Agossie... wat zielig toch al die zieke kindjes... Viona; veel beterschap voor Chanelle! Shanna; gelukkig gaat het met Britt wat beter. Hopelijk is ze snel weer helemaal de oude. En ik geef Louise ook nog niks qua pap of potjes ed. Wij wachten tot ze 6 maanden is. Ster; wat leuk he, Mira in haar eigen grote bed! Is weer een stapje verder dat die kleintjes al groot worden. Pietje; wat is Elle toch een leuke naam! Hoe doet Anna het als grote zus? Shelde; ook veel beterschap voor Nicky! Hier heeft de doorgesneden ui, luuf en otrivin erg goed geholpen bij Louise, ze is al een heel eind beter... jammer alleen dat ik afgelopen zaterdag echt snotverkouden ben geworden... Michel had een pak zakdoekjes gehaal (10 pakjes) en ik heb er nog 1 over... mijn neus is nu helemaal kapot en mij keel doet wat zeer, maar gelukkig loopt het snot er niet meer spontaan uit hihi sorry voor de vieze praat. Liefs voor jullie!
@Manuela, beterschap meid! @Shelde, geef Nicky maar een dikke digi-knuffel van mij. @Chanelle, Marciano says: HI! Get well soon! @Alle andere zieke kindjes, snel beter worden hoor! @All, hier vandaag ook 2e serie prikjes gehad. iets meer gehuild dan de vorige keer maar net na een uurtje stevig doorhuilen nu weer supertevreden. Ikzelf huil eigenlijk nooit als ie de prikjes krijgt. Ik hoop n iet dat ik dan een ontaarde moeder ben. Ik laat Marciano namelijk ook rustig een half uurtje huilen als ie in bed ligt en niet in slaap kan komen. Zo even de lijst aanpassen ook. Meneertje is weer flink gegroeid in de afgelopen maand. Maar liefst 1400 gram erbij. En 2,5 cm langer.
08-04-07 Judith (29) Mirthe: GGL: 1790 gr, 40 cm HGL: 7300 gr, ong. 63 cm MT:56/62 CB: 09 okt GS: 12 VD: 4 x FV GM:lijk wel een jojo door ongi's.... 14-05-07 Viona (22) Chanelle: GGL: 3085 gr, 47 cm HGL: 6535 gr, 63,5 cm MT:62 CB: 26-11 GS: overdag 4 'snachts 12VD: 4x FV GM: +1 kg 28-05-07 Britt (28 ) Sven: GGL: 4120gr, 53 cm HGL: 6340 gr, 62 cm MT:62CB: 21 sept GS: overdag 3, in de nacht 7/8VD: 6/7x BV GM: +1 kg 31-05-07 Linda (25) Finn: GGL: 3250 gram, 51 cm, HGL: 6040 gram, 63 cm MT: 62/68 CB: 28 september GS: overdag 4 uur, 's nachts 8 uur VD: 5 GM: +2 kg 01-06-07 Spijkervrouwtje (30 ) Isa: GGL: 2850gr, 49 cm HGL: 4920 gr, 56 cm MT:56/62CB: 12 oktober, 3e vaccinatie GS: overdag 4, snachts 8/9 VD: 5 x BV GM: +1 kg Hester (27) Laurens: GGL: 3210gr, 50 cm MT:62/68CB:28 sept HGL: 6095 gr, 60 cm VD: 5 x FV GM: +5 kg 04-06-07 Bibi (28 ) Kayleigh: GGL: 3670 gr, 50 cm HGL: 6505 gr, 60 cm MT: 62CB: 02-10 (3e vaccinatie) GS: overdag: 2, 's nachts: 5 VD: 5-6x BV GM: +1 kg Cimbomlu (37) Deniz: GGL: 3630gr, ? cm HGL: 7540 gr, 65,5 cm MT:62-68CB: 10 okt (3e vacc) GS: 5-6VD: 5x180 ml FV GM: +3 kg 06-06-07 Laila (32) Joya: GGL: 3780 gr, 50cm hoofdj 35cm HGL:5930gr,60,5cm, hoofdje 39,9 cm MT:56/62 CB: 27-9 wv en vaccinatie GS: overdag 5 tot m7 uur, 's nachts 10 ot 12 uur VD: 4xFV 150 cc wij proberen 180 maar die wilt ze nog niet GM: vanaf 4 september aan southbeach dieet begonnen Senna (28 ) Marin: GGL: 2900 gr, 47cm HGL:4000gr, 55cm MT:56 CB: 06-09 2e vaccinatie GS: overdag 2-3, 's nachts 8-9 VD: 5x BV GM: +2 07-06-07 Ster (31) Mira : GGL: 3880 gr HGL: 6380 gr, 62 cm MT:62CB: 10-10-07 GS: 1/3 overdag VD: 5x BV GM: +0 Anakin (31) Bram: GGL: 3529 gr, 52 cm HGL: 4450 gr, 54 cm MT:50/56CB: 7 aug GS: 4VD: 6/7 x BV GM: +5 kg Babs1980 (27) Kevin: GGL: 4240 gr, 53 cm HGL: 6606 gr, 59 cm MT:62/68CB: 19 sept GS: overdag 4 's nachts 8/9VD: 5 x FV GM: +10 kg 08-06-07 Clau (28 ) Jesse: GGL: 3330 gr, 52 cm HGL: 5188 gr, 58 cm MT: 56-62 CB: 13 september GS: 's nachts 6 VD: 5 x FV GM: ? 09-06-07 Nachtvliinder(23) Devano Giovanni: GGL: 3560 gr, 50 cm HGL: ong.5920 gr, 58cm MT:62/68CB: 12 okt GS: 4 VD: 5 á 6 x Bv+ fv GM: -5 Shanna (28 ) Britt Jade : GGL: 3670 gr, 50 cm HGL: 6700 gr, 62 cm MT:62/68CB: 04-10 GS: overdag 1 a 2, 's nachts 12! VD: 5 x 180 ml FV, soms iets meer GM: -3 12-06-07 Chiesa Siënna: GGL: 3820 gr, 51 cm HGL: 6845 gr, 62,5 cm MT: 62/68 CB: 05 nov GS: 8 VD: 5 volledige borstvoeding GM: - 1 kg Patje (29)Femke: GGL: 4410gr, 57 cm HGL: 6100gr, 62cm MT: 62/68 CB: 02-10-2007 GS: s'nachts 7 uur VD: 5xFV GM: + 0 kg 13-06-07 Marlieke (31) Marciano: GGL: 2760 gr, 49 cm HGL: 7540 gr, 62 cm MT:62/68 CB: 22-10-07 3e vaccinatie GS: 's nachts 10, overdags 4 VD: 5 x FV GM: -6 kg 15-06-07 Sandra (24) Nicky : GGL: 3520 gr, 51 cm HGL: op 25-07: 5670 gr, ong. 59 cm MT:62CB: 26-09 GS: 's nachts 8-9 VD: 5 x FV 150/5 GM: +7 kg Angelique (27) Sam : GGL: 3430 gr, 50 cm HGL: ong. 4500 gr, 61 cm MT:50/56/62CB: 22-08 GS: overdag 4, 's nachts 12 VD: 5 x BV GM: +15 kg 18-06-07 Manuela (28 ) Louise: GGL: 3060 gr, 49 cm HGL: 5500 gr, 62 cm MT:56/62 CB: 25-10 GS: 7/8 VD: 5 x FV GM: +12 kg Emmie (22 ) Seff: GGL: 3500 gr, 52 cm HGL: 5540 gr, 59 cm MT:62 CB: 02-10 GSverdag 4/ 's nachts 7-8 VD: 4x FV 1x BV GM: +10 kg 20-06-07 Rachel82 (25) Sem GGL: 3390 gr, 50 cm HGL: 5185 gr, 58 cm MT: 56 CB: 21-08 GS: 5/6 VD: 7/6 x FV GM: + 1,5 kg 21-06-07 Candijtje (29 ) Vera Maria Sophia GGL: 4780 gr, 53 cm HGL: 6610 gr, 62,5 cm MT: 62/68 CB: 15-10 GS: 7-8 VD: 5 x 150cc FV GM: -1 kg 25-06-07 karin35(36)Danique GGL: 4250 gr, 53 cm HGL: 5165gr, 57.5 cm MT: 62 CB: 27-09 GS: 8-9 VD: 5/6xbv GM:+11 kg anja1969(38 )Joost GGL: 3500 gr, 50 cm HGL: 6005 gr, 57,5 cm MT: 62 CB: 03-10 GS: 9 VD: 4xfv GM:+3 kg Pietje77(Lia)Elle GGL: 3730 gr, 52 cm HGL: 4765 gr, 57,5 cm MT: 56 CB: 25-09 GS: 8-9 VD: 5xfv GM: +12 kg 27-06-07 Marion68 (39) Yonna GGL: 3455 gr, 50 cm HGL: 5050 gr, 53,5 cm MT:56/62CB: 29-08 GS: 5-7 VD: 5 GM: +0 Verklaring: GGL: Geboortegewicht en lengte HGL: Huidige gewicht en lengte MT: Maat kleertjes CB: Volgende afspraak CB GS: Gemiddeld aantal doorslaapuren VD: Voedingen per dag GM: Gewicht moeder Op het cb zei de kinderarts dat Marciano teveel gegroeid was. Andere baby's spuugden wel eens zei ze. Ik zei toen: wil je soms dat ik een vinger in zijn keel duw ofzo? Marciano spuugt nu eenmaal nooit en daar ben ik blij om ook. Raar mens dacht ik. Nu blijkt ze ook nog eens mijn vaste kinderarts te zijn. Daar ben ik dan mooi mee!
OK wat is dat voor rare redenatie? Lekker laten lullen daar! Ik ben ook niet meer zo CB-ig om eerlijk te zijn.
Hoeveel krijgt Marciano in de fles dan? Vast niet zoveel meer toch? NOu, dan groeit hij gewoon goed! Het is ook nooit goed, of niet? @Manuela79: dankje dankje, ja wij zijn ookhelemaal weg vande naam. Zowel Anna als Elle zijn spiegelbaar..idee van mijn man! Tja, en Anna is echt een grote zus. Ze zegt heel lief: "Dat is Elle , mijn zus." En wil veel knuffelen en kusjes geven. Of ze zegt tegen mij: "mama. elle is lief he". Zo'n snoepie.. Trouwens, zo vies is die praat niet hoor, we hebben het vant weekend ook al over ongi gehad, tot in redelijke details. Dusz... Veel beterschap in ieder geval! Elle krijgt morgen pas voor de 2 keer prikken, ik lees dat sommige al voor de derde serie zijn geweest. Liggen wij wat achter? En wat zijn sommige kindjes toch al gegroeid! Echt al 5,5 of 6 kilo, of zelfs nog zwaarder,goh ben wel erg benieuwd voor morgen..
@Shelde, ja, cb is bij alleen nog maar goed voor de prikken en als ik ZELF om advies vraag... @Pietje, Marciano krijgt minder dan ie mag hebben. Hij krijgt eerst 3 x een fles met 180 cc en 6 scheppen en dan 1 x 150 cc met 5 scheppen en dan laatste fles 210 cc met 6,5 schep. Bewust iets minder voeding (en dus meer water) in de laatste fles vanwege de groei... Hij mag dus nog 150 cc (dit is dan inclusief de scheppen) meer hebben per dag.
Ach, laat ze toch de rambam krijgen op het cb..of niet? Ik heb wel eens begrepen dat jongens sneller groeien? Ik weet nie of iemand dat kan bevestigen.. En Elle groeit net zo als Anna, bij geboorte een beste meid, en daarna schieten ze onder de gemiddelde lijn van de groeicurve..
Trouwens, voor de verkouden baby's: Ik deed bij Anna wel eens Zwitsal Kruidenbadje in het badwater, dan krijg je een beetje een stoomidee. En dan daarna met zo'n snotzuiger de snotjes wegzuigen.
Hi, Ik heb weer aardig wat bij te lezen. Ik ben super happy ik heb van cadeaubonnen de Lodger bunker gekocht echt mooi is die! Gisteren met mijn schoonzus naar een beurs geweest alleen voor inkopers maar wel voor baby's. Was leuk allemaal nieuwe dingen wordt je zo hebberig van. Wel dingen gezien dat ik niet wist dat ze bestonden bv een beschermhoes voor je wipstoeltje. Hier gaat alles goed met Joya en Gui. Donderdag ga ik proberen of het lukt om Joya op de foto te krijgen bij de Ah zo'n actie voor een foto van 2,00 Is iemand al naar Photo portrait geweest met die bonnen uit de babydoos? Hier krijgt Joya alleen nog maar melk maar misschien binnenkort starten met smaakjes Viona: schaam je niet dat je geen paracetamol in huis hebt, heb ik ook niet en het cb zei ook hoef je niet in huis te halen als je het echt nodig hebt kan je het alsnog kopen. En het is natuurlijk het beste zonder Arme meid zo ziekjes Britt en Chanelle beterschap en een knuffel van ons en een kieteltje van Gui. ( hij vind dat prachtig met Joya en zij ook) Cindy: ik heb nooit gehoord dat je bepaalde spenen niet jmag geven! Leuk hoor al die foto's weer ze veranderen toch zo snel Arme Nicky jij ook een knuffel. Heb je het nog gevraagd voor d'r afgeplat hoofdje? Manuela: Beterschap Marlieke: zo hij is gegroeid! Ik huil ook niet hoor maar vind het wel zielig en laat haar ook huilend in slaap vallen als het moet. Maar dat betekend heus niet dat wij ontaarde moeders zijn. Maar dat laten huilen om te gaan slapen helopt echt de laaste dagen heeft ze niet eens gehuild dus gaat echt goed. Maar wat een rare opmerking van het cb! Waren er nog plannen voor een meeting? Liefs
Hallo meiden, Nou het gaat alweer wat beter met m'n rug. Heb gisteren een massage gekregen en dat heeft geholpen. Finn is vandaag een beetje van slag. Wat een aantal van jullie kids gisteren had, heeft Finn vandaag. Hij heeft net voor het eerst een sapje gehad. Hij vond het wel lekker. Ik heb het gewoon geprobeerd, omdat hij zo vaak zijn fles niet leegdrinkt. Dan krijgt ie weer wat extra vocht binnen..... Tess ligt hier te luieren op de bank. Is niks voor haar. Maar ze kon net niet slapen en nu is ze hartstikke moe. Maar vooruit. Dan straks maar meteen na het eten naar bed. Verder geen bijzonderheden hier. Ik ga m'n keuken nog maar eens even poetsen.... @Marlieke: Ik geloof niet dat het een slijmbeursonsteking is, anders was het nu nog niet bijna weggeweest toch? @Cimbomlu: Ja, hij is niet grappig meer, maar wel schattig he..... Ik moet echt eens wat meer foto's gaan maken, want dat doen we echt te weinig, vind ik. Bij de eerste doe je het gewoon echt meer. Het is geen cliche..... xxx Linda
Laat ze maar lekker lullen op het CB, bij ons zegt ook de één dit en ander dat. Gewoon je eigen gevoel volgen. Ik zat me ook net af te vragen of er al plannen zijn voor een meeting. Ik zat te denken dat het misschien een leuk idee is om ergens binnen iets af te spreken, misschien een leuk zemparadijs ofzo.....(is maar een idee hoor) Alle zieken hier onder ons, beterschap!
@lailae, ik ben wel van plan om er een keer heen te gaan, het dichtste bij voor ons is Apeldoorn had ik gezien, dus ik plan het wel een keer als we de stad in gaan. Het zit in de v&d geloof ik toch?
Marlieke, Hester: Deniz heeft er geen krampjes van gehad (van de olijfolie). In de Similac zit ook een zelfde soort vet om de ontlasting soepel te houden. In Nederland heeft ie het trouwens niet extra nodig... Hester: Zoals Viona al zegt: zo'n warmhoudbordje. Ideaal. Ik heb er eentje waar ik zelf ook nog vanheb gegeten Viona: ik hoop ook dat de uitslag snel weg is bij Chanelle. Voorlopig geen abrikoos voor haar... Hahaha, een digiklap, doet dat pijn...? Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik heb nooit gehoord van dat een speen met ring 's nachts niet mag. Hier wordt allebei gebruikt, met en zonder ring. Shanna: niet je door mij op laten jutten hoor, om sneller met een hapje te beginnen. Gewoon doen waar je je goed bij voelt als moeder Patje ze adviseren bij het CB eerst groente, omdat de kindertejs anders alleen de zoete fruithap willen. Maar hier volgens mij een makkelijke eter, die proeft aan alles, dus ik denk niet dat hij moeilijk gaat doen straks met de groente Ster Mira al in het grote bed? Ze was gelukkig snel gewend! Shelde Geef Nicky maar een grote knuffel van ons! Manuela Beterschap meid! Marlieke Marciano is ook al zo'n grote sterke vent aan het worden zo te zien! De kinderarts kijkt naar zn groeicurve, maar zo'n opmerking over spugen, dat gaat natuurlijk helemaal nergens over. Judy: Halloooooo! Heb je het zo druk? We missen je! Pietje Je loopt goed op schema hoor, met de prikjes. De derde ronde is tot nu toe alleen bij de opper-juni-mama's Judy en Viona, hun kindertjes wilden gewoon wat eerder hun moeder van buiten zien Ik ben hartstikke moe, wat een drukke werkdag zeg. Oja, ik denk dat ik een paar daagjes niet kom ... moet ook een beetje aandacht schenken aan papa, nietwaar? \/
Ja zit in de V&D. Cimbomlu: geniet lekker met zijn 3tjes! Hahaha leuk idee een zwemparadij, not! Kunnen we niet wat anders verzinnen tja maar wat ik ga ff denken. Een speelparadijs is nog niets helaas Ik heb trouwens een oppasboekje gemaakt is wel heel leuk. Ik heb er alle gegevens ingezet zoals telefoonnrs ook van huisarts en elke dag schrijf ik erin wanneer ze de fles heeft gekregen en wanneer de volgende x weer kan en dan schrijven de oma's ook een stukje doei misschien tot zo
ff kort: ja, Cim en rest, ik ben mega druk. Afgelopen weekend allemaal afspraken, vandaag persbijeenkomst, dus druk en morgen moet ik een bruiloft filmen......tenminste, dat denk ik, maar de persoon die me dat gister vroeg, laat vandaag niets meer horen.... Dus, wie weet heb ik morgen wel tijd, zal ik ff bijkletsen! pffff....veel te lang geleden, maar werk is zo druk dat ik alle minuten met Mirthe koester, maar ook op die dagen veel in huis moet doen en ook nog eens veel afspraken had...tja....het wordt vast wel weer rustiger! ga ik nu ff chill CSI kijken, biss morgen!
Ha werkende mama's nou hier nog een hoor Vandaag weer begonnen. Pff was erge wennen want we zijn ook nog eens gefuseerd en vandaag was ook de verhuizing dus alle collega's op nieuwe plekken en heel veel nieuwe collega's erbij. Maar wel leuk hoor. Vanmorgen Isa naar het KDV gebracht, stond met tranen in mijn ogen toen ik wegging maar kon ze ind e auto nog net binnen houden. maar ze heeft het super gedaan. Goed geslapen en beide flessen leeg Ben zo trots. Leidster hadden ook zo lief in een schriftje geschreven hoe de eerste dag was gegaan. Echt leuk. Heerlijk weekend trouwens ook gehad. We hadden nl afscheids feest van het werk ivm de fusie. Zatermiddag naar scheveningen gegaan, daar wat spelletjes gedaan (cocktails shaken, kiten) daarna BBQ bijhet strand, daarna naar Crazy Piano's (echt leuk!). Volgende dag lekker ontbijt a/h strand en smiddags nog naar Tarzan. Kortom een druk maar heerlijk weekend. Nou ga zo maar eens lekker op de bank liggen want ben er nog moe van Bibi: aardbeienrekje manulea: arme meisje, gelukkig is ze nu weer wat opgenkantp. En ikw acht ook niet te lang met een zetpil hoor als ze prikjes heeft gehad. Daar zijn ze voor hoor. Cimbomlu; hier ook eentje die hele harde stinkschten kan laten dat ik echt iedere keer twijffel of het nu een poepbroek is of niet Veel plezier met papa Shelde hoop dat ze snel baad heeft vd manueel therapeut! En met de verkoudheid? Je kunt trouwens wat de speen betreft deze ook heel vaak uit het mondje halen als ze slapen. Doe ik meestal ook als ze toch slaapt. Want dan ademen ze beter door het neusje. Cindy dat klinkt echt al een regeldag! En is ook heel normaal met 3 mnd. Wel zwaar maar je kleintje heeft nu meer melk nodig en daar zorgt ze zelf voor, knap he Marlieke wat een rare arts. En teveel gegroeid, ach als ze gaan kruipen en lopenis dat babyvet zo weer weg. Viona hoe is het met de uitslag bij Chanelle gaat eht al weer wat beter? Patje ik wil straks ook zoveelmogelijk potjes zelf gaan maken. Hb ookhet boek opperdepop gehaald bij de AH, echt een aanrader. (op hun site kun je ooknog een kortingsbon printen) Ster: Isa lacht wel naar iedereen maar naar papa en mama komt die meteen als ze die ziet en naar een vreemde duurt het even. Lailea ik heb nog geen foto's laten maken vd bonnen, wacht denk ik tot ze bijna 6 mnd is En hier dus ook zo'n soort schriftje maar dat houd het KDV dan bij en daar kan ik ook dingetjes over Isa voor hun in schrijven [/b]
@Cimbomlu, geniet lekker van je tijd met je mannetje, meid! Maar pas op he? Laat ik er niet van weer horen... @Judy, bis morgen! Hier vandaag een beetje vanille-yoghurt gegeven... Geheel tegen advies van cb in. meneertje had al een paar dagen de gewoonte om te bijten op de speen i.p.v. te zuigen. Hij vond de vanille-yoghurt heerlijk! Schijnt ook nog enigszins laxerend te werken... Ben benieuwd... Toedeledokie!
hahah, vanillevla, denk dat femke dat ook wel lekker vindt. gggrr ik naar de AH geweest was ik weer de pap vergeten, ben maar ff naar de buuf gegaan voor 2 lepeltjes. Nog 20 minuten en dan krijgt ze de pap, ben benieuwd. Volgens mij verschilt het nogal met de prikjes, Femke krijgt Maandag haar 3de prikje al. Oh ze begint nu al te kreunen dus ik ga de fles maar zo vast klaar maken denk ik.
De pap vondt ze wel lekker, maar ze was erg onrustig gisteravond en vannacht, kwam niet door de pap want ik denk dat ze in een sprongetje zit. Ze heeft haar beentjes nu ontdekt, erg grappig om te zien. Als ik nog tijd heb vandaag haal ik wel ff een pak op, want vanmorgen was het wel wat later dat ze eten wou, dus gewoon weer proberen vanavond.