Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold

2. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Zo ff weer het een en ander opgeschreven..

3. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @ pietje, ik werd na 3 maand voor het eerst ongi, en gister hoorde ik een vriendin van me die na 9 maand weer ongi was geworden, maar zij gaf borstvoeding tot 7 maand.

@ shanna, femke is nog niet zo verkouden geweest, maar ik kan het me voorstellen dat je 50 x uit bed bent geweest.

Femke wil vanmiddag niet echt goed slapen, is een beetje aan het zeuren.....ga er maar weer ff naar toe.
    Ik heb trouwens net pasfoto's laten maken van haar voor het paspoort. Leuk!

4. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Shanna: ik had ook geen oog dicht kunnen doen hoor, pff. Ja, op het KDV krijgen ze alle virussen van de hele wereld mee.
    Ik hoop dat ze snel weer opknapt en jij ook weer rustig kan slapen.

Pietje: ik geef al tijden 5x180ml.

Hester: http://www.drogisterij.net/index.php?me ... lAod-wlp9Q

Het is rustig hier, zijn jullie allemaal van het lekkere nazomer-weer aan het genieten?
    Vanmiddag dacht ik een vieze poepbroek te ruiken. Omdat Deniz toch nog in bad moest, heb ik het bad meteen klaargemaakt. Hahaha, was het geen poepbroek, maar alleen windjes. Maar goed, het bad was klaar, dus lekker erin. Een half uur na het bad, ja, jullie raden het al, een poepbroek... En toen ik dat netjes had opgeruimd, kwam er een uur later een tweede achteraan. En stinken! Wat kan poep vreselijk stinken, zeg. En zeker als het van een ander is ;)

5. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @cimbomlu, ja wat kunnen ze stinken die kleintjes!
    Femke laat ook vreselijke harde stink scheten.....van wie zou ze dat nou hebben :)
    Femke had deze week een keer 3 poepbroeken achter elkaar en na het middagslaapje ook nog eens keer, kleine stinkerd ;)

6. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Maar weer eens een foto'tje van de kleine meid:

Cimbomlu / Patje
    Haha, ja, die kleintjes kunnen er zeker wat van!
    Cimbomlu
    Wat fijn dat je mannetje trouwens een paar dagen komt. Hoe lang blijft ie?

Pietje
    Hier ook een die al tijden 5 x 180 krijgt!
    En ook een met een driedubbele onderkin, haha.... Ja, je kunt niet overal altijd bij hoor!
    Heb de HA niet gebeld; gisteren bij de apotheek alles gevraagd (die mensen hebben er toch ook wel verstand van?), maar als het erger wordt ga ik zeker bellen hoor. Of als ze er koorts bij krijgt, maar net was het 37.3.

Dat oermoedergevoel is er trouwens zeker. Soms wat vervelend, maar ook zeker de moeite waard.
    Laat mij maar nachten wakker liggen hoor.... Zolang die kleine maar zo min mogelijk last heeft!
    Heb al zo vaak gedacht: "geef die vieze bacterien alsjeblieft aan mij meid. Ik weet tenminste hoe ik er mee om moet gaan...."

7. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Leuke foto shanna.
    Het lijkt alleen of ze een beetje scheel kijkt, hahah, dat heb ik soms bij Femke ook als ik foto's bekijk, zal wel iets typisch baby zijn. :)

8. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Pietje, hier ook al een hele tijd 5x 180. Eergisteren 4x, maar dat was eenmalig denk ik.

SHanna, wat een leuke foto!

Cimbomlu en Patje, lekker he die poepbroeken. De laatste tijd gaat het er hier vaak naast, das helemaal fijn! :(

Ach, ik zie net dat Nicky in de wipstoel in slaap is gevallen. Toch maar even in de box leggen.
    Morgen moeten we weer naar de manueel therapeut voor haar nekje. Ze kan hem nu wel naar rechts draaien, maar ligt toch bijna alleen nog op links. En d'r hoofdje begint steeds meer af te platten en das niet de bedoeling natuurlijk! Morgen maar eens vragen of een babysleep helpt.

9. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    ....

10. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Hier sinds kort eigenlijk dat ze 5 x 180cc krijgt. Maar niet altijd drinkt ze de fles leeg. Tussendoor drinkt ze ook water of wat diksap met water sinds het weekend, vind ze ook erg lekker!

Tis heerlijk weer nu zeg! Straks gaan we lekker ff een rondje wandelen :)

Moet maandag weer ana het weerk, bleehh heel geen zin maarja. Een voordeel is wel dat ik Vera niet weg hoef te brengen als ik werk, manlief is dan namelijk thuis...

Goed ik ben er weer vandoor!

Doei

11. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Goedenmiddag allemaal dames,
    nou, ik had het gister nog niet getypt of de ongi (ongein) kwam in alle hevigheid los...getver! :evil:

kzal ook eens fotootjes van onze Elle proberen te plaatsen..

En die poepbroeken,....vies he..Elle produceerde er eerst netjes elke dag 1, maar sinds vorige week doet ze er 2!En op een of andere manier nooit bij papa, alleen maar bij mama :(

Lekker weertje he, kga zo ff lekker buiten zitten.
    ik lees dat sommige al b ijvoeden, papfles diksap ed, is dat al nodig dan?
    Of gewoon voor de leuk?

12. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Pietje, meer voor de leuk denk ik. Hier ook al eens fruithapje (heel klein beetje) van Zonnatura gegeven. Hij heeft echt gesmuld.
    En geen krampjes.

@De dames met baby's met veel poepbroeken. Hoe doen ze dat? Marciano poept maar zo eens in de 2 a 3 dagen... Na 2 dagen heeft ie er dan ook wel echt last van en huilt ie best veel na de fles.
    Morgen toch maar eens vragen op het cb.

Hier ook even wandelen zodadelijk.

Wat een weertje he?

13. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hallo meiden,
    Hier ben ik weer even..... Tess is vandaag met opa en oma naar de Beekse Bergen. En 'mama Dree' is aan het repeteren met de band, dus ik ben even lekker alleen met Finn thuis. Die heb ik net op bed gelegd, dus nu eindelijk maar weer eens een berichtje van mij.
    Finn drinkt op het moment 5 flessen, waarvan 4 +/- 150cc en 's avonds voor het slapengaan een papfles van 210cc. Zijn flessen gewone voeding gaan er best slecht en vooral langzaam in, maar zijn papfles vindt hij heerlijk. Daar wil hij het liefst nog meer van. Maar hij slaapt er niet langer op. Hij is soms zelfs nog eerder wakker, dus daar hoeven we het niet voor te doen. Van de week ook voor het eerst een fruithapje geprobeerd. Ik had een nieuwe staafmixer gekregen en die wilde ik even uitproberen. Dus ik heb een heerlijke rijpe peer gepureerd en aan hem gegeven. Nou hij vindt het heerlijk. De eerste twee keer werd hij heel kwaad, omdat ik natuurlijk elke keer het lepeltje weghaalde om een nieuw schepje te nemen, maar nu snapt hij dat dat zo hoort en ik heb het nu ook wat dikker gemaakt met rijstebloem, zodat het wat vaster is. Maar elke dag gaat het een beetje beter.
    Vrijdag moet hij weer naar het consultatiebureau. Ik ben erg benieuwd. Helaas moet ik werken, dus waarschijnlijk moet m'n moeder er met hem naartoe. En dat vindt ze maar niks, want hij moet natuurlijk weer prikjes.
    Nou, verder gaat alles hier goed. Ik heb alleen veel pijn aan de rechterkant tussen mijn schouderbladen boven in m'n rug. Wat dat nou is, weet ik niet. Maar het is wel erg vervelend. Want ik kan niet zoveel. Hopelijk is het dinsdag wel over als ik weer moet gaan werken.
    Nou, dan ga ik nu maar eens aan m'n preischotel beginnen. Die moet ook weer een tijd in de oven....
    Tot later meiden.
    x Linda

14. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Wat een lekker weertje vandaag zeg, jammer dat ik midden op de dag moest handballen.
    We zouden 4 wissels hebben, maar door een zieke en een zere rud hadden we er maar 2, waarvan er één weer eens voor het eerst sinds 2 jaar weer mee deed, en nog één die na de tweede helft weg moest duis ik heb hard moeten lopen vandaag.
    We hebben wel gewonnen met 24-10, dus het was niet voor niks.

Femke huilt...............gggrr ik zit net......

15. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Wat is het rustig hier!

Ik sprak net de buuf en hun beeb was vandaag ook erg onrustig, nog meer onrustige beebs hier?

16. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Finn is heel rustig en vrolijk zoals altijd gelukkig. Zou het aan dat weer liggen.
    xxxx

17. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Pietje: kan je misschien even nog een keer de lijst doen, maar dan de quotes (aan het begin en eind) weghalen, anders kunnen we de lijst niet meer gebruiken
    Bijvoeden hoeft pas bij 6 maanden hoor, maar onze boef smikkelt en smult al!

Patje: veel te lekker weer, iedereen is erop uit, vandaar dat t rustig is hier...!

Linnepin: ja, dat zijn allemaal nieuwe dingen, ook zo'n lepeltje dat ie steeds leeg maakt
    He, je grappige avatar is in een lieve veranderd ;)

Marlieke: Deniz krijgt elke dag een fles water extra. Meestal in de loop van de middag (tussen 2 melkflessen in). Daar gaan ze ook beter van poepen. In Turkije was ik als de dood dat ie opstopping zou krijgen, dus daar heb ik elke dag in een fles een eetlepel olijfolie gegooid, nou dat werkt als een tierelier, misschien een tip?

Candijtje: sterkte morgen met werken! Gelukkig past palief op Vera

Ik was vanmiddag op kraamvisite, maar wat zijn die baby's klein als ze net geboren zijn, zeg! Wat een verschil zie je dan!

18. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Vera is het hele weekend eigenlijk al wat onrustig. Heb het idee dat het poepen was moeizamer gaat nu ze meer flesvoeding krijgt en bijna geen borstvoeding meer. Gister was haar ontlasting ook wat dikker dan vandaag... Even in de gaten houden wil eigenlijk niet meteen van voeding veranderen ff afwachten hoe het deze week verloopt....

@linnepin, hopelijk heb je niet al te lang last van je rug, belemmert je in zoveel dingen dan he! Lekker laten masseren of in laten smeren met tijgerbalsum o.i.d werkt meestal ook wel goed...

@Patje, kijk aan toch nog gewonnen, en hoe!

@Marlieke, Vera poepte ook meestal om de dag, maar van het weekend elke dag eigenlijk maarja dat gaat ook soms wel moeizaam zoals ik net al beschreef...

@Pietje77 Ik deed maar een druppie diksap bij het waterflesje van Vera, normaal gesproken drinkt ze wat slokjes water maa rnu dronk ze toch heel wat... dus dat smaakt haar wel... voor de rest wacht ik echt tot de 4 mnd hoor met bijvoeding.

19. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Thx Cimbomlu... zal zeker wennen zijn aangezien ik vanaf afgelopen Februari halve dagen heb gewerkt tot mn verlof, dus ik weet bijna niet meer hoe het is om 8 uur op een dag te werken ;)

Ja, dat babies klein zijn vergeleken met die van ons hè... Ik wa slaatst ook op kraamvisite... en die van ons is echt al een heel meidje vergeleken met een baby van 3 weken oud :)

20. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Cimbomlu, olijfolie... mogen ze dat wel hebben dan? Krijgen ze daar dan geen krampjes van?

@Candijtje, zielig is dat he? Als ze moeite hebben met de ontlasting?

@Linnepin, is het geen slijmbeursontsteking?

@Patje, 24-10! Toppie!

Deel Deze Pagina