Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik maak mn potje leeg, er zat nog voor 2 maanden in. Kwaad kan het in geen geval!

2. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Zoooo weer even hier kleppen. Juni is echt een meiden maand als ik de lijst van bevallen dames zie in het juni topic. Zo ook de meiden bij mij op de gym, er is nog maar 1 jongetje geboren de rest allemaal meiden, er moeten er nu nog 3...

Vera is echt super tevreden kind. Ik hoor jullie allemaal over darmkrampjes en tepelkloven. Heb echt niets van dat alles. Vera drinkt aan de borst erg rustig en geeft daarna vaak een dikke wind, later reutelt het nog lekker door in haar luier ;) Fijn haar dat ze dat niet heeft. Ook echt overstuur huilen ken ik niet van haar. Verschonen vind ze vervelend maar even een paar keer een kik en dan is ze stil en kijkt ze ronduit in haar kamertje. Haar vasthouden en op de borst bij papa vind ze heerlijk. Tis echt een knuffelkontje!

Ook ik vloei bijna niet meer, wel een lekker idee hoor maar aan seks moet ik nog even niet denken, knuffelen is prima ;) Morgen voor het laatst de kraamhulp, een hele fijne vrouw met veel ervaring en doet ook veel in huis, ideaal. Ook word morgen nog mijn HB geprikt want ik blijf erg pips uitzien, ken het helemaal niet vanmezelf zo bleek. Maarja komt dus door dat vele bloedverlies, ff checken of ik geen bloedarmoede heb.

Vera krijgt haar voeding trouwens aangevuld met de fles. Ik ben jaloers op jullie hoeveelheden melk zeg, flesjes vol als je kolft, nou daar droom ik van haha.. ik krijg er hooguit 40 cc uit, uit 2 borsten dan zelfs! Daar heeft die bink van een meid niet genoeg aan dus dat word aan gevuld met 60 cc flesvoeding. Ondanks de fles blijft ze mn borst goed pakken gelukkig.
    Nou ik ga maar even kolven zo kijken wat de schade is ;)

Ohja, lekken jullie ook zo snachts? Kan elke dag wel een schoon nachthemd aantrekken zeg, ach weet in iedergeval dat er wel melk zit ;)

3. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Citaat uit het boek: Baby's eerste levensjaar Dagboek:
    Week 1:
    Zintuigelijke waarneming:
    Uw baby gebruikt al haar 5 zintuigen vanaf het moment dat zij wordt geboren. Zij kijkt naar uw gezicht, luistert naar uw stem, ruikt uw geur, voelt uw aanrakingen en proeft uw huid. Zo leert zij over u; en door u leert zij iets over haar wereld.

Hoe u kunt helpen?
    Wanneer de zintuigen van uw baby zich gaan ontwikkelen, doet u er goed aan haar voorwerpen te geven die de zintuiglijke waarneming op verschillende manieren stimuleren. Laat haar naar kleurige en bewegende dingen kijken, zoals mensen, dieren en mobiles. Geef speelgoed met een muziekje erin of zing liedjes om het luistervermogen te stimuleren. Geef haar verschillende materialen waaraan ze kan voelen, zoals een zacht doekje, een stevig speeltje, een zachte bijtring en een knuffeldier.

Week 2:
    Visuele stimulatie:
    Een van de belangrijkste manieren waarop een baby iets leert is door te kijken. Als uw baby zijn wereld duidelijker begint te zien (in week 2), begint hij voorwerpen te rangschikken op kleur, grootte en vooral op beweging. Het is goed voor uw baby om hem zoveel mogelijke kleurige, spannende voorwerpen te geven waar hij naar kan kijken als zijn zicht de komende weken verbetert.

Hoe kunt u helpen?
    U kunt uw baby's cognitieve ontwikkeling stimuleren door zijn wereld visueel interessant te maken. Hang kleurige prenten aan de muren en op het plafond bij zijn wieg. Hang een mobile op dat beweegt, geluid maakt en visueel prikkelend is. Verander deze voorwerpen af en toe om hem te blijven boeien. Loop met uw baby door het huis en laat hem allerlei leuke dingen zien.

Week 3:
    Waarnemingsvermogen:
    Geef u baby verschillende voorwerpen om naar te kijken, te luisteren en om aan te voelen. U kunt haar bijvoorbeeld een plat bord en een ronde bal laten zien, of een zacht doekje en een ruwe handdoek laten voelen, of een koude en een warme fles. Ze leert begrijpen door ervaring en vergelijking en ze zal snel voorwerpen kunnen indelen op basis van vorm, kleur, grootte en aantal.

Ja, heel wat leesvoer, maar erg interessant (ook wel erg rap voor zo'n kleine baby om dit allemaal al te oefenen, vind je niet?)

4. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Leuke foto's van Vera Candijtje!

Gravitamon slik ik ook voorlopig door dit ivm bv en dat ik zeker alle vitaminen binnen krijg.

Anticonceptie: nog niet mee bezig, voorlopig staat mijn hoofd daar nog niet naar denk ik :rolleyes:

Vannacht weer darmkrampjes (Mira dan): na voeding van 23.00 uur sliep ze goed tot 3.30 uur, maar daarna kon ze niet meer in slaap komen en wilde ze niet meer in de wieg. Uiteindelijk heb ik een tijd met haar op de bank gezeten en heeft ze weer bij ons in bed geslapen (terwijl ik voorgenomen had dit niet meer te doen). Vandaag is ze weer rustig. Maar ja je kan niet alle nachten geluk hebben ;)

Wbt kolven: ik ga dan maar de handkolf die ik geleend heb van iemand proberen. Maar is dit niet in het nadeel van je borstvoeding? En is er een tijdstip dat je dit het beste kan doen (net voor een bv lijkt mij niet handig natuurlijk). Ik ga toch maar eens aan een ervaringsdeskundige vragen hoe dit allemaal werkt!

Spijkervrouwtje: wat heerlijk dat je met de draagzak gaat lopen! Vind je dit niet te zwaar wbt tillen? Ik merk als ik veel til dat ik mijn bekkenbodem nog voel/ zwaar gevoel, dus doe het maar rustig aan.

Oja: zijn er al mensen die alweer fietsen? Dit durf ik ook nog niet uit te testen, maar lijkt me wel ideaal als ik dit weer kan doen.

5. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    1. Heb nog nooit gravitamon geslikt. Denk echt dat ik genoeg uit mn voeding haal.

2. Hmm shanna heeft t al beschreven ;)

Shanna, wat lekker dat je al bent wezen shoppen. Ik ben al wel alleen de stad in geweest en dat voelde ook wel fijn om even alleen erop uit te zijn! :D

Viona, wat fijn voor je dat die grijze wolk zo goed als verdwenen is. Laat het maar rozer en rozer worden!!!
    Ooh ja en dat elastiekje om je pols is wel een goed idee zeg! Ik heb altijd een briefje waar links of rechts op staat, maar daar heb je ook niks aan als je erop uit bent. Goede tip ;)

Patje, ik zie het al voor me hoe jij op je zadel heb gezeten hahaha. *lol*

Heb trouwens ook net met Siënna gewandelt buiten samen met de hond en mijn nichtje van 9. Ze ligt nog steeds te slapen... Heb alleen dr jasje iets los gemaakt en laat er lekker in de kinderwagen liggen...

Mijn prinsesje ligt dus lekker te pitten , maar nu mijn nichtje maar effe aandacht geven!

Later... :D

6. Hester

Hester Niet meer actief

Jeetje shanna, wat kan zo'n kleintje dan al veel leren volgens dat boek! Wel heel leuk om te lezen, ik denk dat ik ook maar even een boek ga kopen.

En Laurens heeft een mobiel boven de box, waar hij graag naar kijkt. 5 minuutjes dan, daarna is meneer het wel weer zat, haha!

7. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Kolven: Ik gebruik de Avent handkolf, bevalt me prima. In het zkh met een electrisch kolf 'gemelkt', maar moet zeggen dat ik het prettiger vind om het toch met de hand te doen.
    Gisteren hebben mijn ouders even opgepast. Spannend zo de eerste keer!! Flesje met afgekolfde melk meegenomen, gelukkig wilde hij dit wel drinken!! Altijd handig... (we hadden doorvoor al wel 2 dagen geoefend hoor ;) ).

Ik doe 20-30 min. over een voeding. Na het drinken uit 1 borst verschoon ik Maik zodat hij weer wakker is, hierna drinkt hij verder uit de andere borst.

8. Hester

Hester Niet meer actief

Ik geef FV: Laurens drinkt gemiddeld 800 ml per dag, soms is dit 780 en dan weer 850.

Hij mag 200 ml per kg gewicht en is nu 4,1 kg.

9. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Deniz is denk ik onderhand ook wel ruim 4 kilo, maar meneertje drinkt 7-8 x 120 ml = 840-960 ml...

Shanna: ik ga eens even rustig je stukje lezen, interessant!

10. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Judy
    Dank je wel. Doet me toch goed.
    Ben niet zo vaak meer online, want ik zit niet meer zo lekker achter de pc. Als ik nieuws heb meld ik het zeker!

@Cimbomlu
    Ik weet niet of ik vrijdag gelijk wordt ingeleid. Als alles goed is met de kleine zou dat volgens de VK maandag gaan gebeuren. Maar, het ziekenhuis beslist natuurlijk.

@Shelde, Manuela, Spijkervrouwtje en Chiesa
    Thanks voor jullie steun ;)

11. Niet meer actief

Dames dames,

Dit was het topic dat ik WEL kon volgen, haha! Wat gaat het nu hard zeg! Ik kan echt niet alles bijlezen, sorry! Hopelijk krijg ik snel weer wat Me-Time... Nu even een ego-uppie.

Hier gaat het (nu) fantastisch. Gisteren was drama, vandaag was (tot nu toe) TOP! Lara heeft vanacht goed geslapen in haar eigen bedje! Ook vanmiddag was ze erg rustig. Wel wat krampjes, maar heel ontspannen. Ook was Jop vanmiddag thuis, dus is hij lekker met haar in de weer geweest zodat ik 3 (!) wassen heb kunnen draaien, drogen en opvouwen. Dat was dus hard nodig.

Vanmiddag zijn we naar de stad geweest om dat spul Chamomilla D6 op te halen, maar ze hadden het niet op voorraad. Zaterdag kan ik het ophalen. Tevens heb ik kabouterthee gekocht (schijnt ook te helpen tegen darmkrampjes). Tja, we blijven proberen...

Daarna hebben we afscheid genomen van mijn SM, jammer he? ;)

Oja, we hebben ook twee nieuwe flesjes van Difrax gekocht, de S-Flex (bedankt voor jullie tips!). We gaan er één uitproberen en als die niet goed is dan kunnen we de andere terugbrengen.

Ook is er een verhuisbedrijf langs geweest om zaken betreffende de verhuizing te bespreken. Volgende week krijgen we de offerte. Het idee dat we over twee en een halve maand al weer vertrekken is spannie hoor! We moeten nog errug veel regelen, maar dat gaat hartstikke goed komen.

Dus hier vandaag één en al zonneschijn en hoop dat de avond net zo rustig blijft. Ga nu wel effe checken hoe het met jullie gaat, maar niet boos worden als ik iemand over het hoofd zie okay? Kussie!

12. Niet meer actief

Sandra, ik voed ook het liefst op bed. Is gewoon wat meer ontspannen en met een tijdschrift erbij ben ik ook wat geduldiger. En daarbij geef ik nu ook één borst per keer. Is ook makkelijker, anders moet je weer gaan zitten, omdraaien en Lara begon dan altijd te schreeuwen (missy ongeduld).

Viona, wat prettig dat Chanelle gene last heeft van krampjes. En ik hoop dat ze dat ook niet meer krijgt, zal wel niet toch?
    Een hechting die er zes weken in blijft?! :confused: Die dingen lossen toch na 10-14 dagen op?

Dat heb ik soms ook, vooral nadat ze mij hebben gezegd dat het beter is maar één (kort) uitstapje per dag te maken met Lara omdat ze zo gevoelig is voor prikkels.

Jeej :whistle: Gezellig!

13. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Heb je niet gezegd dat dat niet gaat, want dan is het juli... Maar zij willen natuurlijk niet in het weekend werken ;)

14. Niet meer actief

Helemaal mee eens!

15. Niet meer actief

haha. bedankt voor de tip, lag helemaal in een deuk!

16. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    :cry: :cry: :cry:

:^o

Je ging toch naar Suriname? Is alles daar al geregeld? Vind je het nu niet moeilijker om die stap te zetten, nu Lara er is?

Hoe is het trouwens met de gezondheid van je moeder?

17. Niet meer actief

Velobabe, is de kleine er nu nog niet?! :confused: Heb echt met je te doen!

Sandra, wat lijkt me dat vreselijk zeg, tepelkloven. gelukkig hier geen last van (gehad). Hopen dat het snel beter wordt...

Viona, wat lijkt me dat heerlijk, BV geven in bad... Zo romantisch...

Lara heeft last van Spruw. Gisteravond zag ik drie hele kleine witte puntjes op haar tong, dus we hebben vanochtend gelijk de dokter gebeld (verhaal een beetje aangedikt). Helaas hebben ze morgenochtend pas plek, dus we moeten er om 8:20 uur zijn, wat een tijd! Lara had gister verder niet echt last, ze liet alleen de tepel steeds los tijdens het drinken.
    Sinds vanmiddag zit opeens haar hele tong onder de witte puntjes en ze begint nu opeens ook last te krijgen. Ze drinkt steeds maar heel even, ze wil de speen niet meer, mijn pink ook niet en smakt steeds. Ook klakt ze met haar tong, heel zielig. Ben blij dat ik vanochtend direct de dokter heb gebeld, ookal twijfelde ik nog of het wel spruw was.

Manuela, BV is dus niet gelukt?

Remember, leuk dat jij je ook meld en goed om te lezen dat alles zo goed met jullie gaat!

18. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Hoi meiden,

Kom me eindelijk melden. Heb een beetje terug gelezen. Maar begin hier maar gewoon.

Hoe doen jullie het als julli overdag thuis zijn met slapen voor de kleintje.
    Voeden jullie ze en dan meteen weer in bed of zitten jullie een tijdje met de kleine op schoot?

Als Sven mij ziet dan kan hij erg lang wakker blijven, maar overdag in zijn bedje vindt hij ook niets. Hij is in de avond altijd aan het jengelen tussen 19/20 en 23. Om 6u in de ochtend is hij klaar wakker en wil ook niet meer in zijn wieg. Hij maakt dan de hele tijd pers geluiden alsof zijn poep er niet uit wil en heeft erge krampjes.

Denk dat ik meer regelmaat in zijn dag moet aanbrengen, maar dat is best moeilijk.

Britt

19. Niet meer actief

Chiesa, je hebt een nachtbrakertje, vermoeiend hoor! En ze zeggen wel dat je dan overdag je rust moet pakken als zij dat ook doet, maar er is altijd wel iets anders dat moet gebeuren... Baad je haar 's ochtends of 's avonds? Bij mij (en vele anderen volgens mij) hielp het om haar 's avonds te baden in plaats van 's ochtends. Dat was voor ons echt de gouden tip voor een (redelijk) goede nachtrust.

Cim, mij verbaast het ook dat Lara nu al dingen begint te doen. Tijdens de voeding zoekt ze echt mijn hand op en pakt ze mijn vingers, ook pakt ze geregeld mijn ketting als ik haar over mijn schouder heb, ze lacht nu ook (meestal na de voeding als ze gepoept heeft), ze reageert echt op onze stemmen, vooral als we een octaaf hoger praten, ze begint brabbelgeluidjes te maken en ze volgt ons met haar blik. Wat gaat dat snel he?

Oh baby-alarm!

20. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ky, heb gelukkig geen nachtbrakertje hoor. Is gelukkig maar 1 x gebeurd dat ze me wakker hield! Ze is ´s avonds wel iets vaker en/of langer wakker.

Nee verder gaat t erg goed. Mevrouw drinkt goed, heeft geen last van krampjes, slaapt wel liever bij mij maar zodra ik merk dat ze heel erg vast ligt te slapen leg ik haar in dr eigen bedje en slaapt ze 9 van de 10 x verder gelukkig.

Als je trouwens in suriname zit hoeven we je toch niet te missen hier op het forum he. :(

Zo´n lijst hier is wel handig en leuk zeker als die andere topic strax gesloten wordt he.

Deel Deze Pagina