Juni 2007 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Judy77, 18 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Even voor de zekerheid dit berichtje. Marlieke, ik bedoelde het niet vervelend hoor, hoop dat je dat ook niet dacht!

Leuke foto´s allemaal.

Wat een relaxte schema´s, Dewi komt nog wel vaker hoor. Maar ligt mss aan de BV......don´t know.

mijn kleine huilt doeii

2. ik probeer het wel een andere keer hij blijft telkens hangen als ik op ok druk

3. Hester

Hester Niet meer actief

Voeding:

7.00 180 cc Melk
    12.00 180cc Melk
    17.00 180cc Melk
    22.30 210 cc Bordje pap

Van iedere fles blijft gemiddeld 30 cc over, van de pap laat hij +/- 60 cc staan.

Slapen:

7.00-8.00 --> wakker maken en naar KDV brengen
    9.00-11.00
    13.00-15.00
    19.00-22.30 --> wakker maken voor de pap
    23.00-05.00

Vanaf +/- 05.00 uur wordt hij zo´n beetje ieder half uur wakker --> we geven telkens de speen --> weer slapen enz enz tot een uur of 7 (soms 8 ).

4. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Finn zijn schema is meestal als volgt:
    7.30 uur
    11.30 uur
    15.30 uur
    19.00 uur
    23.00 uur

Meestal is hij na elke fles ongeveer 1,5 a 2 uur wakker en daarna slaapt hij tot de volgende fles. Behalve na de fles van 15.30 uur. Dan is hij meestal eerder moe, maar dan is hij ook al om 17.30/18.00 uur wakker. En dat is nou altijd net als wij lekker willen eten. Maar dat komt geloof ik bij veel baby's voor. Dat was bij Tess ook al zo.
    Finn zijn ogen zijn nog steeds erg donker. Ik denk dat ze groen gaan worden, maar ik kan het nog maar erg moeilijk zien. Zelf heb ik alle kleuren van de regenboog in mijn ogen, maar vooral groen. De vader heeft blauwe ogen, maar dat gaat het sowieso niet worden, denk ik.
    Nou, ik ga maar weer eens stoppen, want er moet er zo één drinken. En morgen weer werken, dus wil ook niet al te laat gaan slapen.
    Toedeloe...
    x Linda

5. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Bedankt meiden.
    Ik ben nu nl aan het proberen of ik Sven zijn laatste keer aan de borst kan vervroegen. Hij drinkt nl meestal nog om half negen en dan slapen.
    Maar vanavond heb ik hem om 19 uur laten drinken en om 20 uur naar bed. Eigenlijk wil ik naar 19 uur op bed of is dat te vroeg?

Hij drinkt nu tussen 7/8 uur, 11/12 uur (soms zelfs pas om 13 uur), 16/17, 20/21 en 22.30/23.

Het is toch nog allemaal maar proberen.
    Ik moet vanaf maandag weer werken en dan moet ik me melden om 12.45. Dus 11 uur drinken en daarna bij mijn moeder afzetten zou wel ideaal zijn.

Sven is ook meestal 1,5 tot 2 uur wakker na een voeding. Ik wacht eigenlijk tot hij in zijn ogen gaat wrijven. Soms is dat al eerder.

Ik heb ook wel eens de voeding van 22.30 overgeslagen maar dan is hij om 5 uur al wakker.
    Zou het wel lekker vinden als hij tot in ieder geval 8 uur zou doorslapen, maar ja met 7 uur mag ik ook al erg blij zijn.

Ik wens alle kleintjes beterschap.
    Ik heb verder nog geen tijd gehad om terug te lezen. Dat doe ik morgen wel even tussendoor.
    Slaap lekker allemaal!

Groetjes en bedankt
    Britt

6. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Cindy, dat weet ik toch meid! Maar toch vind ik het een meisjesachtig pakje. :)

Hier zo op kraamvisite bij een kameraad van ons. Wij hebben afgesproken dat de vrouwen op kraamvisite gaan en als de kleine 1 jaar is dan gaan de mannen mee naar de verjaardag. Daarna gaan we nooit meer naar de verjaardagen. Er is alleen 1 kameraad met vrouw die meer voor ons betekenen en daar gaan we dus altijd met zijn 2-tjes heen.

Over kraamvisite gesproken... Hier komen de ooms en tantes van mijn man (allemaal al bejaard) nog op kraamvisite achter in november. Tja, het valt niet mee om die oudjes allemaal tegelijk hier te kunnen krijgen. Achter in november konden ze allemaal en was er ook voldoende vervoer.

7. kleine Jantje

kleine Jantje Actief lid

13 okt 2006
    154
    0
    0
    lilae ik had idd ook bij mijn eerste ongi dat ik schrok van de hoeveelheid en heb meteen naar de tampons gegrepen...
    Ben benieuwd hoe de 2e keer wordt dan...mag het trouwens wel even gaan noteren want is wel handig als het me niet weer zo overvalt als de eerste keer...

ik las ook van sokjes die ze uitschoppen..ik heb de oplossing hoor...gewoon van die haarelastiekjes om hun enkeltjes doen (over de sokjes heen) ze hebben ze in allerlei kleuren (ik heb een zak met heel veel verschillende).

Ik moet nog even wat opbiechten hoor...ik zou haar gisteren halen van het kdagverblijf maar ik moest ook oma ophalen....lekker aan het kletsen in de auto. Kom ik thuis..papa meteen achterin kijken..zegt ie "waar is mijn kleine meisje?" je begrijpt het misschien al...ik was haar vergeten ( :( !? :( )
    Ik ging haar toen dus halen en zij wisten ook niet van die haarelastiekjes en vonden het een super idee....vorige week was ze er ook een sok kwijtgeraakt dus ..

ik herinner mij ook weer Moon van de zwangerschap..die had toen steeds pech..nu dus toch al iets van 26 weken las ik...ben benieuwd of ze nog opgenomen is nu want dat was het laatste bericht...sneu voor haar hoor...Als je dit leest dan wens ik je toch maar weer sterkte en hoop dat het je nu echt gegunt is

8. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    goeiesmorgus mama's

hmmm even kijke eet/slaap schema van Isa:

07:00 voeding
    08:30 -10:30 slapen
    11:00 voeding
    12:00- 14:00 slapen
    15:00 voeding
    16:00-17:30 slapen
    19:00 voeding
    20:00 -22:00 slapen
    22:00 voeding (wakker maken)
    22:30-07:00 slapen

Isa krijgt in principe alle voedingen BV maar als ik er niet ben krijgt ze 150 cc in een fles per voeding. Als we thuis zijn doet ze alle slaapjes gewoon in haar bedje. Werkt voor haar het beste. Als we weggaan doe ik dat meestal na de voeding van 11 of 15 uur.

Zo vandaag nog lekker een dagje vrij en morgen weer werken. Hubbie is dan voor het eerst een hele dag met haar alleen ben benieuwd :)

9. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    en als jullie allemaal foto's gaan plaatsen doe ik ook ff mee 8)

10. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    nog eentje...

11. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    laatste 8) :)

12. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Leuke foto's spijkervrouwtje! Wat een snoepie.

Femke heeft gelukkig weer lekker doorgeslapen vannacht, de fles met pap had ze met 7 min leeg geloof ik, op standje 1 gaat het eigenlijk nog net iets te hard, hoeveel eetlepels doen jullie in de fles?
    Ze was om 5.30 wel een keer wakker, maar viel gelukkig weer in slaap, papa moest haar om 7.30 meenemen naar mijn moeder dus hebben we haar om 7.10 uit bed gehaald, ik hoop dat het zo blijft.

Ik moet vandaag weer werken, dus ik ga er zo vandoor, ik had een uitvaller om 9.00 uur, dus kon ik lekker rustig aan doen vanmorgen.

13. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Nog ff een vraagje, ik heb nu vreselijke haaruitval, zijn er al meer dames die daar nu last van krijgen?

14. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    jep ik ook al een paar weken, ik rui nu volgens mij net zo hard als de honden... :confused: :)
    Maar schijnt normaal te zijn na een bevalling, tijdens je zwangerschap houd je door de hormonen meer haren vast en nu de hormonen je lichaam aan het verlaten zijn laten die haren ook los. ;)

15. Cindy1975

Cindy1975 Bekend lid

8 okt 2006
    551
    0
    0
    Patje, ja bij mij begint het ook te komen. Grrrr tijdens de zwangerschap bijna geen haar verloren en nu? Heeft met je hormoonhuisjouding te maken.

Marlieke, gelukkig maar :)

Spijkervrouwtje, lieeef!

Vandaag dus naar de osteopaat, ben benieuwd! Ik laat het weten.

Liefs Cindy

16. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
  17. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
    Leuk he al die foto"s....

18. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
  19. pietje77

pietje77 Actief lid

7 nov 2006
    497
    0
    0
    horeca medewerker
    Ruinerwold
  20. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ja hoor, ik ben er nog, maar jeetje wat een druk druk druk leventje momenteel, ik ren mezelf een beetje voorbij. Me dus voorgenomen vandaag op het werk eigenlijk maar eens zeer weinig te gaan uitvoeren. We hebben vanavond personeelsfeestje, moet om 15 uur naar huis om de auto thuis te brengen en om half 5 gaat de trein naar Amsterdam, dus daarom ga ik vroeg weg, kan ik nog even met Rinke en Mirthe knuffelen ;)

Maar goed, wat een leuke foto's allemaal zeg! Fantastische mensjes enne, Marlieke, wat lijkt die Marciano op jou zeg! Ken je man natuurlijk niet, maar ik zie wel gelijkenissen met jou!

Ik heb even geen nieuwe foto's voor handen, zal morgen eens kijken of ik wat kan downloaden.

De ogen, Mirthe hier heeft blauwe ogen! Hadden we niet verwacht, want ik heb donkerbruine ogen en ze zeggen dat die overheersend zijn, maar niets is minder waar, Mirthe wordt over anderhalve week een half jaar, dus het is bekeken denk ik: blauw is de kleur! Nouja, het zijn prachtige ogen, dus mij hoor je niet klagen, haha...

Mijn schoonzus heeft dezelfde ogen als ik, zwager ook blauw en Tijmen kreeg al vrij vlot bruine stipjes in zijn ogen, denk dat we met 3/4 maanden al zeker wisten dat ze bruin gingen worden, dus ladies, denk dat het bij de meeste kindjes ook al vast moet staan!

Voeding/slaap schema, ehm tja, een beetje rommelig momenteel maar het zou zo moeten zijn:
    8.00 voeding
    tussendoor een hazenslaapje in de box of tijdens boodschappen doen
    10.30 fruithapje
    12.00 voeding en gelijk naar bed
    12.30 - 15.00/16.00 slapen
    16.00/16.30 voeding
    17.30 huiluurtje.......bij mama op schoot in slaap vallen (of wandelen met de wagen, slaapt heerlijk!)
    19.00 voeding en gelijk naar bed, slapen tot 8.00 uur.

Binnenkort moeten we weer naar een ander schema gaan leven, want dan gaan we starten met het potje groente.....nou ja, nog twee weekjes genieten van de flessenrust, haha...

Heb Moon een pb tje gestuurd, las dat ze opgenomen moest worden, jeetje zeg, het is toch wat die zwangerschap van haar, nou ja, als ze deze maar uitzit met een gezond kindje als eindresultaat!

Patje, je had dus geen goed nieuws, inmiddels al meer bekend? Bah, kan me niet meer voorstellen dat hart en vaatziekten nog steeds op nummer 1 staan van doodsoorzaken, hopelijk betekent dit dat kanker dus vaak genezen wordt, aangezien ik nu bijna iedereen in mijn omgeving wel over een zieke man-vrouw-ouder-kennis hoor.... Heel veel sterkte en ik hoop dat het gewoon goed gaat komen!

Elastiekjes om de sokjes? Knel je daar niet de beentjes mee af dan? Ik merk wel eens, als ik een haarelastiekje om mijn pols heb, dat ie, ondanks dat het niet straks zit, een rode inkeping achterlaat.... maar ja, als het een goede oplossing is.....ik kan niets beters bedenken! ja, altijd maillotjes aan, maar goed, dat is ook weer zoiets!

En nu weet ik het even niet meer, oh ja, het is weegdag, even de lijst opzoeken...
    Ga ik daarna maar weer even werken :oops:

Deel Deze Pagina