss..
@ Sally, ook al ziek. Het is ook zulk wisselvallig weer. En iedereen steekt elkaar maar aan. Hopelijk ben je snel weer opgeknapt. @ Marlieke, gelukkig gaat het met jou alweer wat beter @ Manuela, dikke knuffel meissie. @ Patje, wat een rotnieuws voor je vader. . Wel fijn dat hij bij de doop van Femke kon zijn. Sterkte. @ Marielle, ik heb ook interesse in de combisleeper. Heb 'm nog niet maar ben mij wel aan het orienteren. Oh ja, ik had mij ook voorgenomen om de eerste 6 maanden alleen BV te geven. Dat is beter voor de ijzeropname en geen risico dat de BV terugloopt. Al had ik (door al jullie verhalen) Kayleigh van de week wel een likje appelmoes vanaf mijn pink gegeven . Nog even volhouden, maar het is ook zo leuk. Ik had trouwens gelezen dat toetjes pas vanaf 9 maanden zijn "toegestaan" Oh Kayleigh wordt wakker... Probeer later weer te reageren op de rest.