Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Viona, ik moet ook altijd heel hard nadenken welke borst ik moet geven. Ik vergeet het elke keer. Soms moet Jop me eraan herinneren als hij ziet dat ik de verkeerde borst geef, haha!

Hester,
    1) Ik neem alleen twee druppies vitamine D. Lara krijgt vitamine K & D, maar ik heb geen idee wanneer ik daarmee kan stoppen. Volgens mij na 6 weken?
    2) Lara heeft een enorme doos vol speelgoed en knuffels, allemaal gekregen. In de box hebben we een paar grote knuffels met felle kleuren en een mobieltje erboven om naar te kijken. Het mobieltje zet ik nog niet aan (dan gaat ie ook draaien) want dat vindt ze helemaal niks. Misschien te druk of zo.

Candijtje, tot nu toe zijn er van de gym drie jongens en één meisje (van een tweeling) geboren (en Lara natuurlijk), dus de heren staan voor.
    Ik werd vanochtend wakker en er zat een natte plek ter grootte van een dienblad in het bed. Wat heb ik gelekt zeg! Dus toch maar weer de bh met zoogcompressen aan. Die gebruik ik overdag ook.

Ster, ik wilde vandaag gaan fietsen naar de winkel, maar Jop kwam met een hele boodschappenlijst aanzetten dus heb ik hem maar in de auto heengestuurd. Wat hechtingen betreft kan fietsen wel weer, maar heb nog erg veel last van een beurs gevoel en van mijn stuitje. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Velobabe, ik hoop echt dat ze je vrijdag inleiden, want nóg een heel weekend wachten is natuurlijk ook niks...

Cim, wij gaan idd naar Suriname. Ik denk dat het juist makkelijker is om die stap te maken nu Lara er is. Ik heb dan iig genoeg te doen en zal me minder gaan vervelen op het begin, aangezien ik dan nog niet veel mensen ken. Misschien dat ik nu ook meer drive heb om me groot te houden en flink door te zetten, want makkelijk zal het de eerste tijd niet zijn.
    Met mijn moeder gaat het redelijk. Ze heeft nu twee chemo's achter de rug. Na een chemo is ze eerst een week flink ziek, dan moet ze een paar dagen opknappen en de andere anderhalve week kan ze weer wat dingen doen (ze is dan alleen wat vermoeider als normaal). Haar haar begon al wel flink uit te vallen, dus ze is er maar met een tondeuse overheen gegaan en ze heeft al een pruik. Maar die pruik draagt ze niet zoveel want het zit niet lekker. En die kale kop staat haar prachtig, ze is echt een mooie vrouw zo. In juli wordt ze als de chemo aan heeft geslagen geopereerd en dan krijgt ze daarna nog zes chemo's. Dus nu is het afwachten, over twee of drie weken krijgt ze te horen of de chemo aan slaat...
    Toch elke keer als ze Lara ziet moet ze huilen, dat is zo apart. Het is altijd zo'n sterke vrouw geweest en nu is ze emotioneel incontinent zoals ze dat zelf zegt. En dan steekt ze mij aan, zitten we weer samen een potje te janken, haha.
    Wat lief trouwens dat je er naar vraagt.

Britt, ik vind het ook moeilijk om regelmaat in te brengen. Na de voeding verschoon ik Lara, dan heb ik haar even bij me (of leg ik haar in de box als ze dat toe laat) en zodra ze moe doet leg ik haar in bed (als ze dat toe laat). Maar soms is ze erg wakker en slaapt ze uren niet. Dan moet ze echt bezig gehouden worden. Dus ik laat me een beetje leven door haar.

Chiesa, oh gelukkig dat ze niet elke nacht wakker is! Lara valt ook het liefst bij ons in slaap, maar we proberen haar nu wel te leren "wennen" aan alleen in slapen vallen, omdat we geen ruimte hebben in bed. Dan liggen wij samen op de ene helft en zij op de andere helft. En ons bedje is maar 1.40m breed.
    Zodra we in Suriname internet hebben zal ik direct online zijn, maar niet elk huis heeft daar de mogelijk tot internet. En als ze het al hebben is het een slome (en dure) inbelverbinding. Maar gelukkig hebben mijn schoonouders wel ADSL, dus ik kan vast af en toe met Lara heen gaan en zelf achter de pc kruipen. Kan oma zich "vergrijpen" aan Lara en hoef ik niet sociaal te doen, hehe.
    Die lijst gaan we zeker overbrengen naar hier. Kunnen we het gewicht, de lengte en de ontwikkeling bijhouden, leuk hoor. En over vier jaar staat er in wie er al naar de kleuterschool gaan... Hihi.

2. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    vit K tot 3 maanden (alleen als je BV blijft geven, aan FV is het al toegevoegd) en vitamine D zou ik als ik jou was mee stoppen als je naar Suriname gaat, daar krijgt ze genoeg zon denk ik zo! (in nederland adviseren ze dat tot het 4e levensjaar, vooral aan getinte kindertjes)

3. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Babylijst

08-04-07
    01. Judith (Judy77) (29) 1e kindje 03-06-07, 32+0 Mirthe Frederique 1790 gr, nu 4100 bijz: 8 wk te vroeg, 4 wk zh zes weken bv, nu fv

14-05-07
    02. Viona (22) 1e kindje 05-06-07, 36+6 Chanelle Lucia 3085 gr, nu 4110 bijz: 3 wkn te vroeg, 1 wk zh borstvoeding met de fles

15-05-07
    03. Mijnimeel (32) 1e kindje 12-06-07 Maurits Ernest Leonard bijz. 4 weken te vroeg + stuitbevalling

24-05-07
    04. Brussie (33) 2e kindje 11-06-07 Ben Luitje

27-05-07
    05. Ninet (33) 2e kindje 08-06-07 Chiara
    06. Angel Eyes (29) 1e kindje 10-06-07 Dano Frenk Gew:3150 gram, lengte 48 cm bijz: borstvoeding

28-05-07
    07. Britt1 (28 ) 1e kindje 03-06-07 Sven 4120gr 53 cm
    08. Elfje (29) 07-06-07 Floor Gew: 3250 gr

29-05-07
    09. Chaya (35) 3e & 4e kindje 20-06-07 Dylan & Brandon 2490gr & 2480gr
    10. Siken (21) 1e kindje 01-06-07 Ezzieh Gew: 3830 gr 52 cm geeft bv

31-05-07
    11. Linnepin (25) 2e kindje 02-06-07 Finn 6,5 pond 51 cm bijz: toch thuis bevallen ipv ziekenhuis

01-06-07
    12. Hester (27) 1e kindje 09-06-07 Laurens
    13. Spijkervrouwtje (30) 1e kindje 18-06-07 Isa Gew: 2850 gr 49 cm

04-06-07
    14. Bibi78 (28 ) 1e kindje 02-06-07, 40+2 Kayleigh Gew: 3670 gr 50 cm bijz: ziekenhuisbevalling ipv kraamhotel borstvoeding
    15. Cimbomlu (37) 1e kindje 12-06-07; 38+6 Deniz Alexander Gew: 3630 gr 50 cm Bijz: keizersnede bijz: flesvoeding

05-06-07
    16. Ky84 (22) 1e kindje 03-06-07, 40+2 Lara Gew: 3560 gr, nu 3750 gr 48 cm Bijz: toch ziekenhuisbevalling ivm meconium in vruchtwater borstvoeding Aangekomen: +25 kg, nu +12 kg
    17. Bloem 79 1e kindje 19-06-07 Maik Gew: 3270 gr 51.5 cm Bijz: zkh bevalling, 6 dagen in zkh gelegen geeft borstvoeding

06-06-07
    18. Duveldraakje (24) 1e kindje 13-06-07 Anouk Gew: 3110 gr 47 cm bijz = keizersnee op 06-06-07
    19. Lailae (31) 2e kindje 17-06-07 38.3 wkn Joya Luna Gew: 3780 gr, nu 3560 gr 50 cm bijz = ingeleid op 06-06-07
    20. Senna1979 (27) 1e kindje 19-06-07 Marin2900 gram en 46 cm wil BV geven

07-06-07
    21. Ster (31) 1e kindje 19-06-07 Mira Anna 3880 gram toch thuis bevallen! borstvoeding

09-06-07
    22. Nachtvliinder (22) 1e kindje 14-06-07 Devano Giovanni gew. 3650 gram, 50 cm nachtje zh vanwege veel bloedverlies borstvoeding
    23. Shanna (28 ) 1e kindje 08-06-07 Britt (Jade) gew. 3790 gram bijz. ziekenhuisbevalling ipv thuisbevalling gestopt met borstvoeding, flesvoeding dus

10-06-07
    24. Joann ? kindje 19-06-07 Laurens Xavier 2700 gr bijz: 9 dagen te vroeg

12-06-07
    25. Patje 1e kindje 2-06-07 Femke Suzanna Henriette 4410 gr bijz. 10 dagen te laat, ziekenhuisbevalling
    26. Radna 1e kindje 17-06-07 Mano Luca 3110 gr 48 cm bijz. ziekenhuisbevalling ipv thuis
    27. Chiesa (29) 1e kindje 05-06-07 Siënna 3820 gr 51cmbijz= ziekenhuisbevalling borstvoeding

13-06-07
    28. Marlieke: 1e kindje 18-06-07 Marciano 2760 gr 49 cm bijz. 5 dagen te vroeg

14-06-07
    29. Natascha30: 2e kindje 06-06-07Thijmen 4640 gr 54 cm bijz: keizersnede
    30. Monique: (Suske)2e kindje14-06-07Amber4220 gr

15-06-07
    31. Shelde: 1e kindje 8-06-07 Nicky 7 pond 20 gr 51 cm bijz. 7 dagen te laat borstvoeding
    32. Lique80: 1e kindje 15-06-07 Sam bijna 7 pond ze doet het geweldig

18-06-07
    33. Manuela79: 1e kindje 17-06-07, 40+1 Louise 3060 gram 49 cm KS ivm stuitligging borstvoeding proberen ondanks borstverkleining

20-06-07
    34. Remember: 3e kindje10-06-07, 41+3 O'Mayra Aaliyah Magdalena Xavyera 3760 gr 51 cm byz. ziekenhuisbevalling ipv thuis
    35. Rachel82 (25): 2e kindje 08-06-07 uitgerekend Sem thuisbevalling, wel daarna naar zh

21-06-07
    36. Candijtje (28 ) 1e kindje 20-06-07Vera Maria Sophia 4780 gr 53 cm thuis bevallen wil BV geven

22-06-07

37. Cindy (31) 1e kindje20-06-07 Dewi 3750 gr 51 cm thuisbevallen, daarna nacht in zh
    38. Mirelle (32) 1e kindje ]01-07-07 Lola 3790 gr 52 cm Keizersnede

25-06-07
    39. Pietje77 (29)2e kindje 17-06-07 Elle 3739 gr bijz=thuisbevallingwil bv geven
    40. Anja (37) 3e kindje 28-06-07 Joost bijz = ziekenhuisbevalling
    41. Karin35 (36) 2e kindje 18-06-07 Danique Anna Maria 4250 gr borstvoeding

26-06-07
    42. Nikita35 (36) 3e kindje 18-06-07 Siënna 3740 gr 51 cm bijz = thuis in bad bevallen

Geboren:
    26 meisjes
    17 jongens

Aankomende baby's

13-06-07
    Leeuwtje77 J 1e kindje +14 kilo thuisbevalling borstvoeding

17-06-07
    Velobabe (29) ? 1e kindje gewicht +8 kg ingedaald thuisbevalling borstvoeding
    Marion68 (39) ? 2e kindje hoofdligging en ingedaald gew + 12 kg bijz = medische ziekenhuisbevalling, 27 juni inleiden?wil bv geven

24-06-07
    Dora (32) J 1e kindje hoofdligging en ingedaald gew + 18 kg bijz = ziekenhuisbevalling flesvoeding

27-06-07
    Jet75 (31)
    Sijke (30),1e kindje hoofdligging en ingedaald, gewicht +19 kilo, thuisbevallen, wil bv geven

===============================================
    Bij deze de lijst. Zie net dat Karin is bevallen! Van harte gefeliciteerd en we hopen je hier snel te spreken!

4. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Hallo allemaal,

Even een update van ons.

Britt had gisteren echt haar dag niet.
    Ze heeft gedurende de dag maar 3! uurtjes geslapen (en af en toe wat hazenslaapjes tussendoor). Was de hele ochtend wakker (zat lekker om zich heen te kijken), geslapen van 1 tot 4 om vervolgens de hele avond last van krampjes te hebben. Is toch niet normaal voor een baby van 2 1/2 week?
    Gisteravond om 22 uur in bed gelegd, ze sliep om 23 uur en was om 3.30 weer wakker. Na de fles sliep ze weer om 5 uur tot 7.

Ze wil graag poepen (dat zie je), maar het lukt haar niet!

Mensen nog tips?

Ky:
    Jouw kleine meid is prikkelgevoelig schrijf je. Hoe weet je dat? Zou Britt dat ook zijn? Ik heb haar overdag namelijk altijd beneden liggen (met allerlei geluiden etc.). Misschien toch ook overdag in haar bedje leggen?

5. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Nou hier een kindje met diaree, dus ik heb helaas geen tips voor je Shanna, hoewel.....ik denk dat we net een schepje Nutriton teveel in haar flesje hebben gedaan, dus tja, je zou dat in haar fles kunnen doen...maar dat is niet zo'n goede oplossing geloof ik ;)

Oh wacht even, het cb-verpleegvrouwtje had de volgende tip, pak haar voetje en maak met je duim rondjes over het midden van haar voet, met de klok mee... Dit moest ik dan zo'n vijf rondjes doen, deed altijd meer, en dan met een paar uurtjes hooguit ging Mirthe poepen.... Maar ja, dat kan toeval geweest zijn!

Schijnt de hele ochtend de zon, wil ik zo met Mirthe de stad in, lijkt het nu weer bewolkt te worden, het zal toch niet.....

6. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    meiden ben ik ook ff weer.. hebniks gelezen, want ik trek het echt ff niet meer.

Gister is verpleegkundige langs gekomen van het cb om te kijken of ik wle goed aanlegde i.v.m. weer een pijnlijke tepel.
    Daarbij heb ik ook verteld dat die kleine bikkel altijd onwijs aan het krijsen is als ik hem verschoon of uitkleed als ik hem b.v. in een badje wil doen.

Nou verschoon ik hem voor ik ga voeden dus dat kwam mooi uit want ze was er al, en ja hoor daar ging mijn baby-alarm ... nee zeg ik verkeerd baby gekrijs. ( het lijk wel of ik hem vermoord zo erg)
    soms haalt hij oko geen adem tijdens het krijsen.. :cry:

Nu zegt de verpleegkundige dat het geen gezond huiltje is ( duuh hij is er helemaal schor van) en dat ik even met de kinder arts moet praten, en even bij de kinder fysio moet binnen lopen voor een check-up, aangezien onze bikkel met de schouders is blijven hangen en met grof geweld er een beetje uit getrokken is. En hij hier misschien last van kan hebben.

Of zegt ze dat het het kiss-syndroom kan zijn en dat er een wervel n iet goed zit en hij hier ontzettend pijn van heeft! want het krijsen is echt een teken van dat hij pijn heeft!

Nu voel ik me ontzettend klote omdat ik niet eerder aan de bel heb getrokken. Ik jank de hele dag de ogen uit mijn kop!
    Jurrie zei al dat het een pijn krijs was, maar omdat ik zoiets had van '' de kraamverzorgster heeft er niks van gezegd dus zal het wel goed zijn''

Ja zolang is hij al aan het krijsen.. :cry:
    Nu vraag ik me af ben ik wel een goede moeder omdat ik het niet heb zien aan komen? bah bah blijf janken en kraam tranen zijn het niet hoor!

ik hoop maar dat er wat uitkomt zodat ik weet dat het ergens aan ligt!
    pfff en als ik dan lees hoe jullie aan het genieten zijn van jullie kleintjes , dan breekt mijn hart ik wil ook genieten, maar doe alles behalve dat!

maar goed ga dus vanmiddag even naar de fysio kijken wat zij kunnen vinden , en ik hou jullie op de hoogte..

Vergeef mij dat ik niks lees en dat ik heel ego post..
    maar ik kan de fut er niet voor vinden om alles bij te lezen en te reageren..

een hele dikke knuf voor jullie en ik laat het weten

kus sal

7. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    -extra theelepels water geven
    -eetlepel olie (bijv lijnzaad) door de fles doen
    -klein stukje Dove zeep (formaat zetpil) zelf maken (scherpe randjes eraf) en die in het poepertje doen (werkt echt, de zeep prikkelt de darm)
    -temperaturen (prikkelt soms ook)
    -rustig afwachten en anders naar de huisarts

Ky: ik denk zo dat het best moeilijk zal zijn voor je moeder dat je nu gaat emigreren, met haar ziekte, maar vooral met Lara. Ik hoop dat de chemo aanslaat

Nachtvliinder: ik hoop maar dat het niks ernstigs is met de kleine. Suc6 bij de fysio en we horen het wel!

Hier een rampzalige nacht: vanaf 2 uur huilen, krampjes, huilen. Zowel ik als mannetje waren doodmoe. En we wisten niet dat Deniz zoveel decibellen kan produceren. Dat is in ieder geval goed voor het aanmoedigen van de voetbalclub... :( ;)

8. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Nachtvliinder!!

Kan zijn sleutelbeentje misschien ook gebroken zijn?
    Dit wisten de ouders van mijn vriend toen hij geboren werd, vroeger ook niet. Ook iedere keer krijsen bij het aan- en uitkleden. Pas na enkele weken kwamen ze hierachter!

Lieverd, je hoeft je echt niet te verontschuldigen! Vind het echt kloten voor je.
    En natuurlijk ben jij een goede mamma!
    Neem het jezelf alsjeblieft niet kwalijk. Als er lichamelijk iets mis is, kun je dit toch niet weten?
    En als die kleintjes huilen/krijsen, kan het toch om van alles zijn!?
    Geef jezelf de tijd om te leren wat een huiltje inhoudt, dat moeten we allemaal (nog) leren hoor!
    Niet zo streng voor jezelf zijn meid! Je doet toch je uiterste best!

Succes zometeen! Denk aan je....

Dikke kuzz en knuffel!

9. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Het boek: Baby's eerste levensjaar Dagboek is een echte aanrader!!
    Er staan allerlei dingen in over de ontwikkeling die een baby in zijn eerste levensjaar doormaakt en wanneer welke mijlpalen ongeveer plaatsvinden. Er staat van iedere week beschreven welke vorderingen een baby maakt op fysiek, cognitief en psychologisch vlak plus tips en ideeen om de ontwikkeling te stimuleren!

10. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Sally, tuurlijk ben je een goede moeder! Ik hoop dat je vanmiddag wat meer weet! Sterkte meis!

Gisteren is Nicky 's avonds bij m'n ouders geweest. Wij hadden een bijeenkomst. En ik heb me daar toch een partij lopen lekken. :(
    De laatste voeding heeft ze dan ook erg goed en veel gedronken, met als gevolg dat ze 5 uur achter elkaar slipe vannacht. Wat was ik daar blij om, want ik was kapot!
    Gisteren was ook de wijkverpleegkundige langsgeweest. Nicky was 1780 gram, dus groeide prima!
    En ze zag dat het een pittig meisje was. Maar dat hadden we al gemerkt! ;)

11. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    ?

12. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Hey Sally, wat vervelend voor Devano maar ook voor jullie! Je wordt hier zo onzeker van.

Ik hoop dat ze kunnen vinden wat het is en vooral dat er iets voor is waardoor je kleine geen pijn meer heeft en jullie lekker van hem mogen genieten!

Sterkte meid en we horen het wel.

Ky, lekker hoor zo´n bedje van 1.40. Hebben wij ook gehad...
    Beter dat je met ons kontakt houd als je in suriname zit, erg gezellie hoor.
    Enne idd nog effe en we hebben het over hun kleutertijd hihi.

13. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ooh trouwens een vraagje:

Siënna heeft opgezette borsten en in de kraamperiode zei de zuster dat het normaal was maar nu heeft ze ze nog steeds en een borst is wel heel erg opgezet.

Is het normaal of ben ik nu gewoon over bezorgt?

Ps. Ik denk echt dat mijn melkproduktie afneemt. Mn borsten zijn erg zacht terwijl ik eerder voelde dat ze erg zwaar waren en harde schijven zeg maar en nu is dat niet meer.
    Kan ook gewoon zijn omdat ik onzeker ben hoor. Ik hoop van niet hoor want ik het gaat juist net zo goed!

Eerst zo´n onzekere tijd als je zwanger bent, nu is je kleine er en het houd nog niet op he pff.

Groetjes

14. Viona

Viona Fanatiek lid

12 jan 2007
    1.122
    0
    0
    Hoogvliet
    **Hester..Ik heb zoveel dingen voor Chanelle..maar ik geef haar nog niets..ja heel af en toe een hele zachte rammelaar..maar daar geeft ze niet om.
    Ze begint nu pas met een beetje grijpen enzo..
    Ze staart ook voornamelijk alleen nog ;)

**Spijkervrouwtje..Heerlijk dat Isa lekker heeft doorgeslapen :D
    Ik wil ook een doek halen..lijkt me heelijk dat ze dan wel gaat slapen en dan ook nog wat dingetjes in huis kan gaan doen.

**Shanna..Er staan echt super goede dingen in..maar dat voelen enzo is denk pas als ze beginnen te grijpen. En Chanelle begint dat net te doen.

**Bloem..Chanelle drinkt denk ongeveer wel 120ml x 5/6 = 600/720 ml, ze weegt denk nu ongeveer 4500gram.
    Wij kregen te horen dat in ieder geval 150 ml per 1000gram moest drinken.

**Ky..Fijn dat het vandaag wel allemaal lekker gaat.
    Ja hechtingen laten dan los..maar lossen dus dan niet helemaal op. Misschien zat die wat in mijn mup..en tja nu daar weinig gebeurt..is die denk gewoon even blijven hangen :(
    Spruw..dat is zeker niet fijn..dan krijg je van de dokter een soort zalf wat in haar mond moet doen. Vriendin haar zoontje had er ook last van.
    Ging bij hem heel snel weg..dus hopen voor Lara dat het bij haar ook snel weggaat [-o<
    Hoop dat de chemo bij je moeder aanslaat meis!

**Nachtvlinder..Kom op meid..je bent heus niet een slechte moeder. Ik zou precies hetzelfde hebben als de KZ niets erover zei dat het dan wel goed zou zitten. Ik ben erg benieuwd wat de fysio zegt.
    Maar meid twijfel er alsjeblieft niet aan of je wel een goede moeder bent..dat ben je echt wel..anders had je nu ook niet aan de bel getrokken.
    *KNUFFEL*

**Shelde..Is het niet een paar kilotjes meer? 1780gram is wel erg weinig ;)

15. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hihi sandra 1780 grm?

ik dacht ook wat witte puntjes te zien op zijn tongetje, maar gister heeft die vrouw van het cb ook gekeken en zij zag niks. ik kijk dadelijk nog wel ff want bikkel SLAAPT eindelijk! Denk dat hij gewoon moe was van het wakker zijn.

jurrie heeft nu solli- gesprek en als hij klaar is gaan we direct!

@ chiesa is vrij normaal dat de borsten weer zacht worden hoor! zou niks zijn als ze hard bleven met van dei schijven! althans bij mijn zijn ze zacht ..

mijn linkerborst daar in tegen is minder vol als de rechter.. maar zacht zegt niks over productie!

nou ga ff mijn haren doen :( want daar ben ik ook nog niet aan toe gekomen.. kus sal

16. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    He gelukkig, ben wat geruster nu jij het ook hebt... Ja een borst is bij mij ook kleiner. Was ie daarvoor al ;)

17. Hester

Hester Niet meer actief

Klinkt goed: "Baby's eerste levensjaar dagboek" Ik ga morgen eens even naar de boekhandel om te kijken of ik deze kan vinden.

@ all: Wat doen jullie eigenlijk om weer in shape te komen? :) Ik val niet zo snel af als ik had gehoopt :( Niet zo heel erg, maar als jullie tips hebben: laat maar komen!!

18. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Nog niets!
    Heb ook ergens gehoord en/of gelezen dat je in de eerste 6 weken na de bevalling ook nog nites mag doen....
    Dus doe ik ook lekker niets, haha.... 8)
    Ik zie na die 6 weken wel wat er nog aan me is blijven hangen! :D

19. Shanna2

Shanna2 Bekend lid

13 mrt 2007
    520
    0
    0
    Vraagje:
    Hebben jullie al een bepaald ritme ontdekt bij jullie beeb?
    En hoe is jullie dagindeling, wat de kleine betreft dan??

Ik kan bij Britt nog geen ritme ontdekken hoor! Ze slaapt en huilt wanneer het haar uitkomt. Het enige wat ik vast heb staan, zijn de tijden waarop ze de fles krijgt.

En leggen jullie hem/haar overdag ook in zijn/haar bedje? Of slaapt hij/zij ook weleens in de box of iets dergelijks?

20. Niet meer actief

Eerst even op Sally reageren hoor;

Lieverd, natuurlijk ben je een goede moeder! Alleen al het feit dat het je zo aangrijpt betekent dat je een goede moeder bent!
    Als de kraamverzorgster al niet zag dat Devano pijn had, hoe zou jij het dan als kersverse onervaren moeder moeten zien? Ik vind het ontzettend knap van je dat je al die tijd Devano heb geprobeerd te troosten en geduld hebt gehad, want dat vreet ontzettend veel energie.
    Ik weet dat je een hele lieve en zorgzame moeder bent!

Deel Deze Pagina